Yeterlilik Kodu | TR0030027524 | |
Yeterlilik Adı | Özel Eğitim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hasan Kalyoncu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Mesleki Profil Ana bilim dalımızda, lisans derecesi alan mezunlarımız, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki özel ve devlet ilköğretim ve ortaöğretim özel eğitim okulları, rehabilitasyon merkezleri ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde ""özel eğitim öğretmeni"" olarak istihdam edilmektedir. Ayrıca, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna (SHÇEK )bağlı özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde de çalışma olanakları bulunmaktadır. Bunların yanı sıra mezunlarımız lisansüstü eğitimlerini tamamlayarak çeşitli üniversitelerde ilgili alanda uzman ve akademisyen olarak çalışabilmektedirler. Devam ettiği yüksek lisans programından geçiş yapan adaylar bölüm başkanlığı kararı ile uygun görülen derslerden muaf tutulabilirler. Program tezli ve tezsiz olarak verilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Tezli programa kabul edilmek için adayların Özel Eğitim lisans mezunu olmaları gerekir. Psikoloji, çocuk gelişimi, sınıf öğretmenliği ve okul öncesi eğitim alanından mezun olan adayları bilimsel hazırlık programına alınarak yüksek lisans programına dahil edilebilirler. Adayların Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavından (ALES)’ ten eşit ağırlık puan türünden en az 55 almış olmaları gerekmektedir. Adaylar, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili mevzuat hükümlerine göre değerlendirilirler. Değerlendirmede adayın mezuniyet not ortalaması, ALES puanı ve Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün oluşturacağı jürinin yapacağı sözlü veya yazılı sınav sonuçları esas alınır. Değerlendirme sonucunda adaylar en yüksek puanlı adaydan başlayarak sıralanır ve ilan edilen kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin yüksek lisans derecesi alması için; Öğrencilerin için bir dersten başarılı sayılmak için, başarı notunun en az CC olması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programı; toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az 7 adet kredili ders, haftada bir saatten oluşan bir adet kredisiz seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, bir yüksek lisans programı en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tezli yüksek lisans programından mezun öğrenciler şartları karşıladıkları takdirde doktora programına devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030027524
- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
- Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek.
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yolları geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek ve paylaşabilmek
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek
- Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
- Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
- Etik kurallara uyma
- Farklı disiplin uzmanlarıyla gerçekleştirilen iş birliği sonucunda karmaşık sorunlara bilimsel yol ve bulguları kullanarak olası çözümler belirleyebilmek.
- Farklı disiplinlerden olan uzmanlarla iş birliği sağlayabilmek.
- Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
- Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
- İletişim becerilerini etkili kullanma
- İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
- Lisans yeterliklerine dayalı olarak, alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olmak, geliştirmek ve derinleştirmek.
- Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
- Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
Mesleki Profil Ana bilim dalımızda, lisans derecesi alan mezunlarımız, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki özel ve devlet ilköğretim ve ortaöğretim özel eğitim okulları, rehabilitasyon merkezleri ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde ""özel eğitim öğretmeni"" olarak istihdam edilmektedir. Ayrıca, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna (SHÇEK )bağlı özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde de çalışma olanakları bulunmaktadır. Bunların yanı sıra mezunlarımız lisansüstü eğitimlerini tamamlayarak çeşitli üniversitelerde ilgili alanda uzman ve akademisyen olarak çalışabilmektedirler.
Devam ettiği yüksek lisans programından geçiş yapan adaylar bölüm başkanlığı kararı ile uygun görülen derslerden muaf tutulabilirler.
Program tezli ve tezsiz olarak verilmektedir.
Tezli programa kabul edilmek için adayların Özel Eğitim lisans mezunu olmaları gerekir. Psikoloji, çocuk gelişimi, sınıf öğretmenliği ve okul öncesi eğitim alanından mezun olan adayları bilimsel hazırlık programına alınarak yüksek lisans programına dahil edilebilirler. Adayların Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavından (ALES)’ ten eşit ağırlık puan türünden en az 55 almış olmaları gerekmektedir. Adaylar, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili mevzuat hükümlerine göre değerlendirilirler. Değerlendirmede adayın mezuniyet not ortalaması, ALES puanı ve Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün oluşturacağı jürinin yapacağı sözlü veya yazılı sınav sonuçları esas alınır. Değerlendirme sonucunda adaylar en yüksek puanlı adaydan başlayarak sıralanır ve ilan edilen kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir.
Tezli yüksek lisans programından mezun öğrenciler şartları karşıladıkları takdirde doktora programına devam edebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030027524 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Hasan Kalyoncu University | |
Awarding Body Contact | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Awarding Body Url | https://www.hku.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |