Yeterlilik Kodu

TR0030003292

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumHarran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiŞanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.harran.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Piyasalarda yaşanan ekonomik gelişmeleri yorumlayıp, piyasa şartları doğrultusunda ekonomik kararlar alma yetisi kazanır.
  • İşletme kavramını ve işletme türlerini bilir. İşletmelerin hukuki yapılarını ve işletmeyi oluşturan sosyal, ekonomik ve siyasi çevreyi analiz eder. İşletmelerin bir toplum ve ekonomik sistem içindeki işlevini kavrar.
  • Bilgisayar, genel matematik ve istatistik bilir. Bu bilgilerini bilimsel araştırmalarda kullanarak Pazar, müşteri vb. gibi pazarlama alanında ihtiyaç duyulan analizleri yapar.
  • Dağıtım kanalındaki aktörleri bilir. Bir tedarik zincirinde olması gereken bileşenleri ve perakendeci firmaların bu zincir için işlevini ve önemini anlar.
  • Satış saha planlaması yapar, satış gücü ekibi oluşturur ve yönetir. Satış hacmi tahmini, satış ekibi yönetim ve koordinasyonu gibi konularda beceri kazanır.
  • Pazarlama mevzuatı, genel hukuk ve ticaret hukuku gibi iş hayatında karşısına çıkacak hukuksal yapıyı bilir.
  • Müşterilerle doğru iletişim kanalları aracılığıyla etkileşime geçer. Müşteri ilişkilerini yönetir. Müşterileri ve pazarları ihtiyaçlar doğrultunda bölümlere ayırarak hedef pazar ve hedef müşteri kitlesini tanımlayabilir.
  • Markayı oluşturan bileşenleri bilir ve marka inşa etmenin yaratıcı yollarını keşfeder. Markanın büyümesi farklılaşması gibi kritik konularda işletme için doğru kararlar alma yetisi kazanır.
  • Kalite yönetim sistemleri ve kalite güvence standartları ile ilgili mevzuatı bilir ve bir işletme için bu süreçleri yönetir.
  • İklim değişikliği ve sosyo-kültürel sorunlara karşı duyarlılık geliştirir. Çevreye ve topluma faydalı ürün ve hizmetler geliştirebilme yeteneği kazanır.
  • Alanıyla ilgili yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil yetkinliği kazanır ve bu yetkinliğini iş hayatında gerekli olan durumlarda kullanır.
  • Pazarlama ahlakı, etik kurallar ve normların farkına varır. İş hayatında etik ilke ve normlara uyar. Meslek hayatında ticari ve ahlaki bir bilinçle hareket etmenin toplumun genel çıkarlarına hizmet edeceğini kavrar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Genel kural olarak değerlendirme ders başına 1 vize (%40) ve 1 final sınavı (%60) üzerinden yapılmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme.

Başarma ŞartlarıYasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003292


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Harran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Piyasalarda yaşanan ekonomik gelişmeleri yorumlayıp, piyasa şartları doğrultusunda ekonomik kararlar alma yetisi kazanır.
  • İşletme kavramını ve işletme türlerini bilir. İşletmelerin hukuki yapılarını ve işletmeyi oluşturan sosyal, ekonomik ve siyasi çevreyi analiz eder. İşletmelerin bir toplum ve ekonomik sistem içindeki işlevini kavrar.
  • Bilgisayar, genel matematik ve istatistik bilir. Bu bilgilerini bilimsel araştırmalarda kullanarak Pazar, müşteri vb. gibi pazarlama alanında ihtiyaç duyulan analizleri yapar.
  • Dağıtım kanalındaki aktörleri bilir. Bir tedarik zincirinde olması gereken bileşenleri ve perakendeci firmaların bu zincir için işlevini ve önemini anlar.
  • Satış saha planlaması yapar, satış gücü ekibi oluşturur ve yönetir. Satış hacmi tahmini, satış ekibi yönetim ve koordinasyonu gibi konularda beceri kazanır.
  • Pazarlama mevzuatı, genel hukuk ve ticaret hukuku gibi iş hayatında karşısına çıkacak hukuksal yapıyı bilir.
  • Müşterilerle doğru iletişim kanalları aracılığıyla etkileşime geçer. Müşteri ilişkilerini yönetir. Müşterileri ve pazarları ihtiyaçlar doğrultunda bölümlere ayırarak hedef pazar ve hedef müşteri kitlesini tanımlayabilir.
  • Markayı oluşturan bileşenleri bilir ve marka inşa etmenin yaratıcı yollarını keşfeder. Markanın büyümesi farklılaşması gibi kritik konularda işletme için doğru kararlar alma yetisi kazanır.
  • Kalite yönetim sistemleri ve kalite güvence standartları ile ilgili mevzuatı bilir ve bir işletme için bu süreçleri yönetir.
  • İklim değişikliği ve sosyo-kültürel sorunlara karşı duyarlılık geliştirir. Çevreye ve topluma faydalı ürün ve hizmetler geliştirebilme yeteneği kazanır.
  • Alanıyla ilgili yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil yetkinliği kazanır ve bu yetkinliğini iş hayatında gerekli olan durumlarda kullanır.
  • Pazarlama ahlakı, etik kurallar ve normların farkına varır. İş hayatında etik ilke ve normlara uyar. Meslek hayatında ticari ve ahlaki bir bilinçle hareket etmenin toplumun genel çıkarlarına hizmet edeceğini kavrar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Genel kural olarak değerlendirme ders başına 1 vize (%40) ve 1 final sınavı (%60) üzerinden yapılmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme.


Başarma Şartları
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003292

Qualification Title
Postgraduate Diploma in Marketing Associate of Science
Awarding BodyHarran University
Awarding Body ContactŞanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.harran.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Define some basic marketing principles and concepts.
  • Obtain some skills about transforming verbal marketing data to mathematical formulas and explaining these.
  • Obtain some skills about solving simple mathematical problems related to marketing and about constructing graphics and diagrams from data.
  • Do determination about firms  marketing environment and can do case analysis.
  • Use simple models in order to make contact between firms and their environments with the view of marketing.
  • To define and to gather requisite data about marketing to solve problems that is defined completely, to denote to have access to requisite theoretic information, handcraft and ideational skill on practical applications.
  • To be able to transfer definitively to workmate, superiors and person and groups which is gives service, design and applications concerning marketing.
  • To denote to learn independently in field concerning marketing and to be able to perform that had been learnt.
  • To possess knowledge and awareness about social responsibility, professional ethics and social security rights in field.
  • To have the knowledge intermediate for foreign language in field.
  • To be able to perform the teoritical information about services marketing, direct marketing, international marketing in his/her occupation.
  • To be knowledgeable about the customer behaviours and to determine long term relationship strategies.
  • To dominate the preperations and the applications of pre sale, sale and after sale.
Key Competencies-
Further Info

As a general rule a visa assessment per course (40%) and 1 final exam (60%) are over.

Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma Placement through a centralized national university placement examination.

Conditions for SuccessTo take all courses required for graduation within the legal term, and be successful in these courses that the program continues with the condition of at least 2.00 Cumulative Grade Point Average (CPA) and complete.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003292


Qualification Title
Postgraduate Diploma in Marketing Associate of Science

Awarding Body
Harran University

Awarding Body Contact
Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Define some basic marketing principles and concepts.
  • Obtain some skills about transforming verbal marketing data to mathematical formulas and explaining these.
  • Obtain some skills about solving simple mathematical problems related to marketing and about constructing graphics and diagrams from data.
  • Do determination about firms  marketing environment and can do case analysis.
  • Use simple models in order to make contact between firms and their environments with the view of marketing.
  • To define and to gather requisite data about marketing to solve problems that is defined completely, to denote to have access to requisite theoretic information, handcraft and ideational skill on practical applications.
  • To be able to transfer definitively to workmate, superiors and person and groups which is gives service, design and applications concerning marketing.
  • To denote to learn independently in field concerning marketing and to be able to perform that had been learnt.
  • To possess knowledge and awareness about social responsibility, professional ethics and social security rights in field.
  • To have the knowledge intermediate for foreign language in field.
  • To be able to perform the teoritical information about services marketing, direct marketing, international marketing in his/her occupation.
  • To be knowledgeable about the customer behaviours and to determine long term relationship strategies.
  • To dominate the preperations and the applications of pre sale, sale and after sale.

Key Competencies
-

Further Info

As a general rule a visa assessment per course (40%) and 1 final exam (60%) are over.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma Placement through a centralized national university placement examination.


Conditions for Success
To take all courses required for graduation within the legal term, and be successful in these courses that the program continues with the condition of at least 2.00 Cumulative Grade Point Average (CPA) and complete.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address