Yeterlilik Kodu

TR0030011099

Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBiruni Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMerkezefendi Mahallesi G/75 Sk. No: 1-13 Zeytinburnu/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.biruni.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Özel Eğitim Bölümü’nün amacı, gelişimsel yetersizliği olan çocuklar ile üstün zekâlı çocuklar için özel eğitim öğretmeni yetiştirmektir. Özel eğitimin temel işlevi ise yetersizliği olan bireylere toplumda bağımsız işlevde bulunmalarını sağlayacak becerileri kazandırmaktır. Bu durum eğitim süreçlerinin bireylerin özel durumlarına göre düzenlenmesini gerektirmektedir. Özel eğitim öğretmenliği, genel eğitim öğretmenliğine ek olarak bazı özel yeterliklere sahip olmayı gerektirir. Dolayısıyla bu programda yer alan dersler bu gereksinimlere uygun olarak hazırlanmıştır. Derslerin bir bölümünü tüm öğretmenlik programlarında yer alan “öğretmenlik meslek bilgisi” ve “genel kültür” dersleri oluşturmaktadır. Diğerleri ise çoğunlukla zorunlu ya da seçmeli “alan ve alan eğitimi” dersleridir. Bölümde eğitimlerin uygulamalı olarak yürütülmesine özel bir önem verilir. Öyle ki yedinci ve sekizinci dönemde yer alan neredeyse tamamı uygulamalı dersler, profesyonel hocalar aracılığı ile işbaşında yürütülmektedir. Bu yönüyle üniversitemiz özel eğitim öğretmeni yetiştiren diğer üniversitelerden farklılaşmaktadır. Özel Eğitim Öğretmenliği mezunları, Türkiye ve KKTC’de Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde gelişimsel yetersizliği olan çocuklar ile üstün zekalı çocuklara hizmet veren sınıflarda, özel eğitim uygulama merkezlerinde, özel eğitim okullarında ve özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde görev yapmaktadırlar. Ülkemizde özel eğitim öğretmeni açığı oldukça yüksektir. Bu programdan mezun olanlar daha zengin istihdam olanağına sahip olmaktadır. Tam burslu eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, yüze yüze ya da uzaktan dersler şeklinde devam etmektedir. Uygulamalı olan derslerin gerçekleştirilmesinde okul içerisinde yer alan laboratuvar ve öğrenme alanlarından yararlanılmaktadır. Tüm bunlara ek olarak öğrencilerin stajları doğrultusunda öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi için okullarda bulunması ve staj yapma imkanları da bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilir.
  • Özel gereksinimli öğrencinin eğitim yaşantısının sürekliliği ve özel eğitime ilişkin hak ve sorumlulukları konusunda ailelere rehberlik edebilme ve onlarla birlikte çalışabilir.
  • Özel gereksinimli öğrencilere eğitim sunarken, özellikle bilimsel dayanaklı yöntemlere dayalı uygulamaları verimli şekilde kullanabilir.
  • Özel gereksinimli öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim programları hazırlayıp uygulayabilir.
  • Erken özel eğitimde kullanılan programları(Küçük Adımlar, Portage, Erken Yoğun Davranışsal Eğitim Programı vb.) uygulayabilir.
  • Özel gereksinimi olan çocukların yanı sıra normal gelişim gösteren çocukların da gelişimsel özellikleri hakkında gerekli bilgilere sahip olur.
  • Özel gereksinimli öğrencinin ve akranlarının öğretimsel etkinliklere katılım düzeyini azaltan ve sunulan eğitimin etkililiğini düşüren davranış problemlerini ortadan kaldırma veya en aza indirir.
  • Bütünleştirme ve kaynaştırma uygulamalarını verimli bir şekilde yürütebilir.
  • Özel gereksinimli öğrencinin eğitim - öğretimiyle ilgili mevzuat konusunda sınıf öğretmenini, alan öğretmenini, okul yöneticilerini bilgilendirme ve özel gereksinimli öğrencinin gelişiminin desteklenmesi konusunda disiplinler arası işbirliği yapabilir.
  • Özel eğitim alanındaki sosyal sorumluluk projelerinde yer alabilir.
  • Öğretim ve araştırma amaçlı temel düzeyde yabancı dil ve bilişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Yasal ve etik kurallar çerçevesinde görevini yapabilme becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu bölümde öğrenim gören öğrencilerin sorumlu oldukları derslerden başarı durumları Biruni Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim

ve Sınav Yönetmeliğine göre değerlendirilmektedir. İlgili yönetmeliğin Resmi Gazetede yayımlanma süreci başlatılmıştır.

Yönetmeliğe göre önemli noktalar aşağıda verilmiştir.

  • Ağırlıklı Genel Not ortalaması 1.99 ve altında kalan öğrencilerin DC ve DD ile geçtiği dersleri öncelikle almaları koşulu kaldırılmıştır. FF harf notu ile başarısız olan öğrenciler ders seçme döneminde ilk önce bu dersleri almak zorundadır.
  • FD (devamsız) harf notu ile başarısız olan öğrenciler ders seçme döneminde ilk önce bu dersleri almak ve derse devam etmek zorundadır.
  • Ders tekrarı durumunda olan bir öğrencinin ders yükü, tekrar ettiği derslerine öncelikle kayıtlanmak koşuluyla, bir yarıyılda en fazla 45 AKTS ‘dir.
  • AGNO’su 3,00 ve üzeri olan ve aldığı tüm derslerden başarılı olan bir öğrencinin 30 AKTS olan normal ders yükü, danışmanın onayı ile iki ders daha artırılabilir. Bunun dışında üstten ders alması söz konusu değildir.
  • Yatay geçiş yapan bir öğrenci (kurum içi / kurum dışı) bir dönemde en fazla 45 AKTS alabilir.
  • Yatay geçiş yapan bir öğrencinin geldiği üniversitesindeki dersleri arasında DC ve DD dersleri var ise muaf edilmiyordu, değişen yönetmelik gereğinde artık muaf edilebilir .Çift anadal/yandal yapan bir öğrenci anadal ve çift anadal/yandal programlarında toplam 45 AKTS alabilir.
  • Sağlık sorunu nedeni ile devamsızlık yapılması durumunda beş gün ve üstü olan raporlar fakülte/yüksekokul yönetim kurulunca uygun görülmesi halinde devamsızlıktan düşülür. Öğrencinin raporlu gün sayısı toplam ders saatinin yarısını aşması durumunda devamsızlıktan kalmış sayılır.
  • Mezuniyet için tüm dersler başarılmış ve AGNO’nun 2.00 ve üstü olması gerekir.
  • Not yükseltme sınavına (yarıyıl/yılsonu sınavında başarılı olunduğu hâlde, not yükseltme amacıyla yapılan sınavdır) yalnız DD ve DC harf notu olan öğrenciler girebilir. Bu sınavdan alınan en son not geçerlidir. Bu sınava girebilmek için öğrencinin akademik takvimde ilan edilen sürede başvuru yapması gerekir.
  • Tek ders sınavı (mezuniyet aşamasında olan, bütünleme sınavları sonucunda başarısızlıktan kaldığı tek bir ders için yapılan sınavdır).

* Tek ders sınavında alınan not ders başarı notu yerine geçer.

* Tek ders sınavında başarısız olan öğrencilere takip eden yarıyılın bütünleme sınavlarının sonrasındaki bir ay içinde tekrar tek ders sınav hakkı verilir. Bir öğrenci bir dönemde sadece bir defa tek ders sınavına girebilir.

* Daha önce alınmamış bir ders veya devamsızlıktan kalınan bir ders için tek ders sınav hakkı yoktur.

* Yarıyıl/yılsonu sınavı uygulanmayan laboratuvar, uygulama, klinik uygulama, atölye, proje ve bitirme projeleri gibi dersler için tek ders sınavı yapılmaz.

* Tek ders sınavı ile mezuniyet için gerekli notu sağlayamayacak öğrenciler izleyen yarıyıl/yılda birden fazla derse kayıt yaptırırlar.

* Tek ders sınav hakkı tanınan öğrencinin sınava girememesi durumunda, mazereti kabul edilmez.

Not Katkı Sayısı Puan

AA 4,00 90-100

BA 3,50 85-89

BB 3,00 75-84

CB 2,50 70-74

CC 2,00 60-69

DC 1,50 55-59

DD 1,00 50-54

FF 0,00 0-49

FD 0,00

FG 0,00

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 16.04.2022/16.07.2027

Giriş Şartı

Programa başlamak için, ÖSYM tarafından yapılan merkezi lisans Sınavları YKS ile belirlenen sınavı başarmış TS-1  bölümünden yani sözel puan türüyle alım yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıMezuniyet Koşulları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşullarıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı mezunları okulu bitirdikten sonra Millî Eğitim Bakanlığı, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü kapsamında hizmet veren özel eğitim okullarına özel eğitim öğretmeni olarak atanabilmektedirler.
  • Mezunlarımız özel eğitim okullarında öğretmenliğin yanı sıra Rehberlik Araştırma Merkezleri’nde özel eğitim öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
  • Ayrıca mezunlarımız Özel Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri’nde, danışmanlık merkezleri gibi sektörlerde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde ve üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilmektedirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030011099


Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Biruni Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Merkezefendi Mahallesi G/75 Sk. No: 1-13 Zeytinburnu/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Özel Eğitim Bölümü’nün amacı, gelişimsel yetersizliği olan çocuklar ile üstün zekâlı çocuklar için özel eğitim öğretmeni yetiştirmektir. Özel eğitimin temel işlevi ise yetersizliği olan bireylere toplumda bağımsız işlevde bulunmalarını sağlayacak becerileri kazandırmaktır. Bu durum eğitim süreçlerinin bireylerin özel durumlarına göre düzenlenmesini gerektirmektedir. Özel eğitim öğretmenliği, genel eğitim öğretmenliğine ek olarak bazı özel yeterliklere sahip olmayı gerektirir. Dolayısıyla bu programda yer alan dersler bu gereksinimlere uygun olarak hazırlanmıştır. Derslerin bir bölümünü tüm öğretmenlik programlarında yer alan “öğretmenlik meslek bilgisi” ve “genel kültür” dersleri oluşturmaktadır. Diğerleri ise çoğunlukla zorunlu ya da seçmeli “alan ve alan eğitimi” dersleridir. Bölümde eğitimlerin uygulamalı olarak yürütülmesine özel bir önem verilir. Öyle ki yedinci ve sekizinci dönemde yer alan neredeyse tamamı uygulamalı dersler, profesyonel hocalar aracılığı ile işbaşında yürütülmektedir. Bu yönüyle üniversitemiz özel eğitim öğretmeni yetiştiren diğer üniversitelerden farklılaşmaktadır. Özel Eğitim Öğretmenliği mezunları, Türkiye ve KKTC’de Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde gelişimsel yetersizliği olan çocuklar ile üstün zekalı çocuklara hizmet veren sınıflarda, özel eğitim uygulama merkezlerinde, özel eğitim okullarında ve özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde görev yapmaktadırlar. Ülkemizde özel eğitim öğretmeni açığı oldukça yüksektir. Bu programdan mezun olanlar daha zengin istihdam olanağına sahip olmaktadır. Tam burslu eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, yüze yüze ya da uzaktan dersler şeklinde devam etmektedir. Uygulamalı olan derslerin gerçekleştirilmesinde okul içerisinde yer alan laboratuvar ve öğrenme alanlarından yararlanılmaktadır. Tüm bunlara ek olarak öğrencilerin stajları doğrultusunda öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi için okullarda bulunması ve staj yapma imkanları da bulunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilir.
  • Özel gereksinimli öğrencinin eğitim yaşantısının sürekliliği ve özel eğitime ilişkin hak ve sorumlulukları konusunda ailelere rehberlik edebilme ve onlarla birlikte çalışabilir.
  • Özel gereksinimli öğrencilere eğitim sunarken, özellikle bilimsel dayanaklı yöntemlere dayalı uygulamaları verimli şekilde kullanabilir.
  • Özel gereksinimli öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim programları hazırlayıp uygulayabilir.
  • Erken özel eğitimde kullanılan programları(Küçük Adımlar, Portage, Erken Yoğun Davranışsal Eğitim Programı vb.) uygulayabilir.
  • Özel gereksinimi olan çocukların yanı sıra normal gelişim gösteren çocukların da gelişimsel özellikleri hakkında gerekli bilgilere sahip olur.
  • Özel gereksinimli öğrencinin ve akranlarının öğretimsel etkinliklere katılım düzeyini azaltan ve sunulan eğitimin etkililiğini düşüren davranış problemlerini ortadan kaldırma veya en aza indirir.
  • Bütünleştirme ve kaynaştırma uygulamalarını verimli bir şekilde yürütebilir.
  • Özel gereksinimli öğrencinin eğitim - öğretimiyle ilgili mevzuat konusunda sınıf öğretmenini, alan öğretmenini, okul yöneticilerini bilgilendirme ve özel gereksinimli öğrencinin gelişiminin desteklenmesi konusunda disiplinler arası işbirliği yapabilir.
  • Özel eğitim alanındaki sosyal sorumluluk projelerinde yer alabilir.
  • Öğretim ve araştırma amaçlı temel düzeyde yabancı dil ve bilişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Yasal ve etik kurallar çerçevesinde görevini yapabilme becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu bölümde öğrenim gören öğrencilerin sorumlu oldukları derslerden başarı durumları Biruni Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim

ve Sınav Yönetmeliğine göre değerlendirilmektedir. İlgili yönetmeliğin Resmi Gazetede yayımlanma süreci başlatılmıştır.

Yönetmeliğe göre önemli noktalar aşağıda verilmiştir.

  • Ağırlıklı Genel Not ortalaması 1.99 ve altında kalan öğrencilerin DC ve DD ile geçtiği dersleri öncelikle almaları koşulu kaldırılmıştır. FF harf notu ile başarısız olan öğrenciler ders seçme döneminde ilk önce bu dersleri almak zorundadır.
  • FD (devamsız) harf notu ile başarısız olan öğrenciler ders seçme döneminde ilk önce bu dersleri almak ve derse devam etmek zorundadır.
  • Ders tekrarı durumunda olan bir öğrencinin ders yükü, tekrar ettiği derslerine öncelikle kayıtlanmak koşuluyla, bir yarıyılda en fazla 45 AKTS ‘dir.
  • AGNO’su 3,00 ve üzeri olan ve aldığı tüm derslerden başarılı olan bir öğrencinin 30 AKTS olan normal ders yükü, danışmanın onayı ile iki ders daha artırılabilir. Bunun dışında üstten ders alması söz konusu değildir.
  • Yatay geçiş yapan bir öğrenci (kurum içi / kurum dışı) bir dönemde en fazla 45 AKTS alabilir.
  • Yatay geçiş yapan bir öğrencinin geldiği üniversitesindeki dersleri arasında DC ve DD dersleri var ise muaf edilmiyordu, değişen yönetmelik gereğinde artık muaf edilebilir .Çift anadal/yandal yapan bir öğrenci anadal ve çift anadal/yandal programlarında toplam 45 AKTS alabilir.
  • Sağlık sorunu nedeni ile devamsızlık yapılması durumunda beş gün ve üstü olan raporlar fakülte/yüksekokul yönetim kurulunca uygun görülmesi halinde devamsızlıktan düşülür. Öğrencinin raporlu gün sayısı toplam ders saatinin yarısını aşması durumunda devamsızlıktan kalmış sayılır.
  • Mezuniyet için tüm dersler başarılmış ve AGNO’nun 2.00 ve üstü olması gerekir.
  • Not yükseltme sınavına (yarıyıl/yılsonu sınavında başarılı olunduğu hâlde, not yükseltme amacıyla yapılan sınavdır) yalnız DD ve DC harf notu olan öğrenciler girebilir. Bu sınavdan alınan en son not geçerlidir. Bu sınava girebilmek için öğrencinin akademik takvimde ilan edilen sürede başvuru yapması gerekir.
  • Tek ders sınavı (mezuniyet aşamasında olan, bütünleme sınavları sonucunda başarısızlıktan kaldığı tek bir ders için yapılan sınavdır).

* Tek ders sınavında alınan not ders başarı notu yerine geçer.

* Tek ders sınavında başarısız olan öğrencilere takip eden yarıyılın bütünleme sınavlarının sonrasındaki bir ay içinde tekrar tek ders sınav hakkı verilir. Bir öğrenci bir dönemde sadece bir defa tek ders sınavına girebilir.

* Daha önce alınmamış bir ders veya devamsızlıktan kalınan bir ders için tek ders sınav hakkı yoktur.

* Yarıyıl/yılsonu sınavı uygulanmayan laboratuvar, uygulama, klinik uygulama, atölye, proje ve bitirme projeleri gibi dersler için tek ders sınavı yapılmaz.

* Tek ders sınavı ile mezuniyet için gerekli notu sağlayamayacak öğrenciler izleyen yarıyıl/yılda birden fazla derse kayıt yaptırırlar.

* Tek ders sınav hakkı tanınan öğrencinin sınava girememesi durumunda, mazereti kabul edilmez.

Not Katkı Sayısı Puan

AA 4,00 90-100

BA 3,50 85-89

BB 3,00 75-84

CB 2,50 70-74

CC 2,00 60-69

DC 1,50 55-59

DD 1,00 50-54

FF 0,00 0-49

FD 0,00

FG 0,00


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/ Bitiş Tarihi; 16.04.2022/16.07.2027


Giriş Şartı

Programa başlamak için, ÖSYM tarafından yapılan merkezi lisans Sınavları YKS ile belirlenen sınavı başarmış TS-1  bölümünden yani sözel puan türüyle alım yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Mezuniyet Koşulları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşullarıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Özel Eğitim Öğretmenliği Programı mezunları okulu bitirdikten sonra Millî Eğitim Bakanlığı, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü kapsamında hizmet veren özel eğitim okullarına özel eğitim öğretmeni olarak atanabilmektedirler.
  • Mezunlarımız özel eğitim okullarında öğretmenliğin yanı sıra Rehberlik Araştırma Merkezleri’nde özel eğitim öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
  • Ayrıca mezunlarımız Özel Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri’nde, danışmanlık merkezleri gibi sektörlerde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde ve üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030011099

Qualification Title
Bachelor's Degree in Special Education Teaching
Awarding BodyBiruni University
Awarding Body ContactMerkezefendi Mahallesi, G75. Sokak No: 1-13, Zeytinburnu, İstanbul
Awarding Body Urlhttps://biruni.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the Department of Special Education is to train special education teachers for children with developmental disabilities and gifted children. The main function of special education is to provide individuals with disabilities with the skills that will enable them to function independently in society. This requires that educational processes be organized according to the special conditions of individuals. Special education teaching requires some special competencies in addition to general education teaching. Therefore, the courses in this program have been prepared in accordance with these requirements. Some of the courses consist of “professional knowledge of teaching” and “general culture” courses that are included in all teaching programs. The others are mostly compulsory or elective “field and field education” courses. In the department, a special emphasis is placed on practical training. So much so that almost all applied courses in the seventh and eighth semesters are carried out on the job by professional teachers. In this respect, our university differs from other universities that train special education teachers. Graduates of Special Education Teaching are working in classes serving children with developmental disabilities and gifted children, special education practice centers, special education schools and special education rehabilitation centers within the Ministry of National Education in Turkey and TRNC. The shortage of special education teachers is quite high in our country. Graduates of this program have richer employment opportunities

Learning Environments

Learning continues in the form of formal, face-to-face or distance courses. Laboratories and learning spaces within the school are utilized in the realization of applied courses. In addition to all these, students have the opportunity to be in schools for teaching practice and school experience in line with their internships and to do internships.

Description
  • To be able to provide communication and social skills to students with special needs and increase their social acceptance
  • To be able to guide and work with families about the continuity of the educational life of the student with special needs and their rights and responsibilities regarding special education
  • To be able to use applications based on scientifically based methods efficiently while providing education to students with special needs
  • To be able to prepare and implement individualized education programs in order to meet the needs of students with special needs
  • To be able to apply the programs used in early special education (Small Steps, Portage, Early Intensive Behavioral Education Program etc.)
  • To have the necessary knowledge about the developmental characteristics of children with special needs as well as children with normal development
  • Eliminating or minimizing behavioral problems that reduce the level of participation of the student with special needs and his/her peers in instructional activities and reduce the effectiveness of the education provided
  • To be able to carry out integration and mainstreaming practices efficiently
  • To be able to inform the classroom teacher, field teacher, school administrators about the legislation related to the education of students with special needs and to cooperate with interdisciplinary cooperation in supporting the development of students with special needs
  • To be able to take part in social responsibility projects in the field of special education
  • To be able to use basic level of foreign language and information technologies for teaching and research purposes
  • It aims to gain the skills to perform their duties within the framework of legal and
Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and the ability to work in science, technology and engineering
  • competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

The success of the students studying in this department is evaluated according to Biruni University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The process of publishing the relevant regulation in the Official Gazette has been initiated. Important points according to the regulation are given below.

  • The condition that students with a weighted GPA of 1.99 and below must first take the courses they passed with DC and DD has been abolished. Students who fail with a letter grade of FF must first take these courses during the course selection period.
  • Students who fail with a letter grade of FD (absent) must first take these courses and attend the course during the course selection period. - The course load of a student who repeats a course is maximum 45 ECTS in a semester, provided that the repeated courses are registered first.
  • The normal course load, which is 30 ECTS, of a student who has an AGNO of 3.00 and above and is successful in all courses taken, can be increased by two more courses with the approval of the advisor. Apart from this, it is not possible to take courses from above.
  • A transfer student (internal/external) can take a maximum of 45 ECTS in one semester.
  • If there are DC and DD courses among the courses of a transfer student's university of origin, they were not exempted, but now they can be exempted according to the changed regulation.
  • A double major/minor student can take a total of 45 ECTS in their major and double major/minor programs.
  • In case of absenteeism due to health problems, reports of five days or more are deducted from absenteeism if deemed appropriate by the faculty / school board of directors. If the number of reported days exceeds half of the total course hours, the student is considered absent.
  • For graduation, all courses must be passed and the GPA must be 2.00 and above.
  • Only students with DD and DC letter grades can take the grade-raising exam (this is an exam for grade raising even if they are successful in the semester/year-end exam). The last grade obtained in this exam is valid. In order to take this exam, the student must apply within the period announced in the academic calendar.
  • Single course exam (it is an exam for a single course that a student who is in the graduation stage and failed as a result of the make-up exams).

* The grade obtained in the single course exam replaces the course success grade.

* Students who fail the single course exam are given the right to take the single course exam again within one month after the make-up exams of the following semester. A student can only take a single course exam once in a semester.

* There is no single course exam right for a course that has not been taken before or a course that has been absent.

* Single course exams are not held for courses such as laboratory, practice, clinical practice, workshop, project and graduation projects for which semester / year-end exams are not applied.

* Students who will not be able to achieve the grade required for graduation with a single course exam register for more than one course in the following semester / year.

* If the student who is given the right to take a single course exam cannot take the exam, his/her excuse is not accepted.

Grade Contribution Number Points

AA 4.00 90-100

BA 3.50 85-89

BB 3.00 75-84

CB 2,50 70-74

CC 2,00 60-69

DC 1.50 55-59

DD 1.00 50-54

FF 0,00 0-49

FD 0.00

FG 0.00

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions

Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the

opening of undergraduate departments and programmes in higher education

institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education

institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each

programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they

successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programmes

(EPDAD)

Start: 16.04.2022/16.07.2027

Access Requirements

In order to start the program, the central undergraduate exams held by ÖSYM are taken from the TS-1 section, that is, the verbal score type, which has passed the exam determined by YKS.

Conditions for SuccessGraduation Requirements Successful completion of all the courses in the programme (equivalent to 240 ECTS in total) and having a GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of the Special Education Teaching Program can be appointed as special education teachers in special education schools within the scope of the Ministry of National Education, General Directorate of Special Education and Guidance Services.
  • In addition to teaching in special education schools, our graduates can work as special education teachers in Guidance Research Centers.
  • In addition, our graduates can work in Private Special Education and Rehabilitation Centers, sectors such as counseling centers, workplaces that develop educational materials and academic staff of universities.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030011099


Qualification Title
Bachelor's Degree in Special Education Teaching

Awarding Body
Biruni University

Awarding Body Contact
Merkezefendi Mahallesi, G75. Sokak No: 1-13, Zeytinburnu, İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the Department of Special Education is to train special education teachers for children with developmental disabilities and gifted children. The main function of special education is to provide individuals with disabilities with the skills that will enable them to function independently in society. This requires that educational processes be organized according to the special conditions of individuals. Special education teaching requires some special competencies in addition to general education teaching. Therefore, the courses in this program have been prepared in accordance with these requirements. Some of the courses consist of “professional knowledge of teaching” and “general culture” courses that are included in all teaching programs. The others are mostly compulsory or elective “field and field education” courses. In the department, a special emphasis is placed on practical training. So much so that almost all applied courses in the seventh and eighth semesters are carried out on the job by professional teachers. In this respect, our university differs from other universities that train special education teachers. Graduates of Special Education Teaching are working in classes serving children with developmental disabilities and gifted children, special education practice centers, special education schools and special education rehabilitation centers within the Ministry of National Education in Turkey and TRNC. The shortage of special education teachers is quite high in our country. Graduates of this program have richer employment opportunities


Learning Environments

Learning continues in the form of formal, face-to-face or distance courses. Laboratories and learning spaces within the school are utilized in the realization of applied courses. In addition to all these, students have the opportunity to be in schools for teaching practice and school experience in line with their internships and to do internships.


Description
  • To be able to provide communication and social skills to students with special needs and increase their social acceptance
  • To be able to guide and work with families about the continuity of the educational life of the student with special needs and their rights and responsibilities regarding special education
  • To be able to use applications based on scientifically based methods efficiently while providing education to students with special needs
  • To be able to prepare and implement individualized education programs in order to meet the needs of students with special needs
  • To be able to apply the programs used in early special education (Small Steps, Portage, Early Intensive Behavioral Education Program etc.)
  • To have the necessary knowledge about the developmental characteristics of children with special needs as well as children with normal development
  • Eliminating or minimizing behavioral problems that reduce the level of participation of the student with special needs and his/her peers in instructional activities and reduce the effectiveness of the education provided
  • To be able to carry out integration and mainstreaming practices efficiently
  • To be able to inform the classroom teacher, field teacher, school administrators about the legislation related to the education of students with special needs and to cooperate with interdisciplinary cooperation in supporting the development of students with special needs
  • To be able to take part in social responsibility projects in the field of special education
  • To be able to use basic level of foreign language and information technologies for teaching and research purposes
  • It aims to gain the skills to perform their duties within the framework of legal and

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and the ability to work in science, technology and engineering
  • competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

The success of the students studying in this department is evaluated according to Biruni University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The process of publishing the relevant regulation in the Official Gazette has been initiated. Important points according to the regulation are given below.

  • The condition that students with a weighted GPA of 1.99 and below must first take the courses they passed with DC and DD has been abolished. Students who fail with a letter grade of FF must first take these courses during the course selection period.
  • Students who fail with a letter grade of FD (absent) must first take these courses and attend the course during the course selection period. - The course load of a student who repeats a course is maximum 45 ECTS in a semester, provided that the repeated courses are registered first.
  • The normal course load, which is 30 ECTS, of a student who has an AGNO of 3.00 and above and is successful in all courses taken, can be increased by two more courses with the approval of the advisor. Apart from this, it is not possible to take courses from above.
  • A transfer student (internal/external) can take a maximum of 45 ECTS in one semester.
  • If there are DC and DD courses among the courses of a transfer student's university of origin, they were not exempted, but now they can be exempted according to the changed regulation.
  • A double major/minor student can take a total of 45 ECTS in their major and double major/minor programs.
  • In case of absenteeism due to health problems, reports of five days or more are deducted from absenteeism if deemed appropriate by the faculty / school board of directors. If the number of reported days exceeds half of the total course hours, the student is considered absent.
  • For graduation, all courses must be passed and the GPA must be 2.00 and above.
  • Only students with DD and DC letter grades can take the grade-raising exam (this is an exam for grade raising even if they are successful in the semester/year-end exam). The last grade obtained in this exam is valid. In order to take this exam, the student must apply within the period announced in the academic calendar.
  • Single course exam (it is an exam for a single course that a student who is in the graduation stage and failed as a result of the make-up exams).

* The grade obtained in the single course exam replaces the course success grade.

* Students who fail the single course exam are given the right to take the single course exam again within one month after the make-up exams of the following semester. A student can only take a single course exam once in a semester.

* There is no single course exam right for a course that has not been taken before or a course that has been absent.

* Single course exams are not held for courses such as laboratory, practice, clinical practice, workshop, project and graduation projects for which semester / year-end exams are not applied.

* Students who will not be able to achieve the grade required for graduation with a single course exam register for more than one course in the following semester / year.

* If the student who is given the right to take a single course exam cannot take the exam, his/her excuse is not accepted.

Grade Contribution Number Points

AA 4.00 90-100

BA 3.50 85-89

BB 3.00 75-84

CB 2,50 70-74

CC 2,00 60-69

DC 1.50 55-59

DD 1.00 50-54

FF 0,00 0-49

FD 0.00

FG 0.00


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions

Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the

opening of undergraduate departments and programmes in higher education

institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education

institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each

programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of the National Core Education Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes, if they

successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programmes

(EPDAD)

Start: 16.04.2022/16.07.2027


Access Requirements

In order to start the program, the central undergraduate exams held by ÖSYM are taken from the TS-1 section, that is, the verbal score type, which has passed the exam determined by YKS.


Conditions for Success
Graduation Requirements Successful completion of all the courses in the programme (equivalent to 240 ECTS in total) and having a GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of the Special Education Teaching Program can be appointed as special education teachers in special education schools within the scope of the Ministry of National Education, General Directorate of Special Education and Guidance Services.
  • In addition to teaching in special education schools, our graduates can work as special education teachers in Guidance Research Centers.
  • In addition, our graduates can work in Private Special Education and Rehabilitation Centers, sectors such as counseling centers, workplaces that develop educational materials and academic staff of universities.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode