Yeterlilik Kodu | TR0030009529 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Afyon Kocatepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erenler Mahallesi, Gazlıgöl Yolu Rektörlük E Blok, 03200 Afyonkarahisar Merkez/Afyonkarahisar | |
Sorumlu Kurum URL | http://aku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Pazarlama programının amacı; teorik bilgilerle birlikte uygulamaya yönelik eğitim faaliyetleriyle pazarlama mesleğinin temel becerilerine sahip olan, etkili iletişim becerileriyle birlikte bilgisayar programlarını etkin şekilde kullanabilen, pazarlama yönetimi, marka yönetimi, satış yönetimi, halkla ilişkiler ve reklamcılık gibi pazarlama alanlarında temel bilgilere sahip olan öğrencileri yetiştirerek, iş yaşamında özellikle hizmet ve perakende sektörünün ihtiyaç duyduğu ara insan gücünün oluşumuna katkı sağlamayı amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden, meslek stajını da tamamlayan öğrencilere Pazarlama alanında ön lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda kamu ve özel sektörde istihdam edilirler ve edinilen yeterlilikler çerçevesinde halka ilişkiler, müşteri ilişkileri, satış, pazarlama, satın alma, dış ticaret vb. alanlarda görev yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030009529
Pazarlama programının amacı; teorik bilgilerle birlikte uygulamaya yönelik eğitim faaliyetleriyle pazarlama mesleğinin temel becerilerine sahip olan, etkili iletişim becerileriyle birlikte bilgisayar programlarını etkin şekilde kullanabilen, pazarlama yönetimi, marka yönetimi, satış yönetimi, halkla ilişkiler ve reklamcılık gibi pazarlama alanlarında temel bilgilere sahip olan öğrencileri yetiştirerek, iş yaşamında özellikle hizmet ve perakende sektörünün ihtiyaç duyduğu ara insan gücünün oluşumuna katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
- Pazarlama alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Pazarlama alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
- Pazarlama alana yönelik problemleri saptar, tanımlar, analiz eder ve çözer; bu amaca uygun yöntem ve teknikleri seçer ve uygular.
- Pazarlama alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Pazarlama sistem bileşenlerini ya da sürecini analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamaya çalışır; bu doğrultuda modern pazarlama yöntemlerini uygular.
- Pazarlama araştırmaları yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
- Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
- Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır ve bireysel olarak çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir.
- Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Bilgiye erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dili sözlü ve yazılı iletişim kuracak derecede bilir.
- Pazarlama alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Pazarlama alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
- Pazarlama konularının ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini bilir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve takip eder.
Pazarlama programından mezun olan öğrenciler, kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda kamu ve özel sektörde istihdam edilirler ve edinilen yeterlilikler çerçevesinde halka ilişkiler, müşteri ilişkileri, satış, pazarlama, satın alma, dış ticaret vb. alanlarda görev yapabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030009529 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Afyon Kocatepe University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://aku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030009529
Qualification is continuous