Yeterlilik Kodu

TR0030017155

Yeterlilik Adı
Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Sorumlu Kurum URLhttp://www.itu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • A. BİLGİ BİLEŞENLERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERA1. Peyzaj Tasarımı ve Planlama Peyzaj planlama ve tasarım ilkeleri, çağdaş yaklaşımları ve metodolojilerine yönelik genel bilgi seviyesini kazandırılmasıEngelsiz tasarım yaklaşım ve ilkelerinin peyzaj mimarlığı bağlamında kazandırılmasıBitkisel tasarıma yönelik genel ilkelerin ve işlevsel, estetik ve ekolojik yaklaşımlara yönelik bilgilerin kazandırılması Katılımcı planlama ve tasarım stratejileriyle, yerel ve evrensel değerlere duyarlı bireyler yetiştirilmesi
  • İnsan, Toplum ve Çevre Peyzaj mimarlığı tarihi, kuramı, metodolojileri ve uygulamalarına yönelik temel bilgi düzeyini kazandırılması
  • Kültürel peyzaj kavramına yönelik bilginin kazandırılması
  • Peyzaj koruma ve yenileme kavram ve ilkelerinin kazandırılması
  • Kent tarihi, sosyolojisi ve kentsel dönüşüm süreçlerine yönelik bilginin kazandırılması
  • Çevresel ve kentsel estetik olgusuna dair kavrayışın kazandırılması
  •  
  • A3. Peyzajın Doğal ve Fonksiyonel Yönleri
  • Farklı ölçek ve içeriklerde doğal sistemler ve işleyişleri, planlama ve tasarıma entegrasyona yönelik bilginin kazandırılması
  • Farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması
  • Peyzaj ekolojisi kavramlarının, planlama ve tasarım ölçeklerindeki kullanımına yönelik bilginin kazandırılması
  • Peyzaj planlama ve tasarımında kullanılan bitkilere dair bilgi kazandırılması
  •  
  • A4. Teknikler ve Yönetim
  • Peyzaj envanterinin çıkarılması ve değerlendirilmesine yönelik teknik bilginin verilmesi
  • Tasarım ve planlama süreçlerinde analog ve sayısal yöntemlere ilişkin araçların teorik bilginin verilmesi
  • Arazi çözümlemesine ilişkin kavrayışı geliştirmek
  • Mesleki uygulama metodları, değerleri ve etik konulara dair bilgilerin kazandırılması
  • Ulusal ve uluslararası peyzaj ve çevre politikaları ve mevzuata yönelik bilgilerin kazandırılması
  • Kent mobilyalarının işlevsel, estetik, ergonomik, ekolojik, üretim özelliklerine ve tasarım projelerinde nasıl kullanıldığına dair bilgi kazandırılması
  • Peyzaj mimarlığı yapım elemanları, metotları ve teknolojilerine dair bilgi kazandırılması
  •  
  • B. BECERİ BİLEŞENLERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER
  • B1. Peyzaj Tasarımı ve Planlama
  • Peyzaj tasarım sürecinde yer, mekan ve zamana bağlı fikrin oluşturulması ve temsiline yönelik yaratıcı, özgür ve eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi
  • Bölgesel ölçekte peyzaj planlama senaryolarının geliştirilmesi
  • İletişim, müzakere ve sunum becerilerinin geliştirilmesi.
  • Peyzaj tasarım ve planlama sürecinde problem tanımlama, bilgi toplama, analiz ve sentez yapabilme becerilerinin geliştirilmesi
  • Engelsiz tasarım yaklaşım ve ilkelerini gözeten peyzaj proje ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi
  • Farklı ölçek ve konularda peyzaj planlama ve tasarım becerilerin kazandırılması
  • B2. İnsan, Toplum ve Çevre
  • Peyzaj mimarlığı tarihi, kuramı, metodolojileri ve uygulamalarına yönelik eleştirel düşünme yeteneğini geliştirmek
  • Kent tarihi, sosyolojisi ve kentsel dönüşüm süreçlerine eleştirel bakışın kazandırılması
  • Çevresel ve kentsel estetik olgusunu tasarıma aktarma becerisinin kazandırılması
  • Kültürel peyzaj alanlarına yönelik planlama ve tasarım stratejileri üretme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj koruma ve yenileme yöntemlerinin proje uygulamalarına aktarma becerisinin kazandırılması
  • Disiplinlerarası tasarım ve planlama felsefelerine eleştirel yaklaşma ve söz üretebilme becerisinin geliştirilmesi
  • Disiplinlerarası tasarım ve planlama projelerde mesleki sorumluluk bilincinin geliştirilmesi
  • B3. Peyzajın Doğal ve Fonksiyonel Yönleri Farklı ölçek ve içeriklerde doğal sistemler ve ekolojilerini değerlendirebilme ve tasarıma entegre edebilme becerilerini kazandırmak
  • Farklı ölçek ve içeriklerdeki planlama ve tasarım projelerinde alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik karar verebilme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj ekolojisi kavramlarının, planlama ve tasarım ölçeklerindeki kullanımına becerisinin kazandırılması
  • İnsan, kültür, doğa etkileşimini gözeten tasarım ve planlama yaklaşım ve stratejilerini geliştirebilme becerilerinin kazandırılması
  • B4.Teknikler ve Yönetim Peyzaj ve arazi envanterlerinin çıkarılması ve değerlendirilmesine yönelik tekniklerin kullanılması
  • Temsile yönelik ifade tekniklerinde analog ve sayısal araçların kullanımına ilişkin becerilerin kazandırılması
  • Çeşitli tasarım araçlarını, bilgisayar uygulamalarını ve diğer ileri teknolojileri kullanabilme becerisini kazandırmak
  • Peyzaj mimarlığı yapım elemanları, metotları ve teknolojilerini içeren kapsamlı uygulama projeleri üretebilme becerisini kazandırmak
  • Belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması, maliyet analizi, konstrüksiyon ve bakım danışmanlığı becerilerinin kazandırılması
  • Tasarım ve planlama süreçlerinde analog ve sayısal yöntemlere ilişkin araçların etkin kullanma becerisinin kazandırılması
  • Hidrolojik vejetatif sistemler, iklimsel ve doğal parametreler doğrultusunda arazinin tesviyeleme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj uygulama projeleri kapsamında, bitki materyaline yönelik, dikim teknik ve yöntemlerini kullanabilme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj tasarım projelerinde, bitki materyalinin işlevsel, estetik ve ekolojik parametreler doğrultusunda kullanabilme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj tasarım projelerinde, yapısal malzemenin ve mobilyanın işlevsel, estetik, ergonomik ve ekolojik parametreler doğrultusunda nasıl kullanıldığının becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj projesi yapım ve yönetim sürecine hakim, karar alma mekanizmasında etik davranabilme becerisinin kazandırılması
  • Ulusal ve uluslararası peyzaj ve çevre politikalarına ait temellerin bilinmesi; çevre planlama ve tasarım alanlarındaki idari birimler ve mevzuat doğrultusunda karar verebilme becerisinin kazandırılması
  • C. DEĞER BİLEŞENLERİNE YÖNELİK BECERİLER
  • C1. Sosyal Beceriler
  • Takım çalışmasına katılan, yönlendiren ve yürüten bireyler yetiştirmek
  • Problem çözebilme ve yönetebilme yetenegi (Leadership)
  • Kendi kendini degerlendirebilme, kişisel degerlendirme ölçütlerini uygulama,
  • Elestiriye açık olma,
  • Ekonomik ve sosyal konuları planlama ve tasarımla bütünlestirme.
  • Yazılı, sözlü ve görsel iletişim tekniklerini etkin kullanabilme, kendini ifade edebilme
  • C2. Mesleki Değerler
  • Farklı uzmanlık alanları gerektiren projelerde koordinasyon sağlamak, bu alanlardan gelen bilginin tasarım ve uygulama sürecine entegre edilmesi
  • Toplumsal konulara duyarlı, kamu yararı gözeten çağdaş düşünce üretebilen profesyoneller yetiştirmek
  • Çevresel değerleri gözeten ve sürdürülebilir tasarım ve planlama yaklaşımları geliştirebilen meslek insanları yetiştirilmesi
  • Mesleki etik değerlere saygılı, öncü bireyler yetiştirmek
  • İnsan, kültür, doğa etkileşimin bilincinde bireylerin yetiştirilmesi
  • Disiplinlerarası tasarım ve planlama felsefelerine hakim bireyler yetiştirilmesi
  • Displinlerarası çalışma alışkanlığı kazandırmak
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıDers planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Peyzaj Mimarlığı Bölümü, insanların doğa ve kentsel çevreyle olan iletişimini sağlamak amacıyla görsel, işlevsel, teknik, ekonomik, ve ekolojik değerlere sahip kaliteli açık alanlar tasarlayan peyzaj mimarları yetiştirir. Peyzaj Mimarlığı Bölümü öğretim programını tamamlayanlar Peyzaj Mimarı ünvanını alırlar.

Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nden mezun olanlar bina ölçeğinden kent, ülke ve bölge ölçeğine kadar her türlü peyzaj proje ve uygulamasında etkin rol alırlar. Peyzaj Mimarları, teras ve bina bahçeleri, toplukonut bahçeleri, çocuk oyun alanları, spor alanları, yaya alanları, meydanlar, kıyı alanları, değişik büyüklükteki parklar, botanik ve hayvanat bahçeleri, tema parkları, otoyol peyzaj tasarımları, açık hava rekreasyon alanları ile milli parklar gibi değişik ölçeklerdeki kentsel ve kırsal açık alanların planlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında yer alırlar. Mezunlar kamu ve özel sektörde çalışma olanaklarına sahiptirler. Kamu sektöründe peyzaj mimarları, genellikle Bayındırlık ve İskan, Ulaştırma, Tarım, Orman ve Çevre, Turizm ve Kültür Bakanlıkları ile valilikler ve belediyelerde görev yapabilirler. Peyzaj Mimarlığı Bölümü mezunları özel sektörde çok geniş iş olanaklarına sahiptirler. Peyzaj Mimarlığı Büroları, fidanlıklar, mimarlık ve planlama büroları, çevre düzenleme konularında çalışan inşaat firmalarında peyzaj mimarı olarak görev alabilirler. Mezunlar, ayrıca serbest peyzaj mimarı olarak da çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017155


Yeterlilik Adı
Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • A. BİLGİ BİLEŞENLERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERA1. Peyzaj Tasarımı ve Planlama Peyzaj planlama ve tasarım ilkeleri, çağdaş yaklaşımları ve metodolojilerine yönelik genel bilgi seviyesini kazandırılmasıEngelsiz tasarım yaklaşım ve ilkelerinin peyzaj mimarlığı bağlamında kazandırılmasıBitkisel tasarıma yönelik genel ilkelerin ve işlevsel, estetik ve ekolojik yaklaşımlara yönelik bilgilerin kazandırılması Katılımcı planlama ve tasarım stratejileriyle, yerel ve evrensel değerlere duyarlı bireyler yetiştirilmesi
  • İnsan, Toplum ve Çevre Peyzaj mimarlığı tarihi, kuramı, metodolojileri ve uygulamalarına yönelik temel bilgi düzeyini kazandırılması
  • Kültürel peyzaj kavramına yönelik bilginin kazandırılması
  • Peyzaj koruma ve yenileme kavram ve ilkelerinin kazandırılması
  • Kent tarihi, sosyolojisi ve kentsel dönüşüm süreçlerine yönelik bilginin kazandırılması
  • Çevresel ve kentsel estetik olgusuna dair kavrayışın kazandırılması
  •  
  • A3. Peyzajın Doğal ve Fonksiyonel Yönleri
  • Farklı ölçek ve içeriklerde doğal sistemler ve işleyişleri, planlama ve tasarıma entegrasyona yönelik bilginin kazandırılması
  • Farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması
  • Peyzaj ekolojisi kavramlarının, planlama ve tasarım ölçeklerindeki kullanımına yönelik bilginin kazandırılması
  • Peyzaj planlama ve tasarımında kullanılan bitkilere dair bilgi kazandırılması
  •  
  • A4. Teknikler ve Yönetim
  • Peyzaj envanterinin çıkarılması ve değerlendirilmesine yönelik teknik bilginin verilmesi
  • Tasarım ve planlama süreçlerinde analog ve sayısal yöntemlere ilişkin araçların teorik bilginin verilmesi
  • Arazi çözümlemesine ilişkin kavrayışı geliştirmek
  • Mesleki uygulama metodları, değerleri ve etik konulara dair bilgilerin kazandırılması
  • Ulusal ve uluslararası peyzaj ve çevre politikaları ve mevzuata yönelik bilgilerin kazandırılması
  • Kent mobilyalarının işlevsel, estetik, ergonomik, ekolojik, üretim özelliklerine ve tasarım projelerinde nasıl kullanıldığına dair bilgi kazandırılması
  • Peyzaj mimarlığı yapım elemanları, metotları ve teknolojilerine dair bilgi kazandırılması
  •  
  • B. BECERİ BİLEŞENLERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER
  • B1. Peyzaj Tasarımı ve Planlama
  • Peyzaj tasarım sürecinde yer, mekan ve zamana bağlı fikrin oluşturulması ve temsiline yönelik yaratıcı, özgür ve eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi
  • Bölgesel ölçekte peyzaj planlama senaryolarının geliştirilmesi
  • İletişim, müzakere ve sunum becerilerinin geliştirilmesi.
  • Peyzaj tasarım ve planlama sürecinde problem tanımlama, bilgi toplama, analiz ve sentez yapabilme becerilerinin geliştirilmesi
  • Engelsiz tasarım yaklaşım ve ilkelerini gözeten peyzaj proje ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi
  • Farklı ölçek ve konularda peyzaj planlama ve tasarım becerilerin kazandırılması
  • B2. İnsan, Toplum ve Çevre
  • Peyzaj mimarlığı tarihi, kuramı, metodolojileri ve uygulamalarına yönelik eleştirel düşünme yeteneğini geliştirmek
  • Kent tarihi, sosyolojisi ve kentsel dönüşüm süreçlerine eleştirel bakışın kazandırılması
  • Çevresel ve kentsel estetik olgusunu tasarıma aktarma becerisinin kazandırılması
  • Kültürel peyzaj alanlarına yönelik planlama ve tasarım stratejileri üretme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj koruma ve yenileme yöntemlerinin proje uygulamalarına aktarma becerisinin kazandırılması
  • Disiplinlerarası tasarım ve planlama felsefelerine eleştirel yaklaşma ve söz üretebilme becerisinin geliştirilmesi
  • Disiplinlerarası tasarım ve planlama projelerde mesleki sorumluluk bilincinin geliştirilmesi
  • B3. Peyzajın Doğal ve Fonksiyonel Yönleri Farklı ölçek ve içeriklerde doğal sistemler ve ekolojilerini değerlendirebilme ve tasarıma entegre edebilme becerilerini kazandırmak
  • Farklı ölçek ve içeriklerdeki planlama ve tasarım projelerinde alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik karar verebilme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj ekolojisi kavramlarının, planlama ve tasarım ölçeklerindeki kullanımına becerisinin kazandırılması
  • İnsan, kültür, doğa etkileşimini gözeten tasarım ve planlama yaklaşım ve stratejilerini geliştirebilme becerilerinin kazandırılması
  • B4.Teknikler ve Yönetim Peyzaj ve arazi envanterlerinin çıkarılması ve değerlendirilmesine yönelik tekniklerin kullanılması
  • Temsile yönelik ifade tekniklerinde analog ve sayısal araçların kullanımına ilişkin becerilerin kazandırılması
  • Çeşitli tasarım araçlarını, bilgisayar uygulamalarını ve diğer ileri teknolojileri kullanabilme becerisini kazandırmak
  • Peyzaj mimarlığı yapım elemanları, metotları ve teknolojilerini içeren kapsamlı uygulama projeleri üretebilme becerisini kazandırmak
  • Belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması, maliyet analizi, konstrüksiyon ve bakım danışmanlığı becerilerinin kazandırılması
  • Tasarım ve planlama süreçlerinde analog ve sayısal yöntemlere ilişkin araçların etkin kullanma becerisinin kazandırılması
  • Hidrolojik vejetatif sistemler, iklimsel ve doğal parametreler doğrultusunda arazinin tesviyeleme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj uygulama projeleri kapsamında, bitki materyaline yönelik, dikim teknik ve yöntemlerini kullanabilme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj tasarım projelerinde, bitki materyalinin işlevsel, estetik ve ekolojik parametreler doğrultusunda kullanabilme becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj tasarım projelerinde, yapısal malzemenin ve mobilyanın işlevsel, estetik, ergonomik ve ekolojik parametreler doğrultusunda nasıl kullanıldığının becerisinin kazandırılması
  • Peyzaj projesi yapım ve yönetim sürecine hakim, karar alma mekanizmasında etik davranabilme becerisinin kazandırılması
  • Ulusal ve uluslararası peyzaj ve çevre politikalarına ait temellerin bilinmesi; çevre planlama ve tasarım alanlarındaki idari birimler ve mevzuat doğrultusunda karar verebilme becerisinin kazandırılması
  • C. DEĞER BİLEŞENLERİNE YÖNELİK BECERİLER
  • C1. Sosyal Beceriler
  • Takım çalışmasına katılan, yönlendiren ve yürüten bireyler yetiştirmek
  • Problem çözebilme ve yönetebilme yetenegi (Leadership)
  • Kendi kendini degerlendirebilme, kişisel degerlendirme ölçütlerini uygulama,
  • Elestiriye açık olma,
  • Ekonomik ve sosyal konuları planlama ve tasarımla bütünlestirme.
  • Yazılı, sözlü ve görsel iletişim tekniklerini etkin kullanabilme, kendini ifade edebilme
  • C2. Mesleki Değerler
  • Farklı uzmanlık alanları gerektiren projelerde koordinasyon sağlamak, bu alanlardan gelen bilginin tasarım ve uygulama sürecine entegre edilmesi
  • Toplumsal konulara duyarlı, kamu yararı gözeten çağdaş düşünce üretebilen profesyoneller yetiştirmek
  • Çevresel değerleri gözeten ve sürdürülebilir tasarım ve planlama yaklaşımları geliştirebilen meslek insanları yetiştirilmesi
  • Mesleki etik değerlere saygılı, öncü bireyler yetiştirmek
  • İnsan, kültür, doğa etkileşimin bilincinde bireylerin yetiştirilmesi
  • Disiplinlerarası tasarım ve planlama felsefelerine hakim bireyler yetiştirilmesi
  • Displinlerarası çalışma alışkanlığı kazandırmak

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.


Başarma Şartları
Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Peyzaj Mimarlığı Bölümü, insanların doğa ve kentsel çevreyle olan iletişimini sağlamak amacıyla görsel, işlevsel, teknik, ekonomik, ve ekolojik değerlere sahip kaliteli açık alanlar tasarlayan peyzaj mimarları yetiştirir. Peyzaj Mimarlığı Bölümü öğretim programını tamamlayanlar Peyzaj Mimarı ünvanını alırlar.

Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nden mezun olanlar bina ölçeğinden kent, ülke ve bölge ölçeğine kadar her türlü peyzaj proje ve uygulamasında etkin rol alırlar. Peyzaj Mimarları, teras ve bina bahçeleri, toplukonut bahçeleri, çocuk oyun alanları, spor alanları, yaya alanları, meydanlar, kıyı alanları, değişik büyüklükteki parklar, botanik ve hayvanat bahçeleri, tema parkları, otoyol peyzaj tasarımları, açık hava rekreasyon alanları ile milli parklar gibi değişik ölçeklerdeki kentsel ve kırsal açık alanların planlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında yer alırlar. Mezunlar kamu ve özel sektörde çalışma olanaklarına sahiptirler. Kamu sektöründe peyzaj mimarları, genellikle Bayındırlık ve İskan, Ulaştırma, Tarım, Orman ve Çevre, Turizm ve Kültür Bakanlıkları ile valilikler ve belediyelerde görev yapabilirler. Peyzaj Mimarlığı Bölümü mezunları özel sektörde çok geniş iş olanaklarına sahiptirler. Peyzaj Mimarlığı Büroları, fidanlıklar, mimarlık ve planlama büroları, çevre düzenleme konularında çalışan inşaat firmalarında peyzaj mimarı olarak görev alabilirler. Mezunlar, ayrıca serbest peyzaj mimarı olarak da çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017155

Qualification Title
Landscape Architecture Bachelor of Science
Awarding Bodyİstanbul Technical University
Awarding Body ContactMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Awarding Body Urlhttp://www.itu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

 

  • A. ASSESSMENTS DEVOTED TO COMPONENTS OF KNOWLEDGE A1. Landscape Planning and Design
  • Provide basic knowledge on landscape planning and design principles, contemporary apprao-ches and methodologies Provide knowledge on barrier free design criteria and approaches and its implementation in landscape design Provide knowledge on basic principles and functional, aestehetic and ecological approaches in planting design Provide knowledge on participatory planning and design startegies in landscape architecture
  • People, Society & Environment Provide basic knowledge on landscape architecture history, theory, methodologies and practice
  • Provide knowledge on cultural landscape
  • Provide knowledge on concepts and principles of landscape preservation and renewal
  • Provide knowledge on urban history, sociology and urban transformation process
  • Provide knowledge on environmental and urban aesthetic
  • A3.Natural and Functional Aspects of Landscape
  • Provide knowledge on natural systems and their integration planning and design at different scales and different contexts Provide knowledge on different land use types and functions at different scales and context
  • Provide knowledge on landscape ecology principles and usage in planning and design projects at different scales
  • Provide knowledge on plant material used in landscape planning and design
  • A4.Techniques and Management
  • Provide technical knowledge on landscape inventories and assessment
  • Provide theoritical knowledge on analog and quantitative methods and tools used in planning and design
  • Provide knowledge on site grading with respect to hydrological, vegetative, climatic and natural parameters
  • Provide knowledge about professional practice methods, values and ethics
  • Provide knowledge on landscape and environemtal policies and legislations at the national and international level
  • Provide knowledge on functional, aesthetic, ergonomic, ecological, production specification of urban furnitures and their usage in landscape design projects.
  • Provide knowledge on landscape construction materials, methods and technologies
  • B. ASSESSMENT DEVOTED TO COMPONENTS OF SKILLS
  • B1. Landscape Design & Planning
  • Provide ability to create ideas on place, space and time in landscape design process and to develop creative, critical and free thinking on its representation
  • Provide ability on communication, discussion and presentation
  • Provide ability to define problems, collect information, analysis and synthesis in landscape de-sign and planning process
  • Provide ability to develop landscape design and implementation projects with respect to barrier free design approaches and principles
  • Provide ability to make research, develop analytical thinking and landscape planning and design projects at different scales and context
  •  
  • B2. People, Society and EnvironmentProvide ability on critical thinking on landscape architecture history, theory, methodology and practice
  • Provide ability on critical thinking on urban history, sociology and urban transformation process
  • Provide ability to transfer the knowledge on environmental and urban aesthetics into landscape design practice
  • Provide ability to develop planning and design strategies on cultural landscapes
  • Provide ability to transfer the theoritical knowledge on landscape preservation and renewal into implementation practice
  • Provide ability to develope critical thinking on interdisciplinary design and planning philosophies
  • B3. Natural and Functional Aspects on LandscapeProvide ability to asses natural systems and to integrate into planning and design
  • Provide ability to make decisions on land use types and functions in landscape planning and design projects at different scales and context
  • Provide ability to develop planning and design approaches and strategies with respect to sus-tainability of human, culture and nature interaction
  • Techniques and Methods
  • Provide ability to use techniques on landscape inventory and assessment
  • Provide ability to use different analog and quantitative tools in representation
  • Provide ability to use different design tools, computer applications and other advanced technol-ogies
  • Provide ability to produce comprehensive implementation projects that include landscape con-truction materials, methods and technologies
  • Provide ability to prepare documents and technical specifications, budget analysis, construction and maintenance consultancy
  • Provide ability to use analog and quantitative methods in landscape planning and design pro-cess
  • Provide ability to prepare plans for site grading with respect to hydrological, vegetative, climatic and natural parameters
  • Provide ability to use plant material, plantation methods and techniques in landscape application projects
  • Provide ability to use plant material according to functional, aesthetic and ecological parameters
  • Provide ability to use consntruction materials and urban furniture in landscape design projects according to ergonomic and ecological parameters
  • Provide ability to practice ethically in decision making and landscape implementation and man-agement process
  • Provide ability to develop landscape planning and design projects with respect to environmental policies and legislations
  •  
  • C. ASSESSMENT DEVOTED TO ELEMENTS OF VALUE
  • C1. Social Abilities
  • Provide ability to contribute, manage and lead the teaworks
  • Provide ability to manage and solve problems (Leadership)
  • Provide ability to self-crtisizing and apply self-evaluation measuresProvide ability to get critics
  • Provide ability to integrate economic and social issues into planning and design process
  • Provide ability to use the written, spoken and visual communication techniques
  • C2. Professional ValuesProvide ability to be integrated into and coordinate interdisciplinary projects
  • Provide ability to think through community benefits and develop contemporary thoughts
  • Provide ability to develop sustainable planning and design approaches and prioritize environ-mental values
  • Provide ability to have professional responsibilities in interdisciplinary design and planning pro-jects
  • Provide ability to know and practice professional ethics
  • Provide ability to know interactions among human, culture and nature
  • Provide ability to develop consciousness on local and universal values
  • Provide ability to know interdisciplinary planning and design philosophies
  • Provide ability to have an interdisciplinary work discipline
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Students who are graduated from the department can work at different institutions both at the public and private level as a landscape architect to develop and implement projects concerning landscape planning and design at urban, regional and national level. Graduate students can directly work in wide range of projects concerning open space and green space planning and design such as; green system planning, greenroofs, housing sites, thematic parks (botanical gardens, zoos etc.), urban parks, national parks, shorelines, urban open spaces, squares, streets, playgrounds, pedestrian spaces, open air recreational areas, rural areas etc.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017155


Qualification Title
Landscape Architecture Bachelor of Science

Awarding Body
İstanbul Technical University

Awarding Body Contact
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

 

  • A. ASSESSMENTS DEVOTED TO COMPONENTS OF KNOWLEDGE A1. Landscape Planning and Design
  • Provide basic knowledge on landscape planning and design principles, contemporary apprao-ches and methodologies Provide knowledge on barrier free design criteria and approaches and its implementation in landscape design Provide knowledge on basic principles and functional, aestehetic and ecological approaches in planting design Provide knowledge on participatory planning and design startegies in landscape architecture
  • People, Society & Environment Provide basic knowledge on landscape architecture history, theory, methodologies and practice
  • Provide knowledge on cultural landscape
  • Provide knowledge on concepts and principles of landscape preservation and renewal
  • Provide knowledge on urban history, sociology and urban transformation process
  • Provide knowledge on environmental and urban aesthetic
  • A3.Natural and Functional Aspects of Landscape
  • Provide knowledge on natural systems and their integration planning and design at different scales and different contexts Provide knowledge on different land use types and functions at different scales and context
  • Provide knowledge on landscape ecology principles and usage in planning and design projects at different scales
  • Provide knowledge on plant material used in landscape planning and design
  • A4.Techniques and Management
  • Provide technical knowledge on landscape inventories and assessment
  • Provide theoritical knowledge on analog and quantitative methods and tools used in planning and design
  • Provide knowledge on site grading with respect to hydrological, vegetative, climatic and natural parameters
  • Provide knowledge about professional practice methods, values and ethics
  • Provide knowledge on landscape and environemtal policies and legislations at the national and international level
  • Provide knowledge on functional, aesthetic, ergonomic, ecological, production specification of urban furnitures and their usage in landscape design projects.
  • Provide knowledge on landscape construction materials, methods and technologies
  • B. ASSESSMENT DEVOTED TO COMPONENTS OF SKILLS
  • B1. Landscape Design & Planning
  • Provide ability to create ideas on place, space and time in landscape design process and to develop creative, critical and free thinking on its representation
  • Provide ability on communication, discussion and presentation
  • Provide ability to define problems, collect information, analysis and synthesis in landscape de-sign and planning process
  • Provide ability to develop landscape design and implementation projects with respect to barrier free design approaches and principles
  • Provide ability to make research, develop analytical thinking and landscape planning and design projects at different scales and context
  •  
  • B2. People, Society and EnvironmentProvide ability on critical thinking on landscape architecture history, theory, methodology and practice
  • Provide ability on critical thinking on urban history, sociology and urban transformation process
  • Provide ability to transfer the knowledge on environmental and urban aesthetics into landscape design practice
  • Provide ability to develop planning and design strategies on cultural landscapes
  • Provide ability to transfer the theoritical knowledge on landscape preservation and renewal into implementation practice
  • Provide ability to develope critical thinking on interdisciplinary design and planning philosophies
  • B3. Natural and Functional Aspects on LandscapeProvide ability to asses natural systems and to integrate into planning and design
  • Provide ability to make decisions on land use types and functions in landscape planning and design projects at different scales and context
  • Provide ability to develop planning and design approaches and strategies with respect to sus-tainability of human, culture and nature interaction
  • Techniques and Methods
  • Provide ability to use techniques on landscape inventory and assessment
  • Provide ability to use different analog and quantitative tools in representation
  • Provide ability to use different design tools, computer applications and other advanced technol-ogies
  • Provide ability to produce comprehensive implementation projects that include landscape con-truction materials, methods and technologies
  • Provide ability to prepare documents and technical specifications, budget analysis, construction and maintenance consultancy
  • Provide ability to use analog and quantitative methods in landscape planning and design pro-cess
  • Provide ability to prepare plans for site grading with respect to hydrological, vegetative, climatic and natural parameters
  • Provide ability to use plant material, plantation methods and techniques in landscape application projects
  • Provide ability to use plant material according to functional, aesthetic and ecological parameters
  • Provide ability to use consntruction materials and urban furniture in landscape design projects according to ergonomic and ecological parameters
  • Provide ability to practice ethically in decision making and landscape implementation and man-agement process
  • Provide ability to develop landscape planning and design projects with respect to environmental policies and legislations
  •  
  • C. ASSESSMENT DEVOTED TO ELEMENTS OF VALUE
  • C1. Social Abilities
  • Provide ability to contribute, manage and lead the teaworks
  • Provide ability to manage and solve problems (Leadership)
  • Provide ability to self-crtisizing and apply self-evaluation measuresProvide ability to get critics
  • Provide ability to integrate economic and social issues into planning and design process
  • Provide ability to use the written, spoken and visual communication techniques
  • C2. Professional ValuesProvide ability to be integrated into and coordinate interdisciplinary projects
  • Provide ability to think through community benefits and develop contemporary thoughts
  • Provide ability to develop sustainable planning and design approaches and prioritize environ-mental values
  • Provide ability to have professional responsibilities in interdisciplinary design and planning pro-jects
  • Provide ability to know and practice professional ethics
  • Provide ability to know interactions among human, culture and nature
  • Provide ability to develop consciousness on local and universal values
  • Provide ability to know interdisciplinary planning and design philosophies
  • Provide ability to have an interdisciplinary work discipline

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Students who are graduated from the department can work at different institutions both at the public and private level as a landscape architect to develop and implement projects concerning landscape planning and design at urban, regional and national level. Graduate students can directly work in wide range of projects concerning open space and green space planning and design such as; green system planning, greenroofs, housing sites, thematic parks (botanical gardens, zoos etc.), urban parks, national parks, shorelines, urban open spaces, squares, streets, playgrounds, pedestrian spaces, open air recreational areas, rural areas etc.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address