Yeterlilik Kodu | TR0030023451 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Pazarlama programı ile işletmelerin ihtiyaç duydukları kalifiye eleman ihtiyacı sağlanmaktadır. Programda verilmekte olan eğitim tamamen sektörün talep ettiği orta kademe iş gücünü sağlamaya yönelik olup, dersler alan olarak pazarlama, satış yönetimi ve teknikleri, tüketici davranışları, iktisat, işletme, lojistik, hizmet pazarlaması, reklamcılık ve bilgisayar konularını kapsamaktadır. Derslerin işlenmesi öğretim görevlileri ile interaktif katılımın sağlandığı, konularla ilgili gerçek örneklerin tartışıldığı, ayrıca konuları ödev ve projelerle desteklendiği ortamlarda gerçekleşmektedir. Bunun yanında her öğrencinin pazarlama ve satış ile ilgili kurum ve kuruluşlarda yapmak zorunda oldukları yıl sonu stajı alan konularının gerçek iş dünyasında uygulanmasını sağlamaya yönelik olmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Çukurova Üniversitesi Lisans Öncesi Lisansı ve Lisans Öğrenci Yönergesi uyarınca yapılır. | |
Başarma Şartları | Programın belirtilen kredilerini tamamlamak, 4 üzerinden 2 not ortalamasına sahip olmak ve 30 iş günü olmak üzere ‘İş yeri Uygulamalı Eğitim’ stajını birlikte başarmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Pazarlama programında satış yönetimi meslek elemanı olarak mezun olan bireyler, profesyonel anlamda potansiyel alıcıları bulma, onlara bilgi verme, satın almada yardımcı olma, onları ikna etme, onların sorunlarına yardımcı olma, alıcılarla satış sonrası iletişim sağlayacak faaliyetleri yürütme ve yönetimin her kademesinde görev alabilecek nitelikli eleman olmaları nedeniyle kamu ve özel işletmelerde (sermaye piyasası kuruluşları, hiper marketler, ilaç firmaları, pazarlama firmaları vb.) iş imkanı bulabildikleri gibi kendi adına işyeri açıp çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023451
- Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur.
- Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır.
- Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur.
- Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır.
- Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
- Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir.
- Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur.
- Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir.
- Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
- Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir.
- Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
Pazarlama programı ile işletmelerin ihtiyaç duydukları kalifiye eleman ihtiyacı sağlanmaktadır. Programda verilmekte olan eğitim tamamen sektörün talep ettiği orta kademe iş gücünü sağlamaya yönelik olup, dersler alan olarak pazarlama, satış yönetimi ve teknikleri, tüketici davranışları, iktisat, işletme, lojistik, hizmet pazarlaması, reklamcılık ve bilgisayar konularını kapsamaktadır. Derslerin işlenmesi öğretim görevlileri ile interaktif katılımın sağlandığı, konularla ilgili gerçek örneklerin tartışıldığı, ayrıca konuları ödev ve projelerle desteklendiği ortamlarda gerçekleşmektedir. Bunun yanında her öğrencinin pazarlama ve satış ile ilgili kurum ve kuruluşlarda yapmak zorunda oldukları yıl sonu stajı alan konularının gerçek iş dünyasında uygulanmasını sağlamaya yönelik olmaktadır.
Çukurova Üniversitesi Lisans Öncesi Lisansı ve Lisans Öğrenci Yönergesi uyarınca yapılır.
Pazarlama programında satış yönetimi meslek elemanı olarak mezun olan bireyler, profesyonel anlamda potansiyel alıcıları bulma, onlara bilgi verme, satın almada yardımcı olma, onları ikna etme, onların sorunlarına yardımcı olma, alıcılarla satış sonrası iletişim sağlayacak faaliyetleri yürütme ve yönetimin her kademesinde görev alabilecek nitelikli eleman olmaları nedeniyle kamu ve özel işletmelerde (sermaye piyasası kuruluşları, hiper marketler, ilaç firmaları, pazarlama firmaları vb.) iş imkanı bulabildikleri gibi kendi adına işyeri açıp çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023451 | |
Qualification Title | Marketing Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030023451
Qualification is continious.