Yeterlilik Kodu

TR0030013398

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGiresun Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGiresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun
Sorumlu Kurum URLhttp://www.giresun.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgili olmak.
  • İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olmak.
  • Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilmek.
  • Alanında yeterli olabilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmak.
  • Üretilmiş olan mal ve hizmeti tüketicinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda sunmak için gerekli olan kültürel, hukuksal, finansal, yönetsel ve halkla ilişkiler konularında bilgi sahibi olmak.
  • Müşteri ilişkilerini yönetebilmek.
  •  Pazarlamanın temel ilkelerini bilmek, pazarlama araştırmaları yapabilmek, tedarik zincirlerini bilmek ve perakende yönetimini bilmek.
  •  Satış planlaması, yönetimi ve eğitimi için gerekli bilgilere hakim olmak.
  • İşletme iç ve dış çevresi arasında iletişim kurabilmek ve gerektiğinde pratik çözümler sunabilmek.
  • Elektronik pazarlama.
  •  Uluslar arası pazarlama tekniklerini bilmek ve dış ticaret işlemleri ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olmak.
  • İlgili oldukları İş ve sosyal güvenlik mevzuatı hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Temel işletme, ekonomi ve istatistik kavramlarına hâkim olmak.
  • Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilmek, etkin iletişim becerilerine sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her yarıyılda bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ayrıca, gerekli görüldüğü takdirde proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalara tabi tutulurlar. Bir dersin, her yarıyılda bir ara sınavı yapılır. Ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Ara sınavın harf notuna katkısı %40’tır. Yarıyıl sonu sınavının ve bütünleme sınavının harf notuna katkısı %60’dır. Yarıyıl sonu sınavında 100 üzerinden en az 50 puan almak zorunludur. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen veya bu sınavdan en az 50 puan alamayan öğrencileri bütünleme sınavına tabi tutulur. Dersin geçilmesi için en ara sınavın %40+yıl sonu sınavı veya bütünlemenin % 60’ı 50 ve üzeri olmalıdır

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. Bölümümüze YGS 6 puanıyla tüm öğrenciler başvurabilir

Başarma ŞartlarıPazarlama programını, liselerin bütün bölümlerinden mezun, ÖSYM'nin belirlemiş olduğu yeterlilikleri sağlayan tüm adaylar tercih edilir. Ayrıca, öğrenci 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayarak, kendisine verilen dersleri ve stajını tamamlayarak programdan başarıyla mezun olabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, bütün kuruluşlarda satış elemanı, pazarlama programcısı, pazarlama araştırmacısı, pazarlama yöneticisi, müşteri ilişkileri yöneticisi olarak çalışma yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013398


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Giresun Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgili olmak.
  • İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olmak.
  • Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilmek.
  • Alanında yeterli olabilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmak.
  • Üretilmiş olan mal ve hizmeti tüketicinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda sunmak için gerekli olan kültürel, hukuksal, finansal, yönetsel ve halkla ilişkiler konularında bilgi sahibi olmak.
  • Müşteri ilişkilerini yönetebilmek.
  •  Pazarlamanın temel ilkelerini bilmek, pazarlama araştırmaları yapabilmek, tedarik zincirlerini bilmek ve perakende yönetimini bilmek.
  •  Satış planlaması, yönetimi ve eğitimi için gerekli bilgilere hakim olmak.
  • İşletme iç ve dış çevresi arasında iletişim kurabilmek ve gerektiğinde pratik çözümler sunabilmek.
  • Elektronik pazarlama.
  •  Uluslar arası pazarlama tekniklerini bilmek ve dış ticaret işlemleri ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olmak.
  • İlgili oldukları İş ve sosyal güvenlik mevzuatı hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Temel işletme, ekonomi ve istatistik kavramlarına hâkim olmak.
  • Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilmek, etkin iletişim becerilerine sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her yarıyılda bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ayrıca, gerekli görüldüğü takdirde proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalara tabi tutulurlar. Bir dersin, her yarıyılda bir ara sınavı yapılır. Ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Ara sınavın harf notuna katkısı %40’tır. Yarıyıl sonu sınavının ve bütünleme sınavının harf notuna katkısı %60’dır. Yarıyıl sonu sınavında 100 üzerinden en az 50 puan almak zorunludur. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen veya bu sınavdan en az 50 puan alamayan öğrencileri bütünleme sınavına tabi tutulur. Dersin geçilmesi için en ara sınavın %40+yıl sonu sınavı veya bütünlemenin % 60’ı 50 ve üzeri olmalıdır


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. Bölümümüze YGS 6 puanıyla tüm öğrenciler başvurabilir


Başarma Şartları
Pazarlama programını, liselerin bütün bölümlerinden mezun, ÖSYM'nin belirlemiş olduğu yeterlilikleri sağlayan tüm adaylar tercih edilir. Ayrıca, öğrenci 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayarak, kendisine verilen dersleri ve stajını tamamlayarak programdan başarıyla mezun olabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, bütün kuruluşlarda satış elemanı, pazarlama programcısı, pazarlama araştırmacısı, pazarlama yöneticisi, müşteri ilişkileri yöneticisi olarak çalışma yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013398

Qualification Title
Awarding BodyGiresun University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.giresun.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Ataturk's Principles and Revolution History-conscious to be knowledgeable about.
  • Having the ability to use is fluent in Turkish.
  • Use mathematical skills to the professional field.
  • May be sufficient to have knowledge in the field of English.
  • Produced in accordance with the needs and desires of consumers of goods and services required to deliver the cultural, legal, financial, administrative and public relations knowledge, manage customer relationships.
  • To know the basic principles of marketing, marketing research, make, supply chain and retail management know to know.
  • Sales planning, management and training of the necessary information for the controls.
  • Management of internal and external environment to provide practical solutions to communicate and, if necessary.
  • Electronic marketing, international marketing techniques knowledge and the basic level of knowledge on foreign trade transactions.
  • They are about to be informed about labor and social security legislation.
  • Basic business, to be dominated by the concepts of economics and statistics.
  • Know the rules of written and verbal communication, to have effective communication skills.
Key Competencies-
Further Info

Each semester, students are subjected to a midterm and final exam. In addition, if deemed necessary projects, seminars, field studies, quizzes, homework, classroom work, laboratory and other half are subjected to. One course, a midterm examination is given each semester. Midterm exam, final exam semester grades in the study and given over 100 points. Midterm exam is 40% contribution to a letter grade. Contribution to the final exam and make-up exam letter grade is 60%. Final examinations are required to take at least 50 points out of 100. Final exam, students are not or can not get at least 50 points in this test shall be subject to the makeup exam. Search for the course passed the exam for the final exam 40 +% 60% 50 and over, or should be rounding up.

Quality Assurance-
Access Requirements

OSYM is determined by the Board of Higher Education in accordance with relevant legislation. The department may apply to all students score YGS 6.

Conditions for SuccessMarketing program, all departments of high schools, as determined ÖSYM All candidates meeting the qualifications are preferred. In addition, students 120 ECTS / ECTS credits by completing the program successfully completed his internship in graduate courses and may be given to him.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of all organizations, salespeople, marketing, programmers, marketing researchers, marketing managers can work as a manager of customer relations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013398


Qualification Title

Awarding Body
Giresun University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Ataturk's Principles and Revolution History-conscious to be knowledgeable about.
  • Having the ability to use is fluent in Turkish.
  • Use mathematical skills to the professional field.
  • May be sufficient to have knowledge in the field of English.
  • Produced in accordance with the needs and desires of consumers of goods and services required to deliver the cultural, legal, financial, administrative and public relations knowledge, manage customer relationships.
  • To know the basic principles of marketing, marketing research, make, supply chain and retail management know to know.
  • Sales planning, management and training of the necessary information for the controls.
  • Management of internal and external environment to provide practical solutions to communicate and, if necessary.
  • Electronic marketing, international marketing techniques knowledge and the basic level of knowledge on foreign trade transactions.
  • They are about to be informed about labor and social security legislation.
  • Basic business, to be dominated by the concepts of economics and statistics.
  • Know the rules of written and verbal communication, to have effective communication skills.

Key Competencies
-

Further Info

Each semester, students are subjected to a midterm and final exam. In addition, if deemed necessary projects, seminars, field studies, quizzes, homework, classroom work, laboratory and other half are subjected to. One course, a midterm examination is given each semester. Midterm exam, final exam semester grades in the study and given over 100 points. Midterm exam is 40% contribution to a letter grade. Contribution to the final exam and make-up exam letter grade is 60%. Final examinations are required to take at least 50 points out of 100. Final exam, students are not or can not get at least 50 points in this test shall be subject to the makeup exam. Search for the course passed the exam for the final exam 40 +% 60% 50 and over, or should be rounding up.


Quality Assurance
-

Access Requirements

OSYM is determined by the Board of Higher Education in accordance with relevant legislation. The department may apply to all students score YGS 6.


Conditions for Success
Marketing program, all departments of high schools, as determined ÖSYM All candidates meeting the qualifications are preferred. In addition, students 120 ECTS / ECTS credits by completing the program successfully completed his internship in graduate courses and may be given to him.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of all organizations, salespeople, marketing, programmers, marketing researchers, marketing managers can work as a manager of customer relations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address