Yeterlilik Kodu | TR0030003292 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Harran Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.harran.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Genel kural olarak değerlendirme ders başına 1 vize (%40) ve 1 final sınavı (%60) üzerinden yapılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise Diploması Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme. | |
Başarma Şartları | Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030003292
- Piyasalarda yaşanan ekonomik gelişmeleri yorumlayıp, piyasa şartları doğrultusunda ekonomik kararlar alma yetisi kazanır.
- İşletme kavramını ve işletme türlerini bilir. İşletmelerin hukuki yapılarını ve işletmeyi oluşturan sosyal, ekonomik ve siyasi çevreyi analiz eder. İşletmelerin bir toplum ve ekonomik sistem içindeki işlevini kavrar.
- Bilgisayar, genel matematik ve istatistik bilir. Bu bilgilerini bilimsel araştırmalarda kullanarak Pazar, müşteri vb. gibi pazarlama alanında ihtiyaç duyulan analizleri yapar.
- Dağıtım kanalındaki aktörleri bilir. Bir tedarik zincirinde olması gereken bileşenleri ve perakendeci firmaların bu zincir için işlevini ve önemini anlar.
- Satış saha planlaması yapar, satış gücü ekibi oluşturur ve yönetir. Satış hacmi tahmini, satış ekibi yönetim ve koordinasyonu gibi konularda beceri kazanır.
- Pazarlama mevzuatı, genel hukuk ve ticaret hukuku gibi iş hayatında karşısına çıkacak hukuksal yapıyı bilir.
- Müşterilerle doğru iletişim kanalları aracılığıyla etkileşime geçer. Müşteri ilişkilerini yönetir. Müşterileri ve pazarları ihtiyaçlar doğrultunda bölümlere ayırarak hedef pazar ve hedef müşteri kitlesini tanımlayabilir.
- Markayı oluşturan bileşenleri bilir ve marka inşa etmenin yaratıcı yollarını keşfeder. Markanın büyümesi farklılaşması gibi kritik konularda işletme için doğru kararlar alma yetisi kazanır.
- Kalite yönetim sistemleri ve kalite güvence standartları ile ilgili mevzuatı bilir ve bir işletme için bu süreçleri yönetir.
- İklim değişikliği ve sosyo-kültürel sorunlara karşı duyarlılık geliştirir. Çevreye ve topluma faydalı ürün ve hizmetler geliştirebilme yeteneği kazanır.
- Alanıyla ilgili yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilecek yabancı dil yetkinliği kazanır ve bu yetkinliğini iş hayatında gerekli olan durumlarda kullanır.
- Pazarlama ahlakı, etik kurallar ve normların farkına varır. İş hayatında etik ilke ve normlara uyar. Meslek hayatında ticari ve ahlaki bir bilinçle hareket etmenin toplumun genel çıkarlarına hizmet edeceğini kavrar.
Genel kural olarak değerlendirme ders başına 1 vize (%40) ve 1 final sınavı (%60) üzerinden yapılmaktadır.
Lise Diploması Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030003292 | |
Qualification Title | Postgraduate Diploma in Marketing Associate of Science | |
Awarding Body | Harran University | |
Awarding Body Contact | Şanlıurfa-Mardin Karayolu Üzeri 18.Km Şanlıurfa/Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.harran.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | As a general rule a visa assessment per course (40%) and 1 final exam (60%) are over. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School Diploma Placement through a centralized national university placement examination. | |
Conditions for Success | To take all courses required for graduation within the legal term, and be successful in these courses that the program continues with the condition of at least 2.00 Cumulative Grade Point Average (CPA) and complete. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030003292
ISCO:08
ISCO:08
- Define some basic marketing principles and concepts.
- Obtain some skills about transforming verbal marketing data to mathematical formulas and explaining these.
- Obtain some skills about solving simple mathematical problems related to marketing and about constructing graphics and diagrams from data.
- Do determination about firms marketing environment and can do case analysis.
- Use simple models in order to make contact between firms and their environments with the view of marketing.
- To define and to gather requisite data about marketing to solve problems that is defined completely, to denote to have access to requisite theoretic information, handcraft and ideational skill on practical applications.
- To be able to transfer definitively to workmate, superiors and person and groups which is gives service, design and applications concerning marketing.
- To denote to learn independently in field concerning marketing and to be able to perform that had been learnt.
- To possess knowledge and awareness about social responsibility, professional ethics and social security rights in field.
- To have the knowledge intermediate for foreign language in field.
- To be able to perform the teoritical information about services marketing, direct marketing, international marketing in his/her occupation.
- To be knowledgeable about the customer behaviours and to determine long term relationship strategies.
- To dominate the preperations and the applications of pre sale, sale and after sale.
As a general rule a visa assessment per course (40%) and 1 final exam (60%) are over.
High School Diploma Placement through a centralized national university placement examination.
Qualification is continuous