Yeterlilik Kodu

TR0030015741

Yeterlilik Adı
Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması
Sorumlu KurumOrdu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.odu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Doğal ve yapay materyal konusunda geniş bilgi ve uygulama yeterliliğine sahip olmak.
  • Çalışma alanları ile ilgili yasa ve yönetmeliklere hakim olma yapıyla ve uygulamayla ilgili yasaların öngördüğü tasarım fırsatları, standartlar ve sınırlamalar konusunda bilgi sahibi olmak.
  • Alanın görsel ve ekolojik kalitesini artıracak yapısal ve bitkisel malzemeleri seçebilmek.
  • Yapısal, fiziksel ve estetik işlevselliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilmek.
  • Yapısal ve bitkisel malzeme ve inşaat maliyetini hesaplayabilmek.
  • Komşu meslek disiplinlerinin çalışma konuları ve Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bağlantılı oldukları konular hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Plan ve projelerin çevresel etkilerini değerlendirebilmek.
  • Peyzaj mimarlığı ile ilgili teknolojik gelişmeleri izleyerek, doğal ve kültürel ilkelerin planlama ve tasarımda kullanılmasında teknolojik olanaklardan yararlanabilmek.
  • İnsan ve peyzaj etkileşimi ile ilgili çeşitli ölçeklerdeki karmaşık konuları ve sorunları tanımlayabilmek.
  • Uygun teknoloji ve analitik teknikleri kullanarak tanımlanan konu ve sorunlar için gerekli bilgiyi toplayabilme ve analiz edebilmek.
  • Tanımlanan konu ve sorunlara alternatif tasarım/planlama çözümleri geliştirebilmek.
  • Fikirlerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü ya da grafik araçlar yardımıyla anlatabilme ve uygun teknolojik araçları kullanabilmek.
  • Estetik görüşe sahip olmak.
  • Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretmek, analitik düşünme yeteneği kazanır.
  • Tasarım ilkelerini tanımlayabilme yeteneği ve becerisi kazanır.
  • Yaratıcı ve 3 boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
  • Tasarım ve planlama çalışmalarında bireysel veya ekip çalışmalarında görev alma ve sorumluluk bilinci kazanır.
  • Sorgulayıcı ve araştırıcı bir peyzaj mimarı olarak, hayat boyu öğrenmeye yönelik mesleki gelişim içerisinde olma İnterdisipliner çalışmalarda bulunabilecek yönetim, etkileşim ve kavrayış yeteneklerine sahip olmak.
  • Kırsal ve Kentsel peyzajın ekolojik, estetik ve fonksiyonel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve yönetimi konusunda temel bilgileri kullanabilme yetisine sahip olmak.
  • Sosyal iletişim ve hitap yeteneği kazanır.
  • Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama kazanır.
  • Teorik ve uygulama arasındaki etkileşim ve geçişlere hakim olmak.
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmak.
  • Fikirlerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü ya da grafik araçlar yardımıyla anlatabilme ve uygun teknolojik araçları kullanabilmek.
  • Teknik olarak doğru, ekolojik olarak duyarlı tesviye ve drenaj planlarını ve sulama ve aydınlatma sistemlerini tasarlayabilmek.
  • Alanın doğal yapısını (toprak, iklim, hidroloji, fauna, flora) tanımlayabilme ve planlama/tasarım için sunduğu fırsat ve sınırlamaları belirleyebilmek.
  • Doğal, kültürel ve sosyal çevre değerlerini kavrama; çevre ve doğa koruma konularında sürdürebilirlik temelinde çözümler üretebilmek.
  • Kültürel alt yapının gerekliliğinin bilincine sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler uygulama, tasarım, proje, maket, mesleki uygulama ve bitirme çalışması niteliğindeki derslerde tasarım, proje, ödev veya maket teslimi ile birlikte sözlü sunumla değerlendirilir. Bu derslerin dışındaki tüm derslerden bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’lü sistemle ifade edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)'den yeterli puanı almış olmak.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversiteler (fakülteler, meslek yüksek okulları ve rektörlüklere bağlı çevre birimleri), Belediyeler (park ve bahçeler müdürlükleri, imar ve cevre düzenleme birimleri), Çeşitli Bakanlıklara Bağlı planlama müdürlükleri, mezarlıklar müdürlükleri, Kuruluşlar Karayolları, İller Bankası, DSİ, Çevre Genel Müdürlüğü, Milli Parklar, Tarımsal Araştırma Enstitüleri, Tarım İl Müdürlükleri, Orman Genel Müdürlüğü, Turizm Planlaması Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurumu, Emlak Bankası, Toplu Konut Genel Müdürlüğü, Beden Terbiyesi Genel Mudurlugu, Peyzaj Mimarlığı, Mimarlık, Şehir Planlama ve İnşaat Büroları vb., Yapısal ve Bitkisel Belediye Hizmetleri Üstlenen Özel Şirketler ile Şirketleri Turizm -Yapı Kooperatifleri Materyal Üretme ve Pazarlama Kuruluşları Rekreasyon Tesisleri. Ayrıca akademik kariyer yapmak isteyenler için üniversitelerin ilgili bölümlerinde Yüksek Lisans ya da Doktora olanaklarından yararlanılabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015741


Yeterlilik Adı
Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ordu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Doğal ve yapay materyal konusunda geniş bilgi ve uygulama yeterliliğine sahip olmak.
  • Çalışma alanları ile ilgili yasa ve yönetmeliklere hakim olma yapıyla ve uygulamayla ilgili yasaların öngördüğü tasarım fırsatları, standartlar ve sınırlamalar konusunda bilgi sahibi olmak.
  • Alanın görsel ve ekolojik kalitesini artıracak yapısal ve bitkisel malzemeleri seçebilmek.
  • Yapısal, fiziksel ve estetik işlevselliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilmek.
  • Yapısal ve bitkisel malzeme ve inşaat maliyetini hesaplayabilmek.
  • Komşu meslek disiplinlerinin çalışma konuları ve Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bağlantılı oldukları konular hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Plan ve projelerin çevresel etkilerini değerlendirebilmek.
  • Peyzaj mimarlığı ile ilgili teknolojik gelişmeleri izleyerek, doğal ve kültürel ilkelerin planlama ve tasarımda kullanılmasında teknolojik olanaklardan yararlanabilmek.
  • İnsan ve peyzaj etkileşimi ile ilgili çeşitli ölçeklerdeki karmaşık konuları ve sorunları tanımlayabilmek.
  • Uygun teknoloji ve analitik teknikleri kullanarak tanımlanan konu ve sorunlar için gerekli bilgiyi toplayabilme ve analiz edebilmek.
  • Tanımlanan konu ve sorunlara alternatif tasarım/planlama çözümleri geliştirebilmek.
  • Fikirlerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü ya da grafik araçlar yardımıyla anlatabilme ve uygun teknolojik araçları kullanabilmek.
  • Estetik görüşe sahip olmak.
  • Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretmek, analitik düşünme yeteneği kazanır.
  • Tasarım ilkelerini tanımlayabilme yeteneği ve becerisi kazanır.
  • Yaratıcı ve 3 boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
  • Tasarım ve planlama çalışmalarında bireysel veya ekip çalışmalarında görev alma ve sorumluluk bilinci kazanır.
  • Sorgulayıcı ve araştırıcı bir peyzaj mimarı olarak, hayat boyu öğrenmeye yönelik mesleki gelişim içerisinde olma İnterdisipliner çalışmalarda bulunabilecek yönetim, etkileşim ve kavrayış yeteneklerine sahip olmak.
  • Kırsal ve Kentsel peyzajın ekolojik, estetik ve fonksiyonel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve yönetimi konusunda temel bilgileri kullanabilme yetisine sahip olmak.
  • Sosyal iletişim ve hitap yeteneği kazanır.
  • Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama kazanır.
  • Teorik ve uygulama arasındaki etkileşim ve geçişlere hakim olmak.
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmak.
  • Fikirlerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü ya da grafik araçlar yardımıyla anlatabilme ve uygun teknolojik araçları kullanabilmek.
  • Teknik olarak doğru, ekolojik olarak duyarlı tesviye ve drenaj planlarını ve sulama ve aydınlatma sistemlerini tasarlayabilmek.
  • Alanın doğal yapısını (toprak, iklim, hidroloji, fauna, flora) tanımlayabilme ve planlama/tasarım için sunduğu fırsat ve sınırlamaları belirleyebilmek.
  • Doğal, kültürel ve sosyal çevre değerlerini kavrama; çevre ve doğa koruma konularında sürdürebilirlik temelinde çözümler üretebilmek.
  • Kültürel alt yapının gerekliliğinin bilincine sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler uygulama, tasarım, proje, maket, mesleki uygulama ve bitirme çalışması niteliğindeki derslerde tasarım, proje, ödev veya maket teslimi ile birlikte sözlü sunumla değerlendirilir. Bu derslerin dışındaki tüm derslerden bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’lü sistemle ifade edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)'den yeterli puanı almış olmak.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversiteler (fakülteler, meslek yüksek okulları ve rektörlüklere bağlı çevre birimleri), Belediyeler (park ve bahçeler müdürlükleri, imar ve cevre düzenleme birimleri), Çeşitli Bakanlıklara Bağlı planlama müdürlükleri, mezarlıklar müdürlükleri, Kuruluşlar Karayolları, İller Bankası, DSİ, Çevre Genel Müdürlüğü, Milli Parklar, Tarımsal Araştırma Enstitüleri, Tarım İl Müdürlükleri, Orman Genel Müdürlüğü, Turizm Planlaması Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurumu, Emlak Bankası, Toplu Konut Genel Müdürlüğü, Beden Terbiyesi Genel Mudurlugu, Peyzaj Mimarlığı, Mimarlık, Şehir Planlama ve İnşaat Büroları vb., Yapısal ve Bitkisel Belediye Hizmetleri Üstlenen Özel Şirketler ile Şirketleri Turizm -Yapı Kooperatifleri Materyal Üretme ve Pazarlama Kuruluşları Rekreasyon Tesisleri. Ayrıca akademik kariyer yapmak isteyenler için üniversitelerin ilgili bölümlerinde Yüksek Lisans ya da Doktora olanaklarından yararlanılabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015741

Qualification Title
Landscape Architecture Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyOrdu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.odu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Being able to have knowledge and practice on natural and artificial materials.
  • Being able to dominate to laws and regulations associated with profession.
  • Being able to choose structural and vegetative materials that will improve visual and ecological quality.
  • Being able to create functional and aesthetic construction details.
  • Being able to calculate the coast of the structural and vegetative material and construction.
  • Being able to have knowledge about the studies related with neighboring disciplines and landscape architecture.
  • Being able to evaluate the environment impacts plan and projects.
  • Being able to watch technological developments related to landscape architecture and use natural and cultural policy in planning and design.
  • Being able to solve problems on interaction between human and landscape.
  • Being able to analyze and collect information for problems.
  • Being able to develop alternative design and planning solutions for problems.
  • Being able to explain ideas and solutions by write, oral or graphic tools and use appropriate technological tools.
  • Being able to have aesthetic vision.
  • Being able to find solution for problems and think analytical.
  • Being able to define design principles.
  • Being able to think creatively and three-dimensional.
  • Being able to take part in individual or team work.
  • Being able to an investigator landscape architecture.
  • Being able to can be found in interdisciplinary studies.
  • Being able to have basic information in planning, designing and management with aesthetic and functional principles of rural and urban landscape.
  • Being able to have social communication.
  • Being able to analyze, evaluate and interpret data for natural and cultural landscape.
  • Being able to dominate the interaction between theory and practice.
  • Being able to have a professional and ethical responsibility.
  • Being able to explain ideas and solutions by write, oral or graphic tools and use appropriate technological tools.
  • Being able to design leveling and drainage plans, irrigation and lighting systems as technically correct and ecologically sensitive.
  • Being able to define the natural structure (soil, climate, hydrology, fauna and flora) of the area.
  • Being able to comprehend values of natural, cultural and social environment and produce solutions on protection of environment and natural.
  • Being able to have conscious of the necessity of cultural structure.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements

Essential point must be taken in Higher Education Examination (YGS) that administrated by Student Selection and Placement Center (OSYM).

Conditions for SuccessStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

Universities (Faculties, vocational schools and landscape design-application units of university rectorates), municipalities (departments of parks-gardens, directorates of development and planning, and cemeteries), some ministry institutions (General Directorate of Highways, General Directorate of State Hydraulic Works (DSI), General Directorate of Environmental Conservation, National Parks, Agricultural Research Institutions, General Directorate of Forests, General Directorate of Tourism Planning, General Directorate of Preservation of Cultural and Historical Heritage), Landscape Architecture, Architecture, Urban Planning and construction firms and bureaus, private firms undertaking municipal services, housing cooperatives, tourism and recreation facilities

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015741


Qualification Title
Landscape Architecture Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Ordu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Being able to have knowledge and practice on natural and artificial materials.
  • Being able to dominate to laws and regulations associated with profession.
  • Being able to choose structural and vegetative materials that will improve visual and ecological quality.
  • Being able to create functional and aesthetic construction details.
  • Being able to calculate the coast of the structural and vegetative material and construction.
  • Being able to have knowledge about the studies related with neighboring disciplines and landscape architecture.
  • Being able to evaluate the environment impacts plan and projects.
  • Being able to watch technological developments related to landscape architecture and use natural and cultural policy in planning and design.
  • Being able to solve problems on interaction between human and landscape.
  • Being able to analyze and collect information for problems.
  • Being able to develop alternative design and planning solutions for problems.
  • Being able to explain ideas and solutions by write, oral or graphic tools and use appropriate technological tools.
  • Being able to have aesthetic vision.
  • Being able to find solution for problems and think analytical.
  • Being able to define design principles.
  • Being able to think creatively and three-dimensional.
  • Being able to take part in individual or team work.
  • Being able to an investigator landscape architecture.
  • Being able to can be found in interdisciplinary studies.
  • Being able to have basic information in planning, designing and management with aesthetic and functional principles of rural and urban landscape.
  • Being able to have social communication.
  • Being able to analyze, evaluate and interpret data for natural and cultural landscape.
  • Being able to dominate the interaction between theory and practice.
  • Being able to have a professional and ethical responsibility.
  • Being able to explain ideas and solutions by write, oral or graphic tools and use appropriate technological tools.
  • Being able to design leveling and drainage plans, irrigation and lighting systems as technically correct and ecologically sensitive.
  • Being able to define the natural structure (soil, climate, hydrology, fauna and flora) of the area.
  • Being able to comprehend values of natural, cultural and social environment and produce solutions on protection of environment and natural.
  • Being able to have conscious of the necessity of cultural structure.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements

Essential point must be taken in Higher Education Examination (YGS) that administrated by Student Selection and Placement Center (OSYM).


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

Universities (Faculties, vocational schools and landscape design-application units of university rectorates), municipalities (departments of parks-gardens, directorates of development and planning, and cemeteries), some ministry institutions (General Directorate of Highways, General Directorate of State Hydraulic Works (DSI), General Directorate of Environmental Conservation, National Parks, Agricultural Research Institutions, General Directorate of Forests, General Directorate of Tourism Planning, General Directorate of Preservation of Cultural and Historical Heritage), Landscape Architecture, Architecture, Urban Planning and construction firms and bureaus, private firms undertaking municipal services, housing cooperatives, tourism and recreation facilities


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address