Yeterlilik Kodu

TR0030220778

Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Pazarlama programı iki yıl dört dönemlik ön lisans eğitimi veren bir programdır. Bu programdan yeterli bilgi ve beceri donanımıyla mezun olanlar, kamu ve özel sektörün ara eleman ihtiyacını karşılamaktadır. Pazarlama programında öğrenciler, Pazarlama alanında, hizmet veren kamu ve özel sektör kurumlarının belirli kademelerinde Pazarlama ara elemanı olarak çalışabilmektedirler.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genel pazarlama kavramları hakkında bilgili olma
  • Perakendecilik kavramı hakkında bilgili olma
  • Satış konusunda yöntem ve süreçlerle ilgili bilgili olma
  • Değişen pazarlama kavramları hakkında bilgili olma
  • Pazarlama araştırmalarını yapabilecek düzeyde bilgili olma
  • Müşteriyle iletişim kurabilme, ürün sunumunu yapabilme
  • Karşılaştığı pazarlama ile ilgili müşteri sorunlarını etkin biçimde çözebilme
  • Kurumunu müşteriler karşısında tanıtabilme
  • Temel bilgisayar programlarını ve bilgisayar destekli istatistik programlarını kullanabilme
  • Olayları sorgulayan, araştıran ve inceleyen ve dersler alan birey olma
  • İnsan ilişkilerini sürdürmede iletişim tekniklerini doğru kullanmak
  • Mesleki etik ve sorumlulukla uyumlu şekilde tüketici haklarına saygılılık
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerimize, her yarıyılda, her ders için bir vize(%40), bir final (%60) sınavı yapılır, öğrencilerin finalden 60 alma zorunluluğu vardır. Öğrencilerin başarısı yukarıdaki yüzdelik oranlara göre hesaplanarak dönem sonu geçme vaya kalma notu olarak belirlenir. Final sınavında başarılı olamayan öğrencilere bütünleme sınavı uygulanır. yeterlilik koşulu yoktur

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Öğrenciler YGS -4 puan türü ile programa yerleştirilmektedir. Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar ise sınavsız yerleştirme sonucu kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara ve puanlarına göre programlara kayıt hakkı kazanmaktadırlar.

Başarma ŞartlarıYeterlilik koşulu yoktur. Bölümde dört yarıyılda alınması gereken zorunlu derslerde ve seçmeli derslerde başarılı olan öğrenciler bu derslerin toplam kredisi olan 120 krediyi başarı ile tamamladıklarında mezun olma hakkını elde etmiş olurlar ve ön lisans diploması alırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Dört yarıyıl sonunda programımızdan mezun olan öğrenciler, pazarlama alanında ön lisans diploması alarak; pazarlamacı olarak çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220778


Yeterlilik Adı
Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Pazarlama programı iki yıl dört dönemlik ön lisans eğitimi veren bir programdır. Bu programdan yeterli bilgi ve beceri donanımıyla mezun olanlar, kamu ve özel sektörün ara eleman ihtiyacını karşılamaktadır. Pazarlama programında öğrenciler, Pazarlama alanında, hizmet veren kamu ve özel sektör kurumlarının belirli kademelerinde Pazarlama ara elemanı olarak çalışabilmektedirler.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genel pazarlama kavramları hakkında bilgili olma
  • Perakendecilik kavramı hakkında bilgili olma
  • Satış konusunda yöntem ve süreçlerle ilgili bilgili olma
  • Değişen pazarlama kavramları hakkında bilgili olma
  • Pazarlama araştırmalarını yapabilecek düzeyde bilgili olma
  • Müşteriyle iletişim kurabilme, ürün sunumunu yapabilme
  • Karşılaştığı pazarlama ile ilgili müşteri sorunlarını etkin biçimde çözebilme
  • Kurumunu müşteriler karşısında tanıtabilme
  • Temel bilgisayar programlarını ve bilgisayar destekli istatistik programlarını kullanabilme
  • Olayları sorgulayan, araştıran ve inceleyen ve dersler alan birey olma
  • İnsan ilişkilerini sürdürmede iletişim tekniklerini doğru kullanmak
  • Mesleki etik ve sorumlulukla uyumlu şekilde tüketici haklarına saygılılık

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerimize, her yarıyılda, her ders için bir vize(%40), bir final (%60) sınavı yapılır, öğrencilerin finalden 60 alma zorunluluğu vardır. Öğrencilerin başarısı yukarıdaki yüzdelik oranlara göre hesaplanarak dönem sonu geçme vaya kalma notu olarak belirlenir. Final sınavında başarılı olamayan öğrencilere bütünleme sınavı uygulanır. yeterlilik koşulu yoktur


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Öğrenciler YGS -4 puan türü ile programa yerleştirilmektedir. Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar ise sınavsız yerleştirme sonucu kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara ve puanlarına göre programlara kayıt hakkı kazanmaktadırlar.


Başarma Şartları
Yeterlilik koşulu yoktur. Bölümde dört yarıyılda alınması gereken zorunlu derslerde ve seçmeli derslerde başarılı olan öğrenciler bu derslerin toplam kredisi olan 120 krediyi başarı ile tamamladıklarında mezun olma hakkını elde etmiş olurlar ve ön lisans diploması alırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Dört yarıyıl sonunda programımızdan mezun olan öğrenciler, pazarlama alanında ön lisans diploması alarak; pazarlamacı olarak çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220778

Qualification Title
Pazarlama Associate
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Being knowledgeable about the general marketing concepts. Being knowledgeable about retailing concept. Being knowledgeable about the methods and processes on selling. Being knowledgeable about changing marketing concepts. Being knowledgeable on the level of making marketing researches. Being able to communicate with the customer and present the product. Ability to effectively solve customer problems related to marketing. Being able to introduce his/her institution in front of customers. Being able to use the basic computer programs and computer aided statistical programs. Being an individual who questions, researches and examines events and takes lessons. Using the communication techniques effectively when continuing the human relationship. Respect to the customers rights in accordance with the vocational ethics and responsibility.

Key Competencies-
Further Info

For each course a midterm (% 40) and a final (% 60) is done for students. Students are required to take 60 points from final. The success of students is specified as passing or failing and calculated in terms of percantages mentioned above. Make-up exam is done for unsuccessful students at final exam. There is no conditon of qualification.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are placed in the program with the type of SDK -4 points. Departments other than the portions of vocational high schools that can pass without examination or graduates of high school have right to enroll program as a result of the quota remains in additional enrollment

Conditions for SuccessThere is no conditon of qualification. Students will have acquired the right receive associate degree and certificate, who are completed successfiully 120 credits which contains compulsory and elective courses.
Progression Paths (Relationship Type)

At the end of fourth semester, students who graduate from our program can work as marketing specialist by associates degree

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220778


Qualification Title
Pazarlama Associate

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Being knowledgeable about the general marketing concepts. Being knowledgeable about retailing concept. Being knowledgeable about the methods and processes on selling. Being knowledgeable about changing marketing concepts. Being knowledgeable on the level of making marketing researches. Being able to communicate with the customer and present the product. Ability to effectively solve customer problems related to marketing. Being able to introduce his/her institution in front of customers. Being able to use the basic computer programs and computer aided statistical programs. Being an individual who questions, researches and examines events and takes lessons. Using the communication techniques effectively when continuing the human relationship. Respect to the customers rights in accordance with the vocational ethics and responsibility.


Key Competencies
-

Further Info

For each course a midterm (% 40) and a final (% 60) is done for students. Students are required to take 60 points from final. The success of students is specified as passing or failing and calculated in terms of percantages mentioned above. Make-up exam is done for unsuccessful students at final exam. There is no conditon of qualification.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are placed in the program with the type of SDK -4 points. Departments other than the portions of vocational high schools that can pass without examination or graduates of high school have right to enroll program as a result of the quota remains in additional enrollment


Conditions for Success
There is no conditon of qualification. Students will have acquired the right receive associate degree and certificate, who are completed successfiully 120 credits which contains compulsory and elective courses.

Progression Paths (Relationship Type)

At the end of fourth semester, students who graduate from our program can work as marketing specialist by associates degree


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address