Yeterlilik Kodu | TR0030217290 | |
Yeterlilik Adı | Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gazi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gazi.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2024/1.05.2027 | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurumlarda özel eğitim öğretmeni olarak görev yapabilirler. Ayrıca özel sektörde de çalışma şansı yüksektir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030217290
ISCO 08
ISCO 08
- Engelli birey ve ailelerine hak ettikleri değeri vermek,
- Farklılıkları saygıyla karşılayarak, bunları destekleyebilmek,
- Öğrencilerin sosyal ve eğitimsel amaçlarını destekleyebilmek,
- İlgili yasaların geliştirilmesi için bakış açıları içinde yer almak,
- Güncel teknolojiler ile öğretmen eğitimini desteklemek,
- Sivil gelişime destek vermek,
- İlgili bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunmak,
- Özel eğitim paydaşlarıyla etkin biçimde işbirliğini desteklemek amaçlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır.
- Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.
- Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin öğrenme özelliklerini bilir.
- Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirlemek için değerlendirme yapar.
- Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine uygun olarak çeşitli gelişim alanlarında ve akademik alanlarda ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirir.
- Öğrenci gereksinimlerine uygun müdahale programı geliştirir.
- Öğrenci özelliklerini dikkate alarak gerekli uyarlamaları yapar.
- Öğrencilerin problem davranışlarına yönelik önleyici ve düzeltici tedbirler alır.
- Engelliliğin bireysel, ailevi ve toplumsal etkilerini bilir.
- Engellilerin toplumla bütünleşmesine engel olan problemlere çözüm önerir.
- Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.
- Özel gereksinimli öğrencilerin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.
- Derslerde verilen ödev ve sorumlulukları bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.
- Akranlarla ve diğer profesyonellerle işbirliği içinde çalışır. Karşılaştığı problemlere yönelik çözüm önerileri getirir.
- Özel eğitimle ilgili bilimsel yöntem ve tekniklerin uygulama özelliklerini bilir, verileri yorumlar ve değerlendirir.
- Bilim okuryazarlığını özel eğitim alanında etkin bir biçimde kullanır.
- Yaşadığı çevre ile özel eğitim alanını buluşturacak çalışmalar geliştirir ve uygular.
- Özel eğitimle ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.
- Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.
- Bireysel ve mesleki gelişimini devam ettirmek için sanatsal, kültürel ve bilimsel etkinliklere katılım gösterir.
- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
- Özel eğitim alanında teknolojilerden yararlanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
- Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
- Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
- Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
- Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
- Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
- D: Devamsız, G: Girmedi, E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.) VZ: Dersten çekilme.
- Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO`sunun en az 2,00 olması gerekir.
- Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2024/1.05.2027
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurumlarda özel eğitim öğretmeni olarak görev yapabilirler. Ayrıca özel sektörde de çalışma şansı yüksektir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030217290 | |
Qualification Title | Teacher Training for the Mentally Retarded | |
Awarding Body | Gazi University | |
Awarding Body Contact | Gazi University | |
Awarding Body Url | http://www.gazi.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below:
| |
Further Info |
Coefficients and success letter grades are evaluated as follows:
| |
Quality Assurance | YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution. • According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Accreditation Body Name; Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs Start/End Date; 1.05.2024/1.05.2027 | |
Access Requirements | General admission requirements for Turkish and foreign countries are valid for starting the program. | |
Conditions for Success | The student must have succeeded in all courses in the program. In this program, the student must obtain a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work as special education teachers in th schools and other centers. Also, private sector is considerably important option for employment opportunities | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030217290
ISCO 08
ISCO 08
- Respect and support for individual differences
- Supporting social and educational goals of the students
- Providing perspective in developing law and regulations
- Supporting education of students via technology
- Supporting social structure
- Supporting scientific effort
- Supporting collaboration among special education stakeholders
Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education.
- Define and defend the basic principles of special education.
- Know the learning characteristics of students who need special education.
- Assess to determine the individual characteristics and needs of students with special needs.
- Perform course patterning and application in various development areas and academic fields in accordance with the characteristics of the students with special needs.
- Develop intervention programs suitable for students needs.
- Make the necessary adaptations considering the student characteristics.
- Take preventive and corrective measures for students problem behaviors.
- Know the individual, family and social effects of disability.
- Offer solutions to the problems that prevent disabled people from integrating into society.
- Implement plans that can affect families, individuals and societys views and attitudes.
- Plan and implement studies to increase the social adaptation of students with special needs.
- Complete assignments and responsibilities given in lessons independently or with limited guidance.
- Work in collaboration with peers and other professional.
- Offer solutions for the problems encountered.
- Know the application properties of scientific methods and techniques related to special education, interpret and evaluate the data. Use science literacy effectively in the field of special education.
- Develop and implement studies that will bring the environment in which they live and the special education field together.
- Act in accordance with the laws, regulations and legislation regarding duties, rights and responsibilities regarding special education.
- Consider the values of the society in which they live in their all studies.
- Consider the universal values in all of their studies.
- Participate in artistic, cultural and scientific activities in order to continue their personal and professional development.
- Show exemplary behaviors to society with their appearance, attitude, and manners.
- Benefit from the technologies in special education.
Has advanced level of the key competencies listed below:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- Students are given a success letter grade for each course at the end of the semester/year they are registered.
- This success letter grade is appreciated by the instructor teaching the course.
- In determining the success letter grade, the student's success in the midterm exam, semester/final exam, semester studies and attendance at courses and practices are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate.
- The student's success grade is determined out of 100 full points. This score is called raw success score.
- A student whose raw success score is below 25.00 will fail that course by receiving a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; It is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansions are stated below, using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the general situation of the class, arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible for raw success scores of 25.00 and above to have letter grade equivalents (FF).
Coefficients and success letter grades are evaluated as follows:
- Coefficients Notes 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
- D: Unattended, G: Did not enter, E: Incomplete, (An (E) grade that is not corrected within three weeks following the finalization of the final exam success letter grades will be converted into (FF). VZ: Withdrawal from the course.
- A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) from a course is considered to have succeeded that course. However, in order to graduate, the student's CGPA must be at least 2.00.
- Defines and defends the basic principles of special education.
YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.
• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Accreditation Body Name; Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs
Start/End Date; 1.05.2024/1.05.2027
General admission requirements for Turkish and foreign countries are valid for starting the program.
Graduates can work as special education teachers in th schools and other centers. Also, private sector is considerably important option for employment opportunities
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
