Yeterlilik Kodu

TR0030023217

Yeterlilik Adı
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Bilgi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bilgi.edu.tr/tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anahtar Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • Tüketici davranışlarını açıklamak ve tahmin etmek için geliştirilmiş olan temel psikoloji ve sosyoloji tabanlı teorileri tanımak ve tanımlayabilmek.
  • Pazarlama kavram ve kuramların zaman içerisinde geçirdikleri değişime vakıf olabilmek.
  • Tüketici davranışlarını ve pazardaki gelişmeleri bilimsel yöntemle incelemek, verileri yorumlayabilmek.
  • Örgütsel ve kişisel düzeyde etkin iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
  • Bilimsel ve örgütsel bilgi üretim ve paylaşım sürecinde ve pazarlama iletişiminin tasarımı süreçlerinde etik değerlere bağlı kalmak.
  • Pazarlama iletişimi alanında geliştirilmiş olan önde gelen kuramsal yaklaşımlara hakim olmak ve bu yaklaşımları gerçek pazarlama problemlerine uygulayabilmek.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilimsel verileri bilgisayar ortamında işleyebilmek, yorumlayabilmek ve raporlayabilmek.
  • Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • Stratejik pazarlama planını gerek bireysel gerekse de grup çalışması şeklinde bütün safhalarıyla dizayn edebilmek, gerçekleştirmek ve sunmak.
  • Medya planı stratejisini gerek bireysel gerekse de grup çalışması şeklinde bütün safhalarıyla dizayn edebilmek, gerçekleştirmek ve sunmak.
  • Tüketici davranışlarına dair bir araştırmanın sonuçlarını eleştirel bir bakış açısıyla irdeleyebilmek ve marka stratejisine girdi olarak kullanabilmek.
  • Yenilikçi fikir geliştirilmesi ve yenilikçi fikirlerin pazarlama ile ilgili süreçlere uygulanması konusunda gerekli beceri ve yeteneklere sahip olmak.
  • Marka, insan ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi eleştirel bir incelemeye tabi tutmak.
  • Pazarlama iletişimi alanındaki gelişimleri takip etmek ve bu alanın literatürü ile sürekli etkileşim içinde olmak.
  • Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

 

Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
F 0,00
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • (1) Lisans diploması
  • (2) Giriş mülakatından geçerli not almış olmak
Başarma Şartları Öğrencinin 90 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.80 olması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Marka yönetimi, marka iletişimi, kurumsal iletişim, makro ve mikro düzeyde pazarlama uygulayıcıları, siyasal pazarlama, spor ve kültür alanında pazarlama, yaratıcılar, reklam ve medya ajansı çalışanları, planlamacılar, girişimciler, dijital mecra uzmanları
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023217


Yeterlilik Adı
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Bilgi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Anahtar Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • Tüketici davranışlarını açıklamak ve tahmin etmek için geliştirilmiş olan temel psikoloji ve sosyoloji tabanlı teorileri tanımak ve tanımlayabilmek.
  • Pazarlama kavram ve kuramların zaman içerisinde geçirdikleri değişime vakıf olabilmek.
  • Tüketici davranışlarını ve pazardaki gelişmeleri bilimsel yöntemle incelemek, verileri yorumlayabilmek.
  • Örgütsel ve kişisel düzeyde etkin iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
  • Bilimsel ve örgütsel bilgi üretim ve paylaşım sürecinde ve pazarlama iletişiminin tasarımı süreçlerinde etik değerlere bağlı kalmak.
  • Pazarlama iletişimi alanında geliştirilmiş olan önde gelen kuramsal yaklaşımlara hakim olmak ve bu yaklaşımları gerçek pazarlama problemlerine uygulayabilmek.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilimsel verileri bilgisayar ortamında işleyebilmek, yorumlayabilmek ve raporlayabilmek.
  • Tamamlayıcı Öğrenme Çıktıları;

  • Programdan mezun olanlar;
  • Stratejik pazarlama planını gerek bireysel gerekse de grup çalışması şeklinde bütün safhalarıyla dizayn edebilmek, gerçekleştirmek ve sunmak.
  • Medya planı stratejisini gerek bireysel gerekse de grup çalışması şeklinde bütün safhalarıyla dizayn edebilmek, gerçekleştirmek ve sunmak.
  • Tüketici davranışlarına dair bir araştırmanın sonuçlarını eleştirel bir bakış açısıyla irdeleyebilmek ve marka stratejisine girdi olarak kullanabilmek.
  • Yenilikçi fikir geliştirilmesi ve yenilikçi fikirlerin pazarlama ile ilgili süreçlere uygulanması konusunda gerekli beceri ve yeteneklere sahip olmak.
  • Marka, insan ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi eleştirel bir incelemeye tabi tutmak.
  • Pazarlama iletişimi alanındaki gelişimleri takip etmek ve bu alanın literatürü ile sürekli etkileşim içinde olmak.
  • Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

 


Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
F 0,00

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • (1) Lisans diploması
  • (2) Giriş mülakatından geçerli not almış olmak

Başarma Şartları
Öğrencinin 90 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.80 olması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Marka yönetimi, marka iletişimi, kurumsal iletişim, makro ve mikro düzeyde pazarlama uygulayıcıları, siyasal pazarlama, spor ve kültür alanında pazarlama, yaratıcılar, reklam ve medya ajansı çalışanları, planlamacılar, girişimciler, dijital mecra uzmanları

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
  • Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023217

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul Bilgi University
Awarding Body Contacthttps://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/
Awarding Body Urlhttps://www.bilgi.edu.tr/en/
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Identify and elaborate on the fundamental psychology- and sociology-based theories underlying the models developed to explain and predict consumer behavior.
  2. Keep track of the evolution of marketing concepts and theories in time.
  3. Utilize scientific methods in examining and interpreting consumer behavior and developments in the market.
  4. Communicate effectively in organizational and individual levels.
  5. Respects and preserves universal ethical principles throughout the processes of knowledge generation and dissemination of scientific and organizational information and marketing communication design.
  6. Have a command on prominent theoretical approaches developed in the field of marketing communication and apply these approaches to real marketing problems.
  7. Process, interpret and report scientific data using computer technology at a level required by the field of study.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Design, apply and present a full-scope strategic marketing plan as an individual or a group-based project.
  2. Design, apply and present a full-scope media plan strategy as an individual or a group-based project.
  3. Critically analyze the results of a consumer research and use them as inputs for a branding strategy.
  4. Aware of the methods for creative idea generation, and apply such ideas to marketing processes.
  5. Critically examine the complex relationship between a brand, an individual and a society.
  6. Keep track of the developments in the field of marketing communication and interact continuously with the relevant literature.
  7. Has at least one foreign language at sufficient level to follow and use the information of interest for the field of marketing communication and to communicate with colleagues.
  8. Conscious about the universality of social rights, social justice, quality, environmental issues cultural values, work health and safety.

 

Key Competencies-
Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
F 0.00
Quality Assurance-
Access Requirements

(1) First cycle (Bachelor's degree) (2) Satisfactory score on the admission interview

Conditions for SuccessA student is required to complete 90 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.80/4.00 with no failing grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Brand management, brand communications, corporate communications, macro-and micro-level marketing practitioners, political marketing, marketing in the field of sports and culture, creators, advertising and media agency staff, planners, entrepreneurs, experts in digital channel.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030023217


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul Bilgi University

Awarding Body Contact
https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Key Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Identify and elaborate on the fundamental psychology- and sociology-based theories underlying the models developed to explain and predict consumer behavior.
  2. Keep track of the evolution of marketing concepts and theories in time.
  3. Utilize scientific methods in examining and interpreting consumer behavior and developments in the market.
  4. Communicate effectively in organizational and individual levels.
  5. Respects and preserves universal ethical principles throughout the processes of knowledge generation and dissemination of scientific and organizational information and marketing communication design.
  6. Have a command on prominent theoretical approaches developed in the field of marketing communication and apply these approaches to real marketing problems.
  7. Process, interpret and report scientific data using computer technology at a level required by the field of study.

 

Supplementary Learning Outcomes;

Graduates of the programs will be able to;

 

  1. Design, apply and present a full-scope strategic marketing plan as an individual or a group-based project.
  2. Design, apply and present a full-scope media plan strategy as an individual or a group-based project.
  3. Critically analyze the results of a consumer research and use them as inputs for a branding strategy.
  4. Aware of the methods for creative idea generation, and apply such ideas to marketing processes.
  5. Critically examine the complex relationship between a brand, an individual and a society.
  6. Keep track of the developments in the field of marketing communication and interact continuously with the relevant literature.
  7. Has at least one foreign language at sufficient level to follow and use the information of interest for the field of marketing communication and to communicate with colleagues.
  8. Conscious about the universality of social rights, social justice, quality, environmental issues cultural values, work health and safety.

 


Key Competencies
-

Further Info
LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
F 0.00

Quality Assurance
-

Access Requirements

(1) First cycle (Bachelor's degree) (2) Satisfactory score on the admission interview


Conditions for Success
A student is required to complete 90 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.80/4.00 with no failing grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Brand management, brand communications, corporate communications, macro-and micro-level marketing practitioners, political marketing, marketing in the field of sports and culture, creators, advertising and media agency staff, planners, entrepreneurs, experts in digital channel.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address