Yeterlilik Kodu

TR0030036389

Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAdıyaman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1 02040, Merkez / ADIYAMAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.adiyaman.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Özel Eğitim Öğretmenliği Programının amacı, özel gereksinimli çocukların ve ailelerinin gereksinimlerini karşılamak üzere çocuklar, aileler, öğretmenler ve yöneticiler ile çalışacak özel eğitimciler yetiştirmektir. Program, öğretimi farklı özellikteki öğrencilere göre bireyselleştiren ve bireyselleştirme temelinde farklı özellikteki bireylerin gereksinimlerini belirleyen, öğretim programlarında gerekli uyarlamaları yapan ve bu bireylerin ailelerini yönlendirebilen öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Özel eğitimin kavramsal, kuramsal ve tarihsel gelişimini tanımlar
  • Özel gereksinimli bireylerin değerlendirilmesinde ve eğitiminde kullanılan bilimsel yöntem ve tekniklerdeki gelişmeleri kavrar
  • Özel eğitim ile ilgili yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri ve gelişmeleri tanımlama
  • Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini tanımlar
  • Özel gereksinimli bireyleri bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini ve gelişimsel, akademik, mesleki gereksinimlerini dikkate alarak değerlendirir
  • Değerlendirme sonuçlarını kullanarak Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama ve BEP’e bağlı olarak bireysel öğretimi planlar
  • Özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerine ve özelliklerine uygun değerlendirme ve öğretim materyalleri geliştirir
  • Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır
  • Öğretim sürecini özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak uyarlar
  • Öğretimin etkililiğini izleyerek veriye dayalı karar alma sürecini kullanır
  • Sınıf yönetimi ve problem davranışlarla baş etme stratejilerini etkin kullanır
  • Özel gereksinimli bireylere sunulan hizmetlerin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla paydaşlarla işbirliği yapar
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara sınav ve yarıyıl içi performansa dayalı çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Ham başarı notu, ara sınav ve yarıyıl içi çalışmaları notu, genel not ortalaması olan yarıyıl içi ders notunun %50’si ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %50’sinin toplanması sonucu elde edilir. Başarı notu değerlendirilmesi, ham başarı notu ile birlikte sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurulmak suretiyle notların dağılımı ve sınıf ortalaması dikkate alınarak bağıl değerlendirme sistemine göre yapılır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
 

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğrencinin mezun olabilmesi için almış olduğu bütün kredili dersleri en az DD notu ile başarmış olması gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ana bilim dalımızda, lisans derecesi alan mezunlarımız, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki özel ve devlet ilköğretim ve ortaöğretim özel eğitim okulları, rehabilitasyon merkezleri ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde "özel eğitim öğretmeni" olarak istihdam edilmektedir. Ayrıca, SHÇEK'e bağlı özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde de çalışma olanakları bulunmaktadır. Bunların yanı sıra mezunlarımız lisansüstü eğitimlerini tamamlayarak çeşitli üniversitelerde ilgili alanda uzman ve akademisyen olarak çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030036389


Yeterlilik Adı
Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Adıyaman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adıyaman Üniversitesi (ADYÜ) Altınşehir Mah. Atatürk Bulvarı No:1 02040, Merkez / ADIYAMAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Özel Eğitim Öğretmenliği Programının amacı, özel gereksinimli çocukların ve ailelerinin gereksinimlerini karşılamak üzere çocuklar, aileler, öğretmenler ve yöneticiler ile çalışacak özel eğitimciler yetiştirmektir. Program, öğretimi farklı özellikteki öğrencilere göre bireyselleştiren ve bireyselleştirme temelinde farklı özellikteki bireylerin gereksinimlerini belirleyen, öğretim programlarında gerekli uyarlamaları yapan ve bu bireylerin ailelerini yönlendirebilen öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Özel eğitimin kavramsal, kuramsal ve tarihsel gelişimini tanımlar
  • Özel gereksinimli bireylerin değerlendirilmesinde ve eğitiminde kullanılan bilimsel yöntem ve tekniklerdeki gelişmeleri kavrar
  • Özel eğitim ile ilgili yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri ve gelişmeleri tanımlama
  • Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini tanımlar
  • Özel gereksinimli bireyleri bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini ve gelişimsel, akademik, mesleki gereksinimlerini dikkate alarak değerlendirir
  • Değerlendirme sonuçlarını kullanarak Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama ve BEP’e bağlı olarak bireysel öğretimi planlar
  • Özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerine ve özelliklerine uygun değerlendirme ve öğretim materyalleri geliştirir
  • Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır
  • Öğretim sürecini özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak uyarlar
  • Öğretimin etkililiğini izleyerek veriye dayalı karar alma sürecini kullanır
  • Sınıf yönetimi ve problem davranışlarla baş etme stratejilerini etkin kullanır
  • Özel gereksinimli bireylere sunulan hizmetlerin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla paydaşlarla işbirliği yapar

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ara sınav ve yarıyıl içi performansa dayalı çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Ham başarı notu, ara sınav ve yarıyıl içi çalışmaları notu, genel not ortalaması olan yarıyıl içi ders notunun %50’si ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %50’sinin toplanması sonucu elde edilir. Başarı notu değerlendirilmesi, ham başarı notu ile birlikte sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurulmak suretiyle notların dağılımı ve sınıf ortalaması dikkate alınarak bağıl değerlendirme sistemine göre yapılır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
 


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğrencinin mezun olabilmesi için almış olduğu bütün kredili dersleri en az DD notu ile başarmış olması gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ana bilim dalımızda, lisans derecesi alan mezunlarımız, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki özel ve devlet ilköğretim ve ortaöğretim özel eğitim okulları, rehabilitasyon merkezleri ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde "özel eğitim öğretmeni" olarak istihdam edilmektedir. Ayrıca, SHÇEK'e bağlı özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde de çalışma olanakları bulunmaktadır. Bunların yanı sıra mezunlarımız lisansüstü eğitimlerini tamamlayarak çeşitli üniversitelerde ilgili alanda uzman ve akademisyen olarak çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030036389

Qualification Title
Awarding BodyAdiyaman University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.adiyaman.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030036389


Qualification Title

Awarding Body
Adiyaman University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address