Yeterlilik Kodu

TR0030020027

Yeterlilik Adı
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYücetepe Mahallesi 85.Cadde No:8 06570 Çankaya/ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hacibayram.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama alanına ilişkin teorik alt yapıya sahip olmak.
  • Pazarlama faaliyeti gerçekleştiren organizasyonlarda görev alabilecek düzeyde temel pazarlama bilgilerine sahip olabilme ve pazarlama alanında yetkinlik kazanmak.
  • Pazarlama sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözümleyebilmek.
  • Pazarlama faaliyetlerini yürütebilecek bilgi sistemlerini kullanarak veri işleme, analiz etme ve çıktıları yorumlama becerisini kazanabilmek.
  • Ülkesinde ve dünyada var olan çevresel etkenlerin (ekonomik, kültürel, sosyal, teknolojik vb.) farkında olarak ülkesini ve işletmesini konumlandırabilmek.
  • Alanıyla ilgili temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Stratejik düşünceye sahip olarak pazarlama alanında gerekli analizleri gerçekleştirebilme ve strateji oluşturabilmek.
  • Alanıyla ilişkili psikoloji, sosyoloji, iktisat, tarih, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilme becerisine sahip olabilmek.
  • Uluslararası pazarlama, pazarlama stratejileri, tüketici davranışları, perakendecilik, markalama, hizmet pazarlaması alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak.
  • Pazarlama faaliyetlerinden edindiği bilgiyi aktarmada en az bir yabancı dili sözlü ve/veya yazılı iletişimde kullanabilmek.
  • Pazarlama araştırmalarında (nitel ya da nicel) gerekli olan/olabilecek analizleri uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmak.
  • Pazarlama faaliyetlerinde olay ve olguları soyutlayabilme, analitik düşünebilme ve sorunlara farklı açılardan bakarak çözüm üretebilmek.
  • Alanıyla ilgili konularda eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020027


Yeterlilik Adı
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yücetepe Mahallesi 85.Cadde No:8 06570 Çankaya/ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Pazarlama alanına ilişkin teorik alt yapıya sahip olmak.
  • Pazarlama faaliyeti gerçekleştiren organizasyonlarda görev alabilecek düzeyde temel pazarlama bilgilerine sahip olabilme ve pazarlama alanında yetkinlik kazanmak.
  • Pazarlama sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, edindiği bilgileri yorumlayabilme, çözümleyebilmek.
  • Pazarlama faaliyetlerini yürütebilecek bilgi sistemlerini kullanarak veri işleme, analiz etme ve çıktıları yorumlama becerisini kazanabilmek.
  • Ülkesinde ve dünyada var olan çevresel etkenlerin (ekonomik, kültürel, sosyal, teknolojik vb.) farkında olarak ülkesini ve işletmesini konumlandırabilmek.
  • Alanıyla ilgili temel düzeyde bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Stratejik düşünceye sahip olarak pazarlama alanında gerekli analizleri gerçekleştirebilme ve strateji oluşturabilmek.
  • Alanıyla ilişkili psikoloji, sosyoloji, iktisat, tarih, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilme becerisine sahip olabilmek.
  • Uluslararası pazarlama, pazarlama stratejileri, tüketici davranışları, perakendecilik, markalama, hizmet pazarlaması alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak.
  • Pazarlama faaliyetlerinden edindiği bilgiyi aktarmada en az bir yabancı dili sözlü ve/veya yazılı iletişimde kullanabilmek.
  • Pazarlama araştırmalarında (nitel ya da nicel) gerekli olan/olabilecek analizleri uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmak.
  • Pazarlama faaliyetlerinde olay ve olguları soyutlayabilme, analitik düşünebilme ve sorunlara farklı açılardan bakarak çözüm üretebilmek.
  • Alanıyla ilgili konularda eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020027

Qualification Title
Marketing Masters Degree Diploma
Awarding BodyAnkara Haci Bayram Veli University
Awarding Body ContactYücetepe Neighborhood 85th Street No:8 06570 Çankaya/ANKARA
Awarding Body Urlhttps://hacibayram.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To have theoretical background on marketing.
  • To gain basic marketing knowledge and competencies in an appropriate level for taking duties in organizations doing marketing activities.
  • To be able to do research to solve marketing problems, to interpret and analyze the acquired information.
  • To gain the ability to process, analyze data and interpret outputs by using information systems that can do marketing activities.
  • To be able to position his/her country and business by considering the environmental factors (economic, cultural, social, technological etc.) in his/her country and the world.
  • To be able to use information technologies at a basic level related to the field.
  • To be able to carry out the necessary analyses and design strategies in the field of marketing with strategic thinking.
  • To have knowledge about other disciplines related to the field such as psychology, sociology, economics, history, public administration and international relations.
  • To identify the problems related to the field, to gain the ability to analyse and synthesise for producing scientific knowledge and conducting a research.
  • To have the knowledge at a level of expertise in one of the fields of international marketing, marketing strategies, consumer behavior, retailing, marking, service marketing.
  • To be able to use at least one foreign language in verbal and/or written communication for transferring knowledge gained from marketing activities.
  • To gain the ability to apply and interpret analyzes (qualitative or quantitative) used in marketing research.
  • To be able to abstract events and facts in marketing activities, to think analytically and produce different solutions.
  • To have critical, creative and innovative thinking skills on issues related to the field.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020027


Qualification Title
Marketing Masters Degree Diploma

Awarding Body
Ankara Haci Bayram Veli University

Awarding Body Contact
Yücetepe Neighborhood 85th Street No:8 06570 Çankaya/ANKARA

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To have theoretical background on marketing.
  • To gain basic marketing knowledge and competencies in an appropriate level for taking duties in organizations doing marketing activities.
  • To be able to do research to solve marketing problems, to interpret and analyze the acquired information.
  • To gain the ability to process, analyze data and interpret outputs by using information systems that can do marketing activities.
  • To be able to position his/her country and business by considering the environmental factors (economic, cultural, social, technological etc.) in his/her country and the world.
  • To be able to use information technologies at a basic level related to the field.
  • To be able to carry out the necessary analyses and design strategies in the field of marketing with strategic thinking.
  • To have knowledge about other disciplines related to the field such as psychology, sociology, economics, history, public administration and international relations.
  • To identify the problems related to the field, to gain the ability to analyse and synthesise for producing scientific knowledge and conducting a research.
  • To have the knowledge at a level of expertise in one of the fields of international marketing, marketing strategies, consumer behavior, retailing, marking, service marketing.
  • To be able to use at least one foreign language in verbal and/or written communication for transferring knowledge gained from marketing activities.
  • To gain the ability to apply and interpret analyzes (qualitative or quantitative) used in marketing research.
  • To be able to abstract events and facts in marketing activities, to think analytically and produce different solutions.
  • To have critical, creative and innovative thinking skills on issues related to the field.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address