Yeterlilik Kodu

TR0030014592

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomi, işletme yönetimi ve temel finans bilgilerini bilir ve pazarlama alanında uygular.
  • İşletme yönetimi, işletme psikolojisi ve insan kaynakları yönetimini ve süreçlerini bilir.
  • Temel hukuk, ticaret hukuku ve pazarlama mevzuatını bilir ve ulusal ve uluslararası pazarlamada uygular.
  • Genel matematik, bilgisayar, istatistik bilir ve istatistiksel araştırma yöntemlerinde kullanır.
  • Tüketici davranışlarını analiz edip, müşteri ile olan ilişkileri global ve yerel pazarlarda düzenler.
  • Pazarlama iletişim teknikleri, halkla ilişkiler, yeni ürün ve marka bilgisine sahiptir ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda kurum imajının oluşmasına destek sağlar.
  • Pazarlama araştırma sürecini ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayıp, pazarlama stratejisinin geliştirilmesine yardımcı olur.
  • Satış yönetimini, satış tekniklerini ve mağaza yönetimini bilir ve perakendecilik sektöründe uygulayabilir.
  • Tedarik zinciri yönetimini bilir ve elektronik ortamda, ulusal ve uluslararası pazarlama alanında ve ithalat/ihracat işlemlerinde, pazarlamanın temel ilkelerine göre uygulayabilir.
  • Pazarlama ve satış stratejilerini geliştirip, elektronik ortamda uygulayabilir.
  • Perakendecilik sektöründe, ithalat ve ihracat işlemlerinde, mağaza içi ve mağaza dışı satış noktalarında mesleki İngilizce konuşabilir, anlayabilir ve gerekli yazışmaları yapabilir.
  • Çevresel pazarlamanın ilkelerini bilir, çevresel pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine ve tüketici bilinci oluşturacak, reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları çalışmalarına destek olur.
  • Perakendecilik sektöründe, mağaza yönetimi, insan kaynakları yönetimi ve iş psikolojisi bilgilerine sahiptir ve uygulanmasına katkıda bulunur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her bir ders için bir arasınav bir final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılır. Vize sınavının %40'ı, final sınavının ise %60'ı başarı notunu etkilemektedir. Ara Sınav'ın %40, Dönem Sonu Sınavının %60'ı minimum 50 olmalıdır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenciler lise öğreniminden mezun olduktan sonra, üniversite giriş sınavında başarılı olarak programa girmektedirler.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 120 Akts karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak içim 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel sektördeki firmaların satış departmanları, pazarlama departmanları, reklam ajansları,halkla ilişkiler ajansları, piyasa araştırma şirketleri, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve kamusal alanda KPSS sınavından başarılı olmaları koşuluyla sayılan tüm alanlarda soruımlu, uzman, yönetici veya eleman unvanı ile çalışabilrler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014592


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomi, işletme yönetimi ve temel finans bilgilerini bilir ve pazarlama alanında uygular.
  • İşletme yönetimi, işletme psikolojisi ve insan kaynakları yönetimini ve süreçlerini bilir.
  • Temel hukuk, ticaret hukuku ve pazarlama mevzuatını bilir ve ulusal ve uluslararası pazarlamada uygular.
  • Genel matematik, bilgisayar, istatistik bilir ve istatistiksel araştırma yöntemlerinde kullanır.
  • Tüketici davranışlarını analiz edip, müşteri ile olan ilişkileri global ve yerel pazarlarda düzenler.
  • Pazarlama iletişim teknikleri, halkla ilişkiler, yeni ürün ve marka bilgisine sahiptir ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda kurum imajının oluşmasına destek sağlar.
  • Pazarlama araştırma sürecini ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayıp, pazarlama stratejisinin geliştirilmesine yardımcı olur.
  • Satış yönetimini, satış tekniklerini ve mağaza yönetimini bilir ve perakendecilik sektöründe uygulayabilir.
  • Tedarik zinciri yönetimini bilir ve elektronik ortamda, ulusal ve uluslararası pazarlama alanında ve ithalat/ihracat işlemlerinde, pazarlamanın temel ilkelerine göre uygulayabilir.
  • Pazarlama ve satış stratejilerini geliştirip, elektronik ortamda uygulayabilir.
  • Perakendecilik sektöründe, ithalat ve ihracat işlemlerinde, mağaza içi ve mağaza dışı satış noktalarında mesleki İngilizce konuşabilir, anlayabilir ve gerekli yazışmaları yapabilir.
  • Çevresel pazarlamanın ilkelerini bilir, çevresel pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine ve tüketici bilinci oluşturacak, reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları çalışmalarına destek olur.
  • Perakendecilik sektöründe, mağaza yönetimi, insan kaynakları yönetimi ve iş psikolojisi bilgilerine sahiptir ve uygulanmasına katkıda bulunur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her bir ders için bir arasınav bir final sınavı olmak üzere 2 sınav yapılır. Vize sınavının %40'ı, final sınavının ise %60'ı başarı notunu etkilemektedir. Ara Sınav'ın %40, Dönem Sonu Sınavının %60'ı minimum 50 olmalıdır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenciler lise öğreniminden mezun olduktan sonra, üniversite giriş sınavında başarılı olarak programa girmektedirler.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 120 Akts karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak içim 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel sektördeki firmaların satış departmanları, pazarlama departmanları, reklam ajansları,halkla ilişkiler ajansları, piyasa araştırma şirketleri, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve kamusal alanda KPSS sınavından başarılı olmaları koşuluyla sayılan tüm alanlarda soruımlu, uzman, yönetici veya eleman unvanı ile çalışabilrler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014592

Qualification Title
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To have information about economics, business management and basic finance and to apply them to marketing field.
  • To have information about business management, business psychology and human resources management and processes.
  • To have information about basic law, commercial law and marketing regulation and to apply them to national and international marketing.
  • To have information about general mathematics, computer, statistics and to use of them in the statistical research methods.
  • Analysing the consumer behaviour and organizing the customer relations.
  • To have information about marketing communication techniques, public relations, new product and brand and to contribute organization image based on principles of marketing.
  • To have information about marketing research, statistical research methods, to interpret to results of research, to contribute to development marketing strategy.
  • To have information about sales management, sales techniques and store management and to apply them in the retailing sector.
  • To have information about supply chain management and to apply them in the national and international marketing field, to apply them based on principles of marketing.
  • Developing and applying marketing and sales strategies in the electronic marketing field.
  • To have information about retail sector and store/non-store retailing strategies and to apply all of them in the national and international marketing field.
  • To have information about principles of environmental marketing, to contribute to development environmental marketing strategies and to contribute the development advertising and public relations campaings for consumer consciousness.
  • To have information store management, human resources management and business psychology and contribute to apply them.
Key Competencies-
Further Info

Each course has two exams, i.e final exam and midterm. The average depends on the ratio of the midterm is 40 % and the final 60 %. 40 % of the midterm exam and 60 % of the final exam must be minimum 50.

Quality Assurance-
Access Requirements

After high scholl graduation, managing the university entrance exam, students can successfully get into the program.

Conditions for SuccessThe Associate's degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum and have obtained a cumulative grade point average of 2.00 on a 4.00 scale/ 60 on a 100 scale.
Progression Paths (Relationship Type)

Private sector firms' sales department, marketing department, marketing research department, advertising department, advertising and public relations agencies, media companies, chain stores, e-commerce companies, tourist agencies, hotel companies, banks and customer service departments of various companies and a range of work in the field of marketing, such as taking the opportunity to work in the public domain in the KPSS test the current points. Graduates can work as an administrator, responsible, specialist or staff in these fields.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014592


Qualification Title
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To have information about economics, business management and basic finance and to apply them to marketing field.
  • To have information about business management, business psychology and human resources management and processes.
  • To have information about basic law, commercial law and marketing regulation and to apply them to national and international marketing.
  • To have information about general mathematics, computer, statistics and to use of them in the statistical research methods.
  • Analysing the consumer behaviour and organizing the customer relations.
  • To have information about marketing communication techniques, public relations, new product and brand and to contribute organization image based on principles of marketing.
  • To have information about marketing research, statistical research methods, to interpret to results of research, to contribute to development marketing strategy.
  • To have information about sales management, sales techniques and store management and to apply them in the retailing sector.
  • To have information about supply chain management and to apply them in the national and international marketing field, to apply them based on principles of marketing.
  • Developing and applying marketing and sales strategies in the electronic marketing field.
  • To have information about retail sector and store/non-store retailing strategies and to apply all of them in the national and international marketing field.
  • To have information about principles of environmental marketing, to contribute to development environmental marketing strategies and to contribute the development advertising and public relations campaings for consumer consciousness.
  • To have information store management, human resources management and business psychology and contribute to apply them.

Key Competencies
-

Further Info

Each course has two exams, i.e final exam and midterm. The average depends on the ratio of the midterm is 40 % and the final 60 %. 40 % of the midterm exam and 60 % of the final exam must be minimum 50.


Quality Assurance
-

Access Requirements

After high scholl graduation, managing the university entrance exam, students can successfully get into the program.


Conditions for Success
The Associate's degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the curriculum and have obtained a cumulative grade point average of 2.00 on a 4.00 scale/ 60 on a 100 scale.

Progression Paths (Relationship Type)

Private sector firms' sales department, marketing department, marketing research department, advertising department, advertising and public relations agencies, media companies, chain stores, e-commerce companies, tourist agencies, hotel companies, banks and customer service departments of various companies and a range of work in the field of marketing, such as taking the opportunity to work in the public domain in the KPSS test the current points. Graduates can work as an administrator, responsible, specialist or staff in these fields.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address