Yeterlilik Kodu | TR0030025544 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yalova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yalova Üniversitesi Rektörlüğü, Bahçelievler Mah. Çınarcık Yolu Caddesi No: 26 Merkez - YALOVA, 77200 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yalova.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | İşletmelerin günümüz rekabet ortamında başarılı olmaları, büyüyüp gelişmeleri için, sadece üretmeleri yeterli değildir. Esasen üretilen mal ve hizmetlerin işletme imkan ve kaynakları ile pazar koşullarına uygun pazarlama stratejileri ile pazarlanmaları bir zorunluluktur. İşletmelerin temel yapı taşı olduğu ülke ekonomilerinin gelişmesi de üretimle birlikte üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanmasına bağlıdır. Bu bağlamda pazarlama programımız, ülke ekonomisine katkı yapacak kapasitede modern pazarlama anlayışını özümsemiş, pazarlama uygulamalarını bilen yetişmiş pazarlama meslek elemanları mezun etme amacı gütmektedir. İkinci Öğretim olarak da eğitim sağlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, kısa sınav, proje, sunu, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir öğrencinin başarısı sayısal olarak belirlendikten sonra, dersin başarı notu harf olarak verilir | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından ilgili birime yerleştirilmiş olmak ve Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi hariç başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak gerekir. | |
Başarma Şartları | Bir öğrenciye, kayıtlı olduğu programdaki (en az 120 AKTS karşılığı) tüm dersleri başarıyla tamamlayarak ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması ve varsa stajlarını başarmış olması kaydıyla ön lisans diploması verilir. Öğrencinin mezuniyeti ilgili kurulların kararı ile kesinleşir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz mamul ve hizmet sektörlerinde, mamul ve hizmet mübadelesinin gerçekleştiği bütün kurum, kuruluşlarda, ticari işletmelerde pazarlama araştırmaları yapan kuruluşlarda, işletmelerin pazarlama veya satış departmanlarında ve reklam ve tanıtım firmalarında görev alabilmektedir. Ayrıca KPSS sınavında başarılı olmak şartıyla kamu kurum ve kuruluşlarında da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız yönetici, sorumlu, uzman, uzman yardımcısı veya personel pozisyonlarında çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025544
ISCO 08
ISCO 08
İşletmelerin günümüz rekabet ortamında başarılı olmaları, büyüyüp gelişmeleri için, sadece üretmeleri yeterli değildir. Esasen üretilen mal ve hizmetlerin işletme imkan ve kaynakları ile pazar koşullarına uygun pazarlama stratejileri ile pazarlanmaları bir zorunluluktur. İşletmelerin temel yapı taşı olduğu ülke ekonomilerinin gelişmesi de üretimle birlikte üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanmasına bağlıdır. Bu bağlamda pazarlama programımız, ülke ekonomisine katkı yapacak kapasitede modern pazarlama anlayışını özümsemiş, pazarlama uygulamalarını bilen yetişmiş pazarlama meslek elemanları mezun etme amacı gütmektedir.
İkinci Öğretim olarak da eğitim sağlamaktadır.
- Pazarlama alanında temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
- Pazarlama alanında faydalı olabilecek çeşitli konularda/alanlarda ve farklı disiplinlerde, temel teorik ve/veya uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Edinilen temel teorik ve/veya uygulamalı bilgileri pazarlama alanında bir ileri eğitim düzeyinde ya da aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerisine sahiptir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme; gerektiğinde sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme; gerektiğinde sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
- Pazarlamada ve pazarlamada faydalı olabilecek farklı alanlardaki güncel gelişmeleri veya yeni yaklaşımları ve bilgileri bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabilme becerisine sahiptir.
- Pazarlamada ve pazarlamada faydalı olabilecek farklı alanlardaki güncel gelişmeleri veya yeni yaklaşımları ve bilgileri bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabilme becerisine sahiptir.
- Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirerek öğrenme ihtiyacını tespit edebilme ve giderebilme becerisine sahiptir.
- İşletmede pazarlama alanı ile ilgili temel faaliyetler ve uygulamalar ile ilgili fikirlerini çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişilere/gruplara yazılı ve sözlü olarak anlatabilme becerisine sahiptir.
- Alanı ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını, interneti ve diğer mesleki araç, yöntem ve teknikleri kullanabilme becerisine sahiptir.
- Çevre koruma, kalite, inovasyon (yenilik), iş sağlığı ve güvenliği, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahiptir.
- Alanı ile ilgili çalışmalarda bireysel etik ve iş etiği değerlerine, tarihsel, kültürel ve milli değerlere sahiptir.
Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, kısa sınav, proje, sunu, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir öğrencinin başarısı sayısal olarak belirlendikten sonra, dersin başarı notu harf olarak verilir
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından ilgili birime yerleştirilmiş olmak ve Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi hariç başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak gerekir.
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz mamul ve hizmet sektörlerinde, mamul ve hizmet mübadelesinin gerçekleştiği bütün kurum, kuruluşlarda, ticari işletmelerde pazarlama araştırmaları yapan kuruluşlarda, işletmelerin pazarlama veya satış departmanlarında ve reklam ve tanıtım firmalarında görev alabilmektedir. Ayrıca KPSS sınavında başarılı olmak şartıyla kamu kurum ve kuruluşlarında da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız yönetici, sorumlu, uzman, uzman yardımcısı veya personel pozisyonlarında çalışabilmektedirler.
Mezunlarımız, pazarlama araştırmacısı, pazarlama elemanı, satış temsilcisi, satış danışmanı, kişisel satış elemanı, mağaza pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı ve benzeri gibi unvanlarla istihdam edilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025544 | |
Qualification Title | Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Yalova University | |
Awarding Body Contact | Yalova University | |
Awarding Body Url | http://www.yalova.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | , | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, kısa sınav, proje, sunu, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir öğrencinin başarısı sayısal olarak belirlendikten sonra, dersin başarı notu harf olarak verilir | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından ilgili birime yerleştirilmiş olmak ve Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi hariç başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak gerekir. | |
Conditions for Success | Bir öğrenciye, kayıtlı olduğu programdaki (en az 120 AKTS karşılığı) tüm dersleri başarıyla tamamlayarak ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması ve varsa stajlarını başarmış olması kaydıyla ön lisans diploması verilir. Öğrencinin mezuniyeti ilgili kurulların kararı ile kesinleşir. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz mamul ve hizmet sektörlerinde, mamul ve hizmet mübadelesinin gerçekleştiği bütün kurum, kuruluşlarda, ticari işletmelerde pazarlama araştırmaları yapan kuruluşlarda, işletmelerin pazarlama veya satış departmanlarında ve reklam ve tanıtım firmalarında görev alabilmektedir. Ayrıca KPSS sınavında başarılı olmak şartıyla kamu kurum ve kuruluşlarında da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız yönetici, sorumlu, uzman, uzman yardımcısı veya personel pozisyonlarında çalışabilmektedirler. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030025544
ISCO 08
ISCO 08
,
Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, kısa sınav, proje, sunu, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir öğrencinin başarısı sayısal olarak belirlendikten sonra, dersin başarı notu harf olarak verilir
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından ilgili birime yerleştirilmiş olmak ve Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi hariç başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak gerekir.
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz mamul ve hizmet sektörlerinde, mamul ve hizmet mübadelesinin gerçekleştiği bütün kurum, kuruluşlarda, ticari işletmelerde pazarlama araştırmaları yapan kuruluşlarda, işletmelerin pazarlama veya satış departmanlarında ve reklam ve tanıtım firmalarında görev alabilmektedir. Ayrıca KPSS sınavında başarılı olmak şartıyla kamu kurum ve kuruluşlarında da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız yönetici, sorumlu, uzman, uzman yardımcısı veya personel pozisyonlarında çalışabilmektedirler.
Mezunlarımız, pazarlama araştırmacısı, pazarlama elemanı, satış temsilcisi, satış danışmanı, kişisel satış elemanı, mağaza pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı ve benzeri gibi unvanlarla istihdam edilmektedirler.
-