Yeterlilik Kodu | TR0030220778 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Pazarlama programı iki yıl dört dönemlik ön lisans eğitimi veren bir programdır. Bu programdan yeterli bilgi ve beceri donanımıyla mezun olanlar, kamu ve özel sektörün ara eleman ihtiyacını karşılamaktadır. Pazarlama programında öğrenciler, Pazarlama alanında, hizmet veren kamu ve özel sektör kurumlarının belirli kademelerinde Pazarlama ara elemanı olarak çalışabilmektedirler. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerimize, her yarıyılda, her ders için bir vize(%40), bir final (%60) sınavı yapılır, öğrencilerin finalden 60 alma zorunluluğu vardır. Öğrencilerin başarısı yukarıdaki yüzdelik oranlara göre hesaplanarak dönem sonu geçme vaya kalma notu olarak belirlenir. Final sınavında başarılı olamayan öğrencilere bütünleme sınavı uygulanır. yeterlilik koşulu yoktur | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Öğrenciler YGS -4 puan türü ile programa yerleştirilmektedir. Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar ise sınavsız yerleştirme sonucu kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara ve puanlarına göre programlara kayıt hakkı kazanmaktadırlar. | |
Başarma Şartları | Yeterlilik koşulu yoktur. Bölümde dört yarıyılda alınması gereken zorunlu derslerde ve seçmeli derslerde başarılı olan öğrenciler bu derslerin toplam kredisi olan 120 krediyi başarı ile tamamladıklarında mezun olma hakkını elde etmiş olurlar ve ön lisans diploması alırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Dört yarıyıl sonunda programımızdan mezun olan öğrenciler, pazarlama alanında ön lisans diploması alarak; pazarlamacı olarak çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220778
ISCO:08
ISCO:08
Pazarlama programı iki yıl dört dönemlik ön lisans eğitimi veren bir programdır. Bu programdan yeterli bilgi ve beceri donanımıyla mezun olanlar, kamu ve özel sektörün ara eleman ihtiyacını karşılamaktadır. Pazarlama programında öğrenciler, Pazarlama alanında, hizmet veren kamu ve özel sektör kurumlarının belirli kademelerinde Pazarlama ara elemanı olarak çalışabilmektedirler.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Genel pazarlama kavramları hakkında bilgili olma
- Perakendecilik kavramı hakkında bilgili olma
- Satış konusunda yöntem ve süreçlerle ilgili bilgili olma
- Değişen pazarlama kavramları hakkında bilgili olma
- Pazarlama araştırmalarını yapabilecek düzeyde bilgili olma
- Müşteriyle iletişim kurabilme, ürün sunumunu yapabilme
- Karşılaştığı pazarlama ile ilgili müşteri sorunlarını etkin biçimde çözebilme
- Kurumunu müşteriler karşısında tanıtabilme
- Temel bilgisayar programlarını ve bilgisayar destekli istatistik programlarını kullanabilme
- Olayları sorgulayan, araştıran ve inceleyen ve dersler alan birey olma
- İnsan ilişkilerini sürdürmede iletişim tekniklerini doğru kullanmak
- Mesleki etik ve sorumlulukla uyumlu şekilde tüketici haklarına saygılılık
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Öğrencilerimize, her yarıyılda, her ders için bir vize(%40), bir final (%60) sınavı yapılır, öğrencilerin finalden 60 alma zorunluluğu vardır. Öğrencilerin başarısı yukarıdaki yüzdelik oranlara göre hesaplanarak dönem sonu geçme vaya kalma notu olarak belirlenir. Final sınavında başarılı olamayan öğrencilere bütünleme sınavı uygulanır. yeterlilik koşulu yoktur
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrenciler YGS -4 puan türü ile programa yerleştirilmektedir. Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar ise sınavsız yerleştirme sonucu kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara ve puanlarına göre programlara kayıt hakkı kazanmaktadırlar.
Dört yarıyıl sonunda programımızdan mezun olan öğrenciler, pazarlama alanında ön lisans diploması alarak; pazarlamacı olarak çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220778 | |
Qualification Title | Pazarlama Associate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Being knowledgeable about the general marketing concepts. Being knowledgeable about retailing concept. Being knowledgeable about the methods and processes on selling. Being knowledgeable about changing marketing concepts. Being knowledgeable on the level of making marketing researches. Being able to communicate with the customer and present the product. Ability to effectively solve customer problems related to marketing. Being able to introduce his/her institution in front of customers. Being able to use the basic computer programs and computer aided statistical programs. Being an individual who questions, researches and examines events and takes lessons. Using the communication techniques effectively when continuing the human relationship. Respect to the customers rights in accordance with the vocational ethics and responsibility. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | For each course a midterm (% 40) and a final (% 60) is done for students. Students are required to take 60 points from final. The success of students is specified as passing or failing and calculated in terms of percantages mentioned above. Make-up exam is done for unsuccessful students at final exam. There is no conditon of qualification. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are placed in the program with the type of SDK -4 points. Departments other than the portions of vocational high schools that can pass without examination or graduates of high school have right to enroll program as a result of the quota remains in additional enrollment | |
Conditions for Success | There is no conditon of qualification. Students will have acquired the right receive associate degree and certificate, who are completed successfiully 120 credits which contains compulsory and elective courses. | |
Progression Paths (Relationship Type) | At the end of fourth semester, students who graduate from our program can work as marketing specialist by associates degree | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220778
Being knowledgeable about the general marketing concepts. Being knowledgeable about retailing concept. Being knowledgeable about the methods and processes on selling. Being knowledgeable about changing marketing concepts. Being knowledgeable on the level of making marketing researches. Being able to communicate with the customer and present the product. Ability to effectively solve customer problems related to marketing. Being able to introduce his/her institution in front of customers. Being able to use the basic computer programs and computer aided statistical programs. Being an individual who questions, researches and examines events and takes lessons. Using the communication techniques effectively when continuing the human relationship. Respect to the customers rights in accordance with the vocational ethics and responsibility.
For each course a midterm (% 40) and a final (% 60) is done for students. Students are required to take 60 points from final. The success of students is specified as passing or failing and calculated in terms of percantages mentioned above. Make-up exam is done for unsuccessful students at final exam. There is no conditon of qualification.
Students are placed in the program with the type of SDK -4 points. Departments other than the portions of vocational high schools that can pass without examination or graduates of high school have right to enroll program as a result of the quota remains in additional enrollment
At the end of fourth semester, students who graduate from our program can work as marketing specialist by associates degree
Qualification is continuous