Yeterlilik Kodu | TR0030035374 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama (Sapanca MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.subu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte;
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.10.2025 - 31.12.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğretim planında yer alan tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak. 120 AKTS kredisini tamamlamak. 30 günlük yaz stajını başarıyla yapmış olmak. İşletmede Mesleki Eğitimi başarıyla tamamlamış olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Pazarlama Programı mezunları;
Ayrıca öğrenciler, Çift Anadal Programı (ÇAP) kapsamında, Pazarlama Programı ile eş zamanlı olarak ikinci bir anadaldan ön lisans diploması alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 3. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030035374
ISCO 08
ISCO 08
Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte;
- Kamu veya özel sektörde, farklı iş alanlarında faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama ve ilişkili departmanlarında çeşitli pozisyonlarda istihdam edilmeleri veya girişimcilik yeteneklerini kullanarak kendi işlerini kurmaları,
- Mezuniyet sonrası lisans düzeyinde eğitimlerine devam etmek isteyen öğrencilerin DGS (Dikey Geçiş Sınavı)’de başarılı olmaları,
- Sürekli eğitim felsefesi ile meslek hayatları boyunca eğitimler almak suretiyle becerilerini geliştirmeleri amaçlanır.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Pazarlama stratejilerini oluşturur ve süreçleri yönetir.
- Halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi ve marka yönetiminin temel kavramları ve mevzuatı açıklar.
- Satış, reklam ve elektronik pazarlama tekniklerini açıklar ve uygular.
- Uluslararası pazarlama ve dış ticaret tekniklerini açıklar ve uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Program müfredatında yer alan tüm derslerin ölçme ve değerlendirme süreçleri, SUBÜ Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili yönerge doğrultusunda yürütülmektedir.
- Derslerde kullanılacak ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri, ölçme sayısı ve oranları Senato tarafından kabul edilen yönergede belirlenen ilkelere göre düzenlenir.
- Ölçme ve değerlendirme; dönem içi ve dönem sonu faaliyetlerin değerlendirilmesi ile gerçekleşmektedir.
- Öğrencilerin derslerdeki başarı düzeyleri yıl içinde en az 4 sınav ve yıl sonunda 1 final sınavı ile ölçülmektedir. Yıl içindeki sınavlar ara sınav, kısa sınav, ödev, proje, sözlü, performans ödevi gibi farklı yöntemlerden oluşabilmektedir.
- Bu değerlendirme yöntemlerinden alınacak notların, dönem sonu ders notundaki yüzdesi (ağırlığı), ilgili dersin koordinatörü tarafından belirlenmektedir.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, SUBÜ Bilgi Yönetim Sisteminde (BYS) bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.10.2025 - 31.12.2028
- Pazarlama Programına ÖSYM tarafından yapılan üniversitelere giriş sınavı ile öğrenci alınmaktadır.
- Öğrenciler Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanları ile Programı tercih edebilmektedirler.
- Yabancı Uyruklu öğrenciler ise Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) ile kabul edilmektedir.
- Ayrıca Yatay Geçiş ve Çift Anadal Programı (ÇAP) ile öğrenci kabulü mümkündür.
- Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda üniversiteye yerleştirilme işlemleri ÖSYM tarafından yapılırken, kayıtlar ise e-Devlet sistemi üzerinden ya da birim öğrenci işleri tarafından yapılmaktadır.
Pazarlama Programı mezunları;
- Kamu veya özel sektörde, farklı iş alanlarında faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama ve ilişkili departmanlarında çeşitli pozisyonlarda (örneğin satış müdürü, pazarlama araştırmacısı, satış sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, halkla ilişkiler sorumlusu, reklam ve tanıtım uzmanı vs.) olarak görev alabilmektedir.
- Girişimcilik yeteneklerini kullanarak kendi işlerini kurabilmektedir.
- DGS’de (Dikey Geçiş Sınavında) başarılı olmaları halinde lisans programlarına devam edebilmektedir.
Ayrıca öğrenciler, Çift Anadal Programı (ÇAP) kapsamında, Pazarlama Programı ile eş zamanlı olarak ikinci bir anadaldan ön lisans diploması alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
3. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
4. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030035374 | |
Qualification Title | Associate Degree in Marketing Program | |
Awarding Body | Sakarya University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | Sakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.subu.edu.tr/en | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | Graduates of the program are expected to:
| |
Learning Environments | Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is provided through internships or on-the-job vocational training in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as in industries and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has the key competencies listed below at pre-advanced level. • Digital Competence • Personal, Social, and Learning to Learn Competence • Citizenship Competence • Entrepreneurial Competence • Cultural Awareness and Expression Competence | |
Further Info | • The assessment and evaluation processes for all courses in the program curriculum are carried out in accordance with the SUBÜ Education, Teaching, and Examination Regulations and the relevant guidelines. • The assessment and evaluation methods, types of exams, number of assessments, and their weightings are determined based on the principles set out in the guidelines approved by the Senate. • Assessment and evaluation are conducted through the evaluation of both in-term and end-of-term activities. • Students’ academic performance in courses is measured through at least four exams throughout the year and one final exam at the end of the year. In-term assessments may include midterm exams, quizzes, assignments, projects, oral exams, and performance tasks. • The percentage (weight) of these assessment components in the final course grade is determined by the course coordinator. • Both letter grading and numerical grading systems are used to evaluate student performance. • The assessment and evaluation system for each course is detailed in the course description page within the SUBÜ Information Management System (BYS). | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for the Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK) Accreditation Start/End Date: 01.10.2025 - 31.12.2028 | |
Access Requirements | • Students are admitted to the Marketing Program through the university entrance exam conducted by ÖSYM. • Candidates can apply to the program based on their Basic Proficiency Test (TYT) scores. • International students are admitted through the Foreign Student Exam (YÖS). • Additionally, student admissions are possible through Lateral Transfer (Yatay Geçiş) and the Double Major Program (ÇAP). • While university placements are carried out by ÖSYM based on students’ preferences, registration is completed via the e-Government system (e-Devlet) or by the student affairs office. | |
Conditions for Success | Achieve a minimum General Grade Point Average (GPA) of 2.00 out of 4.00 in all courses included in the curriculum. Complete 120 ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits. Successfully complete a 30-day summer internship. Successfully complete the Vocational Training in the Workplace. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Marketing Program Graduates:
Additionally, students can obtain a second associate degree simultaneously with the Marketing Program through the Double Major Program (ÇAP). | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 4. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030035374
ISCO 08
ISCO 08
Graduates of the program are expected to:
- Be employed in various positions within the marketing and related departments of businesses operating in different sectors in the public or private sector, or establish their own businesses by utilizing their entrepreneurial skills.
- Successfully pass the DGS (Vertical Transfer Exam) if they wish to continue their education at the bachelor’s level after graduation.
- Develop their skills throughout their careers by continuously engaging in educational activities in line with the philosophy of lifelong learning.
Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is provided through internships or on-the-job vocational training in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as in industries and workplaces.
- Possesses fundamental, up-to-date, and practical knowledge related to their profession.
- Has knowledge of occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
- Follows and effectively applies current developments and practices in their profession.
- Efficiently uses information technologies (software, programs, animations, etc.) relevant to their profession.
- Has the ability to analyze and evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and propose solutions.
- Effectively presents their thoughts in written and verbal communication and expresses them clearly.
- Takes responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in professional applications.
- Is aware of career management and lifelong learning.
- Adheres to social, scientific, cultural, and ethical values in the collection, application, and dissemination of data related to their field.
- Follows developments in their field and communicates with colleagues using a foreign language.
- Develops marketing strategies and manages processes.
- Explains the fundamental concepts and regulations of public relations, customer relationship management, product management, and brand management.
- Explains and applies sales, advertising, and e-marketing techniques.
- Explains and applies international marketing and foreign trade techniques.
Has the key competencies listed below at pre-advanced level.
• Digital Competence
• Personal, Social, and Learning to Learn Competence
• Citizenship Competence
• Entrepreneurial Competence
• Cultural Awareness and Expression Competence
• The assessment and evaluation processes for all courses in the program curriculum are carried out in accordance with the SUBÜ Education, Teaching, and Examination Regulations and the relevant guidelines.
• The assessment and evaluation methods, types of exams, number of assessments, and their weightings are determined based on the principles set out in the guidelines approved by the Senate.
• Assessment and evaluation are conducted through the evaluation of both in-term and end-of-term activities.
• Students’ academic performance in courses is measured through at least four exams throughout the year and one final exam at the end of the year. In-term assessments may include midterm exams, quizzes, assignments, projects, oral exams, and performance tasks.
• The percentage (weight) of these assessment components in the final course grade is determined by the course coordinator.
• Both letter grading and numerical grading systems are used to evaluate student performance.
• The assessment and evaluation system for each course is detailed in the course description page within the SUBÜ Information Management System (BYS).
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for the Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK)
Accreditation Start/End Date:
01.10.2025 - 31.12.2028
• Students are admitted to the Marketing Program through the university entrance exam conducted by ÖSYM.
• Candidates can apply to the program based on their Basic Proficiency Test (TYT) scores.
• International students are admitted through the Foreign Student Exam (YÖS).
• Additionally, student admissions are possible through Lateral Transfer (Yatay Geçiş) and the Double Major Program (ÇAP).
• While university placements are carried out by ÖSYM based on students’ preferences, registration is completed via the e-Government system (e-Devlet) or by the student affairs office.
Marketing Program Graduates:
- Can work in various positions within the marketing and related departments of businesses operating in different sectors of the public or private sector, such as sales manager, marketing researcher, sales representative, customer relations specialist, public relations officer, advertising and promotion specialist, etc.
- Can establish their own businesses by utilizing their entrepreneurial skills.
- Can continue their education in bachelor’s degree programs if they successfully pass the DGS (Vertical Transfer Exam).
Additionally, students can obtain a second associate degree simultaneously with the Marketing Program through the Double Major Program (ÇAP).
1. Higher Education Law No. 2547
2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
4. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.
