Yeterlilik Kodu

TR0030008102

Yeterlilik Adı
Patoloji Laboratuvar Teknikleri (Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

3212.03

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Başta kamu, özel ve üniversite hastanelerinin tıbbi patoloji laboratuvarları olmak üzere diğer histoloji, patoloji, moleküler patoloji laboratuvarları ile KETEM (Kanser Erken Teşhis Tarama ve Eğitim Merkezi), Adli Tıp Kurumu’nun ilgili departmanlarda çalışabilecek, hastadan alınan organ-doku ve sıvı örneklerinin uygun şekilde laboratuvara ulaştırılması, laboratuvarda mikroskop aşamasına kadar geçen süreçteki teknik işlerin yürütülmesi, hazırlanan preparatların patoloğa teslim edilmesinde uygulanacak bütün işlemleri bilen, gerekli işlemleri uygulayabilecek bilgi ve beceriye sahip, patoloji laboratuvarının kalite ve güvencesini bilen, geliştiren ve denetleyebilen, araştırma patolojisi hakkında bilgi ve becerisi olan sağlık alanındaki gelişmeleri izleyen teknikerler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Bu programda, 4 dönemi kapsayan 2 yıllık eğitim çerçevesinde 8 AKTS staj ile birlikte örgün eğitim verilmektedir.

Eğitim ve öğretim faaliyetleri sırasında; kurumumuz bünyesinde bulunan; Patoloji Laboratuvarı ve Bilgisayar Laboratuvarı, derslikler, Yıl içi uygulamaları için; Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi, Zonguldak İl Sağlık Müdürlüğü Atatürk Devlet Hastanesi ve Zonguldak Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi Tıbbi Patoloji Laboratuvarları kullanılmaktadır.

Bunun yanı sıra öğretim planımızda yer alan 20 iş günü yaz stajı için çeşitli sağlık kurum ve kuruluşlarda staj yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur.
  • Alanında birey ve halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur ve etkinliklere katkı sunar.
  • Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki güncel gelişmeleri takip eder ve bu gelişmeleri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Bilişim teknolojilerini mesleki uygulamaları sırasında etkin şekilde kullanır.
  • Mesleki uygulamalarında karşılaştığı sorunlarda sorun çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımı ile değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile efektif olarak sunar ve anlaşılır şekilde ifade eder.
  • Mesleki uygulamaları sırasında karşılaştığı sorunları çözüme ulaştırmak için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer planlama ve yaşam boyu öğrenme konularında gerekli bilince ve yetkinliğe sahiptir.
  • Mesleki uygulamalarını etik uygulamalar ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
  • En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  •  Analiz Yeteneği
  •  Problem Çözme
  •  Ekip Çalışması
  •  İletişim
  •  Yaratıcı Düşünme
  •  Profesyonellik
  •  Araştırma
  •  Liderlik
  •  Zamanı Etkin Kullanma
  •  Sorumluluk
  •  Esneklik
  •  Teknolojide Yetkinlik
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav, Değerlendirme ve Notlandırma, 25, 26, 27, 28. Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim ve Sınav Yönetmeliği maddeleri uyarınca yapılır.

Ara Sınav, Dönem Sonu Sınavı, Ödev, Uygulama, Proje

Başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak harfe dayalı not verme sistemi kullanılarak açıklanır. Ders başarı derecesi, başarı notu, katsayısı ve puan karşılığı Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde verilmiştir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.

 

  1. Ölçme ve değerlendirmede yazılı sınav, test sınavları, sunum, proje–ödevler, saha uygulamaları veya bilgisayar uygulamaları gibi yöntemler kullanılır. Bu ölçme yöntemlerinin öğrencinin başarısına olan etkisi dönem başında öğrencilere ilan edilmektedir.
  2. Öğrencilerimizin başarı değerlendirmeleri, 28.08.2009 tarih ve 27333 sayılı Resmi Gazete yayınlanan "Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılmaktadır. Yönetmeliğin 21. maddesine göre derse kayıt olduğu tarihten itibaren derse ve uygulamalarına devam etmesi zorunludur. Kuramsal derslerin %30’undan, uygulamaların %20’sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin genel sınavına alınmaz. Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrenciler genel ve bütünleme sınavına da alınmazlar.
  3. Her dersin en az bir ara sınavı ve yarıyıl sonu (genel) sınavı ile bütünleme sınavı yapılır. Bununla birlikte proje, ödev, sunum, vb. gibi yarıyıl içi çalışmaları da bulunmaktadır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir.
  4. Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 50 olması gerekir. Genel veya bütünleme sınavından 100 üzerinden 50 alamayan öğrenci başarısız sayılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Başarı notu tablosuna göre; 

a) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. 

b) Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. 

c) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel ve bütünleme sınavına alınmaz. 

ç) Genel ve bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir.

d) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. 

e) YT notu, staj derslerinde başarı notu olarak verilir. 

f) YZ notu, staj derslerinde başarısızlık notu olarak verilir. 

g) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 

 

Başarı Derecesi

Başarı Notu

Katsayı

Puanı

Pekiyi 

AA 

4,00

90-100

İyi-Pekiyi 

BA 

3,50

80-89

İyi 

BB 

3,00

70-79

Orta-İyi 

CB 

2,50

60-69

Orta 

CC 

2,00

50-59

Başarısız

FF

0

0-49

Geçer 

YT 

-

Kalır 

YZ 

-

Muaf 

MU 

-

Devamsız 

DZ 

0

-

Sınava Girmedi 

GR 

0

-

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, programların niteliğinin korunması ve kalıcı olmasını sağlamak amacıyla kalite güvencesi süreçlerini etkin bir şekilde yönetmektedir. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi, Avrupa Yeterlilikler Çerçevesinde eğitim ve öğretim seçeneklerinin kalite güvence sistemi ile entegre edilmesini sağlayarak, üniversitenin eğitim çıktılarının ulusal ve uluslararası standartlarla uyumlu olmasını hedeflemektedir.  

Eğitim ve Öğretim, Araştırma ve Geliştirme, Toplumsal Katkı, Uluslararasılaşma, Yönetim Sistemi Ana Süreçleri Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğünce güvence altına alınmaktadır.

Kalite politikaları, prosedürleri, talimatlar ve kılavuzlar doğrultusunda kalite güvencesi sağlanmaktadır.

Patoloji Laboratuvar Teknikleri Programı, 2024 yılında Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu (MEDEK) tarafından yapılan saha ziyareti (değerlendirme) sonucunda 01.01.2025-31.12.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

Bu programa, T.C. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sonucu elde edilen puana göre öğrenci kabul edilir.

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 

 YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav (Temel Yeterlilik Testi (TYT) sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 

 Yabancı Uyruklu Öğrenciler İçin; Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan almak.

 Değişim Öğrencileri İçin; Değişim öğrencilerinin kabulü, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

Özel öğrenciler için ise bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Özel öğrenci Yönergesi çerçevesinde kayıtlanabilirler.

Başarma Şartları"Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Önlisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine" uygun olarak, öğrencilerin önlisans programından mezun olabilmeleri için 120 AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, 20 iş günü yaz stajını yapması ve genel not ortalamasının (GANO) 2.0 veya üzerinde olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Önlisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavı ile lisans eğitimine devam edebilirler. Dikey geçiş sınavı ile öğrencilerin devam edebileceği programlar Biyoloji, Biyomühendislik, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleridir.

Çift Anadal Programı kapsamında Tıbbi Laboratuvar Teknikleri, İlk ve Acil Yardım, Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programları ile karşılıklı olarak anlaşma sağlanmıştır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 

 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendine ve 44 üncü maddesinin (c) fıkrası ile 24/4/2010 tarih ve 27561sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası KrediTransferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çift Anadal Programı Yönergesi

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008102


Yeterlilik Adı
Patoloji Laboratuvar Teknikleri (Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

3212.03


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

3212.03


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Başta kamu, özel ve üniversite hastanelerinin tıbbi patoloji laboratuvarları olmak üzere diğer histoloji, patoloji, moleküler patoloji laboratuvarları ile KETEM (Kanser Erken Teşhis Tarama ve Eğitim Merkezi), Adli Tıp Kurumu’nun ilgili departmanlarda çalışabilecek, hastadan alınan organ-doku ve sıvı örneklerinin uygun şekilde laboratuvara ulaştırılması, laboratuvarda mikroskop aşamasına kadar geçen süreçteki teknik işlerin yürütülmesi, hazırlanan preparatların patoloğa teslim edilmesinde uygulanacak bütün işlemleri bilen, gerekli işlemleri uygulayabilecek bilgi ve beceriye sahip, patoloji laboratuvarının kalite ve güvencesini bilen, geliştiren ve denetleyebilen, araştırma patolojisi hakkında bilgi ve becerisi olan sağlık alanındaki gelişmeleri izleyen teknikerler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Bu programda, 4 dönemi kapsayan 2 yıllık eğitim çerçevesinde 8 AKTS staj ile birlikte örgün eğitim verilmektedir.

Eğitim ve öğretim faaliyetleri sırasında; kurumumuz bünyesinde bulunan; Patoloji Laboratuvarı ve Bilgisayar Laboratuvarı, derslikler, Yıl içi uygulamaları için; Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi, Zonguldak İl Sağlık Müdürlüğü Atatürk Devlet Hastanesi ve Zonguldak Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi Tıbbi Patoloji Laboratuvarları kullanılmaktadır.

Bunun yanı sıra öğretim planımızda yer alan 20 iş günü yaz stajı için çeşitli sağlık kurum ve kuruluşlarda staj yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur.
  • Alanında birey ve halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur ve etkinliklere katkı sunar.
  • Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki güncel gelişmeleri takip eder ve bu gelişmeleri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Bilişim teknolojilerini mesleki uygulamaları sırasında etkin şekilde kullanır.
  • Mesleki uygulamalarında karşılaştığı sorunlarda sorun çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımı ile değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile efektif olarak sunar ve anlaşılır şekilde ifade eder.
  • Mesleki uygulamaları sırasında karşılaştığı sorunları çözüme ulaştırmak için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Kariyer planlama ve yaşam boyu öğrenme konularında gerekli bilince ve yetkinliğe sahiptir.
  • Mesleki uygulamalarını etik uygulamalar ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
  • En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  •  Analiz Yeteneği
  •  Problem Çözme
  •  Ekip Çalışması
  •  İletişim
  •  Yaratıcı Düşünme
  •  Profesyonellik
  •  Araştırma
  •  Liderlik
  •  Zamanı Etkin Kullanma
  •  Sorumluluk
  •  Esneklik
  •  Teknolojide Yetkinlik

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav, Değerlendirme ve Notlandırma, 25, 26, 27, 28. Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim ve Sınav Yönetmeliği maddeleri uyarınca yapılır.

Ara Sınav, Dönem Sonu Sınavı, Ödev, Uygulama, Proje

Başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak harfe dayalı not verme sistemi kullanılarak açıklanır. Ders başarı derecesi, başarı notu, katsayısı ve puan karşılığı Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde verilmiştir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.

 

  1. Ölçme ve değerlendirmede yazılı sınav, test sınavları, sunum, proje–ödevler, saha uygulamaları veya bilgisayar uygulamaları gibi yöntemler kullanılır. Bu ölçme yöntemlerinin öğrencinin başarısına olan etkisi dönem başında öğrencilere ilan edilmektedir.
  2. Öğrencilerimizin başarı değerlendirmeleri, 28.08.2009 tarih ve 27333 sayılı Resmi Gazete yayınlanan "Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılmaktadır. Yönetmeliğin 21. maddesine göre derse kayıt olduğu tarihten itibaren derse ve uygulamalarına devam etmesi zorunludur. Kuramsal derslerin %30’undan, uygulamaların %20’sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin genel sınavına alınmaz. Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrenciler genel ve bütünleme sınavına da alınmazlar.
  3. Her dersin en az bir ara sınavı ve yarıyıl sonu (genel) sınavı ile bütünleme sınavı yapılır. Bununla birlikte proje, ödev, sunum, vb. gibi yarıyıl içi çalışmaları da bulunmaktadır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir.
  4. Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 50 olması gerekir. Genel veya bütünleme sınavından 100 üzerinden 50 alamayan öğrenci başarısız sayılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Başarı notu tablosuna göre; 

a) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve YT notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. 

b) Bir dersten DZ, GR, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. 

c) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel ve bütünleme sınavına alınmaz. 

ç) Genel ve bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmadan GR notu verilir.

d) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. 

e) YT notu, staj derslerinde başarı notu olarak verilir. 

f) YZ notu, staj derslerinde başarısızlık notu olarak verilir. 

g) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 

 

Başarı Derecesi

Başarı Notu

Katsayı

Puanı

Pekiyi 

AA 

4,00

90-100

İyi-Pekiyi 

BA 

3,50

80-89

İyi 

BB 

3,00

70-79

Orta-İyi 

CB 

2,50

60-69

Orta 

CC 

2,00

50-59

Başarısız

FF

0

0-49

Geçer 

YT 

-

Kalır 

YZ 

-

Muaf 

MU 

-

Devamsız 

DZ 

0

-

Sınava Girmedi 

GR 

0

-


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, programların niteliğinin korunması ve kalıcı olmasını sağlamak amacıyla kalite güvencesi süreçlerini etkin bir şekilde yönetmektedir. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi, Avrupa Yeterlilikler Çerçevesinde eğitim ve öğretim seçeneklerinin kalite güvence sistemi ile entegre edilmesini sağlayarak, üniversitenin eğitim çıktılarının ulusal ve uluslararası standartlarla uyumlu olmasını hedeflemektedir.  

Eğitim ve Öğretim, Araştırma ve Geliştirme, Toplumsal Katkı, Uluslararasılaşma, Yönetim Sistemi Ana Süreçleri Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğünce güvence altına alınmaktadır.

Kalite politikaları, prosedürleri, talimatlar ve kılavuzlar doğrultusunda kalite güvencesi sağlanmaktadır.

Patoloji Laboratuvar Teknikleri Programı, 2024 yılında Mesleki Eğitim Akreditasyon Kurulu (MEDEK) tarafından yapılan saha ziyareti (değerlendirme) sonucunda 01.01.2025-31.12.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

Bu programa, T.C. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sonucu elde edilen puana göre öğrenci kabul edilir.

Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 

 YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav (Temel Yeterlilik Testi (TYT) sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 

 Yabancı Uyruklu Öğrenciler İçin; Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan almak.

 Değişim Öğrencileri İçin; Değişim öğrencilerinin kabulü, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

Özel öğrenciler için ise bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Özel öğrenci Yönergesi çerçevesinde kayıtlanabilirler.


Başarma Şartları
"Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Önlisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine" uygun olarak, öğrencilerin önlisans programından mezun olabilmeleri için 120 AKTS krediyi başarıyla tamamlaması, 20 iş günü yaz stajını yapması ve genel not ortalamasının (GANO) 2.0 veya üzerinde olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Önlisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavı ile lisans eğitimine devam edebilirler. Dikey geçiş sınavı ile öğrencilerin devam edebileceği programlar Biyoloji, Biyomühendislik, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Hemşirelik, Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleridir.

Çift Anadal Programı kapsamında Tıbbi Laboratuvar Teknikleri, İlk ve Acil Yardım, Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programları ile karşılıklı olarak anlaşma sağlanmıştır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 

 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendine ve 44 üncü maddesinin (c) fıkrası ile 24/4/2010 tarih ve 27561sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası KrediTransferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Çift Anadal Programı Yönergesi

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008102

Qualification Title
Associate Degree (Vocational) Pathology Laboratory Techniques Program
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification

ISCO:08

3212.03

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

To be able to work in medical pathology laboratories of public, private and university hospitals, other histology, pathology, molecular pathology laboratories, KETEM (Cancer Early Diagnosis Screening and Training Center), Forensic Medicine Institution's related departments, and to deliver organ-tissue and fluid samples taken from the patient to the laboratory properly, The aim of this program is to train technicians who know all the procedures to be applied in the execution of technical works in the process until the microscope stage in the laboratory, to deliver the prepared preparations to the pathologist, to have the knowledge and skills to apply the necessary procedures, to know, develop and supervise the quality and assurance of the pathology laboratory, to follow the developments in the field of health with knowledge and skills about research pathology.

Learning Environments

In this program, formal education is provided with 8 ECTS internship within the framework of 2 years of education covering 4 semesters.

During the education and training activities; within our institution; For Pathology Laboratory and Computer Laboratory, Classrooms, In -year applications; Zonguldak Bülent Ecevit University Health Application and Research Center, Zonguldak Provincial Directorate of Health Atatürk State Hospital and Zonguldak Maternity and Pediatric Hospital Medical Pathology Laboratories are used.

In addition, internship is done in various health institutions and organizations for the 20 working days in our teaching plan.

Description
  •  Have basic and up-to-date knowledge, skills and attitudes to fulfill their professional roles and functions.
  •  Has sufficient awareness of individual and public health, occupational health and safety, environmental protection in the field and contributes to the activities.
  •  Follows the current developments in the national and international arena related to the profession and has the ability to use these developments.
  •  Uses information technologies effectively during professional practices.
  •  Evaluates the problems encountered in professional practice with problem solving and critical thinking approach and has the ability to develop solutions.
  •  Effectively presents professional knowledge and skills through written and oral communication and expresses them clearly.
  •  Takes responsibility as a member of the team to solve the problems encountered during professional practice.
  •  Has the necessary awareness and competence in career planning and lifelong learning.
  •  Realizes professional practices in accordance with ethical practices and legal regulations.
  •  Follows current knowledge and developments in the field and communicates with colleagues using at least one foreign language.
Key Competencies

Has the key competencies listed below at pre-advanced level.

  •  Analysis Ability
  •  Problem solving
  •  Teamwork
  •  Communication
  •  The creative thinking
  •  Professionalism
  •  Research
  •  Leadership
  •  Effective use of time
  •  Responsibility
  •  Flexibility
  •  Competence in technology
Further Info

Examination, Evaluation and Grading, 25, 26, 27, 28. Bülent Ecevit University Vocational Schools Education and Examination Regulations are made in accordance with the articles.

Midterm Exam, Final Exam, Homework, Application, Project

Success status; It is explained using the letter -based grade system by taking into account the midterm exams, assignments, practices and project works of the student within the semester. Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education and Examination Regulation was given in exchange for the degree of success, success grade, coefficient and points. AA, BA, BB, CB, CC and YT grades from a course, the student is deemed to have achieved that course. The student who takes one of the grades of DZ, GR, FF and FF from a course is deemed to have not achieved that course and has to take it in the first semester of the course.

 

  1. Various assessment and evaluation methods are used, including written exams, test exams, presentations, projects/assignments, field applications, or computer applications. The impact of these assessment methods on the student's success is announced to students at the beginning of the semester.
  2. The success evaluations of our students are carried out in accordance with the "Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education, Training, and Examination Regulation," published in the Official Newspaper dated 28.08.2009 and numbered 27333. According to Article 21 of the regulation, students must attend both the course and its applications from the date of enrollment. Students who miss more than 30% of theoretical courses or more than 20% of practical sessions are not allowed to take the final exam for that course. Students who fail to meet the attendance requirement during the semester are also not allowed to take the final and make-up exams.
  3. Each course includes at least one midterm exam, an end-of-semester (final) exam, and a make-up exam. In addition, semester-long coursework such as projects, assignments, and presentations is also included. The impact of the final exam on the course success grade may be 40%, 50%, or 60%.
  4.  A course which is assumed to be successfully completed, the course score must be at least 50. A student who scores less than 50 out of 100 in the final or repeat exam is considered unsuccessful. Letter and/or numerical grading systems are used to assess student performance. According to the grading table:

a) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, or YT in a course is considered to have passed the course.

b) A student who receives one of the grades DZ, GR, FF, or YZ in a course is considered to have failed and must retake the course in the first available semester.
c) Students who do not meet the attendance requirements during the semester receive a DZ grade. These students are not allowed to take the general and makeup exams.

ç) A student who is eligible to take the general and makeup exam but does not attend is given a GR grade, regardless of their in-term performance.
d) DZ and GR grades are treated the same as FF and are included in the weighted grade point average.

e) The YT grade is assigned as the passing grade for internship courses.

f) The YZ grade is assigned as the failing grade for internship courses.

g) The MU grade is given to students who successfully pass exemption exams for certain courses.

 

Success Level 

Grade 

Coefficient

Score

Excellent

AA 

4,00

90-100

Good-Excellent

BA 

3,50

80-89

Good 

BB 

3,00

70-79

Moderate-Good

CB 

2,50

60-69

Moderate

CC 

2,00

50-59

Fail

FF

0

0-49

Pass 

YT 

-

Fail 

YZ 

-

Exempt

MU 

-

Unattended 

DZ 

0

-

Did Not Attend Exam

GR 

0

-

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

    1. YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
    2. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
    3. “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Zonguldak Bülent Ecevit University effectively manages quality assurance processes in order to maintain the quality of the programs and make it permanent. The Turkish Qualifications Framework aims to integrate the education and training options with the quality assurance system within the framework of European competences and aims to comply with national and international standards. 

The main processes of education and training, research and development, social contribution, internationalization, management system are guaranteed by Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Coordinator.

Quality policies, procedures, instructions and guidelines are provided in line with quality assurance.

Pathology Laboratory Techniques Program was accredited for the period of 01.01.2025 - 31.12.2028 as a result of the field visit (evaluation) conducted by the Vocational Education Accreditation Board (MEDEK) in 2024.

Access Requirements

Students are accepted to this program according to the score obtained as a result of the Basic Proficiency Test (TYT) conducted by the Turkish Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM).

To be graduated from secondary education institutions or foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the conditions of admission to the associate degree programs of higher education institutions.    The procedures and principles determined by the Council of Higher Education, Measurement, Selection and Placement Center (OSYM) by the Central Examination (Basic Proficiency Test (TYT) as a result of the relevant associate degree program of the Higher Education Institution. For foreign students in Turkey, foreign nationals exam made by the universities in Turkey Receiving valid scores within the framework of the relevant directives; For the courses given in this program, if the relevant academic unit gives approval, they can be recorded within the framework of Zonguldak Bülent Ecevit University Special Student Directive.

Conditions for SuccessIn accordance with the “Zonguldak Bülent Ecevit University Associate Degree Education and Training Regulations”, in order to graduate from the associate degree program, students must successfully complete 120 ECTS credits, complete 20 working days of summer internship and have a GPA of 2.0 or above.
Progression Paths (Relationship Type)

Candidates who have successfully completed their associate degree education can continue their undergraduate education with the Vertical Transfer Exam. The programs that students can continue with the vertical transfer exam are Biology, Bioengineering, Molecular Biology and Genetics, Emergency Aid and Disaster Management, Nursing, Nursing and Health Services.

Within the scope of the Double Major Program, mutual agreements have been made with the Medical Laboratory Techniques, First and Emergency Aid, Medical Imaging Techniques Programs.

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the principles of transition between associate degree and undergraduate programs in higher education institutions, double major, sub -branch and credit transfer between institutions

1.2. Regulation on the continuation of undergraduate education of vocational schools and open education associate degree programs graduates

 Paragraph (c) of the first paragraph of Article 7 of the Higher Education Law No. 2547 and Article 44 (c) of Article 44 (c) and the transition between the programs at associate degree and undergraduate levels published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and 27561. Based on the provisions of the Regulation on the Principles of the Creditransfiger of the Breakitransferi, Zonguldak Bülent Ecevit University Double Major Program Directive

2. Higher Education Law No. 2547

2.1. Higher Education Quality Assurance Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification period is valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008102


Qualification Title
Associate Degree (Vocational) Pathology Laboratory Techniques Program

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO:08

3212.03


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO:08

3212.03


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

To be able to work in medical pathology laboratories of public, private and university hospitals, other histology, pathology, molecular pathology laboratories, KETEM (Cancer Early Diagnosis Screening and Training Center), Forensic Medicine Institution's related departments, and to deliver organ-tissue and fluid samples taken from the patient to the laboratory properly, The aim of this program is to train technicians who know all the procedures to be applied in the execution of technical works in the process until the microscope stage in the laboratory, to deliver the prepared preparations to the pathologist, to have the knowledge and skills to apply the necessary procedures, to know, develop and supervise the quality and assurance of the pathology laboratory, to follow the developments in the field of health with knowledge and skills about research pathology.


Learning Environments

In this program, formal education is provided with 8 ECTS internship within the framework of 2 years of education covering 4 semesters.

During the education and training activities; within our institution; For Pathology Laboratory and Computer Laboratory, Classrooms, In -year applications; Zonguldak Bülent Ecevit University Health Application and Research Center, Zonguldak Provincial Directorate of Health Atatürk State Hospital and Zonguldak Maternity and Pediatric Hospital Medical Pathology Laboratories are used.

In addition, internship is done in various health institutions and organizations for the 20 working days in our teaching plan.


Description
  •  Have basic and up-to-date knowledge, skills and attitudes to fulfill their professional roles and functions.
  •  Has sufficient awareness of individual and public health, occupational health and safety, environmental protection in the field and contributes to the activities.
  •  Follows the current developments in the national and international arena related to the profession and has the ability to use these developments.
  •  Uses information technologies effectively during professional practices.
  •  Evaluates the problems encountered in professional practice with problem solving and critical thinking approach and has the ability to develop solutions.
  •  Effectively presents professional knowledge and skills through written and oral communication and expresses them clearly.
  •  Takes responsibility as a member of the team to solve the problems encountered during professional practice.
  •  Has the necessary awareness and competence in career planning and lifelong learning.
  •  Realizes professional practices in accordance with ethical practices and legal regulations.
  •  Follows current knowledge and developments in the field and communicates with colleagues using at least one foreign language.

Key Competencies

Has the key competencies listed below at pre-advanced level.

  •  Analysis Ability
  •  Problem solving
  •  Teamwork
  •  Communication
  •  The creative thinking
  •  Professionalism
  •  Research
  •  Leadership
  •  Effective use of time
  •  Responsibility
  •  Flexibility
  •  Competence in technology

Further Info

Examination, Evaluation and Grading, 25, 26, 27, 28. Bülent Ecevit University Vocational Schools Education and Examination Regulations are made in accordance with the articles.

Midterm Exam, Final Exam, Homework, Application, Project

Success status; It is explained using the letter -based grade system by taking into account the midterm exams, assignments, practices and project works of the student within the semester. Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education and Examination Regulation was given in exchange for the degree of success, success grade, coefficient and points. AA, BA, BB, CB, CC and YT grades from a course, the student is deemed to have achieved that course. The student who takes one of the grades of DZ, GR, FF and FF from a course is deemed to have not achieved that course and has to take it in the first semester of the course.

 

  1. Various assessment and evaluation methods are used, including written exams, test exams, presentations, projects/assignments, field applications, or computer applications. The impact of these assessment methods on the student's success is announced to students at the beginning of the semester.
  2. The success evaluations of our students are carried out in accordance with the "Zonguldak Bülent Ecevit University Vocational Schools Education, Training, and Examination Regulation," published in the Official Newspaper dated 28.08.2009 and numbered 27333. According to Article 21 of the regulation, students must attend both the course and its applications from the date of enrollment. Students who miss more than 30% of theoretical courses or more than 20% of practical sessions are not allowed to take the final exam for that course. Students who fail to meet the attendance requirement during the semester are also not allowed to take the final and make-up exams.
  3. Each course includes at least one midterm exam, an end-of-semester (final) exam, and a make-up exam. In addition, semester-long coursework such as projects, assignments, and presentations is also included. The impact of the final exam on the course success grade may be 40%, 50%, or 60%.
  4.  A course which is assumed to be successfully completed, the course score must be at least 50. A student who scores less than 50 out of 100 in the final or repeat exam is considered unsuccessful. Letter and/or numerical grading systems are used to assess student performance. According to the grading table:

a) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, or YT in a course is considered to have passed the course.

b) A student who receives one of the grades DZ, GR, FF, or YZ in a course is considered to have failed and must retake the course in the first available semester.
c) Students who do not meet the attendance requirements during the semester receive a DZ grade. These students are not allowed to take the general and makeup exams.

ç) A student who is eligible to take the general and makeup exam but does not attend is given a GR grade, regardless of their in-term performance.
d) DZ and GR grades are treated the same as FF and are included in the weighted grade point average.

e) The YT grade is assigned as the passing grade for internship courses.

f) The YZ grade is assigned as the failing grade for internship courses.

g) The MU grade is given to students who successfully pass exemption exams for certain courses.

 

Success Level 

Grade 

Coefficient

Score

Excellent

AA 

4,00

90-100

Good-Excellent

BA 

3,50

80-89

Good 

BB 

3,00

70-79

Moderate-Good

CB 

2,50

60-69

Moderate

CC 

2,00

50-59

Fail

FF

0

0-49

Pass 

YT 

-

Fail 

YZ 

-

Exempt

MU 

-

Unattended 

DZ 

0

-

Did Not Attend Exam

GR 

0

-


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

    1. YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
    2. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
    3. “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Zonguldak Bülent Ecevit University effectively manages quality assurance processes in order to maintain the quality of the programs and make it permanent. The Turkish Qualifications Framework aims to integrate the education and training options with the quality assurance system within the framework of European competences and aims to comply with national and international standards. 

The main processes of education and training, research and development, social contribution, internationalization, management system are guaranteed by Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Coordinator.

Quality policies, procedures, instructions and guidelines are provided in line with quality assurance.

Pathology Laboratory Techniques Program was accredited for the period of 01.01.2025 - 31.12.2028 as a result of the field visit (evaluation) conducted by the Vocational Education Accreditation Board (MEDEK) in 2024.


Access Requirements

Students are accepted to this program according to the score obtained as a result of the Basic Proficiency Test (TYT) conducted by the Turkish Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM).

To be graduated from secondary education institutions or foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the conditions of admission to the associate degree programs of higher education institutions.    The procedures and principles determined by the Council of Higher Education, Measurement, Selection and Placement Center (OSYM) by the Central Examination (Basic Proficiency Test (TYT) as a result of the relevant associate degree program of the Higher Education Institution. For foreign students in Turkey, foreign nationals exam made by the universities in Turkey Receiving valid scores within the framework of the relevant directives; For the courses given in this program, if the relevant academic unit gives approval, they can be recorded within the framework of Zonguldak Bülent Ecevit University Special Student Directive.


Conditions for Success
In accordance with the “Zonguldak Bülent Ecevit University Associate Degree Education and Training Regulations”, in order to graduate from the associate degree program, students must successfully complete 120 ECTS credits, complete 20 working days of summer internship and have a GPA of 2.0 or above.

Progression Paths (Relationship Type)

Candidates who have successfully completed their associate degree education can continue their undergraduate education with the Vertical Transfer Exam. The programs that students can continue with the vertical transfer exam are Biology, Bioengineering, Molecular Biology and Genetics, Emergency Aid and Disaster Management, Nursing, Nursing and Health Services.

Within the scope of the Double Major Program, mutual agreements have been made with the Medical Laboratory Techniques, First and Emergency Aid, Medical Imaging Techniques Programs.


Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the principles of transition between associate degree and undergraduate programs in higher education institutions, double major, sub -branch and credit transfer between institutions

1.2. Regulation on the continuation of undergraduate education of vocational schools and open education associate degree programs graduates

 Paragraph (c) of the first paragraph of Article 7 of the Higher Education Law No. 2547 and Article 44 (c) of Article 44 (c) and the transition between the programs at associate degree and undergraduate levels published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and 27561. Based on the provisions of the Regulation on the Principles of the Creditransfiger of the Breakitransferi, Zonguldak Bülent Ecevit University Double Major Program Directive

2. Higher Education Law No. 2547

2.1. Higher Education Quality Assurance Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification period is valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode