Yeterlilik Kodu | TR0030023217 | |||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Bilgi Üniversitesi | |||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul | |||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.bilgi.edu.tr/tr/ | |||||||||||||||||
Yönelim | - | |||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | |||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |||||||||||||||||
Kategori | - | |||||||||||||||||
Kredi Değeri | - | |||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | - | |||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | - | |||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | - | |||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | - | |||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | - | |||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin 90 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.80 olması şartı aranmaktadır. | |||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | - | |||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) |
| |||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023217
-
Anahtar Öğrenme Çıktıları;
- Programdan mezun olanlar;
- Tüketici davranışlarını açıklamak ve tahmin etmek için geliştirilmiş olan temel psikoloji ve sosyoloji tabanlı teorileri tanımak ve tanımlayabilmek.
- Pazarlama kavram ve kuramların zaman içerisinde geçirdikleri değişime vakıf olabilmek.
- Tüketici davranışlarını ve pazardaki gelişmeleri bilimsel yöntemle incelemek, verileri yorumlayabilmek.
- Örgütsel ve kişisel düzeyde etkin iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
- Bilimsel ve örgütsel bilgi üretim ve paylaşım sürecinde ve pazarlama iletişiminin tasarımı süreçlerinde etik değerlere bağlı kalmak.
- Pazarlama iletişimi alanında geliştirilmiş olan önde gelen kuramsal yaklaşımlara hakim olmak ve bu yaklaşımları gerçek pazarlama problemlerine uygulayabilmek.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilimsel verileri bilgisayar ortamında işleyebilmek, yorumlayabilmek ve raporlayabilmek.
-
Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;
- Programdan mezun olanlar;
- Stratejik pazarlama planını gerek bireysel gerekse de grup çalışması şeklinde bütün safhalarıyla dizayn edebilmek, gerçekleştirmek ve sunmak.
- Medya planı stratejisini gerek bireysel gerekse de grup çalışması şeklinde bütün safhalarıyla dizayn edebilmek, gerçekleştirmek ve sunmak.
- Tüketici davranışlarına dair bir araştırmanın sonuçlarını eleştirel bir bakış açısıyla irdeleyebilmek ve marka stratejisine girdi olarak kullanabilmek.
- Yenilikçi fikir geliştirilmesi ve yenilikçi fikirlerin pazarlama ile ilgili süreçlere uygulanması konusunda gerekli beceri ve yeteneklere sahip olmak.
- Marka, insan ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi eleştirel bir incelemeye tabi tutmak.
- Pazarlama iletişimi alanındaki gelişimleri takip etmek ve bu alanın literatürü ile sürekli etkileşim içinde olmak.
- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
BAŞARI NOTU | KATSAYI |
A | 4,00 |
A- | 3,70 |
B+ | 3,30 |
B | 3,00 |
B- | 2,70 |
C+ | 2,30 |
F | 0,00 |
- (1) Lisans diploması
- (2) Giriş mülakatından geçerli not almış olmak
- Marka yönetimi, marka iletişimi, kurumsal iletişim, makro ve mikro düzeyde pazarlama uygulayıcıları, siyasal pazarlama, spor ve kültür alanında pazarlama, yaratıcılar, reklam ve medya ajansı çalışanları, planlamacılar, girişimciler, dijital mecra uzmanları
- Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023217 | |||||||||||||||||
Qualification Title | ||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul Bilgi University | |||||||||||||||||
Awarding Body Contact | https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/ | |||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.bilgi.edu.tr/en/ | |||||||||||||||||
Orientation | - | |||||||||||||||||
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||
TQF Level | 7 | |||||||||||||||||
Thematic Areas | Marketing and advertising | |||||||||||||||||
National Occupation Classification | - | |||||||||||||||||
Category | - | |||||||||||||||||
Credit Value | - | |||||||||||||||||
Program Duration | - | |||||||||||||||||
Program Profile | - | |||||||||||||||||
Learning Environments | - | |||||||||||||||||
Description | Key Learning Outcomes;Graduates of the programs will be able to;
Supplementary Learning Outcomes;Graduates of the programs will be able to;
| |||||||||||||||||
Key Competencies | - | |||||||||||||||||
Further Info |
| |||||||||||||||||
Quality Assurance | - | |||||||||||||||||
Access Requirements | (1) First cycle (Bachelor's degree) (2) Satisfactory score on the admission interview | |||||||||||||||||
Conditions for Success | A student is required to complete 90 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.80/4.00 with no failing grades. | |||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Brand management, brand communications, corporate communications, macro-and micro-level marketing practitioners, political marketing, marketing in the field of sports and culture, creators, advertising and media agency staff, planners, entrepreneurs, experts in digital channel. | |||||||||||||||||
Legal Basis | - | |||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinitely. | |||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030023217
Key Learning Outcomes;
Graduates of the programs will be able to;
- Identify and elaborate on the fundamental psychology- and sociology-based theories underlying the models developed to explain and predict consumer behavior.
- Keep track of the evolution of marketing concepts and theories in time.
- Utilize scientific methods in examining and interpreting consumer behavior and developments in the market.
- Communicate effectively in organizational and individual levels.
- Respects and preserves universal ethical principles throughout the processes of knowledge generation and dissemination of scientific and organizational information and marketing communication design.
- Have a command on prominent theoretical approaches developed in the field of marketing communication and apply these approaches to real marketing problems.
- Process, interpret and report scientific data using computer technology at a level required by the field of study.
Supplementary Learning Outcomes;
Graduates of the programs will be able to;
- Design, apply and present a full-scope strategic marketing plan as an individual or a group-based project.
- Design, apply and present a full-scope media plan strategy as an individual or a group-based project.
- Critically analyze the results of a consumer research and use them as inputs for a branding strategy.
- Aware of the methods for creative idea generation, and apply such ideas to marketing processes.
- Critically examine the complex relationship between a brand, an individual and a society.
- Keep track of the developments in the field of marketing communication and interact continuously with the relevant literature.
- Has at least one foreign language at sufficient level to follow and use the information of interest for the field of marketing communication and to communicate with colleagues.
- Conscious about the universality of social rights, social justice, quality, environmental issues cultural values, work health and safety.
LETTER GRADE | POINTS |
A | 4.00 |
A- | 3.70 |
B+ | 3.30 |
B | 3.00 |
B- | 2.70 |
C+ | 2.30 |
F | 0.00 |
(1) First cycle (Bachelor's degree) (2) Satisfactory score on the admission interview
Brand management, brand communications, corporate communications, macro-and micro-level marketing practitioners, political marketing, marketing in the field of sports and culture, creators, advertising and media agency staff, planners, entrepreneurs, experts in digital channel.
Qualification is valid indefinitely.