Yeterlilik Kodu

TR0030031937

Yeterlilik Adı
Pazarlama (Pınarbaşı Meslek Yüksekokulu) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKayseri Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kayseri.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Pazarlama alanında kamu ve özel sektör kurumlarında farklı bölümlerde takım çalışması yaparak farklı görevler üstlenebilirler.
  • Pazarlama alanında mesleki kariyer gelişimleri için akademik ve/veya sürekli eğitim programlarına devam edebilirler.
  • Kendi alanlarında girişimci olarak kendi şirketini kurabilir veya bu süreçte aktif görev alabilirler
Öğrenme Ortamları

2017 yılında Erciyes Üniversitesi Pınarbaşı Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılan ve 2017-2018 eğitim – öğretim yılında öğrenci alımına başlayan Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü, Pazarlama Programı Yükseköğretim Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunla 18 Mayıs 2018 tarihli ve 30425 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan kanunla kurulan Kayseri Üniversitesi bünyesine devredilmiş olup eğitim öğretime devam etmektedir. Yükseköğretim Yürütme Kurulu 30.03.2011 tarihli toplantısında alınan karar ile ve 2547 Sayılı Kanunun 2880 Sayılı Kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü olarak değiştirilmesi uygun görülmüştür. Pazarlama Programı Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü altında yer alan bir program halini almıştır. Personel Daire Başkanlığı ve Okul Yönetimi tarafından isim değişikliğine ilişkin güncelemeler devam etmektedir. Meslek Yüksekokulumuz; eğitim öğretim açısından hayırsever işadamı tarafından yaptırılan mükemmel bir fiziki yapılanmanın yanında, tüm sınıflarımızda bilişim ve gelişim teknolojilerine uygun projeksiyon ve benzeri donanımlarla eğitim yapmaktadır. Ayrıca bilişim hizmetleri için 30’ar kişilik 1 adet bilgisayar laboratuarı, tam gün hizmet veren okuma salonu, konferans salonu, öğrenci kantini, öğrenci otoparkı, ayrıca dinlenme amaçlı kamelya ile birlikte yeşillendirilmiş temiz bir çevre düzenlemesine sahip imkânlarla öğrencilerimize hizmet sunmaktadır. Okulumuzda verilen eğitim öğrenci odaklı olup, çıktıya hedeflenmektedir. Bu bağlamda yetiştirdiğimiz öğrencilerin araştırmacı, takım çalışmasına yatkın, yaratıcı düşüncesini ortaya koyabilme kabiliyetini ön plana çıkarma amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama alanı ile ilgili temel düzeyde güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ürün ve marka yönetiminin temel kavramlarını açıklar.
  • Pazarlama iletişimi kapsamında halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları bilgi sahibi olur.
  • Müşteri ilişkileri yönetimi konularında bilgi sahibidir.
  • Girişimcilik ve inovasyon konularında bilgi sahibidir.
  • Pazarlama alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Mesleki alanda temel bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
  • Pazarlama alanı ile ilgili problemleri ve konuları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
  • Dijital pazarlama, perakende yönetimi ve satış tekniklerini açıklar ve uygular.
  • Uluslararası pazarlama ve dış ticaret tekniklerini açıklar ve uygular.
  • Pazarlama alanı ile ilgili edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini ilgililere yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunar, kendini anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Pazarlama stratejilerini oluşturur ve süreçleri yönetir.
  • Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır, etkin ve disiplinli çalışır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Pazarlama alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak bilgiler ile yenilikleri takip eder ve temel düzeyde iletişim kurabilir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

T.C. KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ PINARBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNERGESİ:

Sınavlar MADDE 16- (1) Ara sınavları, mazeret sınavları, dönem veya yıl sonu sınavları, bütünleme ve Senatoca belirlenen diğer sınavlar aşağıdaki esaslara göre yapılır:

a) Sınavlar; test, yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-Sözlü, yazılıuygulamalı ya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Bir ders için her dönemde en az bir ara sınav yapılır. Sınavların yapılış şekillerine ve sayılarına ilgili kurul karar verir.

b) Öğrenciler, sınav programlarında belirtilen gün, saat ve yerde sınava girmek zorundadır. Öğrencinin girmemesi gereken bir sınava girmesi hâlinde aldığı not iptal edilir. Öğrenciler, sınavlarda kimlik belgelerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar.

c) Dini ve milli bayramlar dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir.

ç) Haklı ve geçerli sebeplerle ara sınava giremeyen öğrencilere ilgili yönetim kurulunca mazeret sınavı hakkı tanınır. Ara sınavların dışındaki sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınmaz. Mazeret sınavından yararlanmak isteyen öğrencilerin ders dönemi bitmeden ve mazeretin sona ermesinden itibaren en geç yedi gün içinde ilgili birime başvurmaları gerekir. Mazeret sınavı hakkı, aynı ders için birden fazla kullanılamaz. Mazeret sınavları ilgili dönem içinde yapılır.

d) Derse kayıt ve devam şartlarını sağlayan öğrenciler, akademik takvime uygun olarak dönem veya yıl sonu sınavlarına girerler.

e) Azami ders yükü sınırları içinde kalmak şartıyla öğrenciler, notlarırını yükseltmek üzere her dönem başında başarılı oldukları derslere yeniden kaydolarak o dersin sınavlarına girebilirler. Ayrıca yarıyıl sonu sınavı sonucunda başarılı olan öğrenciler not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına girebilirler. Her iki durumda da en son alınan not geçerli sayılır. Not yükseltmek için sınava girmek isteyen öğrenciler, o dersin bütünleme sınavının yapılacağı tarihten en az üç gün önce ÖBİSİS'den sınava gireceklerini belirtmek zorundadırlar. Aksi durumda bu öğrenciler sınava giremezler; sınava girseler dahi sınavları geçersiz sayılır.

f) Bütünleme sınavları her dönem sonrasında ilgili dönem dersleri için yapılabilir. Bu sınavın yöntemine ve tarihine ilgili kurul karar verir. Sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde ek bütünleme sınav hakkı Senato tarafından belirlenebilir.

g) Bütünleme sınavlarından sonra devamını almış olmak kaydıyla dönemine bakılmaksızın mezun olabilmek için ders hükmünde olmayan bitirme ödevi, bitirme tezi, staj ve hazırlık sınıfı hariç tek dersi kalan öğrencilere tek ders sınav hakkı verilir. Tek ders sınavında ara sınav notu dikkate alınmaz. Tek ders sınavına giren öğrencilerin başarı notu, sadece tek ders sınav notuna göre belirlenir.

Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi MADDE 19- (1) Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır.

(2) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir.

(3) Ham başarı puanı; dönem veya yıl sonu sınav puanının % 60’ına, ara sınavların puan ortalamasının % 40’inin eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur; ancak, ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır.

(4) Ham başarı notları, esasları Senato tarafından belirlenen bağıl not dönüşüm yöntemlerinden Yöntem I (50 civarı) kullanılarak belirlenir.

(5) Üniversitede kullanılan 4’lük sistem başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Başarı Notu Katsayı

  • AA Başarı Derecesi 4.00 BA Mükemmel 3.50 BB Pekiyi 3.00 CB İyi 2.50 CC Orta 2.00 DC Yeterli 1.50 DD Kalır 1.00 FD Kalır 0.50 FF Kalır 0.00 Kalır.
  • (6) Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Üniversiteye kayıt MADDE 6

(1) Öğrencilerin Meslek Yüksekokuluna kayıtları Yükseköğretim Kurulu ve Senato tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Üniversiteye kayıt işlemi adayın bizzat kendisi tarafından yaptırılır. Ancak haklı ve geçerli mazereti olanların kayıtları noter onaylı vekâletname verilen kişiler tarafından da yaptırılabilir. Kayıt için gerekli şartlar şunlardır:

a) Lise veya dengi meslek okulu ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke liselerinden birinden mezun olmak, (YÖK’ün lise mezuniyetleri için bir süre tanıması durumunda, öğrencinin kaydı lise diploması olmadan yapılır; tanınan süre sonunda lise diplomasını getirememesi durumunda öğrencinin kaydı iptal edilerek Üniversite ile ilişiği kesilir.)

b) ÖSYM tarafından yapılan sınav sonucunda Üniversitenin ilgili birimine yerleştirilmiş olmak,

(2) Öğrenciler e-devlet üzerinden veya Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBİSİS) üzerinden kayıtlarını yaptırabilirler.

(3) Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları ilgili mevzuat hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yapılır,

(4) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik ve adlî sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. Eksik belge veya posta yoluyla kesin kayıt yapılmaz. Belirlenen tarihler arasında kesin kaydını yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.

(5) Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye öğrenci kimlik kartı verilir. Kimlik kartının kaybedilmesi durumunda, yerel veya ulusal bir gazetede yayımlanan kayıp ilanına istinaden yenisi verilir. Üniversiteden mezun olan veya ilişiği kesilen öğrencilerin kimlik kartları geri alınır.

Meslek Yüksekokulumuzda Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.

  • https://pmyo.kayseri.edu.tr/mevzuat/Egitim-Ogretim-Yonergesi/PinarbasiMeslek-Yuksekokulu/7/3
Başarma ŞartlarıMezuniyet derecesi MADDE 29 (1) Mezuniyet derecesi; derslerin kredi değerleri ile bu derslerin başarı notlarının karşılığı olan katsayıların çarpımlarının cebirsel toplamının toplam krediye bölünmesiyle belirlenir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu programın eğitim planında zorunlu olarak alması gereken tüm dersleri alıp başarmış olması, seçmeli ders paketlerinden alınması gereken kadar seçmeli dersleri alıp başarmış olması, almış olduğu tüm dersleri başarmış olması, varsa stajlarını tamamlamış olması, mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması ve en az eğitim planında belirtilen mezuniyet kredisi kadar dersten başarılı olması gerekir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama bölümü mezunlarımız kamu ve özel sektör kuruluşlarında mağazalarda veya sahada satış elemanı, satış temsilcisi, satış müdürü, şirketlerde pazarlama araştırmacısı, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı olarak görev yapabilmektedir.
 

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030031937


Yeterlilik Adı
Pazarlama (Pınarbaşı Meslek Yüksekokulu) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kayseri Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Mevlâna Mahallesi 15 Temmuz Yerleşkesi Küme evler No:5 38280 Talas / KAYSERİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Pazarlama alanında kamu ve özel sektör kurumlarında farklı bölümlerde takım çalışması yaparak farklı görevler üstlenebilirler.
  • Pazarlama alanında mesleki kariyer gelişimleri için akademik ve/veya sürekli eğitim programlarına devam edebilirler.
  • Kendi alanlarında girişimci olarak kendi şirketini kurabilir veya bu süreçte aktif görev alabilirler

Öğrenme Ortamları

2017 yılında Erciyes Üniversitesi Pınarbaşı Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılan ve 2017-2018 eğitim – öğretim yılında öğrenci alımına başlayan Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü, Pazarlama Programı Yükseköğretim Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunla 18 Mayıs 2018 tarihli ve 30425 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan kanunla kurulan Kayseri Üniversitesi bünyesine devredilmiş olup eğitim öğretime devam etmektedir. Yükseköğretim Yürütme Kurulu 30.03.2011 tarihli toplantısında alınan karar ile ve 2547 Sayılı Kanunun 2880 Sayılı Kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü olarak değiştirilmesi uygun görülmüştür. Pazarlama Programı Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü altında yer alan bir program halini almıştır. Personel Daire Başkanlığı ve Okul Yönetimi tarafından isim değişikliğine ilişkin güncelemeler devam etmektedir. Meslek Yüksekokulumuz; eğitim öğretim açısından hayırsever işadamı tarafından yaptırılan mükemmel bir fiziki yapılanmanın yanında, tüm sınıflarımızda bilişim ve gelişim teknolojilerine uygun projeksiyon ve benzeri donanımlarla eğitim yapmaktadır. Ayrıca bilişim hizmetleri için 30’ar kişilik 1 adet bilgisayar laboratuarı, tam gün hizmet veren okuma salonu, konferans salonu, öğrenci kantini, öğrenci otoparkı, ayrıca dinlenme amaçlı kamelya ile birlikte yeşillendirilmiş temiz bir çevre düzenlemesine sahip imkânlarla öğrencilerimize hizmet sunmaktadır. Okulumuzda verilen eğitim öğrenci odaklı olup, çıktıya hedeflenmektedir. Bu bağlamda yetiştirdiğimiz öğrencilerin araştırmacı, takım çalışmasına yatkın, yaratıcı düşüncesini ortaya koyabilme kabiliyetini ön plana çıkarma amaçlanmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama alanı ile ilgili temel düzeyde güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ürün ve marka yönetiminin temel kavramlarını açıklar.
  • Pazarlama iletişimi kapsamında halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları bilgi sahibi olur.
  • Müşteri ilişkileri yönetimi konularında bilgi sahibidir.
  • Girişimcilik ve inovasyon konularında bilgi sahibidir.
  • Pazarlama alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
  • Mesleki alanda temel bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
  • Pazarlama alanı ile ilgili problemleri ve konuları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
  • Dijital pazarlama, perakende yönetimi ve satış tekniklerini açıklar ve uygular.
  • Uluslararası pazarlama ve dış ticaret tekniklerini açıklar ve uygular.
  • Pazarlama alanı ile ilgili edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini ilgililere yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunar, kendini anlaşılır biçimde ifade eder.
  • Pazarlama stratejilerini oluşturur ve süreçleri yönetir.
  • Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır, etkin ve disiplinli çalışır.
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  • Pazarlama alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak bilgiler ile yenilikleri takip eder ve temel düzeyde iletişim kurabilir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

T.C. KAYSERİ ÜNİVERSİTESİ PINARBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNERGESİ:

Sınavlar MADDE 16- (1) Ara sınavları, mazeret sınavları, dönem veya yıl sonu sınavları, bütünleme ve Senatoca belirlenen diğer sınavlar aşağıdaki esaslara göre yapılır:

a) Sınavlar; test, yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-Sözlü, yazılıuygulamalı ya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Bir ders için her dönemde en az bir ara sınav yapılır. Sınavların yapılış şekillerine ve sayılarına ilgili kurul karar verir.

b) Öğrenciler, sınav programlarında belirtilen gün, saat ve yerde sınava girmek zorundadır. Öğrencinin girmemesi gereken bir sınava girmesi hâlinde aldığı not iptal edilir. Öğrenciler, sınavlarda kimlik belgelerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar.

c) Dini ve milli bayramlar dışında Cumartesi ve Pazar günleri de sınav yapılabilir.

ç) Haklı ve geçerli sebeplerle ara sınava giremeyen öğrencilere ilgili yönetim kurulunca mazeret sınavı hakkı tanınır. Ara sınavların dışındaki sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınmaz. Mazeret sınavından yararlanmak isteyen öğrencilerin ders dönemi bitmeden ve mazeretin sona ermesinden itibaren en geç yedi gün içinde ilgili birime başvurmaları gerekir. Mazeret sınavı hakkı, aynı ders için birden fazla kullanılamaz. Mazeret sınavları ilgili dönem içinde yapılır.

d) Derse kayıt ve devam şartlarını sağlayan öğrenciler, akademik takvime uygun olarak dönem veya yıl sonu sınavlarına girerler.

e) Azami ders yükü sınırları içinde kalmak şartıyla öğrenciler, notlarırını yükseltmek üzere her dönem başında başarılı oldukları derslere yeniden kaydolarak o dersin sınavlarına girebilirler. Ayrıca yarıyıl sonu sınavı sonucunda başarılı olan öğrenciler not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına girebilirler. Her iki durumda da en son alınan not geçerli sayılır. Not yükseltmek için sınava girmek isteyen öğrenciler, o dersin bütünleme sınavının yapılacağı tarihten en az üç gün önce ÖBİSİS'den sınava gireceklerini belirtmek zorundadırlar. Aksi durumda bu öğrenciler sınava giremezler; sınava girseler dahi sınavları geçersiz sayılır.

f) Bütünleme sınavları her dönem sonrasında ilgili dönem dersleri için yapılabilir. Bu sınavın yöntemine ve tarihine ilgili kurul karar verir. Sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde ek bütünleme sınav hakkı Senato tarafından belirlenebilir.

g) Bütünleme sınavlarından sonra devamını almış olmak kaydıyla dönemine bakılmaksızın mezun olabilmek için ders hükmünde olmayan bitirme ödevi, bitirme tezi, staj ve hazırlık sınıfı hariç tek dersi kalan öğrencilere tek ders sınav hakkı verilir. Tek ders sınavında ara sınav notu dikkate alınmaz. Tek ders sınavına giren öğrencilerin başarı notu, sadece tek ders sınav notuna göre belirlenir.

Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi MADDE 19- (1) Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır.

(2) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir.

(3) Ham başarı puanı; dönem veya yıl sonu sınav puanının % 60’ına, ara sınavların puan ortalamasının % 40’inin eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur; ancak, ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır.

(4) Ham başarı notları, esasları Senato tarafından belirlenen bağıl not dönüşüm yöntemlerinden Yöntem I (50 civarı) kullanılarak belirlenir.

(5) Üniversitede kullanılan 4’lük sistem başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Başarı Notu Katsayı

  • AA Başarı Derecesi 4.00 BA Mükemmel 3.50 BB Pekiyi 3.00 CB İyi 2.50 CC Orta 2.00 DC Yeterli 1.50 DD Kalır 1.00 FD Kalır 0.50 FF Kalır 0.00 Kalır.
  • (6) Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Üniversiteye kayıt MADDE 6

(1) Öğrencilerin Meslek Yüksekokuluna kayıtları Yükseköğretim Kurulu ve Senato tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Üniversiteye kayıt işlemi adayın bizzat kendisi tarafından yaptırılır. Ancak haklı ve geçerli mazereti olanların kayıtları noter onaylı vekâletname verilen kişiler tarafından da yaptırılabilir. Kayıt için gerekli şartlar şunlardır:

a) Lise veya dengi meslek okulu ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke liselerinden birinden mezun olmak, (YÖK’ün lise mezuniyetleri için bir süre tanıması durumunda, öğrencinin kaydı lise diploması olmadan yapılır; tanınan süre sonunda lise diplomasını getirememesi durumunda öğrencinin kaydı iptal edilerek Üniversite ile ilişiği kesilir.)

b) ÖSYM tarafından yapılan sınav sonucunda Üniversitenin ilgili birimine yerleştirilmiş olmak,

(2) Öğrenciler e-devlet üzerinden veya Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBİSİS) üzerinden kayıtlarını yaptırabilirler.

(3) Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları ilgili mevzuat hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yapılır,

(4) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik ve adlî sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. Eksik belge veya posta yoluyla kesin kayıt yapılmaz. Belirlenen tarihler arasında kesin kaydını yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.

(5) Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye öğrenci kimlik kartı verilir. Kimlik kartının kaybedilmesi durumunda, yerel veya ulusal bir gazetede yayımlanan kayıp ilanına istinaden yenisi verilir. Üniversiteden mezun olan veya ilişiği kesilen öğrencilerin kimlik kartları geri alınır.

Meslek Yüksekokulumuzda Eğitim Öğretim Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.

  • https://pmyo.kayseri.edu.tr/mevzuat/Egitim-Ogretim-Yonergesi/PinarbasiMeslek-Yuksekokulu/7/3

Başarma Şartları
Mezuniyet derecesi MADDE 29 (1) Mezuniyet derecesi; derslerin kredi değerleri ile bu derslerin başarı notlarının karşılığı olan katsayıların çarpımlarının cebirsel toplamının toplam krediye bölünmesiyle belirlenir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu programın eğitim planında zorunlu olarak alması gereken tüm dersleri alıp başarmış olması, seçmeli ders paketlerinden alınması gereken kadar seçmeli dersleri alıp başarmış olması, almış olduğu tüm dersleri başarmış olması, varsa stajlarını tamamlamış olması, mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması ve en az eğitim planında belirtilen mezuniyet kredisi kadar dersten başarılı olması gerekir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama bölümü mezunlarımız kamu ve özel sektör kuruluşlarında mağazalarda veya sahada satış elemanı, satış temsilcisi, satış müdürü, şirketlerde pazarlama araştırmacısı, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı olarak görev yapabilmektedir.
 


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031937

Qualification Title
Marketing Associate Degree
Awarding BodyKayseri University
Awarding Body ContactKayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI
Awarding Body Urlhttps://www.kayseri.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
  • They can undertake different tasks by working as a team in different departments in public and private sector institutions in the field of marketing.
  • They can continue academic and/or continuing education programmes for their professional career development in the field of marketing.
  • They can establish their own company as an entrepreneur in their field or take an active role in this process.
Learning Environments

In 2017, the Department of Marketing and Foreign Trade, Marketing Programme, which was opened within Erciyes University Pınarbaşı Vocational School and started to admit students in the 2017-2018 academic year, was transferred to Kayseri University, which was established by the law published in the Official Gazette dated 18 May 2018 and numbered 30425 with the Law on the Amendment of Higher Education Law and Some Laws and Decree Laws, and continues its education and training. With the decision taken at the meeting of the Higher Education Executive Board dated 30.03.2011 and in accordance with Article 7/d-2 of the Law No. 2547 amended by the Law No. 2880, it was deemed appropriate to change the Department of Marketing and Foreign Trade to the Department of Marketing and Advertising. Marketing Programme has become a programme under the Department of Marketing and Advertising. Updates regarding the name change by the Personnel Department and School Management are ongoing. Our Vocational School; In addition to an excellent physical structure built by a philanthropist businessman in terms of education and training, all our classes are equipped with projectors and similar equipment suitable for information and development technologies. In addition, 1 computer laboratory for 30 people for IT services, a full-day reading room, a conference hall, a student canteen, a student car park, as well as a camellia for recreational purposes and a greened and clean landscaping serve our students. The education given in our school is studentoriented and aimed at output. In this context, it is aimed to bring to the forefront the ability of the students we train to be researchers, prone to teamwork, and to put forward their creative thinking.

Description
  • Have a basic level of current, theoretical and practical knowledge about the field of marketing.
  • Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
  • Explain the basic concepts of product and brand management.
  • Have knowledge of public relations and advertising practices within the scope of marketing communication.
  • Have knowledge about customer relationship management.
  • Have knowledge about entrepreneurship and innovation.
  • Follow the current developments and applications related to the field of marketing and use them effectively.
  • Use basic information technologies effectively in the professional field.
  • Have the ability to evaluate problems and issues related to the field of marketing with a critical approach and to offer solutions.
  • Explain and apply digital marketing, retail management and sales techniques.
  • Explain and apply international marketing and foreign trade techniques.
  • Effectively present the knowledge, skills and thoughts acquired in the field of marketing to the relevant people through written and oral communication and express themselves clearly.
  • Create marketing strategies and manage the processes.
  • Take responsibility as a team member to solve the problems encountered in applications related to the field of marketing, work effectively and disciplined.
  • Have an awareness of career management and lifelong learning.
  • Have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of data related to the field of marketing.
  • Follow the innovations and innovations with information using a foreign language and communicate at a basic level.
Key Competencies

Has the key competences listed below at pre-advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression

Further Info

T.C. KAYSERİ UNIVERSITY PINARBAŞI VOCATIONAL SCHOOL EDUCATION AND TRAINING DIRECTIVE:

Exams ARTICLE 16- (1) Midterm exams, make-up exams, final exams, make-up exams and other exams determined by the Senate are conducted according to the following principles:

a) Exams can be conducted as test, written, oral, practical or written-oral, written-applied or written-oral-applied. At least one midterm exam is held for a course in each semester. The relevant board decides on the types and numbers of exams.

b) Students must take the exams on the day, time and place specified in the exam programmes. If a student takes an exam that he/she should not take, the grade he/she receives is cancelled.

c) Exams can be held on Saturdays and Sundays except for religious and national holidays.

ç) Students who cannot take the midterm exam for justified and valid reasons are given the right to an excuse exam by the relevant board of directors. No make-up exam right is granted for exams other than midterm exams. Students who want to benefit from the excuse exam must apply to the relevant unit before the end of the course period and within seven days at the latest from the end of the excuse. The right to make-up exam cannot be used more than once for the same course. Excuse exams are held within the relevant semester.

d) Students who meet the course registration and attendance requirements take the semester or year-end exams in accordance with the academic calendar.

e) Provided that they stay within the maximum course load limits, students can re-register for the courses they have been successful at the beginning of each semester in order to increase their grades and take the exams of that course. In addition, students who are successful in the final exam can take the make-up exam in order to raise their grades. In both cases, the last grade taken is considered valid. Students who want to take the exam to improve their grades must indicate that they will take the exam from ÖBİSİS at least three days before the date of the make-up exam of that course. Otherwise, these students cannot take the exam; even if they take the exam, their exams are deemed invalid.

f) Make-up exams can be held for the related semester courses after each semester. The relevant board decides on the method and date of this exam. In units that apply the class passing system, additional make-up exam right may be determined by the Senate.

g) After the make-up exams, students who have taken the continuation of the course, regardless of the semester, are given the right to take a single course exam, except for the graduation homework, graduation thesis, internship and preparatory class, which are not considered as a course in order to graduate. The midterm exam grade is not taken into account in the single course exam. The success grade of students who take the single course exam is determined only according to the single course exam grade.

Measurement and evaluation of success ARTICLE 19- (1) Exams are measured out of 100 points. The midterm and final exam results of a course are shown with a numerical score. The score of the exams that the student did not take is zero (0).

(2) The average midterm exam score is determined by dividing the sum of the student's scores in the midterm exams by the number of midterm exams taken. The fractional number to be found in this way is increased to a whole number.

(3) The raw success score is calculated by adding 40% of the average score of the midterm exams to 60% of the semester or year-end exam score. In the calculation of these ratios, fractions are preserved; however, in the calculation of the raw achievement score, half numbers are rounded up to whole numbers.

(4) Raw achievement grades are determined by using Method I (around 50), one of the relative grade conversion methods whose principles are determined by the Senate.

(5) The grades and coefficients of the 4 point system used at the University are shown in the table below:

  • Achievement Grade Coefficient AA Achievement Grade 4.00 BA Excellent 3.50 BB Good 3.00 CB Good 2.50 CC Fair 2.00 DC Satisfactory 1.50 DD Failing 1.00 FD Failing 0.50 FF Failing 0.00 Failing
  • (6) In order to be successful in a course, the grade must be at least CC or higher.
Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions.

These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of associate degree programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma programme will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programmes is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree programme will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year at the beginning of each year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK).

YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation

Access Requirements

T.C. KAYSERİ UNIVERSITY PINARBAŞI VOCATIONAL SCHOOL EDUCATION AND TRAINING DIRECTIVE: ARTICLE 6

(1) Registration of students to the Vocational School is made in accordance with the principles to be determined by the Higher Education Council and the Senate. Registration to the university is made by the candidate himself/herself. However, the registrations of those with justified and valid excuses can also be made by persons who are given a notarised power of attorney. The requirements for registration are as follows:

a) Graduating from a high school or equivalent vocational school or one of the high schools of a foreign country whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, (In case YÖK allows a period of time for high school graduation, the student's registration is made without a high school diploma; If the student fails to bring the high school diploma at the end of the allotted period, the student's registration is cancelled and his/her relationship with the University is terminated. )

b) To be placed in the relevant unit of the University as a result of the exam conducted by OSYM.

(2) Students can register via e-government or the University Student Information System (ÖBİSİS).

(3) The registration of foreign students to the University is made within the framework of the provisions of the relevant legislation and the principles determined by the Senate,

(4) The original or a copy approved by the University of the documents required for registration are accepted. Regarding military service and criminal record, the process is carried out based on the candidate's declaration. Final registration cannot be made with incomplete documents or by post. Candidates who do not make their final registration between the specified dates cannot claim any rights.

(5) A student ID card is given to the student who makes a final registration to the University. In case of loss of the ID card, a new one is issued based on the loss announcement published in a local or national newspaper. Identity cards of students who graduate or dismiss from the University are taken back.

Conditions for SuccessT.C. KAYSERİ UNIVERSITY PINARBAŞI VOCATIONAL SCHOOL EDUCATION AND TRAINING DIRECTIVE: Graduation degree ARTICLE 29- (1) Graduation degree is determined by dividing the algebraic sum of the product of the credit values of the courses and the coefficients corresponding to the success grades of these courses by the total credits. In order for a student to graduate, he/she must have taken and succeeded in all the compulsory courses in the education plan of the programme he/she is enrolled in, must have taken and succeeded in as many elective courses as required in the elective course packages, must have succeeded in all the courses he/she has taken, must have completed his/her internships, if any, must have a graduation degree of at least 2.00 and must be successful in at least as many courses as the graduation credits specified in the education plan. Diplomas ARTICLE 30 (1) Those who successfully complete a four-semester (two-year) education programme are awarded an associate degree diploma and its supplement. Students are given a temporary graduation certificate until the diploma and its supplement are prepared. Diploma is given once. In case of loss, the diploma is reissued in a second copy. Diplomas are signed by the director of the college and the Rector.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of Marketing can work as salesperson, sales representative, sales manager, marketing researcher, customer relations officer, public relations officer, advertising and promotion specialist in public and private sector organisations in stores or in the field.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031937


Qualification Title
Marketing Associate Degree

Awarding Body
Kayseri University

Awarding Body Contact
Kayseri University Rectorate, Mevlana Neighborhood 15 Temmuz Campus Kümeevler No:5 38280 Talas / KAYSERI

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
  • They can undertake different tasks by working as a team in different departments in public and private sector institutions in the field of marketing.
  • They can continue academic and/or continuing education programmes for their professional career development in the field of marketing.
  • They can establish their own company as an entrepreneur in their field or take an active role in this process.

Learning Environments

In 2017, the Department of Marketing and Foreign Trade, Marketing Programme, which was opened within Erciyes University Pınarbaşı Vocational School and started to admit students in the 2017-2018 academic year, was transferred to Kayseri University, which was established by the law published in the Official Gazette dated 18 May 2018 and numbered 30425 with the Law on the Amendment of Higher Education Law and Some Laws and Decree Laws, and continues its education and training. With the decision taken at the meeting of the Higher Education Executive Board dated 30.03.2011 and in accordance with Article 7/d-2 of the Law No. 2547 amended by the Law No. 2880, it was deemed appropriate to change the Department of Marketing and Foreign Trade to the Department of Marketing and Advertising. Marketing Programme has become a programme under the Department of Marketing and Advertising. Updates regarding the name change by the Personnel Department and School Management are ongoing. Our Vocational School; In addition to an excellent physical structure built by a philanthropist businessman in terms of education and training, all our classes are equipped with projectors and similar equipment suitable for information and development technologies. In addition, 1 computer laboratory for 30 people for IT services, a full-day reading room, a conference hall, a student canteen, a student car park, as well as a camellia for recreational purposes and a greened and clean landscaping serve our students. The education given in our school is studentoriented and aimed at output. In this context, it is aimed to bring to the forefront the ability of the students we train to be researchers, prone to teamwork, and to put forward their creative thinking.


Description
  • Have a basic level of current, theoretical and practical knowledge about the field of marketing.
  • Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
  • Explain the basic concepts of product and brand management.
  • Have knowledge of public relations and advertising practices within the scope of marketing communication.
  • Have knowledge about customer relationship management.
  • Have knowledge about entrepreneurship and innovation.
  • Follow the current developments and applications related to the field of marketing and use them effectively.
  • Use basic information technologies effectively in the professional field.
  • Have the ability to evaluate problems and issues related to the field of marketing with a critical approach and to offer solutions.
  • Explain and apply digital marketing, retail management and sales techniques.
  • Explain and apply international marketing and foreign trade techniques.
  • Effectively present the knowledge, skills and thoughts acquired in the field of marketing to the relevant people through written and oral communication and express themselves clearly.
  • Create marketing strategies and manage the processes.
  • Take responsibility as a team member to solve the problems encountered in applications related to the field of marketing, work effectively and disciplined.
  • Have an awareness of career management and lifelong learning.
  • Have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of data related to the field of marketing.
  • Follow the innovations and innovations with information using a foreign language and communicate at a basic level.

Key Competencies

Has the key competences listed below at pre-advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression


Further Info

T.C. KAYSERİ UNIVERSITY PINARBAŞI VOCATIONAL SCHOOL EDUCATION AND TRAINING DIRECTIVE:

Exams ARTICLE 16- (1) Midterm exams, make-up exams, final exams, make-up exams and other exams determined by the Senate are conducted according to the following principles:

a) Exams can be conducted as test, written, oral, practical or written-oral, written-applied or written-oral-applied. At least one midterm exam is held for a course in each semester. The relevant board decides on the types and numbers of exams.

b) Students must take the exams on the day, time and place specified in the exam programmes. If a student takes an exam that he/she should not take, the grade he/she receives is cancelled.

c) Exams can be held on Saturdays and Sundays except for religious and national holidays.

ç) Students who cannot take the midterm exam for justified and valid reasons are given the right to an excuse exam by the relevant board of directors. No make-up exam right is granted for exams other than midterm exams. Students who want to benefit from the excuse exam must apply to the relevant unit before the end of the course period and within seven days at the latest from the end of the excuse. The right to make-up exam cannot be used more than once for the same course. Excuse exams are held within the relevant semester.

d) Students who meet the course registration and attendance requirements take the semester or year-end exams in accordance with the academic calendar.

e) Provided that they stay within the maximum course load limits, students can re-register for the courses they have been successful at the beginning of each semester in order to increase their grades and take the exams of that course. In addition, students who are successful in the final exam can take the make-up exam in order to raise their grades. In both cases, the last grade taken is considered valid. Students who want to take the exam to improve their grades must indicate that they will take the exam from ÖBİSİS at least three days before the date of the make-up exam of that course. Otherwise, these students cannot take the exam; even if they take the exam, their exams are deemed invalid.

f) Make-up exams can be held for the related semester courses after each semester. The relevant board decides on the method and date of this exam. In units that apply the class passing system, additional make-up exam right may be determined by the Senate.

g) After the make-up exams, students who have taken the continuation of the course, regardless of the semester, are given the right to take a single course exam, except for the graduation homework, graduation thesis, internship and preparatory class, which are not considered as a course in order to graduate. The midterm exam grade is not taken into account in the single course exam. The success grade of students who take the single course exam is determined only according to the single course exam grade.

Measurement and evaluation of success ARTICLE 19- (1) Exams are measured out of 100 points. The midterm and final exam results of a course are shown with a numerical score. The score of the exams that the student did not take is zero (0).

(2) The average midterm exam score is determined by dividing the sum of the student's scores in the midterm exams by the number of midterm exams taken. The fractional number to be found in this way is increased to a whole number.

(3) The raw success score is calculated by adding 40% of the average score of the midterm exams to 60% of the semester or year-end exam score. In the calculation of these ratios, fractions are preserved; however, in the calculation of the raw achievement score, half numbers are rounded up to whole numbers.

(4) Raw achievement grades are determined by using Method I (around 50), one of the relative grade conversion methods whose principles are determined by the Senate.

(5) The grades and coefficients of the 4 point system used at the University are shown in the table below:

  • Achievement Grade Coefficient AA Achievement Grade 4.00 BA Excellent 3.50 BB Good 3.00 CB Good 2.50 CC Fair 2.00 DC Satisfactory 1.50 DD Failing 1.00 FD Failing 0.50 FF Failing 0.00 Failing
  • (6) In order to be successful in a course, the grade must be at least CC or higher.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;

YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions.

These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programmes in higher education institutions.

1.2. The curriculum of associate degree programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma programme will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programmes is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree programme will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year at the beginning of each year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK).

YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation


Access Requirements

T.C. KAYSERİ UNIVERSITY PINARBAŞI VOCATIONAL SCHOOL EDUCATION AND TRAINING DIRECTIVE: ARTICLE 6

(1) Registration of students to the Vocational School is made in accordance with the principles to be determined by the Higher Education Council and the Senate. Registration to the university is made by the candidate himself/herself. However, the registrations of those with justified and valid excuses can also be made by persons who are given a notarised power of attorney. The requirements for registration are as follows:

a) Graduating from a high school or equivalent vocational school or one of the high schools of a foreign country whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, (In case YÖK allows a period of time for high school graduation, the student's registration is made without a high school diploma; If the student fails to bring the high school diploma at the end of the allotted period, the student's registration is cancelled and his/her relationship with the University is terminated. )

b) To be placed in the relevant unit of the University as a result of the exam conducted by OSYM.

(2) Students can register via e-government or the University Student Information System (ÖBİSİS).

(3) The registration of foreign students to the University is made within the framework of the provisions of the relevant legislation and the principles determined by the Senate,

(4) The original or a copy approved by the University of the documents required for registration are accepted. Regarding military service and criminal record, the process is carried out based on the candidate's declaration. Final registration cannot be made with incomplete documents or by post. Candidates who do not make their final registration between the specified dates cannot claim any rights.

(5) A student ID card is given to the student who makes a final registration to the University. In case of loss of the ID card, a new one is issued based on the loss announcement published in a local or national newspaper. Identity cards of students who graduate or dismiss from the University are taken back.


Conditions for Success
T.C. KAYSERİ UNIVERSITY PINARBAŞI VOCATIONAL SCHOOL EDUCATION AND TRAINING DIRECTIVE: Graduation degree ARTICLE 29- (1) Graduation degree is determined by dividing the algebraic sum of the product of the credit values of the courses and the coefficients corresponding to the success grades of these courses by the total credits. In order for a student to graduate, he/she must have taken and succeeded in all the compulsory courses in the education plan of the programme he/she is enrolled in, must have taken and succeeded in as many elective courses as required in the elective course packages, must have succeeded in all the courses he/she has taken, must have completed his/her internships, if any, must have a graduation degree of at least 2.00 and must be successful in at least as many courses as the graduation credits specified in the education plan. Diplomas ARTICLE 30 (1) Those who successfully complete a four-semester (two-year) education programme are awarded an associate degree diploma and its supplement. Students are given a temporary graduation certificate until the diploma and its supplement are prepared. Diploma is given once. In case of loss, the diploma is reissued in a second copy. Diplomas are signed by the director of the college and the Rector.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of Marketing can work as salesperson, sales representative, sales manager, marketing researcher, customer relations officer, public relations officer, advertising and promotion specialist in public and private sector organisations in stores or in the field.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode