Yeterlilik Kodu

TR0030009179

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlamacılık temel kavramlarını anlama, anlatma ve kullanma Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma
  • Pazar ve pazarlama çevresi kurma gereklerini kavrama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama
  • Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama
  • Pazarlama programının stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrama
  • Pazarlama programının yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrama
  • Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmaİş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama
  • Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda gerekli iletişim becerisine sahip olma
  • Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma Pazarlama bilgi ve becerilerini pazarlama, üretim, finans, insan kaynakları, muhasebe alanlarının en az birini uygulayabilen meslek elemanı olmakYeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dumlupınar Üniversitesi ‘Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ uygulanmaktadır

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu program için kabul ve kayıt şartlarını Türk Yükseköğretim mevzuatına göre yapılır. Programa başlamak için öğrenciler için genel kabul koşulları için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludurDört yarıyıl boyunca toplam “120 AKTS alınması ve başarı ortalamasının 2.00 veya daha üzeri olması gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmek için DPÜ staj yönergesi çerçevesinde tamamlamaları gereken mecburi stajları vardır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda kamu ve özel sektörde istihdam edilirler ve edinilen yeterlilikler çerçevesinde halka ilişkiler, müşteri ilişkileri, satış, pazarlama, satın alma, dış ticaret vb. alanlarda görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009179


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlamacılık temel kavramlarını anlama, anlatma ve kullanma Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma
  • Pazar ve pazarlama çevresi kurma gereklerini kavrama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama
  • Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama
  • Pazarlama programının stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrama
  • Pazarlama programının yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrama
  • Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmaİş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama
  • Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda gerekli iletişim becerisine sahip olma
  • Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma Pazarlama bilgi ve becerilerini pazarlama, üretim, finans, insan kaynakları, muhasebe alanlarının en az birini uygulayabilen meslek elemanı olmakYeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dumlupınar Üniversitesi ‘Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ uygulanmaktadır

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu program için kabul ve kayıt şartlarını Türk Yükseköğretim mevzuatına göre yapılır. Programa başlamak için öğrenciler için genel kabul koşulları için geçerlidir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludurDört yarıyıl boyunca toplam “120 AKTS alınması ve başarı ortalamasının 2.00 veya daha üzeri olması gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmek için DPÜ staj yönergesi çerçevesinde tamamlamaları gereken mecburi stajları vardır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda kamu ve özel sektörde istihdam edilirler ve edinilen yeterlilikler çerçevesinde halka ilişkiler, müşteri ilişkileri, satış, pazarlama, satın alma, dış ticaret vb. alanlarda görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009179

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Understanding the basic concepts of marketing, description and usageMarketing knowledge and skills in marketing, educating staff capable of at least one of the fieldsConception of market and marketing, analyzing and designing the organizational level of grip
  • Market partitioning, target market selection and positioning, planning, organization, execution, coordination and control functions of the grip, description and applicationUnderstanding the strategic, tactical and operational dimensions of the marketing program
  • Comprehenion local marketing program, national, international and global dimensions of the grip
  • Using analytical thinking, information technologies, including the use of modern methods and technologies bussiness
  • Disciplinary and interdisciplinary teams working
  • Achievement of innovation and lifelong learning Perception of business life legal, achieve social and moral responsibilities of insight and social transformation detection Having self-expression and communication skills needed to represent the institution possessingHaving quality-conscious being, making quality work and the resultingMarketing knowledge and skills in marketing, educating staff capable of at least one of the fields in production, finance, human resources, accounting
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)
Key Competencies-
Further Info
  • Dumlupınar University Undergraduate and Graduate Education and Exam Regulation is applied
  • Which is available in the program (a total of 120 ECTS credits): Successfully complete all the courses and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 required for graduation.
Quality Assurance-
Access Requirements

Admission and registration requirements for this program are made under the legislation of the Turkish Higher Education. Applies to the general admission requirements for students to begin the program.

Conditions for SuccessWhich is available in the program (a total of 120 ECTS credits): Successfully complete all the courses and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 required for graduation.Total for four semesters 120 ECTS taken and success is an average value of 2.00 or higher is required. In addition, DPU internship in order to graduate students must complete compulsory internship in the framework directive has.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from marketing programs, public and private sector are employed in accordance with qualifications gained, and, depending on qualifications acquired in public relations, customer relations, sales, marketing, purchasing, foreign trade and so on areas can serve.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009179


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Understanding the basic concepts of marketing, description and usageMarketing knowledge and skills in marketing, educating staff capable of at least one of the fieldsConception of market and marketing, analyzing and designing the organizational level of grip
  • Market partitioning, target market selection and positioning, planning, organization, execution, coordination and control functions of the grip, description and applicationUnderstanding the strategic, tactical and operational dimensions of the marketing program
  • Comprehenion local marketing program, national, international and global dimensions of the grip
  • Using analytical thinking, information technologies, including the use of modern methods and technologies bussiness
  • Disciplinary and interdisciplinary teams working
  • Achievement of innovation and lifelong learning Perception of business life legal, achieve social and moral responsibilities of insight and social transformation detection Having self-expression and communication skills needed to represent the institution possessingHaving quality-conscious being, making quality work and the resultingMarketing knowledge and skills in marketing, educating staff capable of at least one of the fields in production, finance, human resources, accounting
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)

Key Competencies
-

Further Info
  • Dumlupınar University Undergraduate and Graduate Education and Exam Regulation is applied
  • Which is available in the program (a total of 120 ECTS credits): Successfully complete all the courses and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 required for graduation.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission and registration requirements for this program are made under the legislation of the Turkish Higher Education. Applies to the general admission requirements for students to begin the program.


Conditions for Success
Which is available in the program (a total of 120 ECTS credits): Successfully complete all the courses and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 required for graduation.Total for four semesters 120 ECTS taken and success is an average value of 2.00 or higher is required. In addition, DPU internship in order to graduate students must complete compulsory internship in the framework directive has.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from marketing programs, public and private sector are employed in accordance with qualifications gained, and, depending on qualifications acquired in public relations, customer relations, sales, marketing, purchasing, foreign trade and so on areas can serve.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address