Yeterlilik Kodu | TR0030015486 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yaşlılara ve engelli yetişkinlere bakım | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize sınavları yapılmaktadır. Vize sınavları notları öğrencinin dersteki başarı notunun yüzde kırkını oluşturur. Ayrıca, dönem sonunda öğrencilere final sınavları uygulanır. Dersten başarılı sayılmak için önkoşul olarak öğrencilerin final sınavından en az 60 ya da daha yüksek puan almaları gerekmektedir, aksi takdirde vize notları dikkate alınmaksızın dersten kalırlar. Final sınavında başarılı olan öğrencilerin final sınavı notları, başarı notlarının yüzde altmışını oluşturur. Staj gibi vize ve final sınavı olmayan derslerin değerlendirmesi öğrencinin dönem boyunca yaptığı çalışmaların öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi yoluyla yapılır. Tablo 2: Ham başarı puanlarının harfli not ve dörtlü not karşılıkları
Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi’ne aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilmektedir. https://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme(1).pdf | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2027 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik Sürekli Geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030015486
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve “özel eğitim” öğrenme alanına veya “özel eğitim öğretmenliği” mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesindeki özel eğitim anaokulları, özel eğitim ilkokul ve ortaokulları, özel eğitim meslek okulları, özel eğitim meslek liseleri ve özel eğitim uygulama okullarında gözlem, deneyim ve staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Özel eğitim alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar.
- Eğitim ve öğretimi öğrencilerin gereksinimleri temelinde planlar.
- Özel eğitim öğrencileri için güvenli, bütünleştirici, destekleyici, kültüre ve kültürel farklılıklara duyarlı öğrenme ortamları oluşturur.
- Özel eğitim alanına uygun öğretim, formal ve in-formal ölçmedeğerlendirme yöntemlerini ve araçlarını uygular.
- İlgili paydaşlarla işbirliği yaparak öğrenci için geçiş planları geliştirerek uygular.
- Genel ve özel eğitimde uygulanan öğretim programlarında öğrencinin ve ailesinin gereksinimlerine ve öğrencinin gösterdiği performansa göre uyarlamalar yapar.
- Özel Eğitim alanında öğrencilerin gereksinimleri ve yapılan uyarlamalar doğrultusunda uygun eğitim-öğretim materyalleri geliştirir.
- Özel eğitim alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde, kişisel ve mesleki gelişiminde kullanır.
- Mesleki çalışmalarında ulusal ve uluslararası hukuk kurallarına (çocuk ve insan hakları, vb.) yönetmeliklere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
- Alanıyla ilgili konularda bilimsel toplantı ve etkinliklere katılarak yaşam boyu öğrenme amacına uygun bir şekilde mesleki gelişimini sürdürür.
- Çevreyi koruma ve iş güvenliği konularına duyarlı olur.
- Eğitim ve öğretim çalışmalarında milli, manevi ve evrensel değerlere saygı ve duyarlılık gösterir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Zorunlu ve seçmeli dersler için yarıyılın dokuzuncu haftasında vize sınavları yapılmaktadır. Vize sınavları notları öğrencinin dersteki başarı notunun yüzde kırkını oluşturur. Ayrıca, dönem sonunda öğrencilere final sınavları uygulanır. Dersten başarılı sayılmak için önkoşul olarak öğrencilerin final sınavından en az 60 ya da daha yüksek puan almaları gerekmektedir, aksi takdirde vize notları dikkate alınmaksızın dersten kalırlar. Final sınavında başarılı olan öğrencilerin final sınavı notları, başarı notlarının yüzde altmışını oluşturur. Staj gibi vize ve final sınavı olmayan derslerin değerlendirmesi öğrencinin dönem boyunca yaptığı çalışmaların öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi yoluyla yapılır.
Tablo 2: Ham başarı puanlarının harfli not ve dörtlü not karşılıkları
Ham Başarı Puan HBP | Harf Notu | 4'lü Not | Açıklama |
88<HBP<100 | AA | 4,00 | Başarılı |
81<HBP<87 | BA | 3,50 | |
74<HBP<80 | BB | 3,00 | |
67<HBP<73 | CB | 2,50 | |
60<HBP<66 | CC | 2,00 | |
53<HBP<59 | DC | 1,50 | Başarısız |
46<HBP<52 | DD | 1,00 | |
0<HBP<45 | FD | 0,50 | |
Devamsız | FF | 0,00 | |
Özel Durumlar | |||
60<HBP<100 | G | Başarılı | |
0<HBP<59 | Z | Başarısız | |
S | Başarılı |
Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi’ne aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilmektedir. https://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme(1).pdf
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2027
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Özel Eğitim Öğretmenliği lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik Sürekli Geçerlidir.

Qualification Code | TR0030015486 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Special Education Teacher License | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Care of the elderly and disabled adults | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Midterm exams are held in the ninth week of the semester for compulsory and elective courses. Midterm exam grades constitute forty percent of the student's success grade in the course. In addition, final exams are administered to students at the end of the semester. As a prerequisite to be considered successful in the course, students must score at least 60 or higher in the final exam, otherwise they will fail the course regardless of their midterm grades. The final exam grades of the students who are successful in the final exam constitute sixty percent of the success grades. The evaluation of courses that do not have midterm and final exams, such as internships, is done through the evaluation of the student's work during the semester by the instructor. Table 2. Letter grade and quad grade equivalents of raw achievement scores
Ege University Assessment and Evaluation Principles Directive can be accessed from the link below. https://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme(1).pdf | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Successfully completing all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are required qualifications for graduation. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030015486
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for the "special education" learning field or as a professional in special education.
- Education and training is carried out in formal education. In addition, practical training is carried out as observation, experience and internship training in special education kindergartens, special education primary and secondary schools, special education vocational schools, special education vocational high schools and special education practice schools within the Ministry of National Education.
- To be able to comprehend scientifically based theoretical and practical knowledge in the field of special education.
- To be able to plan education and training on the basis of students' needs.
- To be able to create safe, integrative, supportive, sensitive to culture and cultural differences learning environments for special education students.
- To be able to apply appropriate teaching, formal and in-formal assessment and evaluation methods and tools in the field of special education.
- To be able to develop and implement transition plans for the student in collaboration with relevant stakeholders/ members.
- To be able to make adaptations according to the needs of the student and his/her family and the performance of the student in the curriculum applied in general and special education
- To be able to develop appropriate educational materials in the field of Special Education in line with the needs of students and adaptations made.
- To be able to use computer software, information and communication technologies at the level required by the field of special education in the education of students with special needs, personal and professional development.
- To be able to act in accordance with national and international legal rules (child and human rights, etc.) regulations and professional ethical principles in professional work.
- To be able to continue professional development in accordance with the purpose of lifelong learning by participating in scientific meetings and activities related to the field.
- To be sensitive to environmental protection and occupational safety issues.
- To be able to show respect and sensitivity to national, spiritual and universal values in education and training studies.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expressive competence
Midterm exams are held in the ninth week of the semester for compulsory and elective courses. Midterm exam grades constitute forty percent of the student's success grade in the course. In addition, final exams are administered to students at the end of the semester. As a prerequisite to be considered successful in the course, students must score at least 60 or higher in the final exam, otherwise they will fail the course regardless of their midterm grades. The final exam grades of the students who are successful in the final exam constitute sixty percent of the success grades. The evaluation of courses that do not have midterm and final exams, such as internships, is done through the evaluation of the student's work during the semester by the instructor.
Table 2. Letter grade and quad grade equivalents of raw achievement scores
Raw Success Score RSS | Letter Grade | Quad Grade | Explanation |
88<RSS<100 | AA | 4,00 | Successful |
81<RSS<87 | BA | 3,50 | |
74<RSS<80 | BB | 3,00 | |
67<RSS<73 | CB | 2,50 | |
60<RSS<66 | CC | 2,00 | |
53<RSS<59 | DC | 1,50 | Unsuccessful |
46<RSS<52 | DD | 1,00 | |
0<RSS<45 | FD | 0,50 | |
Absentee Student | FF | 0,00 | |
Special Cases | |||
60<RSS<100 | G | Successful | |
0<RSS<59 | Z | Unsuccessful | |
S | Successful |
Ege University Assessment and Evaluation Principles Directive can be accessed from the link below. https://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme(1).pdf
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- To be placed in undergraduate program in Special Education as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center, whose procedures and principles are determined by Council of Higher Education.
- Candidates who have successfully completed their undergraduate education can study in graduate programs in their own or related fields, provided that they get a valid grade from the Academic Staff and Postgraduate Education Entrance Exam and have sufficient English language skills.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid at all times.
