Yeterlilik Kodu

TR0030220736

Yeterlilik Adı
Pedodonti Doktora Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Diş muayenesi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büyüme ve gelişim ile ilgili doğrusal,ora-fasiyal ve fizyolojik şekillerin tanımlanması ve normal zamanlarının ayırtedilmesi.
  • Çocuk davranış ve anksiyetisinin anlaşılması.
  • Davranış şekilleri şikayet ediciden rahatsızlık vericiye kadar değişiklik gösteren çocukların yönlendirilmesi.
  • Çocuklarda kullanılan farmakolojik davranış yönlendirme tekniklerinin endikasyon ve kontra endikasyonlarının bilinmesi.
  • Çocuğun ebeveyni ya da bakıcı ile etkili iletişim kurulabilmesi.
  • Kesin teşhisi oluşturacak geçerli bir çocuk ve ebeveyn bilgisinin oluşturulması.
  • Çocuklarda görülen yaygın periodontal, sistemik ve genetik problemlerin teşhisinin yapılabilmesi.
  • Süt ve genç daimi dişler için restoratif prosedürlerin sağlanması.
  • Pulpası etkilenmiş süt ve genç daimi dişlerin tedavi edilmesi.
  • Gelişim gösteren dentisyonun endikasyonu olduğunda teşhisi ve tedavisi.
  • Özel tıbbi duruma sahip olan çocukların konsültasyonun gerçekleştirilmesi ve tedavisinin yapılması.
  • Gelişimsel anomali gösteren genç dişlenme dönemine ait dişlerin teşhisi ve tedavisi.
  • Diş tedavisi uygulanacak olan çocuk ve ergen çağındaki bireylerin tıbbi acil durumlarının bilinmesi ve yönlendirilmesi.
  • Gelişim gösteren dişlenme döneminde travmaya uğrayan orofasiyel yapıların teşhisi ve tedavisinin sağlanması.
  • İnfant ağız diş sağlığı ile ilgili bilgilerin ebeveynlere verilmes.
  • Çocuklarda koruyucu uygulamaların sağlanması.
  • Çocuğun ağız ve diş sağlığı ile ilgili radyografik ve klinik teşhisin sağlanması.
  • Süt ve daimi dişlerin erupsiyonu ile ilgili fizyolojik ve patolojik mekanizmaların bilinmesi.
  • Anne ve çocukta diyet alışkanlıklarının bilinmesi.
  • Pedodonti uygulamalarında etik kuralların farkındalığının sağlanması.
  • Çocuk hastalarda ağız diş sağlığını etkileyebilecek kötü alışkanlıkların ve tedavilerinin bilinmesi.
  • Pedodontide bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunması.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ders aşamasını başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından yeterlilik sınavı yapılır. Bu sınavda başarılı olan öğrenciler tez aşamasına geçer.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Kabul edilen alanlarda yüksek lisans derecesi
  • ALES sınavında yeterli puanın alınmış olması
  • İngilizce bilgisi
Başarma ŞartlarıProgramda ders aşamasını başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından yeterlilik sınavı yapılır. Bu sınavda başarılı olan öğrenciler tez aşamasına geçer. Bölümün doktora programında planlanan bölüm içi ya da ilgili alanlardaki derslerde minimum 36 krediyi tamamlayan , bölüm ya da ilgili alanlarda 2 seminer, bir araştırma makalesi hazırlayan ve sonrasında tez hazırlayıp başarı ile savunan öğrencilere Pedodonti alanında doktora ünvanı verilmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Doktora derecesi alan hekimler üniversiteler, hastaneler ve muayenehanelerde Diş Hekimi olarak çalışır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220736


Yeterlilik Adı
Pedodonti Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Büyüme ve gelişim ile ilgili doğrusal,ora-fasiyal ve fizyolojik şekillerin tanımlanması ve normal zamanlarının ayırtedilmesi.
  • Çocuk davranış ve anksiyetisinin anlaşılması.
  • Davranış şekilleri şikayet ediciden rahatsızlık vericiye kadar değişiklik gösteren çocukların yönlendirilmesi.
  • Çocuklarda kullanılan farmakolojik davranış yönlendirme tekniklerinin endikasyon ve kontra endikasyonlarının bilinmesi.
  • Çocuğun ebeveyni ya da bakıcı ile etkili iletişim kurulabilmesi.
  • Kesin teşhisi oluşturacak geçerli bir çocuk ve ebeveyn bilgisinin oluşturulması.
  • Çocuklarda görülen yaygın periodontal, sistemik ve genetik problemlerin teşhisinin yapılabilmesi.
  • Süt ve genç daimi dişler için restoratif prosedürlerin sağlanması.
  • Pulpası etkilenmiş süt ve genç daimi dişlerin tedavi edilmesi.
  • Gelişim gösteren dentisyonun endikasyonu olduğunda teşhisi ve tedavisi.
  • Özel tıbbi duruma sahip olan çocukların konsültasyonun gerçekleştirilmesi ve tedavisinin yapılması.
  • Gelişimsel anomali gösteren genç dişlenme dönemine ait dişlerin teşhisi ve tedavisi.
  • Diş tedavisi uygulanacak olan çocuk ve ergen çağındaki bireylerin tıbbi acil durumlarının bilinmesi ve yönlendirilmesi.
  • Gelişim gösteren dişlenme döneminde travmaya uğrayan orofasiyel yapıların teşhisi ve tedavisinin sağlanması.
  • İnfant ağız diş sağlığı ile ilgili bilgilerin ebeveynlere verilmes.
  • Çocuklarda koruyucu uygulamaların sağlanması.
  • Çocuğun ağız ve diş sağlığı ile ilgili radyografik ve klinik teşhisin sağlanması.
  • Süt ve daimi dişlerin erupsiyonu ile ilgili fizyolojik ve patolojik mekanizmaların bilinmesi.
  • Anne ve çocukta diyet alışkanlıklarının bilinmesi.
  • Pedodonti uygulamalarında etik kuralların farkındalığının sağlanması.
  • Çocuk hastalarda ağız diş sağlığını etkileyebilecek kötü alışkanlıkların ve tedavilerinin bilinmesi.
  • Pedodontide bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunması.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ders aşamasını başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından yeterlilik sınavı yapılır. Bu sınavda başarılı olan öğrenciler tez aşamasına geçer.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Kabul edilen alanlarda yüksek lisans derecesi
  • ALES sınavında yeterli puanın alınmış olması
  • İngilizce bilgisi

Başarma Şartları
Programda ders aşamasını başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından yeterlilik sınavı yapılır. Bu sınavda başarılı olan öğrenciler tez aşamasına geçer. Bölümün doktora programında planlanan bölüm içi ya da ilgili alanlardaki derslerde minimum 36 krediyi tamamlayan , bölüm ya da ilgili alanlarda 2 seminer, bir araştırma makalesi hazırlayan ve sonrasında tez hazırlayıp başarı ile savunan öğrencilere Pedodonti alanında doktora ünvanı verilmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Doktora derecesi alan hekimler üniversiteler, hastaneler ve muayenehanelerde Diş Hekimi olarak çalışır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220736

Qualification Title
Pedodonti (DR) Doctorate
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasDental studies
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Identify and differentiate between normal timing and patterns of linear, orofacial, and psychological growth and development. Understand child behavior and anxiety. Manage children, whose behavior ranges from compliant to disruptive. Recognize the indications and contraindications for pharmacological behavior management behavior techniques for use with children. an accurate data base of child and parent information from which to formulate an accurate diagnosis. Diagnose common periodontal,systemic and genetic problems in children. Provide restorative care for primary and young permanent teeth in children. Treat pulpally affected primary and young permanent teeth. Diagnose and treat, when indicated, the developing occlusion of children. Treat children with special medical conditions in consultation with their physician and other health care providers. Diagnose and treat developmental anomalies of the young dentition. Recognize and manage medical emergencies encountered in children and adolescents undergoing treatment. Diagnosis and treat traumatic injuries to the developing dentition and orofacial structures Provide infant oral health care and helpful information to parents of young children Provide preventive therapies in children Provide radiographic and clinical diagnoses of oral-health status in child patient To gain knowledge about the physologic and pathologic eruption mechanisms of primary and permanent teeth To gain knowledge about the diet and nutritional habits in children and mothers Providing awareness about ethical rules during pediatric dentistry practice To identify and treat parafunctional habits that can affect oral and dental health in child patients To gain knowledge about the research methods in pediatric dentistry

Key Competencies-
Further Info

K.Ü. Institute of Health Sciences directives are applied.

Quality Assurance-
Access Requirements

1- Masters Degree in acceptable fields 2- Sufficient score from the National Academic Staff & Graduate Education Exam (ALES) 3- English proficiency

Conditions for SuccessThe students who have successfully completed a minimum of 36 local credits from the planned courses lectured and 2 seminars within the graduate programme of the department and in related fields, prepared and successfully defended a thesis are given Doctor of Philosophy Degree (PhD) in the field of Pediatric Dentistry
Progression Paths (Relationship Type)

Participants work as a lecturer or faculty member in Department of Pediatric Dentistry in Dentistry Faculties. Pedodontists work in public institutions or in private practice. They work in the hospitals of the Ministry of Health, Private Dental Hospitals and University Hospitals.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220736


Qualification Title
Pedodonti (DR) Doctorate

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Identify and differentiate between normal timing and patterns of linear, orofacial, and psychological growth and development. Understand child behavior and anxiety. Manage children, whose behavior ranges from compliant to disruptive. Recognize the indications and contraindications for pharmacological behavior management behavior techniques for use with children. an accurate data base of child and parent information from which to formulate an accurate diagnosis. Diagnose common periodontal,systemic and genetic problems in children. Provide restorative care for primary and young permanent teeth in children. Treat pulpally affected primary and young permanent teeth. Diagnose and treat, when indicated, the developing occlusion of children. Treat children with special medical conditions in consultation with their physician and other health care providers. Diagnose and treat developmental anomalies of the young dentition. Recognize and manage medical emergencies encountered in children and adolescents undergoing treatment. Diagnosis and treat traumatic injuries to the developing dentition and orofacial structures Provide infant oral health care and helpful information to parents of young children Provide preventive therapies in children Provide radiographic and clinical diagnoses of oral-health status in child patient To gain knowledge about the physologic and pathologic eruption mechanisms of primary and permanent teeth To gain knowledge about the diet and nutritional habits in children and mothers Providing awareness about ethical rules during pediatric dentistry practice To identify and treat parafunctional habits that can affect oral and dental health in child patients To gain knowledge about the research methods in pediatric dentistry


Key Competencies
-

Further Info

K.Ü. Institute of Health Sciences directives are applied.


Quality Assurance
-

Access Requirements

1- Masters Degree in acceptable fields 2- Sufficient score from the National Academic Staff & Graduate Education Exam (ALES) 3- English proficiency


Conditions for Success
The students who have successfully completed a minimum of 36 local credits from the planned courses lectured and 2 seminars within the graduate programme of the department and in related fields, prepared and successfully defended a thesis are given Doctor of Philosophy Degree (PhD) in the field of Pediatric Dentistry

Progression Paths (Relationship Type)

Participants work as a lecturer or faculty member in Department of Pediatric Dentistry in Dentistry Faculties. Pedodontists work in public institutions or in private practice. They work in the hospitals of the Ministry of Health, Private Dental Hospitals and University Hospitals.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address