Yeterlilik Kodu

TR0030015947

Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumMaltepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maltepe.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Özel Eğitim Öğretmenliği lisans programının amacı, bilgi üreten ve bu bilgiyi aktarabilen ülkemizin gelişimi için büyük öneme sahip olan bireyler yetiştirerek giderek artmakta olan özel eğitim öğretmeni ihtiyacını karşılamaktır.
  • Mezunlarımızın bilgili ve yetkili öğretmenler olmasının yanı sıra öğrenme ve öğretme motivasyonu yüksek olan, diğer meslek alanlarından uzmanlarla çalışan, bildiklerini paylaşan, iletişim becerileri güçlü, yaşam boyu öğrenmeyi amaçlayan öğretmenler olmasını hedefliyoruz.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2010 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2) Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler 100 üzerinden 50 ve 2010 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma ŞartlarıKayıt oldukları lisans programlarının ders planlarında yer alan derslere kayıt olarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı bitiren öğretmen adayları, başta Milli Eğitim Bakanlığına bağlı; özel eğitim uygulama okulları, özel eğitim iş eğitim merkez okulları, özel eğitim sınıfları (ilkokul-ortaokul), destek eğitim sınıfları, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı; çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında, çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015947


Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Maltepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Özel Eğitim Öğretmenliği lisans programının amacı, bilgi üreten ve bu bilgiyi aktarabilen ülkemizin gelişimi için büyük öneme sahip olan bireyler yetiştirerek giderek artmakta olan özel eğitim öğretmeni ihtiyacını karşılamaktır.
  • Mezunlarımızın bilgili ve yetkili öğretmenler olmasının yanı sıra öğrenme ve öğretme motivasyonu yüksek olan, diğer meslek alanlarından uzmanlarla çalışan, bildiklerini paylaşan, iletişim becerileri güçlü, yaşam boyu öğrenmeyi amaçlayan öğretmenler olmasını hedefliyoruz.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2010 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2) Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler 100 üzerinden 50 ve 2010 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
Kayıt oldukları lisans programlarının ders planlarında yer alan derslere kayıt olarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı bitiren öğretmen adayları, başta Milli Eğitim Bakanlığına bağlı; özel eğitim uygulama okulları, özel eğitim iş eğitim merkez okulları, özel eğitim sınıfları (ilkokul-ortaokul), destek eğitim sınıfları, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde, özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı; çocuk yuvaları ve yetiştirme yurtlarında, çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015947

Qualification Title
Teacher Training Program for Special Education Bachelors Degree Diploma
Awarding BodyMaltepe University
Awarding Body ContactEducation as Institution
Awarding Body Urlhttps://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The aim of the Special Education Teacher's Bachelor programme is to meet the increasing need for special education teachers by educating individuals who have great priorities for the development of our country which is able to produce and transfer information.
  • We aim to be teachers who are knowledgeable and competent teachers, who are highly motivated to learn and teach, who work with experts from other professions, who share their knowledge, who have strong communication skills and who aim to learn life-long.
Key Competencies-
Further Info

There are two types of regulations; for students who enrolled in 2009 or before (Regulation 1-Y1) and for students who enrolled in 2010 or after (Regulation 2-Y2). To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programmes students should get at least DD in all of the courses provided.

Quality Assurance-
Access Requirements

The admission of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc.) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.

Conditions for SuccessStudents who enrolled in the courses in the course plans of their undergraduate programmes and succeeded in those courses, and those who successfully completed the internships and graduation projects included in Maltepe University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation with a General Point Average of minimum 2.00 are considered as graduates.
Progression Paths (Relationship Type)

Candidate teachers who have completed the programme are affiliated to the Ministry of National Education; Special education and training centres, special education and training centres, special education and training centres, special education and training centres, special education and training centre schools, special education classes (primary and secondary school) Children's nurseries and nursing homes.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015947


Qualification Title
Teacher Training Program for Special Education Bachelors Degree Diploma

Awarding Body
Maltepe University

Awarding Body Contact
Education as Institution


Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The aim of the Special Education Teacher's Bachelor programme is to meet the increasing need for special education teachers by educating individuals who have great priorities for the development of our country which is able to produce and transfer information.
  • We aim to be teachers who are knowledgeable and competent teachers, who are highly motivated to learn and teach, who work with experts from other professions, who share their knowledge, who have strong communication skills and who aim to learn life-long.

Key Competencies
-

Further Info

There are two types of regulations; for students who enrolled in 2009 or before (Regulation 1-Y1) and for students who enrolled in 2010 or after (Regulation 2-Y2). To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programmes students should get at least DD in all of the courses provided.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The admission of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University entrance exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc.) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.


Conditions for Success
Students who enrolled in the courses in the course plans of their undergraduate programmes and succeeded in those courses, and those who successfully completed the internships and graduation projects included in Maltepe University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation with a General Point Average of minimum 2.00 are considered as graduates.

Progression Paths (Relationship Type)

Candidate teachers who have completed the programme are affiliated to the Ministry of National Education; Special education and training centres, special education and training centres, special education and training centres, special education and training centres, special education and training centre schools, special education classes (primary and secondary school) Children's nurseries and nursing homes.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address