Yeterlilik Kodu | TR0030033333 | |
Yeterlilik Adı | Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | 1. Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitiminin gerekliliğini ve önemini kavrayarak, yaşadığı toplumda bununla ilgili farkındalık oluşturmak. 2. Özel eğitim alanındaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyerek bunlara yön vermede etkin varlık gösterebilmek. 3. Nitelikli özel eğitim öğretmenleri yetiştirmek. 4. Ulusal ve uluslar arası projelere katılımı arttırmak. 5. Kültürlerarası iletişimi ve paylaşımı güçlendirmek üzere ulusal ve uluslar arası değişim programlarından yararlanmak. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | ÖSYM Kılavuzunda belirtilen ve güncellenen koşullar. | |
Başarma Şartları | Mezun olmak için 8 yarıyıl programda belirtilen zorunlu dersler ve 8 seçmeli ders ve toplam 240 AKTS tamamlanmış olması/başarılı olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel kurumlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033333
1. Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitiminin gerekliliğini ve önemini kavrayarak, yaşadığı toplumda bununla ilgili farkındalık oluşturmak. 2. Özel eğitim alanındaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyerek bunlara yön vermede etkin varlık gösterebilmek. 3. Nitelikli özel eğitim öğretmenleri yetiştirmek. 4. Ulusal ve uluslar arası projelere katılımı arttırmak. 5. Kültürlerarası iletişimi ve paylaşımı güçlendirmek üzere ulusal ve uluslar arası değişim programlarından yararlanmak.
- Alana ait içerik bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda yeniden bu bilgiyi yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin yeterlilik düzeyleri ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve değerlendirme örnekleri geliştirebilmek.
- 2. Alanı ile ilgili konularda yapıcı değerlendirmelerde bulunabilmek için gereksinim duyulan düşünme becerilerine sahip olmak, benzer becerileri öğrencilere kazandırabilme yetisine sahip olmak.
- 3. Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak.
- 4. Özel Eğitim öğretiminde kullanılan öğrenme stratejilerini etkin biçimde kullanabilmek ve bu stratejileri uygulayabilecek ders etkinlikleri hazırlayabilmek.
- 5. Özel Eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin sosyal, duygusal, fiziksel, gelişimsel özelliklerine uygun eğitimsel önlemler alma becerisine sahiptir.
- 6. Özel eğitim öğretmeni özel eğitime ihtiyacı olan öğrenci, velisi, okul yönetimi ve çevresiyle etkili iletişim becerilerine sahiptir.
- 7. Alana ait içerik bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda yeniden bu bilgiyi yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin yeterlilik düzeyleri ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve değerlendirme örneklerini bilir.
- 8. Alanı ile ilgili konularda yapıcı değerlendirmelerde bulunabilmek için gereksinim duyulan bilgilere sahip olmak, hedeflenen becerileri öğrencilere kazandırabilme bilgisine sahip olmak.
- 9. Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma bilgisine sahip olmak.
- 10. Özel Eğitim alanında kullanılan öğrenme stratejilerini etkin biçimde kullanabilmek ve bu stratejileri uygulayabilecek ders etkinlikleri hazırlayabilme bilgisine sahip olmak.
- 11. Özel Eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin sosyal, duygusal, fiziksel, gelişimsel özelliklerini bilir.
- 12. Özel eğitim alanında ihtiyaç duyulan eğitim model ve yaklaşımlarını bilir.
ÖSYM Kılavuzunda belirtilen ve güncellenen koşullar.
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel kurumlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033333 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |