Yeterlilik Kodu | TR0030018953 | |
Yeterlilik Adı | Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Değerlendirme Sistemi tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İnönü Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır.Orta öğretimden yükseköğretime geçişte Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı(YKS) uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminde adaylara iki farklı test uygulanmaktadır. İlk aşamada YKS-Temel Yeterlilik Testi (TYT), ikinci aşamada YKS-Alan Yeterlilik Testi (AYT) uygulanmaktadır. Yükseköğretim kurumları Sınavı , orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Bu sınavda SÖZEL alandan yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Özel eğitim öğretmenliği programı mezunları Özel Eğitim Öğretmeni unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Özel Eğitim Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca mezunlarımız özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, danışmanlık merkezleri gibi sektörlerde, eğitsel materyal geliştiren iş yerlerinde ve üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018953
- Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
- Öğrencilerinin seviyesini ve öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyslleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
- Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
- Öğretim ve araştırmacıyla ilgili temel düzeyde bilişim teknolojileri kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
- Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
- Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
- Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
- Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
- Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar.
- Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
- Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Değerlendirme Sistemi tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İnönü Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır.Orta öğretimden yükseköğretime geçişte Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı(YKS) uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminde adaylara iki farklı test uygulanmaktadır. İlk aşamada YKS-Temel Yeterlilik Testi (TYT), ikinci aşamada YKS-Alan Yeterlilik Testi (AYT) uygulanmaktadır. Yükseköğretim kurumları Sınavı , orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Bu sınavda SÖZEL alandan yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar.
Özel eğitim öğretmenliği programı mezunları Özel Eğitim Öğretmeni unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Özel Eğitim Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca mezunlarımız özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, danışmanlık merkezleri gibi sektörlerde, eğitsel materyal geliştiren iş yerlerinde ve üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018953 | |
Qualification Title | Special Education Teaching Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | For every course, assessment and evaluation methods are defined in the course syllabus by the responsible academic personnel. İnönü University Undergraduate Academic and Examination legislation is applied regarding the examinations and assigned grade points for every course.To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students acceptance, registration, exam and evaluation procedures are conducted based on the Higher Education Law and the regulations and decisions put forth by The Higher Education Council based on this law.Higher Education Institutions Examination (YKS) is applied to the transition from secondary education to higher education. These exams are conducted by the Measurement, Evaluation, and Placement Center (OSYM in Turkish). More information about the exams can be obtained from the http://www.osym.gov.tr/ web site. Two different tests are applied to the candidates in the examination system. In the first stage, YKS-Basic Proficiency Test (TYT), in the second stage, YKS-Field Proficiency Test (AYT) is applied. The Higher Education Institutions Exam is a test which will be applied to those who successfully complete secondary education and who want to have higher education and to measure the adequacy for transition to higher education. In this exam, students who can get enough points from the HUMAN SCIENCE sections are entitled to study in the program. | |
Conditions for Success | To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Special Education Teaching Program receive the “Special Education Teacher” title and they can work at state or private schools and rehabilitation centers affiliated with the Ministry of National Education. Our graduates also find jobs at private training centers, companies that develop and market educational materials, publishing companies, and universities for an academic career. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018953
ISCO:08
ISCO:08
- To define current knowledge about special education, teaching as a job, general culture and basic sciences.
- To share results of the evaluation with parents and administration after evaluating levels of students prior to teaching; to prepare and to use individualized education plan based on the results.
- To use skills and knowledge in job and daily life with considering formal and ethical rules.
- To support individuals with special education needs and their families by using basic information technologies in teaching and research.o suggest solutions in unexpected situations about special education and teaching as a job.
- To examine and produce new scientific products about special education and teaching as a job.
- To use skills about self-regulation, learning to learn, critical thinking and creative thinking.
- To participate in seminars, conferences, workshops etc. about special education by developing positive attitudes towards life-long learning.
- To follow new knowledge about special education and teaching as a job and to study in collaboration with colleagues.
- To use values about universal nature of social rights, social justice, quality culture, preserving cultural values, health in work and environmental protection in job and daily life.
- To use skills and knowledge to increase social acceptance of individuals in special education needs and to teach communication and social skills.
- To use effective communication skills when studying with individuals in special education needs, their families and other experts.
- To use values about universal nature of social rights, social justice, quality culture, preserving cultural values, health in work and environmental protection in job and daily life.
For every course, assessment and evaluation methods are defined in the course syllabus by the responsible academic personnel. İnönü University Undergraduate Academic and Examination legislation is applied regarding the examinations and assigned grade points for every course.To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.
Students acceptance, registration, exam and evaluation procedures are conducted based on the Higher Education Law and the regulations and decisions put forth by The Higher Education Council based on this law.Higher Education Institutions Examination (YKS) is applied to the transition from secondary education to higher education. These exams are conducted by the Measurement, Evaluation, and Placement Center (OSYM in Turkish). More information about the exams can be obtained from the http://www.osym.gov.tr/ web site. Two different tests are applied to the candidates in the examination system. In the first stage, YKS-Basic Proficiency Test (TYT), in the second stage, YKS-Field Proficiency Test (AYT) is applied. The Higher Education Institutions Exam is a test which will be applied to those who successfully complete secondary education and who want to have higher education and to measure the adequacy for transition to higher education. In this exam, students who can get enough points from the HUMAN SCIENCE sections are entitled to study in the program.
Graduates of the Special Education Teaching Program receive the “Special Education Teacher” title and they can work at state or private schools and rehabilitation centers affiliated with the Ministry of National Education. Our graduates also find jobs at private training centers, companies that develop and market educational materials, publishing companies, and universities for an academic career.
Qualification is continuous