Yeterlilik Kodu | TR0030034642 | |
Yeterlilik Adı | Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halkalı Merkez, Halkalı, 34303 Küçükçekmece/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://izu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Özel Eğitim Öğretmenliği Programının amacı özel eğitime gereksinim duyan bireylerin özellikleri konusunda bilgi sahibi olacak, onların bireysel ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim verebilecek, “Özel Eğitim” alanının çeşitli sorunları ve gereksinimleri üzerinde inceleme, deneme, araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabilecek, özel eğitim ve ilgili hizmetlerin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesinde aldığı görevleri başarıyla ifa edecek, çağdaş, bilimsel gelişmelere uyum sağlayabilen ve onları uygulayabilen, nitelikli, Türk Eğitim Sistemi ve özel eğitim yönetmelikleri konusunda yetkin ve bu doğrultuda çalışabilecek öğretmenler yetiştirmektir. Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı’nın amacı yalnızca özel eğitim öğretmenleri yetiştirmek değil aynı zamanda özel eğitime gereksinim duyan bireylerin aileleriyle iş birliğine girerek onların sağlık ve eğitim sorunlarıyla ilgilenen sosyal kurumlarla ortaklaşa çalışarak toplumun gelişmesine katkıda bulunmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Özel Eğitim Öğretmenliği Programı 8 yarıyıl olmak üzere 4 akademik yıldan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde yürütülmektedir. Uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak gerçekleştirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. Okuma yazma yetkinliği Çoklu dil yetkinliği Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik Dijital yetkinlik Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği Vatandaşlık yetkinliği Girişimcilik yetkinliği Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Bilgi için: https://izu.edu.tr/ogrenci/kayit-kabul/mevzuat/yonetmelikler/lisans-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 16.04.2022 / Bitiş: 16.04.2025 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Özel Eğitim Öğretmenliği lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Özel Eğitim Öğretmenliği Programı mezunları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm Resmi ve Özel Öğretim kurumlarında, Rehberlik Araştırma Merkezlerinde, tüm kademedeki okullarda ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Özel Eğitim Öğretmenliği yapabilmektedirler. Mezunların Lisansüstü eğitime devam ederek kendilerini geliştirme imkanları vardır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030034642
ISCO 08
ISCO 08
Özel Eğitim Öğretmenliği Programının amacı özel eğitime gereksinim duyan bireylerin özellikleri konusunda bilgi sahibi olacak, onların bireysel ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim verebilecek, “Özel Eğitim” alanının çeşitli sorunları ve gereksinimleri üzerinde inceleme, deneme, araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabilecek, özel eğitim ve ilgili hizmetlerin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesinde aldığı görevleri başarıyla ifa edecek, çağdaş, bilimsel gelişmelere uyum sağlayabilen ve onları uygulayabilen, nitelikli, Türk Eğitim Sistemi ve özel eğitim yönetmelikleri konusunda yetkin ve bu doğrultuda çalışabilecek öğretmenler yetiştirmektir. Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı’nın amacı yalnızca özel eğitim öğretmenleri yetiştirmek değil aynı zamanda özel eğitime gereksinim duyan bireylerin aileleriyle iş birliğine girerek onların sağlık ve eğitim sorunlarıyla ilgilenen sosyal kurumlarla ortaklaşa çalışarak toplumun gelişmesine katkıda bulunmaktır.
Özel Eğitim Öğretmenliği Programı 8 yarıyıl olmak üzere 4 akademik yıldan oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde yürütülmektedir. Uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak gerçekleştirilmektedir.
- Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahip olur.
- Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar.
- Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar.
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
- Ölçme değerlendirme yöntemlerini uygular.
- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri bilir ve uygular.
- Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- İstendik davranışları geliştirmeye yönelik uygun etkinlikler geliştirir ve uygular.
- Mesleki ve etik kurallara uyar ve iş birliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
- Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- Program öğelerini dikkate alarak çalışmalarını planlar.
- Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir.
- Problem davranışlara yönelik önleyici ve sonlandırıcı çözümler geliştirir.
- Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular.
- Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular.
- Geliştirdiği çözümleri destekleyecek bilimsel veriler elde etmeye yönelik çalışır.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynakları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
- Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla iş birliği yapar.
- En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
- Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
- Sanat, oyun ve spor etkinliklerini öğretim sürecinde kullanır.
- Teknoloji destekli eğitim uygulamalarını yürütür.
- Alana yönelik çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket eder ve alanı ile ilgili çevresel farkındalığın oluşmasına katkı sağlar.
- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürürebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Okuma yazma yetkinliği
Çoklu dil yetkinliği
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
Dijital yetkinlik
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Vatandaşlık yetkinliği
Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
Bilgi için: https://izu.edu.tr/ogrenci/kayit-kabul/mevzuat/yonetmelikler/lisans-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 16.04.2022 / Bitiş: 16.04.2025
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.
Özel Eğitim Öğretmenliği Programı mezunları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm Resmi ve Özel Öğretim kurumlarında, Rehberlik Araştırma Merkezlerinde, tüm kademedeki okullarda ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Özel Eğitim Öğretmenliği yapabilmektedirler. Mezunların Lisansüstü eğitime devam ederek kendilerini geliştirme imkanları vardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030034642 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Special Education Teaching | |
Awarding Body | Istanbul Sabahattin Zaim University | |
Awarding Body Contact | Istanbul Sabahattin Zaim University, Halkalı Merkez Halkalı 34303 Küçükçekmece/Istanbul | |
Awarding Body Url | https://izu.edu.tr/en/home-page | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Having knowledge about the characteristics of individuals in need of special education, giving education taking into account their individual needs, conducting the examination, trial, research, and development studies on various problems and requirements of the field of "Special Education," and planning, executing and monitoring special education and related services, to train teachers who can successfully fulfill their duties, who can adapt to contemporary scientific developments and apply them, are qualified, competent in the Turkish Education System and special education regulations, and can work in this direction. The purpose of the Special Education Teaching Undergraduate Program is not only to train special education teachers, but also to contribute to the development of the society by cooperating with the families of individuals who need special education and cooperating with social institutions dealing with their health and education problems. | |
Learning Environments | Special Education Teaching Program consists of 4 academic years, 8 semesters. Education and training is carried out as formal, open or distance education. Applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below. Literacy competence Multilingual competence Mathematical competence and competence in science, technology and engineering Digital competence Personal, social and learning to learn competence Citizenship competence Entrepreneurship competence Cultural awareness and expressive competence | |
Further Info | Istanbul Sabahattin Zaim University Undergraduate Education and Teaching Regulation are applied regarding exams and course grades. For information: https://izu.edu.tr/ogrenci/kayit-kabul/mevzuat/yonetmelikler/lisans-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. •“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Body Name; Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) | |
Access Requirements | Admission of national students program is contingent on success on the nationally centralised Student Selection Examination (ÖSS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (OSYM). For further information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution and The Examination, Selection & Placement Centre (OSYM) . Admission of foreign students is possible through an evaluation of students’ individual application to the university. | |
Conditions for Success | In order to gain qualification in this field by graduating from the Special Education Teaching undergraduate program, it is necessary to succeed in all courses with 240 ECTS credits in the curriculum and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Special Education Teaching Program can do Special Education Teaching at all Public and Private Education institutions, Guidance Research Centers, Schools at all grades, and Rehabilitation Centers affiliated to the Ministry of National Education. Graduates have the opportunity to continue their postgraduate education and improve themselves. | |
Legal Basis | 1. 2547 The Law On Higher Education 1.1. Regulatıon on the Transfer, Double Major and Minor Between Associate and Undergraduate Programs, and Credit Transfer Between Higher Education Insiıtutions 1.2. Regulations on Continuation to Undergraduate Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. 2547 The Law On Higher Education (Additional Article-35) 2.1. The Regulation on Higher Education Quality Assurance and The Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030034642
ISCO 08
ISCO 08
Having knowledge about the characteristics of individuals in need of special education, giving education taking into account their individual needs, conducting the examination, trial, research, and development studies on various problems and requirements of the field of "Special Education," and planning, executing and monitoring special education and related services, to train teachers who can successfully fulfill their duties, who can adapt to contemporary scientific developments and apply them, are qualified, competent in the Turkish Education System and special education regulations, and can work in this direction. The purpose of the Special Education Teaching Undergraduate Program is not only to train special education teachers, but also to contribute to the development of the society by cooperating with the families of individuals who need special education and cooperating with social institutions dealing with their health and education problems.
Special Education Teaching Program consists of 4 academic years, 8 semesters. Education and training is carried out as formal, open or distance education. Applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Have knowledge about development and learning characteristics of students.
- Defines the basic principles of special education.
- Disclose information about the developmental characteristics of individuals with special education needs.
- Knows the Turkish national education system, teaching profession and educational sciences in all its aspects.
- Applies the methods of measurement and evaluation.
- Knows and applies the methods related to the production of scientific knowledge.
- Adopts the most appropriate teaching strategies, methods and techniques considering the development characteristics and needs of the students.
- Develops and implements appropriate activities to develop tailored behaviors.
- Engage in professional and ethical rules and cooperative practice.
- Applies contemporary teaching, strategies, methods and techniques.
- Plan their work by considering the program items.
- Adapts and develops appropriate scientific methods and techniques for special needs students.
- Develop preventive and terminating solutions for problem behaviors.
- Develops and implements appropriate family and educational programs for children and families with special educational needs.
- Selects and applies the achievements, themes, activities, test cases of the programs in accordance with the individual needs of the students.
- Works to obtain scientific data to support the solutions it develops.
- Follows national and international resources related to the field for personal and professional development.
- Collaborate with families, other teachers and specialists from different disciplines to meet the needs of the pupils.
- Uses information and communication technologies using at least one foreign language.
- Communicates well with colleagues.
- Uses in accordance with the rules of Turkic.
- Uses art, games and sports activities in the teaching process.
- Conducts technology-supported training programs.
- Acts with respect to social, scientific, cultural and ethical values in the awareness of national and universal sensitivities at all stages of studies and researches towards the field and contributes to the formation of environmental awareness about the field.
- Establishes personal and institutional interaction to create and maintain a safe school environment
Has advanced level of the key competencies listed below.
Literacy competence
Multilingual competence
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
Digital competence
Personal, social and learning to learn competence
Citizenship competence
Entrepreneurship competence
Cultural awareness and expressive competence
Istanbul Sabahattin Zaim University Undergraduate Education and Teaching Regulation are applied regarding exams and course grades.
For information: https://izu.edu.tr/ogrenci/kayit-kabul/mevzuat/yonetmelikler/lisans-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi
To oversee the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
•“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Body Name; Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Admission of national students program is contingent on success on the nationally centralised Student Selection Examination (ÖSS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (OSYM). For further information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution and The Examination, Selection & Placement Centre (OSYM) .
Admission of foreign students is possible through an evaluation of students’ individual application to the university.
Graduates of the Special Education Teaching Program can do Special Education Teaching at all Public and Private Education institutions, Guidance Research Centers, Schools at all grades, and Rehabilitation Centers affiliated to the Ministry of National Education. Graduates have the opportunity to continue their postgraduate education and improve themselves.
1. 2547 The Law On Higher Education
1.1. Regulatıon on the Transfer, Double Major and Minor Between Associate and Undergraduate Programs, and Credit Transfer Between Higher Education Insiıtutions
1.2. Regulations on Continuation to Undergraduate Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. 2547 The Law On Higher Education (Additional Article-35)
2.1. The Regulation on Higher Education Quality Assurance and The Higher Education Quality Council
The qualification is valid at all times.