Yeterlilik Kodu

TR0030033222

Yeterlilik Adı
Pazarlama (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 KODU: 3322 3322.12. Pazarlama Sorumlusu

3322.03 Pazarlamacı

3322.04 Satış Yönetimi / Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi Meslek Elemanı

5222.02 Satış Pazarlama Şefi

5223.62 Satış Elemanı (Perakende)

2431.04 Pazarlama Uzmanı ISCED-F

2013 Sınıflaması: 005.0414.003.001

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Amaç 1-Yerel sivil toplum, kamu ve özel kuruluşları ile işbirliğine gidilerek üniversiteden beklentileri netleştirmek,

2.Ortak projeler ve programlar geliştirmektir, İstanbul ve bulunduğu bölgenin sosyo-kültürel ekonomik ve yönetsel sorunlarına uygun olarak sektörel çözüm üretmek ve bu alanda gelişmeye öncülük ederek desteklemektir.

3.Yerel düzeyde bilimsel destek bekleyen sorunların (çevre ve sağlık, işsizlik, yardım ve destek bekleyen gruplar vb.) çözümü için sosyal sorumluluk anlayışı içerisinde örnek ve önder faaliyetlerde bulunmaktır,

4-Öğrencilerin okulumuzdan beklentileri dikkate alınarak sosyal ve eğitsel faaliyetler düzenlemelerini desteklemektir

5- Mesleki ve Teknik Bilgilerle donatmak

6- Bilimsel düşünmeyi geliştirmek

7- Araştırma, inceleme ve uygulamaya yöneltmek

8-Öğrencilerimizin yaratıcı ve sosyal becerilerini geliştirmek ve beklentilerini karşılayabilmek

9- Ulusal ve uluslararası alanlarda gerçekleştirilecek etkinlikler aracılığı ile uluslararası nitelikte eğitim ve işbirliğinin sağlanması 10-İstanbul ve bulunduğu bölgenin sosyo-kültürel ekonomik ve yönetsel sorunlarına uygun olarak sektörel çözüm üretmek ve bu alanda gelişmeye öncülük ederek desteklemektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca iş yerlerinde iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel bilgisayar programları ile pazarlama alanıyla ilgili bilişim teknolojilerindeki yenilikleri takip edebilmek ve kullanabilmek
  • Pazarlamanın temel ilkeleri çerçevesinde, yeni pazarlama yaklaşımlarını kavrayabilmek uygulamaya geçirebilmek ve iş yaşamı süresince ortaya çıkabilecek problemler karşısında analitik düşünme ve çözüm üretebilme yeteneğine sahip olmak
  •  İşletme içerisinde pazarlama alanında sorumluluk alabilme, diğer çalışanlarla takım çalışması gerçekleştirebilme yetisine sahip olabilmeye imkan veren beceri ve bilgi donanımına sahip olmak
  •  Pazarlama konusunda ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilecek yeterliliğe sahip olmak Pazarlama konusunda ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilecek yeterliliğe sahip olmak
  •  Pazarlama konusunda ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilecek yeterliliğe sahip ve insiyatif kullanabilme
  • Pazarlama ile ilgili konularda bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak, fikirlerini açık ve öz bir bir şekilde ifade ederek iletişim (yazılı-sözlü) kurabilme becerisi
  •  Pazarlama ile ilgili konularda bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
  •  Pazarlama bilgi ve becerilerini iletişim, işletme ve ekonomi alanlarıyla ilişkilendirebilme
  • Pazarlamada sosyal sorumluluğun ve iş ahlâkının önemini kavrayabilmek
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
  • Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek
  •  Endüstriyel ve tüketici pazarının demografik ve ekonomik özellikleriyle birlikte, tüketici davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik kişisel faktörleri bilmek
Anahtar Yetkinlikler

Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği Girişimcilik yetkinliği Dijital yetkinlik Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği Problem çözebilme yetkinliği Bağımsız çalışabilme yetkinliği Uyum sağlayabilme yetkinliği İş birliği yapabilme yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda okutulan tüm dersleri başarıyla tamamlamak (Minimum 120 AKTS ve AGNO: 2,00) 4.yarıyıldaki zorunlu işyeri uygulamasını(staj) başarıyla tamamlamış olmak

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Programlara kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; diploma alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

ÖSYM tarafından YKS-TYT Puanı'na göre yerleştirilmektedir.

Başarma ŞartlarıProgramda okutulan tüm dersleri başarıyla tamamlamak (Minimum 120 AKTS ve AGNO: 2,00) 4.yarıyıldaki zorunlu işyeri uygulamasını(staj) başarıyla tamamlamış olmak
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu kurumlarının diğer kurumlarla ve bireylerle ilgili olarak iletişim ve satın alma bölümlerinde çalışabilirler. Özel işletmelerde satış elemanı, satış temsilcisi, satış yöneticisi halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında müşteri temsilcisi olarak görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Resmi Gazete Tarihi: 20.08.2018 Resmi Gazete Sayısı: 30515 İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosunun 02/04/2020 tarihli, 24 sayılı toplantısı/Karar No:2.: Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programlarına veya Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılacak yatay geçişler ile çift anadal ve yandal programlarına ilişkin işlemler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkartılan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”in 16 ncı ve 17 nci maddeleri ile İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabul-edilen02-nisanda.pdf

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033222


Yeterlilik Adı
Pazarlama (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 KODU: 3322 3322.12. Pazarlama Sorumlusu

3322.03 Pazarlamacı

3322.04 Satış Yönetimi / Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi Meslek Elemanı

5222.02 Satış Pazarlama Şefi

5223.62 Satış Elemanı (Perakende)

2431.04 Pazarlama Uzmanı ISCED-F

2013 Sınıflaması: 005.0414.003.001


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 KODU: 3322 3322.12. Pazarlama Sorumlusu

3322.03 Pazarlamacı

3322.04 Satış Yönetimi / Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi Meslek Elemanı

5222.02 Satış Pazarlama Şefi

5223.62 Satış Elemanı (Perakende)

2431.04 Pazarlama Uzmanı ISCED-F

2013 Sınıflaması: 005.0414.003.001


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Amaç 1-Yerel sivil toplum, kamu ve özel kuruluşları ile işbirliğine gidilerek üniversiteden beklentileri netleştirmek,

2.Ortak projeler ve programlar geliştirmektir, İstanbul ve bulunduğu bölgenin sosyo-kültürel ekonomik ve yönetsel sorunlarına uygun olarak sektörel çözüm üretmek ve bu alanda gelişmeye öncülük ederek desteklemektir.

3.Yerel düzeyde bilimsel destek bekleyen sorunların (çevre ve sağlık, işsizlik, yardım ve destek bekleyen gruplar vb.) çözümü için sosyal sorumluluk anlayışı içerisinde örnek ve önder faaliyetlerde bulunmaktır,

4-Öğrencilerin okulumuzdan beklentileri dikkate alınarak sosyal ve eğitsel faaliyetler düzenlemelerini desteklemektir

5- Mesleki ve Teknik Bilgilerle donatmak

6- Bilimsel düşünmeyi geliştirmek

7- Araştırma, inceleme ve uygulamaya yöneltmek

8-Öğrencilerimizin yaratıcı ve sosyal becerilerini geliştirmek ve beklentilerini karşılayabilmek

9- Ulusal ve uluslararası alanlarda gerçekleştirilecek etkinlikler aracılığı ile uluslararası nitelikte eğitim ve işbirliğinin sağlanması 10-İstanbul ve bulunduğu bölgenin sosyo-kültürel ekonomik ve yönetsel sorunlarına uygun olarak sektörel çözüm üretmek ve bu alanda gelişmeye öncülük ederek desteklemektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca iş yerlerinde iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel bilgisayar programları ile pazarlama alanıyla ilgili bilişim teknolojilerindeki yenilikleri takip edebilmek ve kullanabilmek
  • Pazarlamanın temel ilkeleri çerçevesinde, yeni pazarlama yaklaşımlarını kavrayabilmek uygulamaya geçirebilmek ve iş yaşamı süresince ortaya çıkabilecek problemler karşısında analitik düşünme ve çözüm üretebilme yeteneğine sahip olmak
  •  İşletme içerisinde pazarlama alanında sorumluluk alabilme, diğer çalışanlarla takım çalışması gerçekleştirebilme yetisine sahip olabilmeye imkan veren beceri ve bilgi donanımına sahip olmak
  •  Pazarlama konusunda ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilecek yeterliliğe sahip olmak Pazarlama konusunda ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilecek yeterliliğe sahip olmak
  •  Pazarlama konusunda ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilecek yeterliliğe sahip ve insiyatif kullanabilme
  • Pazarlama ile ilgili konularda bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak, fikirlerini açık ve öz bir bir şekilde ifade ederek iletişim (yazılı-sözlü) kurabilme becerisi
  •  Pazarlama ile ilgili konularda bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
  •  Pazarlama bilgi ve becerilerini iletişim, işletme ve ekonomi alanlarıyla ilişkilendirebilme
  • Pazarlamada sosyal sorumluluğun ve iş ahlâkının önemini kavrayabilmek
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
  • Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek
  •  Endüstriyel ve tüketici pazarının demografik ve ekonomik özellikleriyle birlikte, tüketici davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik kişisel faktörleri bilmek

Anahtar Yetkinlikler

Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği Girişimcilik yetkinliği Dijital yetkinlik Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği Problem çözebilme yetkinliği Bağımsız çalışabilme yetkinliği Uyum sağlayabilme yetkinliği İş birliği yapabilme yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda okutulan tüm dersleri başarıyla tamamlamak (Minimum 120 AKTS ve AGNO: 2,00) 4.yarıyıldaki zorunlu işyeri uygulamasını(staj) başarıyla tamamlamış olmak


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Programlara kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; diploma alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

ÖSYM tarafından YKS-TYT Puanı'na göre yerleştirilmektedir.


Başarma Şartları
Programda okutulan tüm dersleri başarıyla tamamlamak (Minimum 120 AKTS ve AGNO: 2,00) 4.yarıyıldaki zorunlu işyeri uygulamasını(staj) başarıyla tamamlamış olmak

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu kurumlarının diğer kurumlarla ve bireylerle ilgili olarak iletişim ve satın alma bölümlerinde çalışabilirler. Özel işletmelerde satış elemanı, satış temsilcisi, satış yöneticisi halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında müşteri temsilcisi olarak görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Resmi Gazete Tarihi: 20.08.2018 Resmi Gazete Sayısı: 30515 İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosunun 02/04/2020 tarihli, 24 sayılı toplantısı/Karar No:2.: Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programlarına veya Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılacak yatay geçişler ile çift anadal ve yandal programlarına ilişkin işlemler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkartılan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”in 16 ncı ve 17 nci maddeleri ile İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabul-edilen02-nisanda.pdf


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033222

Qualification Title
Markenting
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO-08 CODE: 3322 3322.12.

Marketing Officer 3322.03

Marketing personnel 3322.

04 Sales Management / Retail Sales and Store Management Professional Personnel

5222.02 Sales and Marketing Chief

5223.62 Sales Person (Retail)

2431.04 Marketing Specialist ISCED-F 2013

Classification: 005.0414.003.001

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

It is an associate degree program that provides the title of professional staff for the marketing and advertising sector, and provides the competence to develop and implement marketing strategies, has the characteristics of problem solving, decision making, taking responsibility and being an entrepreneur, can adapt to the knowledge, equipment and hardware required by the age, and trains innovative and respectful individuals for national values. The Marketing Program provides two years of education after high school. Approximately 60 students are accepted to the program each year. It is also mandatory for students to complete an internship covering 30 working days in the fields related to their profession. Students must take and pass all compulsory courses in the program. In addition to compulsory courses, they must also take elective courses worth 30 ECTS points. In order for students to graduate, they are required to have a minimum GPA of 2.00

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal or distance education. Additionally, practical training is given in workplaces as workplace training.

Description

1- Knows the marketing process and its environment by having theoretical knowledge on basic marketing issues.

2- What is wanted in marketing personnel; Have knowledge of sales management and sales techniques, advertising, public relations, customer relationship management, product management, brand management and electronic marketing and solve problems that may arise.

3- Can carry out creative processes such as decision making in the field, managing processes and creating projects individually and in groups.

4- Have the ability to work effectively in interdisciplinary fields required by the professional field.

5- Can follow and manage the changes and transformations in business, social and cultural life.

6- Be aware of social responsibility and ethical issues regarding marketing and related sectors.

7- Gains the competence to communicate in a Foreign Language (English) defined at A2 level.

8- Can convey his thoughts through written and verbal communication at the level of his basic knowledge and skills on issues related to the field of marketing.

9- Acquires the ability to use communication tools and office programs on the computer required by his/her profession.

Key Competencies

Personal, social and learning to learn competence Entrepreneurial competence Digital competence Cultural awareness and expression competence Problem solving competence Independent work competence Adaptation competence Collaboration competence

Further Info

The students are given at least one mid-term exam and one final exam. Mid-term exam (the grades given by assignments, lab exams and quizzes may also be added to mid-term grade) consists 40% of the pass mark and final exam consists the other 60%. All the exams are evaluated out of 100. The students have to acquire at least 50 points from the final exam. A student who has acquired AA, BA, BB, CB or CC as the pass mark from any course is considered as successful for that particular lesson. DC and DD are conditional successful grades. A student has to obtain 2.0 GPA (General Point Average) in order to be considered as successful for a course which they have received DC or DD as pass mark.

Quality Assurance

1. Curriculum Development and Approval: The Council of Higher Education (YÖK) establishes the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of programs and the learning outcomes each program aims to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs, after being approved by the relevant Deans' Council, is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles established by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in programs are awarded an associate degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. Self-Evaluation and External Evaluation: Within the framework of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," prepared as part of the external evaluation process of higher education institutions, with the public. Furthermore, accreditation decisions made by organizations authorized or recognized by YÖKAK demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications determined under its regulations.

Access Requirements

Students are accepted with the type of TYT score obtained from the YKS exam held by OSYM.

Conditions for SuccessIt is required to pass all the courses in the program (equivalent to 120 ECTS), obtain a GPA of at least 2.00 out of 4.00, not have received FF or FD grades from any course, and successfully complete the compulsory workplace practice (internship) in the 4th semester.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates who successfully complete their associate training have the opportunity to apply to related undergraduate programs on condition that they acquire a sufficient mark from External Transfer Exam executed by OSYM (Student Selection and Placement Center) The undergraduate programs that students who graduate from this department can continue with the vertical transfer exam are as follows: • Public Relations • Public Relations and Promotion  • Public Relations and Advertising • Communication • Communication Sciences • Business Administration • Business Informatics • Business-Economics • Logistics Management • Marketing • Advertising Design and Communication • Advertising • Advertising and Public Relations • International Business • International Business • International Trade • International Trade and Finance • International Trade and Business

Legal Basis

Prepared based on Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547 dated 4/11/1981. Official Gazette Date: 20.08.2018 Official Gazette Number: 30515 Meeting of Istanbul University-Cerrahpaşa Senate dated 02/04/2020, numbered 24/Decision No: 2.: Regarding Vertical transfers and double major and minor programs to be carried out between other higher education institutions to the same diploma programs at the same level of the University or between diploma programs at the same level of the University, 24 Published in the Official Gazette dated 4/2010 and numbered 27561, "In Higher Education Institutions issued by the Council of Higher Education" Articles 16 and 17 of the "Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer" and the relevant Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times

Url Open Address
Qualification Code

TR0030033222


Qualification Title
Markenting

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO-08 CODE: 3322 3322.12.

Marketing Officer 3322.03

Marketing personnel 3322.

04 Sales Management / Retail Sales and Store Management Professional Personnel

5222.02 Sales and Marketing Chief

5223.62 Sales Person (Retail)

2431.04 Marketing Specialist ISCED-F 2013

Classification: 005.0414.003.001


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO-08 CODE: 3322 3322.12.

Marketing Officer 3322.03

Marketing personnel 3322.

04 Sales Management / Retail Sales and Store Management Professional Personnel

5222.02 Sales and Marketing Chief

5223.62 Sales Person (Retail)

2431.04 Marketing Specialist ISCED-F 2013

Classification: 005.0414.003.001


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

It is an associate degree program that provides the title of professional staff for the marketing and advertising sector, and provides the competence to develop and implement marketing strategies, has the characteristics of problem solving, decision making, taking responsibility and being an entrepreneur, can adapt to the knowledge, equipment and hardware required by the age, and trains innovative and respectful individuals for national values. The Marketing Program provides two years of education after high school. Approximately 60 students are accepted to the program each year. It is also mandatory for students to complete an internship covering 30 working days in the fields related to their profession. Students must take and pass all compulsory courses in the program. In addition to compulsory courses, they must also take elective courses worth 30 ECTS points. In order for students to graduate, they are required to have a minimum GPA of 2.00


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal or distance education. Additionally, practical training is given in workplaces as workplace training.


Description

1- Knows the marketing process and its environment by having theoretical knowledge on basic marketing issues.

2- What is wanted in marketing personnel; Have knowledge of sales management and sales techniques, advertising, public relations, customer relationship management, product management, brand management and electronic marketing and solve problems that may arise.

3- Can carry out creative processes such as decision making in the field, managing processes and creating projects individually and in groups.

4- Have the ability to work effectively in interdisciplinary fields required by the professional field.

5- Can follow and manage the changes and transformations in business, social and cultural life.

6- Be aware of social responsibility and ethical issues regarding marketing and related sectors.

7- Gains the competence to communicate in a Foreign Language (English) defined at A2 level.

8- Can convey his thoughts through written and verbal communication at the level of his basic knowledge and skills on issues related to the field of marketing.

9- Acquires the ability to use communication tools and office programs on the computer required by his/her profession.


Key Competencies

Personal, social and learning to learn competence Entrepreneurial competence Digital competence Cultural awareness and expression competence Problem solving competence Independent work competence Adaptation competence Collaboration competence


Further Info

The students are given at least one mid-term exam and one final exam. Mid-term exam (the grades given by assignments, lab exams and quizzes may also be added to mid-term grade) consists 40% of the pass mark and final exam consists the other 60%. All the exams are evaluated out of 100. The students have to acquire at least 50 points from the final exam. A student who has acquired AA, BA, BB, CB or CC as the pass mark from any course is considered as successful for that particular lesson. DC and DD are conditional successful grades. A student has to obtain 2.0 GPA (General Point Average) in order to be considered as successful for a course which they have received DC or DD as pass mark.


Quality Assurance

1. Curriculum Development and Approval: The Council of Higher Education (YÖK) establishes the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of programs and the learning outcomes each program aims to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs, after being approved by the relevant Deans' Council, is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles established by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in programs are awarded an associate degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. Self-Evaluation and External Evaluation: Within the framework of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," prepared as part of the external evaluation process of higher education institutions, with the public. Furthermore, accreditation decisions made by organizations authorized or recognized by YÖKAK demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications determined under its regulations.


Access Requirements

Students are accepted with the type of TYT score obtained from the YKS exam held by OSYM.


Conditions for Success
It is required to pass all the courses in the program (equivalent to 120 ECTS), obtain a GPA of at least 2.00 out of 4.00, not have received FF or FD grades from any course, and successfully complete the compulsory workplace practice (internship) in the 4th semester.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates who successfully complete their associate training have the opportunity to apply to related undergraduate programs on condition that they acquire a sufficient mark from External Transfer Exam executed by OSYM (Student Selection and Placement Center) The undergraduate programs that students who graduate from this department can continue with the vertical transfer exam are as follows: • Public Relations • Public Relations and Promotion  • Public Relations and Advertising • Communication • Communication Sciences • Business Administration • Business Informatics • Business-Economics • Logistics Management • Marketing • Advertising Design and Communication • Advertising • Advertising and Public Relations • International Business • International Business • International Trade • International Trade and Finance • International Trade and Business


Legal Basis

Prepared based on Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547 dated 4/11/1981. Official Gazette Date: 20.08.2018 Official Gazette Number: 30515 Meeting of Istanbul University-Cerrahpaşa Senate dated 02/04/2020, numbered 24/Decision No: 2.: Regarding Vertical transfers and double major and minor programs to be carried out between other higher education institutions to the same diploma programs at the same level of the University or between diploma programs at the same level of the University, 24 Published in the Official Gazette dated 4/2010 and numbered 27561, "In Higher Education Institutions issued by the Council of Higher Education" Articles 16 and 17 of the "Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer" and the relevant Istanbul University-Cerrahpaşa Associate and Undergraduate Education and Training Regulations


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times


Url
Open Address