Yeterlilik Kodu

TR0030005306

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama alanında temel düzeyde bilgilere sahip olabilmek.
  • Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisine sahip olabilmek.
  • Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisine sahip olabilmek.
  • Alanına özgü bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama ve öngörü de bulunabilme becerisine sahip olabilmek.
  • Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmekte ve uygulayabilmek.
  • Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olabilmek.
  • Multidisipliner ekip çalışmasına yatkın ve işbirliği içinde sorumluluk alma bilincine sahip olabilmek.
  • Sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirisel bakış açısı ile değerlendirebilmek.
  • Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek.
  • Gereksinimlere yönelik yeni bilgileri öğrenmeye açık olduğunu gösterebilmek.
  • İş hayatında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olabilmek.
  • Mesleki özgüven ve girişimcilik becerisine sahip olabilmek.
  • Değişen şartlara yönelik ekonomik yapıyı değerlendirerek rekabet şartlarına göre rasyonel hareket edebilmek.
  • Ülkenin ihtiyaç duyduğu milli/çevreci/yenilikçi bakış açısına sahip olabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerimizin dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ders devam koşulunu yerine getirmiş olmaları gerekmektedir. Her dersin katkı payları dağılım yüzdesine göre ara sınav/uygulama/ödev/yarıyıl sonu sınavı katkısı sonucu ortaya çıkan ders notu bağıl değerlendirmeyle 100 puan üzerinden harf notuna dönüştürülür ve AA, BA, BB, CB, CC harf notlarından birini alan öğrenci dersi başarmış kabul edilir. DC ve DD harf notları ise koşullu başarılı notu olarak yansır. Genel not ortalaması 2,00 altında kalan öğrenciler mezuniyet aşamasında koşullu başarılı geçtiği dersleri tekrar ederek genel not ortalamasını 2,00a tamamlaması gerekmektedir. Öğrenci derse devam koşulu sağlamaması durumunda TT harf notu ile gelecek yıl dersi devam şartıyla tekrar alması gerekmektedir. FF ve FD harf notlarında ise öğrenci dersi başaramamış kabul edilir. Program müfredatında yer alan her dönem için alınması gereken belirlenmiş seçmeli ders kredisini de dikkate alarak toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması elde etmek, bununla birlikte mevcut uygulamadaki 40 gün süreli staj uygulamasını başarı ile tamamlamak gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından geçekleştirilen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programa yerleştirilmektedir.

Başarma ŞartlarıProgram müfredatında yer alan her dönem için alınması gereken belirlenmiş seçmeli ders kredisini de dikkate alarak toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması elde etmek, bununla birlikte mevcut uygulamadaki 40 gün süreli staj uygulamasını başarı ile tamamlamak gerekmektedir.Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 2,00 Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda 40 günlük zorunlu stajlarını tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, özel sektör ve kamu sektöründe görev alabilmekte veya kendi adlarına işletme kurabilmektedir. Mezunlarımız iş hayatında reklam, tanıtım, müşteri ilişkileri vb. alanlarda çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005306


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama alanında temel düzeyde bilgilere sahip olabilmek.
  • Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisine sahip olabilmek.
  • Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisine sahip olabilmek.
  • Alanına özgü bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama ve öngörü de bulunabilme becerisine sahip olabilmek.
  • Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilmekte ve uygulayabilmek.
  • Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahip olabilmek.
  • Multidisipliner ekip çalışmasına yatkın ve işbirliği içinde sorumluluk alma bilincine sahip olabilmek.
  • Sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirisel bakış açısı ile değerlendirebilmek.
  • Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek.
  • Gereksinimlere yönelik yeni bilgileri öğrenmeye açık olduğunu gösterebilmek.
  • İş hayatında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olabilmek.
  • Mesleki özgüven ve girişimcilik becerisine sahip olabilmek.
  • Değişen şartlara yönelik ekonomik yapıyı değerlendirerek rekabet şartlarına göre rasyonel hareket edebilmek.
  • Ülkenin ihtiyaç duyduğu milli/çevreci/yenilikçi bakış açısına sahip olabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerimizin dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ders devam koşulunu yerine getirmiş olmaları gerekmektedir. Her dersin katkı payları dağılım yüzdesine göre ara sınav/uygulama/ödev/yarıyıl sonu sınavı katkısı sonucu ortaya çıkan ders notu bağıl değerlendirmeyle 100 puan üzerinden harf notuna dönüştürülür ve AA, BA, BB, CB, CC harf notlarından birini alan öğrenci dersi başarmış kabul edilir. DC ve DD harf notları ise koşullu başarılı notu olarak yansır. Genel not ortalaması 2,00 altında kalan öğrenciler mezuniyet aşamasında koşullu başarılı geçtiği dersleri tekrar ederek genel not ortalamasını 2,00a tamamlaması gerekmektedir. Öğrenci derse devam koşulu sağlamaması durumunda TT harf notu ile gelecek yıl dersi devam şartıyla tekrar alması gerekmektedir. FF ve FD harf notlarında ise öğrenci dersi başaramamış kabul edilir. Program müfredatında yer alan her dönem için alınması gereken belirlenmiş seçmeli ders kredisini de dikkate alarak toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması elde etmek, bununla birlikte mevcut uygulamadaki 40 gün süreli staj uygulamasını başarı ile tamamlamak gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından geçekleştirilen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programa yerleştirilmektedir.


Başarma Şartları
Program müfredatında yer alan her dönem için alınması gereken belirlenmiş seçmeli ders kredisini de dikkate alarak toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması elde etmek, bununla birlikte mevcut uygulamadaki 40 gün süreli staj uygulamasını başarı ile tamamlamak gerekmektedir.Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 2,00 Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120’dir. Öğrencilerin aynı zamanda 40 günlük zorunlu stajlarını tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenciler, özel sektör ve kamu sektöründe görev alabilmekte veya kendi adlarına işletme kurabilmektedir. Mezunlarımız iş hayatında reklam, tanıtım, müşteri ilişkileri vb. alanlarda çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005306

Qualification Title
Marketing Associate Degree
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To have basic level of knowledge in marketing.
  • To be able to use theoretical field knowledge in practice.
  • To be able to manage a process in a way to meet the requirements.
  • To be able to collect, analyze, interpret and foresee specific information in the field.
  • To be able to follow and apply current developments in marketing.
  • To have the ability to understand and apply professional legal regulations and professional ethics and responsibility.
  • To be conscious of multidisciplinary team work and to take responsibility in cooperation.
  • To be able to evaluate the knowledge and skills with a critical point of view.
  • Use information and communication technology tools and other professional tools and techniques.
  • To be able to show that it is open to learning new information needs.
  • To have effective communication and persuasion skills in business life.
  • To have professional self-confidence and entrepreneurship skills.
  • To be able to act rationally according to the competitive conditions by evaluating the economic structure for changing conditions.
  • To have the national / environmentalist / innovative perspective needed by the country.
Key Competencies-
Further Info

In order for our students to take the final exams, they have to fulfill the course attendance requirement. According to the percentage distribution of each course according to the percentage of midterm exams / practice / homework / final exam of the final exam result of the evaluation of the course grade is converted to 100 points with relative rating and AA, BA, BB, CB, CC letter grades one of the students taking the course is considered successful. . DC and DD letter grades are reflected as conditional successful grade. Students whose CGPA is below 2.00 are required to repeat their courses successfully at the graduation stage and complete their CGPA by 2,00. If the student does not provide the condition for continuing the lesson, he / she must take the note of TT letter and take the next year course again. In the FF and FD letters, the student is considered unsuccessful.Taking into account the elective course credits which must be taken for each semester in the program curriculum, it is required to successfully complete all of the courses in total of 120 ECTS and to obtain a CGPA of at least 2.00 out of 4.00. .

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission to the program is carried out by a central examination system called the Examination for Higher Education Institutions (YKS) carried out by the Student Selection and Placement Center.The students are placed in the relevant program by the Student Selection and Placement Center according to their score after reporting the program preferences they wish to study.

Conditions for SuccessTaking into account the elective course credits which must be taken for each semester in the program curriculum, it is required to successfully complete all of the courses in total of 120 ECTS and to obtain a CGPA of at least 2.00 out of 4.00. .In order to graduate, students studying in this program have to have a GPA of 2.00 and must be successful in all the courses in the curriculum. The minimum ECTS for graduation is 120. Students are also required to complete 40 days of compulsory internships.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the program can take part in private sector or public sector or establish business in their own name. Our graduates work in advertising, publicity, customer relations and so on. they work in the fields.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005306


Qualification Title
Marketing Associate Degree

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To have basic level of knowledge in marketing.
  • To be able to use theoretical field knowledge in practice.
  • To be able to manage a process in a way to meet the requirements.
  • To be able to collect, analyze, interpret and foresee specific information in the field.
  • To be able to follow and apply current developments in marketing.
  • To have the ability to understand and apply professional legal regulations and professional ethics and responsibility.
  • To be conscious of multidisciplinary team work and to take responsibility in cooperation.
  • To be able to evaluate the knowledge and skills with a critical point of view.
  • Use information and communication technology tools and other professional tools and techniques.
  • To be able to show that it is open to learning new information needs.
  • To have effective communication and persuasion skills in business life.
  • To have professional self-confidence and entrepreneurship skills.
  • To be able to act rationally according to the competitive conditions by evaluating the economic structure for changing conditions.
  • To have the national / environmentalist / innovative perspective needed by the country.

Key Competencies
-

Further Info

In order for our students to take the final exams, they have to fulfill the course attendance requirement. According to the percentage distribution of each course according to the percentage of midterm exams / practice / homework / final exam of the final exam result of the evaluation of the course grade is converted to 100 points with relative rating and AA, BA, BB, CB, CC letter grades one of the students taking the course is considered successful. . DC and DD letter grades are reflected as conditional successful grade. Students whose CGPA is below 2.00 are required to repeat their courses successfully at the graduation stage and complete their CGPA by 2,00. If the student does not provide the condition for continuing the lesson, he / she must take the note of TT letter and take the next year course again. In the FF and FD letters, the student is considered unsuccessful.Taking into account the elective course credits which must be taken for each semester in the program curriculum, it is required to successfully complete all of the courses in total of 120 ECTS and to obtain a CGPA of at least 2.00 out of 4.00. .


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission to the program is carried out by a central examination system called the Examination for Higher Education Institutions (YKS) carried out by the Student Selection and Placement Center.The students are placed in the relevant program by the Student Selection and Placement Center according to their score after reporting the program preferences they wish to study.


Conditions for Success
Taking into account the elective course credits which must be taken for each semester in the program curriculum, it is required to successfully complete all of the courses in total of 120 ECTS and to obtain a CGPA of at least 2.00 out of 4.00. .In order to graduate, students studying in this program have to have a GPA of 2.00 and must be successful in all the courses in the curriculum. The minimum ECTS for graduation is 120. Students are also required to complete 40 days of compulsory internships.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the program can take part in private sector or public sector or establish business in their own name. Our graduates work in advertising, publicity, customer relations and so on. they work in the fields.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address