Yeterlilik Kodu

TR0030017270

Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Demokrasi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜçkuyular Mahallesi, Gürsel Aksel Bulvarı, No:14 35140 Karabağlar/İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.idu.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin normal ve normal olmayan gelişimi örneklendirme yetersizlikten etkilenmiş çocuklar için etkili iletişim becerilerini kazandırma ve değerlendirme kaynaştırmanın ne olduğunu, kaynaştırmanın yasal dayanaklarını, kaynaştırma eğitim ortamlarını ve buralarda görevli kişilerin sorumluluklarını, başarılı kaynaştırma ölçütlerini ve çeşitli özür grubundaki öğrenciler için verilebilecek destek hizmetlerin neler olduğunu bilme,
  • Yetersizlikten etkilenen öğrencilerin tıp ve eğitim modellerine göre eğitim ortamlarına yerleştirilmesi açıklayabilme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrenciler için özelleştirilmiş müfredatı, öğrenmesini kolaylaştıracak öğretimsel stratejileri seçme, desenleme ve/veya uyarlama,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrenciler için tüm müfredat alanlarında kavram, beceri ve problem çözmede uygun öğretim stratejilerini kullanarak öğretim yapabilme okuma yazmaya hazırlıkta gerekli olan hazırlık becerilerini, okuma yazma öğretiminin aşamalarını, yetersizliği olan öğrenciler için uygun okuma yazma aracını seçme, okuma yazma becerilerinin aşamalarını, öğrencilerin okuma yazma becerilerindeki performans düzeylerini belirleme, öğretim amaçları oluşturma ve öğretim süreci yazma becerilerine sahip olma,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin bireysel gereksinmelerine göre materyalleri seçer, desenler ve/veya uyarlar yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun öğretimsel materyalleri, medyayı, cihazları, araçları vs. etkili şekilde kullanabilme,
  • Kaba değerlendirme araçları geliştirebilme ve uygulayabilme, ünite analizi yapabilme, ölçüt bağımlı ölçü aracı geliştirebilme, uzun dönemli, kısa dönemli ve öğretimsel amaç yazabilme, beceri analizi yapabilme, kavram analizi ve kavram öğretim planı oluşturabilme değişik formal ve informal ölçme yöntemlerini kullanarak, yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin bağımsız hareket becerilerini, eğitsel ve davranışsal yeterliliklerini değerlendirme ,
  • Yetersizlikten etkilenmiş öğrencilere, yönelim ve bağımsız hareket becerilerini kullanarak hedeflerine ulaşabilmelerini öğretebilmek için hangi yöntemleri kullanacaklarını tespit edebilme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilere hizmet veren farklı okul programlarının ve kurumların hem öğretim hem de program açısından etkililiklerini değerlendirebilme,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrenciler için sosyal becerilerin gelişimi ve sosyal etkileşimlerinin artırılmasında sistematik yol gösterme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin sınıfta uygun olmayan davranışlarını azaltıp, yerine uygun olan davranışlarını artırabilme,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilere yeni davranış kazandırmak için davranış kontrolü işlem süreçlerini kullanabilme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin davranışlarına süreklilik kazandırabilme,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin aileleri ve önemli diğer bireyler için uygun danışmanlık ve rehberlik hizmetlerini tanımlayabilme ve bu hizmetleri temin edebilme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilere hizmetlerin götürülmesinde, yerel ve ulusal kaynakları kullanma,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrenciler için geliştirilmiş programları, yardımcı personel, para-profesyoneller ve gönüllüleri de kapsayacak şekilde, yönetme ve/veya denetleme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilere hizmet veren farklı okul programlarının ve kurumların hem öğretim hem de program açısından etkililiklerini değerlendirebilme,
  • Çok özürlü ve görme engelli çocuklara, BEP hazırlama becerisini kazanabilme,
  • Kör-sağır öğrenciler ve özelliklerini, iletişim yollarını, gereksinimlerini tespit edebilme ve eğitim programlarını geliştirmektedir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Vize, Final, ödev, sunum gibi kriterler her ders için ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan ders tanıtım formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İDÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ile ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrencilerin her ders için bir ara sınav ev bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim -öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), CB), (CC), (CD), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80 den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise diploması, ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu bölümden mezun olmak için öğrencilerin aşağıdaki koşulları yerine getirmiş olmaları gerekmektedir: 1. Tüm yarıyıllardaki dersleri başarıyla tamamlamak, 2. En az 240 AKTS kredisi değerinde ders almış olmak, 3. Genel not ortalaması en az 2.00 olmaktır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci özel eğitim alanında eğitim veren devlet okulları ve özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde özel eğitim öğretmeni olarak çalışabilir. Rehberlik Araştırma Merkezlerinin özel özel eğitim bölümlerinde çalışabilir. Özel eğitim ve ilgili alanlardan öğrenci kabul eden alanlarda gerekli diğer şartları da karşılamak kaydıyla lisansüstü eğitime devam edebilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017270


Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Demokrasi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üçkuyular Mahallesi, Gürsel Aksel Bulvarı, No:14 35140 Karabağlar/İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin normal ve normal olmayan gelişimi örneklendirme yetersizlikten etkilenmiş çocuklar için etkili iletişim becerilerini kazandırma ve değerlendirme kaynaştırmanın ne olduğunu, kaynaştırmanın yasal dayanaklarını, kaynaştırma eğitim ortamlarını ve buralarda görevli kişilerin sorumluluklarını, başarılı kaynaştırma ölçütlerini ve çeşitli özür grubundaki öğrenciler için verilebilecek destek hizmetlerin neler olduğunu bilme,
  • Yetersizlikten etkilenen öğrencilerin tıp ve eğitim modellerine göre eğitim ortamlarına yerleştirilmesi açıklayabilme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrenciler için özelleştirilmiş müfredatı, öğrenmesini kolaylaştıracak öğretimsel stratejileri seçme, desenleme ve/veya uyarlama,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrenciler için tüm müfredat alanlarında kavram, beceri ve problem çözmede uygun öğretim stratejilerini kullanarak öğretim yapabilme okuma yazmaya hazırlıkta gerekli olan hazırlık becerilerini, okuma yazma öğretiminin aşamalarını, yetersizliği olan öğrenciler için uygun okuma yazma aracını seçme, okuma yazma becerilerinin aşamalarını, öğrencilerin okuma yazma becerilerindeki performans düzeylerini belirleme, öğretim amaçları oluşturma ve öğretim süreci yazma becerilerine sahip olma,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin bireysel gereksinmelerine göre materyalleri seçer, desenler ve/veya uyarlar yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun öğretimsel materyalleri, medyayı, cihazları, araçları vs. etkili şekilde kullanabilme,
  • Kaba değerlendirme araçları geliştirebilme ve uygulayabilme, ünite analizi yapabilme, ölçüt bağımlı ölçü aracı geliştirebilme, uzun dönemli, kısa dönemli ve öğretimsel amaç yazabilme, beceri analizi yapabilme, kavram analizi ve kavram öğretim planı oluşturabilme değişik formal ve informal ölçme yöntemlerini kullanarak, yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin bağımsız hareket becerilerini, eğitsel ve davranışsal yeterliliklerini değerlendirme ,
  • Yetersizlikten etkilenmiş öğrencilere, yönelim ve bağımsız hareket becerilerini kullanarak hedeflerine ulaşabilmelerini öğretebilmek için hangi yöntemleri kullanacaklarını tespit edebilme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilere hizmet veren farklı okul programlarının ve kurumların hem öğretim hem de program açısından etkililiklerini değerlendirebilme,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrenciler için sosyal becerilerin gelişimi ve sosyal etkileşimlerinin artırılmasında sistematik yol gösterme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin sınıfta uygun olmayan davranışlarını azaltıp, yerine uygun olan davranışlarını artırabilme,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilere yeni davranış kazandırmak için davranış kontrolü işlem süreçlerini kullanabilme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin davranışlarına süreklilik kazandırabilme,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilerin aileleri ve önemli diğer bireyler için uygun danışmanlık ve rehberlik hizmetlerini tanımlayabilme ve bu hizmetleri temin edebilme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilere hizmetlerin götürülmesinde, yerel ve ulusal kaynakları kullanma,
  • Yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrenciler için geliştirilmiş programları, yardımcı personel, para-profesyoneller ve gönüllüleri de kapsayacak şekilde, yönetme ve/veya denetleme yetersizlikten etkilenmiş ve çok özürlü öğrencilere hizmet veren farklı okul programlarının ve kurumların hem öğretim hem de program açısından etkililiklerini değerlendirebilme,
  • Çok özürlü ve görme engelli çocuklara, BEP hazırlama becerisini kazanabilme,
  • Kör-sağır öğrenciler ve özelliklerini, iletişim yollarını, gereksinimlerini tespit edebilme ve eğitim programlarını geliştirmektedir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Vize, Final, ödev, sunum gibi kriterler her ders için ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan ders tanıtım formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İDÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ile ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrencilerin her ders için bir ara sınav ev bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim -öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), CB), (CC), (CD), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80 den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise diploması, ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu bölümden mezun olmak için öğrencilerin aşağıdaki koşulları yerine getirmiş olmaları gerekmektedir: 1. Tüm yarıyıllardaki dersleri başarıyla tamamlamak, 2. En az 240 AKTS kredisi değerinde ders almış olmak, 3. Genel not ortalaması en az 2.00 olmaktır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci özel eğitim alanında eğitim veren devlet okulları ve özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde özel eğitim öğretmeni olarak çalışabilir. Rehberlik Araştırma Merkezlerinin özel özel eğitim bölümlerinde çalışabilir. Özel eğitim ve ilgili alanlardan öğrenci kabul eden alanlarda gerekli diğer şartları da karşılamak kaydıyla lisansüstü eğitime devam edebilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017270

Qualification Title
Special Education Education License
Awarding Bodyİzmir Demokrasi University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.idu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

Midterm, Final, Homework, presentation for each course prepared by the faculty member/s and the information package is defined in the course introduction form. Related to the exams and course grades, the relevant provisions of the IUD Associate Degree, Bachelor of Education and Examination Regulations and the Faculty of Education and Examination Application Principles are applied. Accordingly, students must attend classes, practices and exams. The attendance of the students is followed by the instructor concerned. Students are required to take a midterm and a final exam for each course. In some courses, additional studies (projects, seminars, assignments, presentations, etc.) may be requested. The contribution of one midterm and one final exam to the success grade of our faculty is 40% and 60%. If a mid-term study is also requested, the midterm exam results in 30% of final exam and 10% of mid-term exam. Students who get one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) and (B) from a course are successful; Students who get (FD) , (FF) and (Y) are considered unsuccessful. Students whose GPA is lower than 1.80 cannot register for a course that they have npt previously taken. Students who fail a course can take the MAke-up Exams following the final exam. The grades taken in the make-up exams replace the grades taken in the final exams of the related courses and the students grade is recalculated. Students are required to be successful in all program courses and not to have any FF grade. Also, students are responsible to complete 240 ECTS credits and to have at least 2,00 Grade Point Average.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination

Conditions for SuccessStudents are required to be successful in all program courses and not to have any FF grade. Also, students are responsible to complete 240 ECTS credits and to have at least 2,00 Grade Point Average. Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The student who successfully completes the program can work as a special education teacher in private schools and private schools. Can work in special special education departments of Guidance Research Centers. Students may attend postgraduate education provided that they meet other requirements in special education and in the areas accepting students from related fields.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017270


Qualification Title
Special Education Education License

Awarding Body
İzmir Demokrasi University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

Midterm, Final, Homework, presentation for each course prepared by the faculty member/s and the information package is defined in the course introduction form. Related to the exams and course grades, the relevant provisions of the IUD Associate Degree, Bachelor of Education and Examination Regulations and the Faculty of Education and Examination Application Principles are applied. Accordingly, students must attend classes, practices and exams. The attendance of the students is followed by the instructor concerned. Students are required to take a midterm and a final exam for each course. In some courses, additional studies (projects, seminars, assignments, presentations, etc.) may be requested. The contribution of one midterm and one final exam to the success grade of our faculty is 40% and 60%. If a mid-term study is also requested, the midterm exam results in 30% of final exam and 10% of mid-term exam. Students who get one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) and (B) from a course are successful; Students who get (FD) , (FF) and (Y) are considered unsuccessful. Students whose GPA is lower than 1.80 cannot register for a course that they have npt previously taken. Students who fail a course can take the MAke-up Exams following the final exam. The grades taken in the make-up exams replace the grades taken in the final exams of the related courses and the students grade is recalculated. Students are required to be successful in all program courses and not to have any FF grade. Also, students are responsible to complete 240 ECTS credits and to have at least 2,00 Grade Point Average.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, placement through a nation-wide Student Selection Examination


Conditions for Success
Students are required to be successful in all program courses and not to have any FF grade. Also, students are responsible to complete 240 ECTS credits and to have at least 2,00 Grade Point Average. Student must successfully complete all of the courses in the four-year program, in order to graduate. This degree is given to students who pass all courses in the curriculum, successfully complete a minimum of 240 ECTS credits and obtain an overall grade point average of at least 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The student who successfully completes the program can work as a special education teacher in private schools and private schools. Can work in special special education departments of Guidance Research Centers. Students may attend postgraduate education provided that they meet other requirements in special education and in the areas accepting students from related fields.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address