Yeterlilik Kodu | TR0030011536 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 32200 Bahçelievler Mh. 102. Cd. No:24 ISPARTA T. +90 (246) 214 60 10 F. +90 (246) 228 30 06 isubu@hs01.kep.tr | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.isparta.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
- | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Üniversite Giriş Sınavı?ndan yeterli puan alan veya sınavsız geçiş şartlarını sağlayan öğrenciler bölümün ön lisans programına başlamaya hak kazanırlar. Pazarlama Programı; iki yıllık olup, pazarlamanın kavramları, teorisi, kuralları ve uygulamaları hakkında öğretim veren sosyal bir programdır. Eğitim Türkçedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise Diploması Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011536
-
-
- İşletme içinde pazarlama ile ilgili olarak, tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.
- İşletmede pazarlama faaliyetleri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek.
- Pazarlama konularında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek.
- Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis yazılımlarını kullanabilmek.
- Pazarlama alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
- Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
- Hizmet pazarlaması, doğrudan pazarlama, uluslar arası pazarlama gibi pazarlama alanındaki farklı disiplinler konusunda gerekli teorik bilgilere sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek.
- Satış öncesi, satış ve satış sonrası hazırlıklar ve uygulamalara hakim olmak.
- Tüketici davranışları konusunda bilgili olmak ve müşteri ile uzun dönemli ilişkiler kurabilecek stratejileri belirleyebilmek.
Üniversite Giriş Sınavı?ndan yeterli puan alan veya sınavsız geçiş şartlarını sağlayan öğrenciler bölümün ön lisans programına başlamaya hak kazanırlar. Pazarlama Programı; iki yıllık olup, pazarlamanın kavramları, teorisi, kuralları ve uygulamaları hakkında öğretim veren sosyal bir programdır. Eğitim Türkçedir.
Lise Diploması Merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme.
Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030011536 | |
Qualification Title | Marketing Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Isparta University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | A new university was established in Isparta with the name of Isparta University of Applied Sciences in Isparta. | |
Awarding Body Url | http://www.isparta.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
- | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The students that achieve a satisfactory grade at the University Entrance Exams or direct pass conditions are admitted to the pre-license program of the Department. Marketing Program is a social program and has 2 years curriculum. It covers concepts of marketing, its theory, laws and applications.The education is given in Turkish. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School Diploma Placement through a centralized national university placement examination. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are employed as at public and private institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely | |
Url | Open Address |
TR0030011536
-
-
- To define and to gather requisite data about marketing to solve problems that is defined completely, to denote to have access to requisite theoretic information, handcraft and ideational skill on practical applications.
- To be able to transfer definitively to workmate, superiors and person and groups which is gives service, design and applications concerning marketing.
- To denote to learn independently in field concerning marketing and to be able to perform that had been learnt.
- To have the knowledge intermediate for foreign language in field.
- To be able to use office software, internet technology in conjunction with knowledge of computer usage.
- To possess knowledge and awareness about social responsibility, professional ethics and social security rights in field.
- To possess awareness in the matter of Ataturk´s principles and informed in the matter of history reforms.
- To be able to perform the teoritical information about services marketing, direct marketing, international marketing in his/her occupation.
- To dominate the preperations and the applications of pre sale, sale and after sale.
- To be knowledgeable about the customer behaviours and to determine long term relationship strategies.
The students that achieve a satisfactory grade at the University Entrance Exams or direct pass conditions are admitted to the pre-license program of the Department. Marketing Program is a social program and has 2 years curriculum. It covers concepts of marketing, its theory, laws and applications.The education is given in Turkish.
High School Diploma Placement through a centralized national university placement examination.
Graduates are employed as at public and private institutions.
Qualification is valid indefinetely