Yeterlilik Kodu

TR0030027695

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlamanın diğer disiplinlere ilişkisini kavrama.
  • Pazarlama ilkeleri ve güncel pazarlama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Ekonomi hakkında temel bilgilere sahip olmak.
  • Tüketicilerin satın alma karar sürecini kavramak.
  • Satış yönetimi hakkında temel bilgilere sahip olmak.
  • Perakende pazarlama yönetimi hakkında temel bilgilere sahip olmak.
  • Müşteri ilişkilerini başarılı şekilde yönetmek.
  • Pazarlama ve iş ahlakı kurallarını bilmek ve kurallara uygun davranmak.
  • Pazarlama karmasını yönetmek ve pazarlama stratejilerini uygulamak.
  • Girişimci kişiliğe ve sorumluluk duygusuna sahip olma.
  • Perakende mal ve hizmet işletmelerini yönetme becerisine sahip olmak.
  • Pazarlama araştırma sürecini tasarlama ve uygulama becerisi kazanma.
  • Bilgi paylaşmına ve eleştirilere açık olmak.
  • İhracat ve ithalat işlemlerini yürütmek.
  • Hayat boyu öğrenme becerisini kazanmak.
  • Pazarlama, satış ve tüketiciler hakkındaki verileri analiz etme ve değerlendirme.
  • Pazarlama ve satış konularıyla ilgili yenilikleri takip etmek.
  • Satış ekibini organize etme ve yönetme becerisine sahip olmak.
  • Mesleki açıdan temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Ekonomik hayatı yorumlayabilmek.
  • Ekip çalışmasına yatkın olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
YKS, TYT taban puanı esas alınır.

Başarma ŞartlarıPazarlama alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca her öğrenci 40 günlük stajını tamamlamak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama Programından mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların pazarlama departmanı, satış departmanı, pazarlama araştırması departmanı, reklâm departmanı, reklâm ve halkla ilişkiler ajansları, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, bankaların ve çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve diğer pazarlama alanlarında çalışabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sınavından geçerli puan alarak çalışma imkânı bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu, uzman veya eleman sıfatlarıyla çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030027695


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlamanın diğer disiplinlere ilişkisini kavrama.
  • Pazarlama ilkeleri ve güncel pazarlama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Ekonomi hakkında temel bilgilere sahip olmak.
  • Tüketicilerin satın alma karar sürecini kavramak.
  • Satış yönetimi hakkında temel bilgilere sahip olmak.
  • Perakende pazarlama yönetimi hakkında temel bilgilere sahip olmak.
  • Müşteri ilişkilerini başarılı şekilde yönetmek.
  • Pazarlama ve iş ahlakı kurallarını bilmek ve kurallara uygun davranmak.
  • Pazarlama karmasını yönetmek ve pazarlama stratejilerini uygulamak.
  • Girişimci kişiliğe ve sorumluluk duygusuna sahip olma.
  • Perakende mal ve hizmet işletmelerini yönetme becerisine sahip olmak.
  • Pazarlama araştırma sürecini tasarlama ve uygulama becerisi kazanma.
  • Bilgi paylaşmına ve eleştirilere açık olmak.
  • İhracat ve ithalat işlemlerini yürütmek.
  • Hayat boyu öğrenme becerisini kazanmak.
  • Pazarlama, satış ve tüketiciler hakkındaki verileri analiz etme ve değerlendirme.
  • Pazarlama ve satış konularıyla ilgili yenilikleri takip etmek.
  • Satış ekibini organize etme ve yönetme becerisine sahip olmak.
  • Mesleki açıdan temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Ekonomik hayatı yorumlayabilmek.
  • Ekip çalışmasına yatkın olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
YKS, TYT taban puanı esas alınır.


Başarma Şartları
Pazarlama alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca her öğrenci 40 günlük stajını tamamlamak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama Programından mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların pazarlama departmanı, satış departmanı, pazarlama araştırması departmanı, reklâm departmanı, reklâm ve halkla ilişkiler ajansları, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, bankaların ve çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve diğer pazarlama alanlarında çalışabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sınavından geçerli puan alarak çalışma imkânı bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu, uzman veya eleman sıfatlarıyla çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030027695

Qualification Title
Awarding BodyCanakkale Onsekiz Mart University
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030027695


Qualification Title

Awarding Body
Canakkale Onsekiz Mart University

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address