Yeterlilik Kodu | TR0030025215 | |
Yeterlilik Adı | Pedodonti Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ankara Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ankara.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Diş muayenesi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir: a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. b)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir. c)Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir. d)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. e)Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez. f)İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile yüksek lisans programına kabul için özel koşullar istenebilir. | |
Başarma Şartları | Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile başvuranlar için 21 ulusal krediden ve 240 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az yedi ders, seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 240 AKTS kredisinin 120 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 42 ulusal krediden ve 300 AKTS kredisinden az olmamak üzere on dört ders, iki seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 300 AKTS kredisinin 180 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Doktora programından mezun olanlar, diş hekimliği sektöründeki hastaneler, Ağız-Diş Sağlığı Merkezleri, özel klinik ve muayenehanelerde, öğretim üyesi açığı bulunan üniversitelerde uzman, danışman ve yönetici vb. kadro ve pozisyonlarda istihdam edebilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025215
- Çocuklarda kraniofasiyal büyüme ve gelişim, diş gelişimi psikolojik gelişim ,davranış yönlendirmesi teknikleri ,ağıziçi muayene yöntemleri, teşhis ve tedavi planlamaları,çürük , restoratif materyaller, Çocuklarda TME sorunları , süt ve sürekli dişlerde travma ve tedavileri,süt ve genç sürekli dişlerde endodontik tedaviler özel bakım gerektirençocuklarda koruyucu uygulamalar ve tedavi uygulamaları, minör ortodontik tedavi uygulamaları,çocuklarda periodontal hastalıklar ve tedavileri,çocuklarda ağız diş sağlığını koruyucu uygulamalar konularında güncel ve ileri düzeyde bilgiye sahip olur.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
- Alanyazın araştırması yapar.
- Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
- İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
- Pedodonti alanında gerekli araç ve ekipman ile material bilgisine sahiptir.
- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır.
- Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
- Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
- Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
- Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
- Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
- Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
- Pedodonti alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanılabilir.
- Bebek, çocuk, genç yetişkinler ve özel bakım gerektiren çocuk hastalarda tüm oral sağlık gereksinimlerini yerine getirebilir. ( Tedavi ve koruyucu uygulamalar )
- Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
- Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
- Etik kurallara uyma.
- İletişim becerilerini etkili kullanma.
- Klinik ve temel bilimlerle ilgili bilimsel araştırmalar yürütebilir.
- Çocukların sağlığı açısından multidisipliner çalışmalarda katılabilir.
- Çocuklarda tüm davranış yönlendirme tekniklerini uygulayabilir.
- 0-18 yaş gurubunda restoratif, endodontik, protetik ve basit ortodontik tedavileri yapabilir.
- Dental travmalar da tedavi yapabilir.
- Çocuklarda TME problemlerini tanıyıp hastayı yönlendirebilir.
- Sağlık Bakanlığı /Kamu veya özel kuruluşlardaki Pedodonti Kliniği bağımsız yönetebilir.
- Ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir.
- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalara katılabilir.
- Alana ve mesleğe ilişkin yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri işler ve yorumlar.
- Pedodonti ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir.
- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular.
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir.
- Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
- İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır.
- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
- Genel etik kurallara uygun davranır.
- Çocuklarda kraniofasiyal büyüme ve gelişim, diş gelişimi, psikolojik gelişim, davranış yönlendirmesi teknikleri, ağız içi muayene yöntemleri, teşhis ve tedavi planlamaları, çürük, restoratif materyaller, çocuklarda TME sorunları, süt ve sürekli dişlerde travma ve tedavileri, süt ve genç sürekli dişlerde endodontic tedaviler, özel bakım gerektiren çocuklarda koruyucu uygulamalar ve tedavi uygulamaları, minor ortodontik tedavi uygulamaları, çocuklarda periodontal hastalıklar ve tedavileri, çocuklarda ağız-diş sağlığını koruyucu uygulamalar konularında güncel ve ileri düzeyde bilgiye sahip olur.
- Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Doktora Derecesi kazanırlar.
Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:
a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.
b)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir.
c)Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir.
d)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir.
e)Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez.
f)İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile yüksek lisans programına kabul için özel koşullar istenebilir.
Doktora programından mezun olanlar, diş hekimliği sektöründeki hastaneler, Ağız-Diş Sağlığı Merkezleri, özel klinik ve muayenehanelerde, öğretim üyesi açığı bulunan üniversitelerde uzman, danışman ve yönetici vb. kadro ve pozisyonlarda istihdam edebilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025215 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Ankara University | |
Awarding Body Contact | Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.ankara.edu.tr/en | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Dental studies | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |