Yeterlilik Kodu | TR0030045482 | |
Yeterlilik Adı | Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Uşak Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.usak.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Mezuniyet Şartları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Eğitimi alanında lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030045482
- Özel eğitime ilişkin kavram, terim, yöntem, teknik, ilke ve kuramları tanımlar.
- Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planları hazırlayıp kullanır.
- Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
- Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
- Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
- Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
- Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
- Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
- Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır.
- Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir.
- Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
- Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
- Yetersizlik gösteren öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
- Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. Aile eğitimi ve rehberliğini tanımlar.
- Uygulamalı davranış analizine yönelik süreçleri kavrar.
- Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşama hazırlanma sürecini analiz eder.
- Öğrencilerin bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür.
- Sanat, oyun ve spor etkinliklerini öğretim sürecinde kullanır.
- Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir.
- Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
- Mezuniyet Şartları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Özel Eğitim Öğretmenliği lisans diploması verilir Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır.
- Özel Eğitim Öğretmenliği programı mezunları Özel Eğitim Öğretmeni unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Özel Eğitim Öğretmeni olarak atanmaktadırlar.
- Ayrıca mezunlarımız özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, danışmanlık merkezleri gibi sektörlerde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde, üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030045482 | |
Qualification Title | Özel Eğitim Öğretmenliği License | |
Awarding Body | Usak University | |
Awarding Body Contact | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Awarding Body Url | https://www.usak.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are subjected to midterm exam, semester study (project, seminar, quiz, homework, or a second midterm) and final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is necessary to get at least 70 points from the final exam. Students who get one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course are considered successful in that course. Graduation Requirements Students who successfully complete all of the courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and who achieve a minimum grade point average of 70 out of 100 are awarded a Special Education Teaching undergraduate diploma. Successfully completing all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Registration, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Higher Education Council issued based on this law. | |
Conditions for Success | Successfully completing all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation. Graduation Requirements Students who successfully complete all of the courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and achieve a minimum grade of 70 out of 100 are awarded a bachelors degree in Education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Special Education Teaching program are appointed as Special Education Teachers to official and private education institutions affiliated with the Ministry of National Education with the title of Special Education Teacher . In addition, our graduates can work in sectors such as special education and rehabilitation centers, consultancy centers, workplaces that develop educational materials, and academic staff of universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030045482
Students are subjected to midterm exam, semester study (project, seminar, quiz, homework, or a second midterm) and final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is necessary to get at least 70 points from the final exam. Students who get one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course are considered successful in that course. Graduation Requirements Students who successfully complete all of the courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and who achieve a minimum grade point average of 70 out of 100 are awarded a Special Education Teaching undergraduate diploma. Successfully completing all courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.
Registration, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Higher Education Council issued based on this law.
Graduates of Special Education Teaching program are appointed as Special Education Teachers to official and private education institutions affiliated with the Ministry of National Education with the title of Special Education Teacher . In addition, our graduates can work in sectors such as special education and rehabilitation centers, consultancy centers, workplaces that develop educational materials, and academic staff of universities.
Qualification is continuous