Yeterlilik Kodu | TR0030027853 | |
Yeterlilik Adı | Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Aydın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | - | |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Programın açılmasının zaruretini ortaya koyan yukarıdaki gerekçeler ve vizyonumuz doğrultusunda, misyonumuzu da yansıtan bu programın amaçlarını şöyle sıralayabiliriz:
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030027853
Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
Genel
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
6
TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
Ana
Kredi Değeri
-
Programın Normal Süresi
-
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
-
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
- Özel Eğitim Öğretmenliği Anabilim Dalı, Yüksek Öğretim Kurulu'nun eğitim fakültelerinde gerçekleştirdiği yeniden yapılandırmaya bağlı olarak 2016-2017 akademik yılında kurulmuştur. Anabilim dalımızın amacı, üniversite ve bölümümüzün misyonu doğrultusunda, özel eğitim gereksinimi olan bireyler ve eğitimleri alanında evrensel düzeyde bilgiler üretmek, yaymak ve kullanmaktır.
- Özel Eğitim Öğretmenliği Programın amacı ise özel eğitim gerksinimi olan bireylere (işitme, görme, zihinsel yetersizlik ve özel yetenek gibi) bireysel ya da grup eğitimi verebilecek, özel eğitim ve ilgili hizmetlerin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesinde görev alabilecek özel eğitim öğretmenlerini yetiştirmektir. Programa yerleştirmede mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının çocuk gelişimi, çocuk gelişimi ve bakımı, çocuk gelişimi ve eğitimi bölümleri mezunlarına ek puan uygulanmaktadır.
- Özel Eğitim Programı'ndan mezun olan öğretmen adaylarının istihdamı ise Milli Eğitim Bakanlığı bağlı; özel eğitim uygulama merkezi okulları, özel eğitim mesleki eğitim merkezleri, özel eğitim alt sınıfları (ilkokul-ortaokul-lise), özel eğitim okulları destek eğitim sınıfları, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM), özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilmektedirler. Ayrıca koşulları karşılama durumunda Bilim ve Sanat Merkezlerinde açık bulunan sınıf öğretmenliği kadrolarına da müracaat edebilirler.
- Programımızın vizyonu, özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin eğitiminde Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlenmiş olduğu 6 temel özel eğitim alanında uzmanlaşmış, araştırmacı, ilkeli, gelişmeye açık, teoriden pratiğe geçişi çok iyi başarabilen, yaratıcılığı yüksek öğretmenler yetiştirip özel eğitim gereksinimi olan bireylerin bağımsız yaşama ve işlevsel akademik becerilerini geliştirip, potansiyellerini gerçekleştirebilen, ülkesine ve tüm insanlığa faydalı bireyler olmalarını sağlamaktır.
Programın açılmasının zaruretini ortaya koyan yukarıdaki gerekçeler ve vizyonumuz doğrultusunda, misyonumuzu da yansıtan bu programın amaçlarını şöyle sıralayabiliriz:
- Örgün eğitim ortamında yer alan özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin eğitimsel ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilecek öğretmenleri yetiştirmek,
- Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin eğitimlerinde gelişen teknolojiler ve yeni pedogojik yaklaşımları takip eden öğretmenler yetiştirmek,
- Yukarıda belirtilen nitelikte öğretmenlerin yetiştirilmesi için gerekli ders içeriğinin oluşturulmasını sağlamak,
- Özel eğitim öğretmenlerinin eğitimi teorik ve uygulamalı eğitimleri ile birlikte dört yılda en iyi şekilde donanım sahibi olmalarını sağlamak,
- Özel eğitim öğretmenlerinin yetiştirilmesinde bu alanda akademik çalışma yapabilmelerini sağlayacak temel bilgilerin yanında, bilimsel araştırma becerilerini de geliştirmeleri sağlayıcı bir eğitim olanağı sunmaktır.
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030027853 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Istanbul Aydın University | |
Awarding Body Contact | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Awarding Body Url | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030027853
Qualification Title
Awarding Body
Istanbul Aydın University
Awarding Body Contact
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Url
Orientation
General
National Occupation Classification
-
EQF Level
6
TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
Main
Credit Value
-
Program Duration
-
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
-
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
-
Url