Yeterlilik Kodu | TR0010040134 | |
Yeterlilik Adı | Özel Kalem Müdürü/Üst Düzey Yönetim Asistanı (Seviye 6) MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Mesleki Yeterlilik Kurumu | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balgat Mahallesi, 1420. Sk. No:12, 06520 Çankaya/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.myk.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 1219 | |
Kategori | Özel Amaçlı | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | Özel Kalem Müdürü/Üst Düzey Yönetim Asistanı (Seviye 6) mesleğinin nitelikli kişiler tarafından yürütülmesi ve çalışmalarda kalitenin artırılması için;
| |
Öğrenme Ortamları | Bu yeterliliğe ait öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi işbaşında ve serbest öğrenme ortamlarında bağımsız olarak da edinilebilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Bu yeterliliğe sahip olan kişi;
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bu yeterliliğe, mesleki öğrenme kazanımlarının belgelendirilmesini amaçlamakta olup anahtar yetkinlik içermemektedir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Özel Kalem Müdürü/ Üst Düzey Yönetim Asistanı (Seviye 6) Mesleki Yeterlilik Belgesini elde etmek isteyen adaylar yeterlilik birimlerinde tanımlanan teorik ve performansa dayalı sınavlara tabi tutulur. Adayların yeterlilik belgesini alabilmeleri için, yeterlilik birimlerinde tanımlanan sınavlardan başarılı olmaları gerekir. Yeterlilik birimlerindeki teorik sınavlar, her bir birim için ayrı ayrı yapılabileceği gibi birlikte de yapılabilir. Ancak her birimin değerlendirmesi bağımsız yapılmalıdır. | |
Kalite Güvencesi | Kalite güvence süreçleri, MYK Kalite Güvence Belgesi ve ekinde yer alan Rehberlere uygun olarak gerçekleştirilmektedir. Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması: Sektörünü ve meslek alanını temsil gücüne sahip kurum ve kuruluşlar ile MYK çalışma grupları tarafından geliştirilen ulusal yeterlilikler; en az 15 gün süreyle ilgili tüm tarafların görüşüne sunulur, MYK Sektör Komiteleri tarafından doğrulanır ve MYK Yönetim Kurulu tarafından onaylanır. Ulusal yeterlilikler, ulusal meslek standartlarına bağlı olarak en geç beş yılda bir yeniden gözden geçirilir. Ölçme-Değerlendirme: TÜRKAK tarafından ISO/EN 17024 Standardına göre akredite edilen ve MYK tarafından yetkilendirilen belgelendirme kuruluşlarınca MYK mevzuatına ve ulusal yeterliliklerde tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilir. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri, önceden belirlenen ve ilan edilen sınav programlara uygun olarak gerçekleştirilir. Sınav programlarında yeterlilik formlarına, değerlendiricilere, ölçme ve değerlendirme ölçütleri ve yöntemlerine ilişkin bilgilere yer verilir. Tüm ölçme ve değerlendirme işlemleri kamera kaydına alınır ve saklanır. Kayıtlar MYK mevzuatında tanımlanan şartlar ve sürelerde saklanır. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri iç ve dış doğrulama süreçlerine tabii tutulur. Doğrulama faaliyetlere ilişkin kanıtlar MYK Web Portal üzerinden ilgili kuruluş, dosya sorumluları ve denetim ekibi ile paylaşılır. Belgelendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları tarafından başarılı olduğuna karar verilen bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi düzenlenir. MYK Mesleki Yeterlilik Belgesinin tasarım ve basımına yönelik faaliyetler MYK tarafından gerçekleştirilir. MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi için karekod ve hologram gibi güvenlik önlemleri uygulanmakta olup belgelerin doğruluğu MYK Web Portal üzerinden kontrol edilebilir. Öz Değerlendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları MYK mevzuatı ve TS EN ISO / IEC 17024 Akreditasyon Standardı gereğince her yıl öz değerlendirme faaliyeti gerçekleştirir. Faaliyet sonuçları tüm düzeltici önleyici faaliyet kayıtları ve dayanak dokümanlar saklanır ve öz değerlendirme raporuyla MYK’ya sunulur. Dış Değerlendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşlarının dış değerlendirmesi TÜRKAK tarafından (TS EN) ISO/IEC 17024 Standardına göre, MYK tarafından ise MYK mevzuatına uygun olarak programlı ve programsız denetimler aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Dış değerlendirme raporları Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları ve MYK Yönetim Kuruluna sunulur. Düzenli Gözden Geçirme: MYK Denetim Dairesi Başkanlığının dış değerlendirme faaliyetleri ve sonuçları MYK Yönetim Kurulunca düzenli olarak gözden geçirilir. Ayrıca TÜRKAK’ın dış değerlendirme faaliyet ve sonuçları ise Avrupa Akreditasyon Birliğinin düzenli gözden geçirmesine tabidir. Bilgi Yönetim Sistemleri: Yetkilendirme, ölçme-değerlendirme, belgelendirme, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri MYK Portal üzerinden gerçekleştirilir. Geri Bildirim Mekanizmaları: Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir. | |
Giriş Şartı | Giriş şartı aranmamaktadır. | |
Başarma Şartları | Teorik Sınav Çoktan Seçmeli Sorularla Sınav (T1): A1 yeterlilik birimine yönelik olarak teorik sınav, Ek A1-2’de yer alan Bilgiler Kontrol Listesine göre gerçekleştirilir. Teorik değerlendirme için adaylara en az yirmi (20) soruluk, beş (5) seçenekli, çoktan seçmeli ve her biri eşit puan değerinde olan sorularla düzenlenmiş yazılı sınav uygulanmalıdır. Bu sınavda boş bırakılan veya yanlış cevaplandırılmış sorulardan herhangi bir puan indirimi yapılmaz. Sınavda adaylara her soru için ortalama bir buçuk (1,5) dakika zaman verilir. T1 sınavında soruların en az %70’ine doğru yanıt veren aday başarılı sayılır. Sınav soruları, bu birimde T1 sınavı ile ölçülmesi öngörülen tüm bilgi ifadelerini (Ek A1-2) ölçmelidir Performansa Dayalı Sınav Performansa dayalı sınav bulunmamaktadır. Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Diğer Koşullar Yeterlilik biriminin geçerlilik süresi sınavın başarıldığı tarihten itibaren iki (2) yıldır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir. 2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu Ulusal Meslek Standartlarının ve Ulusal Yeterliliklerin Hazırlanması Hakkında Yönetmelik Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği Mesleki Yeterlilik Kurumu Belgelendirme Kuruluşlarına Yönelik Denetim Usul ve Esasları | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik belgesinin geçerlilik süresi belgenin düzenlendiği tarihten itibaren 5 (beş) yıldır. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0010040134
ISCO 08: 1219
ISCO 08: 1219
Özel Kalem Müdürü/Üst Düzey Yönetim Asistanı (Seviye 6) mesleğinin nitelikli kişiler tarafından yürütülmesi ve çalışmalarda kalitenin artırılması için;
- Adayların sahip olması gereken nitelikleri, bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlamak,
- Adayların, geçerli ve güvenilir bir belge ile mesleki yeterliliğini kanıtlamasına olanak vermek,
- Eğitim sistemine, sınav ve belgelendirme kuruluşlarına referans ve kaynak oluşturmaktır.
Bu yeterliliğe ait öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi işbaşında ve serbest öğrenme ortamlarında bağımsız olarak da edinilebilmektedir.
Bu yeterliliğe sahip olan kişi;
- Çalışma ortamında uygulayacağı iş sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma önlemlerini açıklar.
- Güvenli ve sağlıklı çalışma yöntemlerini açıklar.
- Çalışma ortamında acil durumlara karşı alınması gereken önlemleri açıklar.
- Çalışma ortamında uygulayacağı çevre önlemlerini açıklar.
- İş süreçlerini yürütme yöntemlerini açıklar.
- Süreçlerle ilgili takip etmesi gereken mevzuatı temel düzeyde tanımlar.
- Kalite gerekliliklerine ve kuruluş prosedürlerine uygun çalışma yöntemlerini açıklar.
- Kişisel ve kurumsal bilgilerin gizliliği ve güvenliği mevzuatını temel düzeyde tanımlar.
- Mesleki gelişime yönelik faaliyetleri açıklar.
- Bireysel mesleki gelişime yönelik faaliyetleri açıklar.
- Birlikte çalıştığı kişilerin mesleki gelişimine yönelik faaliyetleri açıklar.
- Yönetimin yapacağı ziyaretleri organize eder.
- Resmi ziyaretleri organize eder.
- Özel ve sosyal ziyaretleri organize eder.
- Yönetimin toplantı ve törenlere katılım faaliyetlerini organize eder.
- Toplantı organizasyonu yapar.
- Seyahat organizasyonu yapar.
- Tören organizasyonu yapar.
- Konukların ağırlanması süreçlerini yürütür.
- Konuklar için hazırlık yapar.
- Konukları ağırlar.
- Konukları uğurlar.
- Yönetimin kuruluş içi ve dışı iletişim faaliyetlerini düzenler.
- Yönetimin telefon görüşmelerinin yapılmasını sağlar.
- Yönetim tarafından yazılı olarak gerçekleştirilecek iletişimin yürütümünü sağlar.
- Yönetim biriminin idari işlemlerini yürütür.
- Yönetim biriminin bakım ve düzenini sağlar.
- Yönetim ulaşım hizmetlerini koordine eder.
- Yönetim ile ilgili güvenlik hizmetlerini koordine eder.
- Yönetim birimi ile ilgili yazışmaların takibini yapar.
- Yönetimin verdiği süreli işleri takip eder.
- Yönetimin kişisel gereksinimleri konusunda tedbir alır.
- Yönetim ile günün analiz ve değerlendirmesini yapar.
- Yönetimin mali yönetimini takip eder.
- Yönetim biriminin taslak bütçesini hazırlar.
- Yönetim biriminin yıllık faaliyet raporunu hazırlar.
- Yönetim biriminin çalışanlarına ilişkin işlemleri yürütür
- Yönetim birimi çalışanlarının özlük işlerini takip eder.
- Yönetim birimi çalışanlarının çalışmalarını denetler.
Bu yeterliliğe, mesleki öğrenme kazanımlarının belgelendirilmesini amaçlamakta olup anahtar yetkinlik içermemektedir.
Özel Kalem Müdürü/ Üst Düzey Yönetim Asistanı (Seviye 6) Mesleki Yeterlilik Belgesini elde etmek isteyen adaylar yeterlilik birimlerinde tanımlanan teorik ve performansa dayalı sınavlara tabi tutulur. Adayların yeterlilik belgesini alabilmeleri için, yeterlilik birimlerinde tanımlanan sınavlardan başarılı olmaları gerekir. Yeterlilik birimlerindeki teorik sınavlar, her bir birim için ayrı ayrı yapılabileceği gibi birlikte de yapılabilir. Ancak her birimin değerlendirmesi bağımsız yapılmalıdır.
Kalite güvence süreçleri, MYK Kalite Güvence Belgesi ve ekinde yer alan Rehberlere uygun olarak gerçekleştirilmektedir.
Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması:
Sektörünü ve meslek alanını temsil gücüne sahip kurum ve kuruluşlar ile MYK çalışma grupları tarafından geliştirilen ulusal yeterlilikler; en az 15 gün süreyle ilgili tüm tarafların görüşüne sunulur, MYK Sektör Komiteleri tarafından doğrulanır ve MYK Yönetim Kurulu tarafından onaylanır. Ulusal yeterlilikler, ulusal meslek standartlarına bağlı olarak en geç beş yılda bir yeniden gözden geçirilir.
Ölçme-Değerlendirme:
TÜRKAK tarafından ISO/EN 17024 Standardına göre akredite edilen ve MYK tarafından yetkilendirilen belgelendirme kuruluşlarınca MYK mevzuatına ve ulusal yeterliliklerde tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilir. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri, önceden belirlenen ve ilan edilen sınav programlara uygun olarak gerçekleştirilir. Sınav programlarında yeterlilik formlarına, değerlendiricilere, ölçme ve değerlendirme ölçütleri ve yöntemlerine ilişkin bilgilere yer verilir. Tüm ölçme ve değerlendirme işlemleri kamera kaydına alınır ve saklanır. Kayıtlar MYK mevzuatında tanımlanan şartlar ve sürelerde saklanır. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri iç ve dış doğrulama süreçlerine tabii tutulur. Doğrulama faaliyetlere ilişkin kanıtlar MYK Web Portal üzerinden ilgili kuruluş, dosya sorumluları ve denetim ekibi ile paylaşılır.
Belgelendirme:
Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları tarafından başarılı olduğuna karar verilen bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi düzenlenir. MYK Mesleki Yeterlilik Belgesinin tasarım ve basımına yönelik faaliyetler MYK tarafından gerçekleştirilir. MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi için karekod ve hologram gibi güvenlik önlemleri uygulanmakta olup belgelerin doğruluğu MYK Web Portal üzerinden kontrol edilebilir. Öz Değerlendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları MYK mevzuatı ve TS EN ISO / IEC 17024 Akreditasyon Standardı gereğince her yıl öz değerlendirme faaliyeti gerçekleştirir. Faaliyet sonuçları tüm düzeltici önleyici faaliyet kayıtları ve dayanak dokümanlar saklanır ve öz değerlendirme raporuyla MYK’ya sunulur.
Dış Değerlendirme:
Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşlarının dış değerlendirmesi TÜRKAK tarafından (TS EN) ISO/IEC 17024 Standardına göre, MYK tarafından ise MYK mevzuatına uygun olarak programlı ve programsız denetimler aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Dış değerlendirme raporları Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları ve MYK Yönetim Kuruluna sunulur.
Düzenli Gözden Geçirme:
MYK Denetim Dairesi Başkanlığının dış değerlendirme faaliyetleri ve sonuçları MYK Yönetim Kurulunca düzenli olarak gözden geçirilir. Ayrıca TÜRKAK’ın dış değerlendirme faaliyet ve sonuçları ise Avrupa Akreditasyon Birliğinin düzenli gözden geçirmesine tabidir. Bilgi Yönetim Sistemleri: Yetkilendirme, ölçme-değerlendirme, belgelendirme, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri MYK Portal üzerinden gerçekleştirilir. Geri Bildirim Mekanizmaları: Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.
Giriş şartı aranmamaktadır.
1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu
Ulusal Meslek Standartlarının ve Ulusal Yeterliliklerin Hazırlanması Hakkında Yönetmelik
Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği
Mesleki Yeterlilik Kurumu Belgelendirme Kuruluşlarına Yönelik Denetim Usul ve Esasları
Yeterlilik belgesinin geçerlilik süresi belgenin düzenlendiği tarihten itibaren 5 (beş) yıldır.
Qualification Code | TR0010040134 | |
Qualification Title | Chief of Staff / Senior Management Assistant (Level 6) VQA Vocational Qualification Certificate | |
Awarding Body | Vocational Qualifications Authority | |
Awarding Body Contact | Balgat 1420. Street No:12 06520 Çankaya/Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.myk.gov.tr/index.php/en | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08: 1219 | |
Category | Specific Purpose | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | In order to carry out the profession of Private Secretary / Senior Management Assistant (Level 6) by qualified people and to increase the quality of work;
| |
Learning Environments | The learning outcomes of this qualification can be acquired in formal and non-formal learning environments, as well as independently in on-the-job and free learning environments. | |
Description | The person with this qualification
| |
Key Competencies | This qualification aims to document professional learning outcomes and does not include key competences. | |
Further Info | Private Secretary Manager / Senior Management Assistant (Level 6) Candidates who want to obtain the Vocational Qualification Certificate are subjected to the theoretical and performance-based exams defined in the qualification units. In order for the candidates to receive the proficiency certificate, they must be successful in the exams defined in the proficiency units. Theoretical exams in the qualification units can be done separately for each unit or together. However, each unit should be evaluated independently. | |
Quality Assurance | Quality assurance processes are provided through certification bodies authorized in line with the relevant legislation, under the responsibility of the Vocational Qualifications Authority. Establishment and Approval of National Qualifications: National qualifications developed by institutions and organizations that have the power to represent their sector and profession are verified by the Sector Committees and approved by the VQA Board of Directors. Assesment and evaluation: It is carried out by certification bodies accredited by TÜRKAK according to ISO/EN 17024 standard and authorized by the Vocational Qualifications Authority, in accordance with VQA legislation and conditions and methods defined in national qualifications. All measurement-evaluation processes are recorded and stored on camera. Certification: VQA Vocational Qualification Certificate is issued to individuals who are determined to be successful by the Authorized Certification Bodies. Self assessment: Authorized Certification Bodies carry out self-assessment activities every year in accordance with the procedures and principles determined by VQA. Activity results are submitted to VQA with a self-evaluation report. External Evaluation: Based on self-evaluation reports, scheduled or unscheduled surveillance audits are carried out at least once a year by the VQA Audit Department. External evaluation reports are submitted to Authorized Certification Bodies and VQA Board of Directors. In addition, surveillance audits are carried out by TÜRKAK at least every two years within the scope of ISO/EN 17024. Regular Review: The external evaluation activities and results of VQA Audit Department are regularly reviewed by VQA Executive Board. In addition, TÜRKAK's external evaluation activities and results are subject to regular review by the European Accreditation Union. Information Management Systems: Authorization, measurement-evaluation, self-evaluation and external evaluation processes are carried out through VQA Portal. Feedback Mechanisms: In all processes related to qualification, stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | No entry requirement is required. | |
Conditions for Success | Theoretical Exam Examination with Multiple Choice Questions (T1): The theoretical examination for the A1 proficiency unit is carried out according to the Information Checklist in Annex A1-2. For the theoretical evaluation, candidates should apply for a written exam with at least twenty (20) questions, five (5) options, multiple choice and each of them worth equal points. No point deduction is made for questions that are left blank or answered incorrectly in this exam. In the exam, candidates are given an average of one and a half (1.5) minutes for each question. The candidate who answers at least 70% of the questions correctly in the T1 exam is considered successful. Exam questions must measure all the information statements (Annex A1-2) that are predicted to be measured by the T1 exam in this unit. Performance Based Exam There is no performance based exam. Other Conditions Related to Measurement and Evaluation The validity period of the qualification unit is two (2) years from the date of passing the exam. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Students who have graduated from vocational associate degree programs can transfer vertically to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by YÖK decision, not to exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs. 2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | Vocational Qualifications Authority Law Regulation on Preparation of National Occupational Standards and National Qualifications Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation Audit Procedures and Principles for Vocational Qualifications Authority Certification Bodies | |
Validity Period (If Any) | The validity period of the qualification certificate is 5 (five) years from the date of issue of the certificate. | |
Url | Open Address |
TR0010040134
ISCO 08: 1219
ISCO 08: 1219
In order to carry out the profession of Private Secretary / Senior Management Assistant (Level 6) by qualified people and to increase the quality of work;
- To define the qualifications, knowledge, skills and competencies that candidates should have,
- To allow candidates to prove their professional competence with a valid and reliable document,
- To create references and resources for the education system, examination and certification bodies.
The learning outcomes of this qualification can be acquired in formal and non-formal learning environments, as well as independently in on-the-job and free learning environments.
The person with this qualification
- Explains the occupational health and safety and environmental protection measures to be applied in the working environment.
- Explains safe and healthy working methods.
- Explains the precautions to be taken against emergencies in the working environment.
- Explains the environmental precautions to be applied in the working environment.
- Explains the methods of conducting business processes.
- Defines the legislation that must be followed regarding the processes at a basic level.
- Explains working methods in accordance with quality requirements and establishment procedures.
- Defines the privacy and security legislation of personal and corporate information at a basic level.
- Explain the activities for professional development.
- Explains activities for individual professional development.
- Explain the activities for the professional development of the people with whom he/she works.
- Organizes management visits.
- Organizes official visits.
- Organizes private and social visits.
- It organizes the participation activities of the management in meetings and ceremonies.
- Organizes the meeting.
- Organizes travel.
- Organizes the ceremony.
- Conducts the processes of hosting the guests.
- Prepares for guests.
- It welcomes guests.
- Good luck to the guests.
- It regulates the internal and external communication activities of the management.
- Allows management to make phone calls.
- It ensures the execution of the communication to be made in writing by the management.
- It carries out the administrative operations of the management unit.
- It provides the maintenance and order of the administrative unit.
- Management coordinates transport services.
- Coordinates security services related to management.
- Follows up the correspondence related to the management unit.
- Follows the timed jobs given by the management.
- It takes precautions regarding the personal needs of the management.
- Makes the analysis and evaluation of the day with the management.
- Follows the financial management of the management.
- Prepares the draft budget of the management unit.
- Prepares the annual report of the management unit.
- Carries out the procedures regarding the employees of the management unit
- The management unit monitors the personnel affairs of its employees.
- The management unit supervises the work of its employees.
This qualification aims to document professional learning outcomes and does not include key competences.
Private Secretary Manager / Senior Management Assistant (Level 6) Candidates who want to obtain the Vocational Qualification Certificate are subjected to the theoretical and performance-based exams defined in the qualification units. In order for the candidates to receive the proficiency certificate, they must be successful in the exams defined in the proficiency units. Theoretical exams in the qualification units can be done separately for each unit or together. However, each unit should be evaluated independently.
Quality assurance processes are provided through certification bodies authorized in line with the relevant legislation, under the responsibility of the Vocational Qualifications Authority.
Establishment and Approval of National Qualifications:
National qualifications developed by institutions and organizations that have the power to represent their sector and profession are verified by the Sector Committees and approved by the VQA Board of Directors.
Assesment and evaluation:
It is carried out by certification bodies accredited by TÜRKAK according to ISO/EN 17024 standard and authorized by the Vocational Qualifications Authority, in accordance with VQA legislation and conditions and methods defined in national qualifications. All measurement-evaluation processes are recorded and stored on camera.
Certification:
VQA Vocational Qualification Certificate is issued to individuals who are determined to be successful by the Authorized Certification Bodies.
Self assessment:
Authorized Certification Bodies carry out self-assessment activities every year in accordance with the procedures and principles determined by VQA. Activity results are submitted to VQA with a self-evaluation report.
External Evaluation:
Based on self-evaluation reports, scheduled or unscheduled surveillance audits are carried out at least once a year by the VQA Audit Department. External evaluation reports are submitted to Authorized Certification Bodies and VQA Board of Directors. In addition, surveillance audits are carried out by TÜRKAK at least every two years within the scope of ISO/EN 17024.
Regular Review:
The external evaluation activities and results of VQA Audit Department are regularly reviewed by VQA Executive Board. In addition, TÜRKAK's external evaluation activities and results are subject to regular review by the European Accreditation Union.
Information Management Systems:
Authorization, measurement-evaluation, self-evaluation and external evaluation processes are carried out through VQA Portal.
Feedback Mechanisms:
In all processes related to qualification, stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation.
No entry requirement is required.
1. Students who have graduated from vocational associate degree programs can transfer vertically to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by YÖK decision, not to exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs.
2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.
Vocational Qualifications Authority Law
Regulation on Preparation of National Occupational Standards and National Qualifications
Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation
Audit Procedures and Principles for Vocational Qualifications Authority Certification Bodies
The validity period of the qualification certificate is 5 (five) years from the date of issue of the certificate.