Yeterlilik Kodu

TR0030005147

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ksu.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel pazarlama kavram ve prensiplerini tanımlayabilir.
  • Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
  • Uluslararası alanda değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimseyebilmek ve uygulamaya geçirebilir.
  • Temel hukuk bilgisine sahip olarak problemlerin çözümüne bu doğrultuda yaklaşabilir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
  • Pazarlama stratejilerini ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilir ve uygulayabilir.İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olur.Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Türkçe sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanmak, etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilir ve etkin kullanabilir.
  • Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
  • İşletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005147


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel pazarlama kavram ve prensiplerini tanımlayabilir.
  • Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
  • Uluslararası alanda değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimseyebilmek ve uygulamaya geçirebilir.
  • Temel hukuk bilgisine sahip olarak problemlerin çözümüne bu doğrultuda yaklaşabilir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
  • Pazarlama stratejilerini ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilir ve uygulayabilir.İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olur.Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Türkçe sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanmak, etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilir ve etkin kullanabilir.
  • Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
  • İşletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005147

Qualification Title
Associate Diploma in Marketing
Awarding BodyKahramanmaraş Sütçü İmam University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ksu.edu.tr
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description Defines basic marketing concepts and principles. Has the level of foreign language knowledge to follow the international literature and communicate in the field of marketing. Has sufficient foreign language level to follow foreign resources related to the field. Takes responsibility as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in the field of applications. Adopts and implements new marketing approaches developed for changing markets in the international arena. Has the basic knowledge of law and approaches the solution of the problems in this direction. Interprets and evaluates data, defines and analyzes problems, develops evidence-based solutions, by using the basic knowledge and skills acquired in the field. Develops and implements marketing strategies in line with the purposes of product, price, distribution and promotion. Communicates effectively and persuade in business life. Understands and uses professional legal regulations. Communicates verbally and in written in Turkish, has good command of effective communication techniques and speaks a foreign language knowledge to follow the innovations in the field. Selects and effectively uses modern techniques, tools and information technologies required for applications in the field. Respects historical values, has awareness of social responsibility, universal, social and professional ethics. Makes determinations and situation analysis about the marketing environment of businesses.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005147


Qualification Title
Associate Diploma in Marketing

Awarding Body
Kahramanmaraş Sütçü İmam University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
Defines basic marketing concepts and principles. Has the level of foreign language knowledge to follow the international literature and communicate in the field of marketing. Has sufficient foreign language level to follow foreign resources related to the field. Takes responsibility as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in the field of applications. Adopts and implements new marketing approaches developed for changing markets in the international arena. Has the basic knowledge of law and approaches the solution of the problems in this direction. Interprets and evaluates data, defines and analyzes problems, develops evidence-based solutions, by using the basic knowledge and skills acquired in the field. Develops and implements marketing strategies in line with the purposes of product, price, distribution and promotion. Communicates effectively and persuade in business life. Understands and uses professional legal regulations. Communicates verbally and in written in Turkish, has good command of effective communication techniques and speaks a foreign language knowledge to follow the innovations in the field. Selects and effectively uses modern techniques, tools and information technologies required for applications in the field. Respects historical values, has awareness of social responsibility, universal, social and professional ethics. Makes determinations and situation analysis about the marketing environment of businesses.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address