Yeterlilik Kodu

TR0030016231

Yeterlilik Adı
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Program kapsamında, pazarlamanın bir bilim alanı olarak ortaya çıkması ile birlikte irdelenmeye başlayan pazarlamaya ilişkin temel kavramlar ve güncel pazarlama konuları yer almaktadır. Bu açıdan programda; temel pazarlama yaklaşımları, pazarlama ve sayısal analizler, reklam uygulamaları, tüketici hakları, satış güçlerinin örgütlenmesi, elektronik iş modelleri, etik, AVM'ler için pazarlama stratejileri, nörobilim yöntemlerinin etkileri vb. konular ele alınmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlamanın işletme fonksiyonları içerisindeki önemini kavrar.
  • Pazarlamanın diğer disiplinler ile olan ilişkisini bilir.
  • Pazarlama stratejileri geliştirir ve iş hayatında uygulamaya koyar.
  • Pazarlama kaynaklı sorunları tanımlayabilir, anlayabilir, çözümler geliştirebilir.
  • Pazarlamada etik hakkında bilgi sahibi olur.
  • Pazarlama ile ilgili hukuki konular hakkında bilgi sahibi olur.
  • Pazarlama alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, öğrenir.
  • Pazarlama araştırması süreci hakkında bilgi sahibi olur.
  • Stratejik pazarlama planlamasının neden önemli olduğunu bilir.
  • Tüketicilerin satın alma kararları üzerinde etkili olan faktörler hakkında bilgi sahibidir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıÖğrencilerin tüm ders yüklerini başarı ile tamamlamış olmaları (derslerden başarılı olabilmek için en az C notunun alınmış olması gerekmektedir), genel not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, en az toplam 120 AKTS ders kredisini sağlamış olmaları ve özgün bir araştırmaya dayalı yüksek lisans tezini başarı ile tamamlamaları gerekmektedir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama Yüksek Lisans Programı'ndan mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektörde çalışabilir, işletmelerin pazarlama departmanlarında istihdam edilebilirler. Bu kapsamda programdan mezun olan öğrenciler; konaklama işletmelerinin, yiyecek-içecek işletmelerinin, bankaların, küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerin, mağazaların vb. pazarlama departmanlarında çalışabilirler. Mezunlar, aynı zamanda pazarlama alanında akademik kariyer de yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030016231


Yeterlilik Adı
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Program kapsamında, pazarlamanın bir bilim alanı olarak ortaya çıkması ile birlikte irdelenmeye başlayan pazarlamaya ilişkin temel kavramlar ve güncel pazarlama konuları yer almaktadır. Bu açıdan programda; temel pazarlama yaklaşımları, pazarlama ve sayısal analizler, reklam uygulamaları, tüketici hakları, satış güçlerinin örgütlenmesi, elektronik iş modelleri, etik, AVM'ler için pazarlama stratejileri, nörobilim yöntemlerinin etkileri vb. konular ele alınmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlamanın işletme fonksiyonları içerisindeki önemini kavrar.
  • Pazarlamanın diğer disiplinler ile olan ilişkisini bilir.
  • Pazarlama stratejileri geliştirir ve iş hayatında uygulamaya koyar.
  • Pazarlama kaynaklı sorunları tanımlayabilir, anlayabilir, çözümler geliştirebilir.
  • Pazarlamada etik hakkında bilgi sahibi olur.
  • Pazarlama ile ilgili hukuki konular hakkında bilgi sahibi olur.
  • Pazarlama alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, öğrenir.
  • Pazarlama araştırması süreci hakkında bilgi sahibi olur.
  • Stratejik pazarlama planlamasının neden önemli olduğunu bilir.
  • Tüketicilerin satın alma kararları üzerinde etkili olan faktörler hakkında bilgi sahibidir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Öğrencilerin tüm ders yüklerini başarı ile tamamlamış olmaları (derslerden başarılı olabilmek için en az C notunun alınmış olması gerekmektedir), genel not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması, en az toplam 120 AKTS ders kredisini sağlamış olmaları ve özgün bir araştırmaya dayalı yüksek lisans tezini başarı ile tamamlamaları gerekmektedir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pazarlama Yüksek Lisans Programı'ndan mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektörde çalışabilir, işletmelerin pazarlama departmanlarında istihdam edilebilirler. Bu kapsamda programdan mezun olan öğrenciler; konaklama işletmelerinin, yiyecek-içecek işletmelerinin, bankaların, küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerin, mağazaların vb. pazarlama departmanlarında çalışabilirler. Mezunlar, aynı zamanda pazarlama alanında akademik kariyer de yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030016231

Qualification Title
Marketing Master Program with Thesis (Second Cycle)
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

Instructors may use a variety of assessment methods including written examinations, projects, and presentations. Success at coursework is measured using the grades below. F and Z indicate that the student was unsuccessful. Letter Grade Numerical Grade A 4 A- 3.7 B+ 3.3 B 3 B- 2.7 C+ 2.3 C 2

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission to the program requires one of the following examination results: ALES(SÖZ)or ALES(EA)minimum 55 points or GRE (minimum 149 points) or GMAT (minimum 450 points). Candidates of the program must have an appropriate level of foreign language (English). If the candidates can document sufficient points in one of the following examinations, they will be directly invited to the interview. Examination Graduate Program KPDS 55 ÜDS 55 YDS 55 e-YDS 55 TOEFL IBT 66 CPE C CAE C YÖKDİL 55 Candidates without the above mentioned foreign language results (including graduates of Başkent University)are obliged to take the English Examination given by Başkent University School of Foreign Languages and be successful in the exam.

Conditions for SuccessStudents are required to complete all coursework successfully (minimum grade C) with a minimum of 2.50/4.00 cumulative grade point average and 120 ECTS credits. Students also should successfully complete a master's thesis based on an original research.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the programme can take jobs in both public and private sectors and be employed in the marketing departments of the businesses. In this context, programme's graduates can be employed in the marketing departments of food and beverage operations, banks, small, medium and large sized enterprises and stores. Graduates of the program can also seek academic careers in the related field.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030016231


Qualification Title
Marketing Master Program with Thesis (Second Cycle)

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

Instructors may use a variety of assessment methods including written examinations, projects, and presentations. Success at coursework is measured using the grades below. F and Z indicate that the student was unsuccessful. Letter Grade Numerical Grade A 4 A- 3.7 B+ 3.3 B 3 B- 2.7 C+ 2.3 C 2


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission to the program requires one of the following examination results: ALES(SÖZ)or ALES(EA)minimum 55 points or GRE (minimum 149 points) or GMAT (minimum 450 points). Candidates of the program must have an appropriate level of foreign language (English). If the candidates can document sufficient points in one of the following examinations, they will be directly invited to the interview. Examination Graduate Program KPDS 55 ÜDS 55 YDS 55 e-YDS 55 TOEFL IBT 66 CPE C CAE C YÖKDİL 55 Candidates without the above mentioned foreign language results (including graduates of Başkent University)are obliged to take the English Examination given by Başkent University School of Foreign Languages and be successful in the exam.


Conditions for Success
Students are required to complete all coursework successfully (minimum grade C) with a minimum of 2.50/4.00 cumulative grade point average and 120 ECTS credits. Students also should successfully complete a master's thesis based on an original research.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the programme can take jobs in both public and private sectors and be employed in the marketing departments of the businesses. In this context, programme's graduates can be employed in the marketing departments of food and beverage operations, banks, small, medium and large sized enterprises and stores. Graduates of the program can also seek academic careers in the related field.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address