Yeterlilik Kodu | TR0030033248 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Özel Güvenlik ve Koruma Ön Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Şahısların ve mülkiyetin korunması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Çok disiplinli programın ortak çalışma noktalarını bilen, ilgili mevzuat, yönetmelik ve diğer gerekliliklere haiz, hukuk bilgisine sahip, güvenlik sistemlerinin operasyonel gerekliliklerini ve teknik özelliklerini bilen mezunların yetiştirilmesidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki bilgisayarlı Güvenlik Sistemleri Modüler Eğitim laboratuvarında ve dersliklerde ya da endüstride ve işyerlerinde staj veya işyeri uygulamalı eğitimler yapılmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. -Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. -Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır. Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu kılavuzda belirtilen puan, kontenjan ve özel koşullara göre hak kazananlar programa kabul edilir.İlave şart olarak, bu mesleği yapabilecek fiziki ve ruhi yeterliliğe sahip olduğunu, erkeklerin boylarının 1.70'den, bayanların boylarının 1.63'den kısa olmadığını gösteren ve KBB, Ortopedi, Nöroloji, Psikiyatri ve Göz branşlarından oluşan kurulun bulunduğu tam teşekküllü hastaneden alınmış sağlık raporu gereklidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programın öngördüğü dersleri başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekir. Öğrencilerin programda alması gereken toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarmış ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 30 iş günü staj yapmış olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Özel güvenlik programından mezun olan öğrenciler, özel güvenlik firmaları ve kamu kurumlarının güvenlik bölümlerinde (alışveriş merkezleri, bankalar, gar, havalimanı, terminal, tramvay gibi ulaşım sistemleri, toplantı, konser, spor karşılaşmaları, sahne gösterileri gibi etkinlikler ve fabrikalar) çalışabileceklerdir. Sınavlarda yeterli puanı almaları halinde kamuda da çalışabileceklerdir. Program bünyesinde verilen Güvenlik Projelendirme derslerinde kazanmış oldukları Özel Güvenlik Risk Yönetimi yetkinlikleri ile, alt ve orta kademe yöneticiliği yapabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033248
ISCO 08
ISCO 08
Çok disiplinli programın ortak çalışma noktalarını bilen, ilgili mevzuat, yönetmelik ve diğer gerekliliklere haiz, hukuk bilgisine sahip, güvenlik sistemlerinin operasyonel gerekliliklerini ve teknik özelliklerini bilen mezunların yetiştirilmesidir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Kurum bünyesindeki bilgisayarlı Güvenlik Sistemleri Modüler Eğitim laboratuvarında ve dersliklerde ya da endüstride ve işyerlerinde staj veya işyeri uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.
- Bir süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- Güvenlik sistemi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi.
- Veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
- Görsel algılama ve değerlendirme yetisi yanında estetik duyarlılığa sahip olabilmek,
- Dayanışma ruhu, yüksek özgüven ve disipline sahip olabilmek
- Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
- Güvenlik mevzuatında yer alan hukuki düzenlemeleri anlama, anlatma, yorumlama bilgi ve becerisine sahip olmak
- Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; güvenlik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık,
- Doğal afet riskleri ve yönetimi konusunda bilgi birikimine bilince sahip olmak,
- Şehir kültürüne uyum sağlayacak bilgi birikimine ve duyarlılığa sahip olmak
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade
Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
-Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve bitirme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
-Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri “İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Eğitim Bilgi Sisteminde” tanımlanmıştır.
Bakınız: https://ebs.iuc.edu.tr/
Başarı Notu |
Harf Notu |
AKTS |
Anlamı |
Not |
4,00 |
AA |
A |
Mükemmel |
88 - 100 |
3,50 |
BA |
B |
Çok İyi |
80 - 87 |
3,00 |
BB |
C |
İyi |
73 - 79 |
2,50 |
CB |
D |
Orta |
66 - 72 |
2,00 |
CC |
E |
Yeterli |
60 - 65 |
1,50 |
DC |
- |
Koşullu Başarılı |
55 - 59 |
1,00 |
DD |
- |
Koşullu Başarılı |
50 - 54 |
0,00 |
FF |
FX |
Başarısız |
0 - 49 |
0,00 |
FD |
F |
Devamsız Başarısız |
0 |
- |
G |
- |
Geçer |
|
- |
M |
- |
Muaf |
|
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu kılavuzda belirtilen puan, kontenjan ve özel koşullara göre hak kazananlar programa kabul edilir.İlave şart olarak, bu mesleği yapabilecek fiziki ve ruhi yeterliliğe sahip olduğunu, erkeklerin boylarının 1.70'den, bayanların boylarının 1.63'den kısa olmadığını gösteren ve KBB, Ortopedi, Nöroloji, Psikiyatri ve Göz branşlarından oluşan kurulun bulunduğu tam teşekküllü hastaneden alınmış sağlık raporu gereklidir.
Özel güvenlik programından mezun olan öğrenciler, özel güvenlik firmaları ve kamu kurumlarının güvenlik bölümlerinde (alışveriş merkezleri, bankalar, gar, havalimanı, terminal, tramvay gibi ulaşım sistemleri, toplantı, konser, spor karşılaşmaları, sahne gösterileri gibi etkinlikler ve fabrikalar) çalışabileceklerdir. Sınavlarda yeterli puanı almaları halinde kamuda da çalışabileceklerdir. Program bünyesinde verilen Güvenlik Projelendirme derslerinde kazanmış oldukları Özel Güvenlik Risk Yönetimi yetkinlikleri ile, alt ve orta kademe yöneticiliği yapabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033248 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Private Security and Protection Associate Degree | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Protection of persons and property | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | To train graduates who are familiar with the common working points of the multi-disciplinary program, who have knowledge of the relevant legislation, regulations and other requirements, who have legal knowledge, and who are aware of the operational requirements and technical specifications of security systems. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal education. Internships or workplace practical training are provided in the computerized Security Systems Modular Training laboratory and classrooms within the institution or in the industry and workplaces. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | - Regarding exams and success grades, Istanbul University-Cerrahpaşa Relevant articles of the Associate and Undergraduate Education and Training Regulations is applied. -Assignments, projects, practices, midterm exams and final exams in measurement and evaluation. Different methods such as examination are used. -Measurement and evaluation methods applied in the courses “Istanbul It is defined in the “University-Cerrahpaşa Education Information System”. See: https://ebs.iuc.edu.tr/
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Those who qualify according to the score, quota and special conditions specified in the guide as a result of the Transition to Higher Education Exam conducted by ÖSYM are accepted to the program. As an additional condition, a health report is required showing that the applicant has the physical and mental capacity to do this profession, that the height of men is not shorter than 1.70 and the height of women is not shorter than 1.63, and that it is obtained from a fully equipped hospital with a board consisting of ENT, Orthopedics, Neurology, Psychiatry and Ophthalmology branches. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The program requires students to have successfully completed the courses required by the program. Students must have successfully completed all courses in the program, equivalent to a total of 120 ECTS credits, and their general weighted grade point average (CGPA) must be at least 2.00 out of 4.00. In addition, students must have completed a 30-day internship to graduate. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the private security program will be able to work in the security departments of private security companies and public institutions (shopping malls, banks, railway stations, airports, terminals, transportation systems such as trams, events such as meetings, concerts, sports matches, stage shows, and factories). If they get enough points in the exams, they will also be able to work in the public sector. With the Private Security Risk Management competencies they gain in the Security Project courses given within the program, they can work as lower and middle level managers. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030033248
ISCO 08
ISCO 08
To train graduates who are familiar with the common working points of the multi-disciplinary program, who have knowledge of the relevant legislation, regulations and other requirements, who have legal knowledge, and who are aware of the operational requirements and technical specifications of security systems.
Education and training are provided in the form of formal education. Internships or workplace practical training are provided in the computerized Security Systems Modular Training laboratory and classrooms within the institution or in the industry and workplaces.
- Ability to analyze a process and design it under realistic constraints to meet desired requirements; ability to apply modern design methods accordingly.
- Ability to select and use modern techniques and tools required for security system applications; ability to use information technologies effectively.
- Ability to collect data, analyze and interpret results.
- Ability to access information and conduct resource research, use databases and other information sources.
- Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to follow developments in science and technology and to constantly renew oneself.
- Ability to communicate effectively in Turkish, both verbally and in writing
- Ability to work effectively individually and in multi-disciplinary teams, self-confidence in taking responsibility,
- Awareness of professional and ethical responsibility,
- To have aesthetic sensitivity as well as visual perception and evaluation skills,
- To have a spirit of solidarity, high self-confidence and discipline.
- To be conscious of Ataturk's principles and to have knowledge about the history of the revolution.
- To have the knowledge and skills to understand, explain and interpret the legal regulations in security legislation.
- To be able to have foreign language knowledge at a level that allows him/her to follow the information in his/her field and to communicate with colleagues.
- Awareness of project management, workplace practices, employee health, environment and occupational safety; awareness of the legal consequences of security practices,
- To have knowledge and awareness about natural disaster risks and management,
- Having the knowledge and sensitivity to adapt to city culture
Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression
- Regarding exams and success grades, Istanbul University-Cerrahpaşa Relevant articles of the Associate and Undergraduate Education and Training Regulations is applied.
-Assignments, projects, practices, midterm exams and final exams in measurement and evaluation.
Different methods such as examination are used.
-Measurement and evaluation methods applied in the courses “Istanbul It is defined in the “University-Cerrahpaşa Education Information System”.
See: https://ebs.iuc.edu.tr/
Success Grade |
Letter Grade |
ECTS |
Meaning |
Grade |
4.00 |
AA |
A |
Perfect |
88 - 100 |
3.50 |
BA |
B |
Very good |
80 - 87 |
3.00 |
BB |
C |
Good |
73 - 79 |
2.50 |
CB |
D |
Middle |
66 - 72 |
2.00 |
CC |
TO |
Sufficient |
60 - 65 |
1.50 |
DC |
- |
Conditional Success |
55 - 59 |
1.00 |
DD |
- |
Conditional Success |
50 - 54 |
0.00 |
FF |
FX |
Unsuccessful |
0 - 49 |
0.00 |
FD |
F |
Absentee Failed |
0 |
- |
G |
- |
Passes |
|
- |
M |
- |
Exempt |
|
To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
- The “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Those who qualify according to the score, quota and special conditions specified in the guide as a result of the Transition to Higher Education Exam conducted by ÖSYM are accepted to the program. As an additional condition, a health report is required showing that the applicant has the physical and mental capacity to do this profession, that the height of men is not shorter than 1.70 and the height of women is not shorter than 1.63, and that it is obtained from a fully equipped hospital with a board consisting of ENT, Orthopedics, Neurology, Psychiatry and Ophthalmology branches.
Students who graduate from the private security program will be able to work in the security departments of private security companies and public institutions (shopping malls, banks, railway stations, airports, terminals, transportation systems such as trams, events such as meetings, concerts, sports matches, stage shows, and factories). If they get enough points in the exams, they will also be able to work in the public sector. With the Private Security Risk Management competencies they gain in the Security Project courses given within the program, they can work as lower and middle level managers.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.