Yeterlilik Kodu

TR0030025544

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumYalova Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYalova Üniversitesi Rektörlüğü, Bahçelievler Mah. Çınarcık Yolu Caddesi No: 26 Merkez - YALOVA, 77200
Sorumlu Kurum URLhttp://www.yalova.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

İşletmelerin günümüz rekabet ortamında başarılı olmaları, büyüyüp gelişmeleri için, sadece üretmeleri yeterli değildir. Esasen üretilen mal ve hizmetlerin işletme imkan ve kaynakları ile pazar koşullarına uygun pazarlama stratejileri ile pazarlanmaları bir zorunluluktur. İşletmelerin temel yapı taşı olduğu ülke ekonomilerinin gelişmesi de üretimle birlikte üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanmasına bağlıdır. Bu bağlamda pazarlama programımız, ülke ekonomisine katkı yapacak kapasitede modern pazarlama anlayışını özümsemiş, pazarlama uygulamalarını bilen yetişmiş pazarlama meslek elemanları mezun etme amacı gütmektedir.

İkinci Öğretim olarak da eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama alanında temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
  • Pazarlama alanında faydalı olabilecek çeşitli konularda/alanlarda ve farklı disiplinlerde, temel teorik ve/veya uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Edinilen temel teorik ve/veya uygulamalı bilgileri pazarlama alanında bir ileri eğitim düzeyinde ya da aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme; gerektiğinde sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  •  Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme; gerektiğinde sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  • Pazarlamada ve pazarlamada faydalı olabilecek farklı alanlardaki güncel gelişmeleri veya yeni yaklaşımları ve bilgileri bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Pazarlamada ve pazarlamada faydalı olabilecek farklı alanlardaki güncel gelişmeleri veya yeni yaklaşımları ve bilgileri bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabilme becerisine sahiptir.
  •  Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirerek öğrenme ihtiyacını tespit edebilme ve giderebilme becerisine sahiptir.
  •  İşletmede pazarlama alanı ile ilgili temel faaliyetler ve uygulamalar ile ilgili fikirlerini çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişilere/gruplara yazılı ve sözlü olarak anlatabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını, interneti ve diğer mesleki araç, yöntem ve teknikleri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Çevre koruma, kalite, inovasyon (yenilik), iş sağlığı ve güvenliği, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda bireysel etik ve iş etiği değerlerine, tarihsel, kültürel ve milli değerlere sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, kısa sınav, proje, sunu, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir öğrencinin başarısı sayısal olarak belirlendikten sonra, dersin başarı notu harf olarak verilir
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından ilgili birime yerleştirilmiş olmak ve Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi hariç başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak gerekir.

Başarma ŞartlarıBir öğrenciye, kayıtlı olduğu programdaki (en az 120 AKTS karşılığı) tüm dersleri başarıyla tamamlayarak ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması ve varsa stajlarını başarmış olması kaydıyla ön lisans diploması verilir. Öğrencinin mezuniyeti ilgili kurulların kararı ile kesinleşir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz mamul ve hizmet sektörlerinde, mamul ve hizmet mübadelesinin gerçekleştiği bütün kurum, kuruluşlarda, ticari işletmelerde pazarlama araştırmaları yapan kuruluşlarda, işletmelerin pazarlama veya satış departmanlarında ve reklam ve tanıtım firmalarında görev alabilmektedir. Ayrıca KPSS sınavında başarılı olmak şartıyla kamu kurum ve kuruluşlarında da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız yönetici, sorumlu, uzman, uzman yardımcısı veya personel pozisyonlarında çalışabilmektedirler.

Mezunlarımız, pazarlama araştırmacısı, pazarlama elemanı, satış temsilcisi, satış danışmanı, kişisel satış elemanı, mağaza pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı ve benzeri gibi unvanlarla istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025544


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yalova Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yalova Üniversitesi Rektörlüğü, Bahçelievler Mah. Çınarcık Yolu Caddesi No: 26 Merkez - YALOVA, 77200

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

İşletmelerin günümüz rekabet ortamında başarılı olmaları, büyüyüp gelişmeleri için, sadece üretmeleri yeterli değildir. Esasen üretilen mal ve hizmetlerin işletme imkan ve kaynakları ile pazar koşullarına uygun pazarlama stratejileri ile pazarlanmaları bir zorunluluktur. İşletmelerin temel yapı taşı olduğu ülke ekonomilerinin gelişmesi de üretimle birlikte üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanmasına bağlıdır. Bu bağlamda pazarlama programımız, ülke ekonomisine katkı yapacak kapasitede modern pazarlama anlayışını özümsemiş, pazarlama uygulamalarını bilen yetişmiş pazarlama meslek elemanları mezun etme amacı gütmektedir.

İkinci Öğretim olarak da eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama alanında temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
  • Pazarlama alanında faydalı olabilecek çeşitli konularda/alanlarda ve farklı disiplinlerde, temel teorik ve/veya uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Edinilen temel teorik ve/veya uygulamalı bilgileri pazarlama alanında bir ileri eğitim düzeyinde ya da aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme; gerektiğinde sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  •  Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme; gerektiğinde sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisine sahiptir.
  • Pazarlamada ve pazarlamada faydalı olabilecek farklı alanlardaki güncel gelişmeleri veya yeni yaklaşımları ve bilgileri bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Pazarlamada ve pazarlamada faydalı olabilecek farklı alanlardaki güncel gelişmeleri veya yeni yaklaşımları ve bilgileri bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabilme becerisine sahiptir.
  •  Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirerek öğrenme ihtiyacını tespit edebilme ve giderebilme becerisine sahiptir.
  •  İşletmede pazarlama alanı ile ilgili temel faaliyetler ve uygulamalar ile ilgili fikirlerini çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişilere/gruplara yazılı ve sözlü olarak anlatabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını, interneti ve diğer mesleki araç, yöntem ve teknikleri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Çevre koruma, kalite, inovasyon (yenilik), iş sağlığı ve güvenliği, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda bireysel etik ve iş etiği değerlerine, tarihsel, kültürel ve milli değerlere sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, kısa sınav, proje, sunu, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir öğrencinin başarısı sayısal olarak belirlendikten sonra, dersin başarı notu harf olarak verilir
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından ilgili birime yerleştirilmiş olmak ve Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi hariç başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak gerekir.


Başarma Şartları
Bir öğrenciye, kayıtlı olduğu programdaki (en az 120 AKTS karşılığı) tüm dersleri başarıyla tamamlayarak ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması ve varsa stajlarını başarmış olması kaydıyla ön lisans diploması verilir. Öğrencinin mezuniyeti ilgili kurulların kararı ile kesinleşir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz mamul ve hizmet sektörlerinde, mamul ve hizmet mübadelesinin gerçekleştiği bütün kurum, kuruluşlarda, ticari işletmelerde pazarlama araştırmaları yapan kuruluşlarda, işletmelerin pazarlama veya satış departmanlarında ve reklam ve tanıtım firmalarında görev alabilmektedir. Ayrıca KPSS sınavında başarılı olmak şartıyla kamu kurum ve kuruluşlarında da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız yönetici, sorumlu, uzman, uzman yardımcısı veya personel pozisyonlarında çalışabilmektedirler.

Mezunlarımız, pazarlama araştırmacısı, pazarlama elemanı, satış temsilcisi, satış danışmanı, kişisel satış elemanı, mağaza pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı ve benzeri gibi unvanlarla istihdam edilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025544

Qualification Title
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Awarding BodyYalova University
Awarding Body ContactYalova University
Awarding Body Urlhttp://www.yalova.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

,

Key Competencies-
Further Info

Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, kısa sınav, proje, sunu, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir öğrencinin başarısı sayısal olarak belirlendikten sonra, dersin başarı notu harf olarak verilir
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
 

Quality Assurance-
Access Requirements

ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından ilgili birime yerleştirilmiş olmak ve Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi hariç başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak gerekir.

Conditions for SuccessBir öğrenciye, kayıtlı olduğu programdaki (en az 120 AKTS karşılığı) tüm dersleri başarıyla tamamlayarak ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması ve varsa stajlarını başarmış olması kaydıyla ön lisans diploması verilir. Öğrencinin mezuniyeti ilgili kurulların kararı ile kesinleşir.
Progression Paths (Relationship Type)

Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz mamul ve hizmet sektörlerinde, mamul ve hizmet mübadelesinin gerçekleştiği bütün kurum, kuruluşlarda, ticari işletmelerde pazarlama araştırmaları yapan kuruluşlarda, işletmelerin pazarlama veya satış departmanlarında ve reklam ve tanıtım firmalarında görev alabilmektedir. Ayrıca KPSS sınavında başarılı olmak şartıyla kamu kurum ve kuruluşlarında da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız yönetici, sorumlu, uzman, uzman yardımcısı veya personel pozisyonlarında çalışabilmektedirler.

Mezunlarımız, pazarlama araştırmacısı, pazarlama elemanı, satış temsilcisi, satış danışmanı, kişisel satış elemanı, mağaza pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı ve benzeri gibi unvanlarla istihdam edilmektedirler.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030025544


Qualification Title
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Awarding Body
Yalova University

Awarding Body Contact
Yalova University

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

,


Key Competencies
-

Further Info

Öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Buna göre öğrencinin dersteki başarı düzeyi yarıyıl içi sınavları ile yarıyıl içinde yapılan ödev, kısa sınav, proje, sunu, uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar, yarıyıl sonu sınavı sonuçları ve sınıfın genel başarı düzeyi de göz önünde bulundurularak belirlenir. Bir öğrencinin başarısı sayısal olarak belirlendikten sonra, dersin başarı notu harf olarak verilir
Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmelerinin toplam ağırlığı, dersi veren öğretim elemanı tarafından %40’dan az ve %60’dan çok olmayacak şekilde yarıyılın ilk iki haftası içinde belirlenir.
 


Quality Assurance
-

Access Requirements

ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından ilgili birime yerleştirilmiş olmak ve Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi hariç başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak gerekir.


Conditions for Success
Bir öğrenciye, kayıtlı olduğu programdaki (en az 120 AKTS karşılığı) tüm dersleri başarıyla tamamlayarak ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması ve varsa stajlarını başarmış olması kaydıyla ön lisans diploması verilir. Öğrencinin mezuniyeti ilgili kurulların kararı ile kesinleşir.

Progression Paths (Relationship Type)

Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz mamul ve hizmet sektörlerinde, mamul ve hizmet mübadelesinin gerçekleştiği bütün kurum, kuruluşlarda, ticari işletmelerde pazarlama araştırmaları yapan kuruluşlarda, işletmelerin pazarlama veya satış departmanlarında ve reklam ve tanıtım firmalarında görev alabilmektedir. Ayrıca KPSS sınavında başarılı olmak şartıyla kamu kurum ve kuruluşlarında da görev alabilmektedirler. Mezunlarımız yönetici, sorumlu, uzman, uzman yardımcısı veya personel pozisyonlarında çalışabilmektedirler.

Mezunlarımız, pazarlama araştırmacısı, pazarlama elemanı, satış temsilcisi, satış danışmanı, kişisel satış elemanı, mağaza pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı ve benzeri gibi unvanlarla istihdam edilmektedirler.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address