Yeterlilik Kodu | TR0030020027 | |
Yeterlilik Adı | Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yücetepe Mahallesi 85.Cadde No:8 06570 Çankaya/ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://hacibayram.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030020027
Yeterlilik Adı
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yücetepe Mahallesi 85.Cadde No:8 06570 Çankaya/ANKARA
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
Akademik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
7
TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
Ana
Kredi Değeri
120
Programın Normal Süresi
2
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Pazarlama alanına ilişkin teorik alt yapıya sahip olmak.
- Pazarlama faaliyeti gerçekleştiren organizasyonlarda görev alabilecek düzeyde temel pazarlama bilgilerine sahip olabilme ve pazarlama alanında yetkinlik kazanmak.
- Pazarlama sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözümleyebilmek.
- Pazarlama faaliyetlerini yürütebilecek bilgi sistemlerini kullanarak veri işleme, analiz etme ve çıktıları yorumlama becerisini kazanabilmek.
- Ülkesinde ve dünyada var olan çevresel etkenlerin (ekonomik, kültürel, sosyal, teknolojik vb.) farkında olarak ülkesini ve işletmesini konumlandırabilmek.
- Alanıyla ilgili temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
- Stratejik düşünceye sahip olarak pazarlama alanında gerekli analizleri gerçekleştirebilme ve strateji oluşturabilmek.
- Alanıyla ilişkili psikoloji, sosyoloji, iktisat, tarih, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak.
- Alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilme becerisine sahip olabilmek.
- Uluslararası pazarlama, pazarlama stratejileri, tüketici davranışları, perakendecilik, markalama, hizmet pazarlaması alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak.
- Pazarlama faaliyetlerinden edindiği bilgiyi aktarmada en az bir yabancı dili sözlü ve/veya yazılı iletişimde kullanabilmek.
- Pazarlama araştırmalarında (nitel ya da nicel) gerekli olan/olabilecek analizleri uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmak.
- Pazarlama faaliyetlerinde olay ve olguları soyutlayabilme, analitik düşünebilme ve sorunlara farklı açılardan bakarak çözüm üretebilmek.
- Alanıyla ilgili konularda eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olabilmek.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030020027 | |
Qualification Title | Marketing Masters Degree Diploma | |
Awarding Body | Ankara Haci Bayram Veli University | |
Awarding Body Contact | Yücetepe Neighborhood 85th Street No:8 06570 Çankaya/ANKARA | |
Awarding Body Url | https://hacibayram.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030020027
Qualification Title
Marketing Masters Degree Diploma
Awarding Body
Ankara Haci Bayram Veli University
Awarding Body Contact
Yücetepe Neighborhood 85th Street No:8 06570 Çankaya/ANKARA
Awarding Body Url
Orientation
Academic
National Occupation Classification
-
EQF Level
7
TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
Main
Credit Value
-
Program Duration
-
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
- To have theoretical background on marketing.
- To gain basic marketing knowledge and competencies in an appropriate level for taking duties in organizations doing marketing activities.
- To be able to do research to solve marketing problems, to interpret and analyze the acquired information.
- To gain the ability to process, analyze data and interpret outputs by using information systems that can do marketing activities.
- To be able to position his/her country and business by considering the environmental factors (economic, cultural, social, technological etc.) in his/her country and the world.
- To be able to use information technologies at a basic level related to the field.
- To be able to carry out the necessary analyses and design strategies in the field of marketing with strategic thinking.
- To have knowledge about other disciplines related to the field such as psychology, sociology, economics, history, public administration and international relations.
- To identify the problems related to the field, to gain the ability to analyse and synthesise for producing scientific knowledge and conducting a research.
- To have the knowledge at a level of expertise in one of the fields of international marketing, marketing strategies, consumer behavior, retailing, marking, service marketing.
- To be able to use at least one foreign language in verbal and/or written communication for transferring knowledge gained from marketing activities.
- To gain the ability to apply and interpret analyzes (qualitative or quantitative) used in marketing research.
- To be able to abstract events and facts in marketing activities, to think analytically and produce different solutions.
- To have critical, creative and innovative thinking skills on issues related to the field.
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
Qualification is continuous
Url