Yeterlilik Kodu

TR0030004851

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırklareli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.klu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama ile ilgili temel bilgi, becerileri kavrayıp, konulara teorik ve pratik olarak hakim olabilme İşletme içinde pazarlama ile ilgili olarak, tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilme pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini gösterme İşletmede pazarlama faaliyetleri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilme ve takım çalışması yapabilme
  • Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ya da takım üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliği kazanma Pazarlama konularında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterebilme
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
  • Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis yazılımlarını kullanabilme
  • Pazarlama alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olabilme Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilme
  • Hizmet pazarlaması, doğrudan pazarlama, uluslar arası pazarlama gibi pazarlama alanındaki farklı disiplinler konusunda gerekli teorik bilgilere sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilme Satış öncesi, satış ve satış sonrası hazırlıklar ve uygulamalara hakim olabilme
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir.
  • Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir.
  • Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır.
  • Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir
  • Pazarlama alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Başarma ŞartlarıPazarlama alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekirProgramı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz; her türlü işletmede satış ve pazarlama elemanı olarak, Satış ve pazarlama ile ilgili reklam ve tanıtım faaliyetlerinde, Satış ve pazarlama bölümlerinin büro yönetimlerinde, Satış ve pazarlama ile ilgili yöneticilerin asistanlıklarında, Müşteri ilişkleri yönetim operasyonlarında, yasal şartları sağladıktan sonra kendi işyerlerini açarak işletmelerin satış faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere satış ve pazarlama gibi alanlarda çalışma imkanı bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004851


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırklareli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama ile ilgili temel bilgi, becerileri kavrayıp, konulara teorik ve pratik olarak hakim olabilme İşletme içinde pazarlama ile ilgili olarak, tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilme pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini gösterme İşletmede pazarlama faaliyetleri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilme ve takım çalışması yapabilme
  • Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ya da takım üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliği kazanma Pazarlama konularında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterebilme
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
  • Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis yazılımlarını kullanabilme
  • Pazarlama alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olabilme Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilme
  • Hizmet pazarlaması, doğrudan pazarlama, uluslar arası pazarlama gibi pazarlama alanındaki farklı disiplinler konusunda gerekli teorik bilgilere sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilme Satış öncesi, satış ve satış sonrası hazırlıklar ve uygulamalara hakim olabilme

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir.
  • Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir.
  • Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır.
  • Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir
  • Pazarlama alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
Pazarlama alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekirProgramı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz; her türlü işletmede satış ve pazarlama elemanı olarak, Satış ve pazarlama ile ilgili reklam ve tanıtım faaliyetlerinde, Satış ve pazarlama bölümlerinin büro yönetimlerinde, Satış ve pazarlama ile ilgili yöneticilerin asistanlıklarında, Müşteri ilişkleri yönetim operasyonlarında, yasal şartları sağladıktan sonra kendi işyerlerini açarak işletmelerin satış faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere satış ve pazarlama gibi alanlarda çalışma imkanı bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004851

Qualification Title
Associate Diploma in Marketing
Awarding BodyKırklareli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.klu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsIn order to have a Short Cycle degree, students must fulfill all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) which are in the program curriculum and have a minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00.In order to graduate from the program, all of the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) have to be fulfilled, minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00, must be provided and compulsory internship have to be completed.
Description Marketing the basic knowledge, skills, grasp the theoretical and practical issues to dominate With regard to marketing within the business, a good description of the data required for the solution of the problems identification, collection and make effective use theoretical knowledge to practical applications, hands, and / or intellectual skills can utilize the show Businesses related to the design and implementation of marketing activities to colleagues, superiors and serve the people and groups to explain in a clear way to make and teamwork Encountered in applications related to marketing to solve complex and unpredictable problems individually or as a team member to gain the competence to take responsibility Marketing issues can apply what they learn to learn independently and to show In the field of foreign language knowledge at a level that is sufficient to be With basic knowledge of computer use, Internet technologies, ability to use office software In the field of marketing-related issues, social responsibility, ethical values ??and social security rights and to be aware of Ataturks Principles and Revolution and use Turkish able to access adequate knowledge and awareness Service marketing, direct marketing, international marketing in different disciplines in the field to have the necessary theoretical knowledge and to apply them in business Pre-sales, sales and after-sales preparation and implementation of mastering
Key Competencies-
Further Info Each student has to register to the courses at the beginning of the term and have to take minimum 70% percent attendance for the courses and 80% attendance for the practices in order to enter to the final examination. Minimum one mid-term examination and a final examination is required for each course. The course grade’s 50% percent is consist by the mid-term grade (mid-term grade may be evaluated by various measurable tools such as grades taken from semester work, lab-examination, quiz) and 50% percent is consists by final examination. All of the examination are evaluated over 100 points. At least 30 points have to be taken from the final examination. A student who has taken AA, BA, BB, CB and CC grades from course is accepted successful. DC and DD grades are conditional successful grades. To be successful for the course which DC and DD grades are taken is, Cumulative Grade Point Average must be at least 2.0. In order to have a Short Cycle degree, students must fulfill all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) which are in the program curriculum and have a minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00.
Quality Assurance-
Access RequirementsThe applicants have to be graduated from a high school or an equivalent school. The admission and registration essentials are determined by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the related legislations of The Council of Higher Education of Turkey.
Conditions for SuccessIn order to have a Short Cycle degree, students must fulfill all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) which are in the program curriculum and have a minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00.In order to graduate from the program, all of the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) have to be fulfilled, minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00, must be provided and compulsory internship have to be completed.
Progression Paths (Relationship Type)Graduates from this program students who, every kind of enterprise sales and marketing staff, sales and marketing related advertising and promotional activities, sales and marketing department office in the management, sales and marketing related managers assisting in client relationship management operations, legal requirements after providing their to perform sales activities by opening establishments of enterprises in areas such as sales and marketing are able to work.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004851


Qualification Title
Associate Diploma in Marketing

Awarding Body
Kırklareli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
In order to have a Short Cycle degree, students must fulfill all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) which are in the program curriculum and have a minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00.In order to graduate from the program, all of the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) have to be fulfilled, minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00, must be provided and compulsory internship have to be completed.

Description
Marketing the basic knowledge, skills, grasp the theoretical and practical issues to dominate With regard to marketing within the business, a good description of the data required for the solution of the problems identification, collection and make effective use theoretical knowledge to practical applications, hands, and / or intellectual skills can utilize the show Businesses related to the design and implementation of marketing activities to colleagues, superiors and serve the people and groups to explain in a clear way to make and teamwork Encountered in applications related to marketing to solve complex and unpredictable problems individually or as a team member to gain the competence to take responsibility Marketing issues can apply what they learn to learn independently and to show In the field of foreign language knowledge at a level that is sufficient to be With basic knowledge of computer use, Internet technologies, ability to use office software In the field of marketing-related issues, social responsibility, ethical values ??and social security rights and to be aware of Ataturks Principles and Revolution and use Turkish able to access adequate knowledge and awareness Service marketing, direct marketing, international marketing in different disciplines in the field to have the necessary theoretical knowledge and to apply them in business Pre-sales, sales and after-sales preparation and implementation of mastering

Key Competencies
-

Further Info
Each student has to register to the courses at the beginning of the term and have to take minimum 70% percent attendance for the courses and 80% attendance for the practices in order to enter to the final examination. Minimum one mid-term examination and a final examination is required for each course. The course grade’s 50% percent is consist by the mid-term grade (mid-term grade may be evaluated by various measurable tools such as grades taken from semester work, lab-examination, quiz) and 50% percent is consists by final examination. All of the examination are evaluated over 100 points. At least 30 points have to be taken from the final examination. A student who has taken AA, BA, BB, CB and CC grades from course is accepted successful. DC and DD grades are conditional successful grades. To be successful for the course which DC and DD grades are taken is, Cumulative Grade Point Average must be at least 2.0. In order to have a Short Cycle degree, students must fulfill all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) which are in the program curriculum and have a minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00.

Quality Assurance
-

Access Requirements
The applicants have to be graduated from a high school or an equivalent school. The admission and registration essentials are determined by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the related legislations of The Council of Higher Education of Turkey.

Conditions for Success
In order to have a Short Cycle degree, students must fulfill all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) which are in the program curriculum and have a minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00.In order to graduate from the program, all of the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) have to be fulfilled, minimum 2.00 Cumulative Grade Point Average out of 4.00, must be provided and compulsory internship have to be completed.

Progression Paths (Relationship Type)
Graduates from this program students who, every kind of enterprise sales and marketing staff, sales and marketing related advertising and promotional activities, sales and marketing department office in the management, sales and marketing related managers assisting in client relationship management operations, legal requirements after providing their to perform sales activities by opening establishments of enterprises in areas such as sales and marketing are able to work.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address