Yeterlilik Kodu | TR0030017179 | |
Yeterlilik Adı | Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İskenderun Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) Rektörlüğü Merkez Kampüs, 31200, İskenderun, Hatay, Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.iste.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Peyzaj Mimarlığı programında, öğrencilerin program hedeflerine ulaşması için gerekli olan 11 kritik öğrenme çıktısı belirlenmiştir. Temel Öğrenme Çıktıları şunlardır:
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Peyzaj Mimarlığı Programında okutulan dersler içerik ve öğrenme çıktılarına göre farklılık gösterebilmektedir. Her yarıyılda her bir ders için vize ve final sınavı yazılı (bazen sözlü) mutlaka yapılmaktadır. Bunun yanı sıra derslere göre ödev, proje, uygulama ödevi, arazi çalışması, sunumlar değerlendirmeye alınabilmektedir. Not değerlendirmeleri İskenderun Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında yapılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lise diplomasına sahip adaylar, Ölçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesine göre kabul edilir. Öğrenci olma hakkı kazanan aday, üniversite tarafından ilan edilen süre içerisinde belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. Belirlenen sürede kesin kaydını yaptırmayan aday kayıt hakkını kaybeder. | |
Başarma Şartları | Peyzaj Mimarlığı alanında lisans derecesi elde edebilmek için toplamda 240 AKTS ders alarak tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.25 ağırlıklı not ortalamasını sağlayan, 4. ve 6. yarıyıllarda olmak üzere 2 kez 30ar iş günü yaz stajını başarı ile tamamlayan öğrenciler lisans derecesi almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Peyzaj Mimarlığı Lisans Programını bitiren Peyzaj Mimarlarının hem kamu hem de özel sektörde istihdam alanı bulunmaktadır. Kamuda ilgili kuruluşlarda; Tarım ve Orman Bakanlığı-bünyesindeki araştırma enstitüleri-, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İller Bankası, Karayolları Genel Müdürlüğü, DSİ Genel Müdürlüğü, üniversiteler (Yapı İşleri Daire Başkanlıkları bünyesinde), belediyelerde (Fen İşleri, İmar, Park ve Bahçeler Birimleri) istihdam edilirken; özel sektörde yer alan şirketlerde ve peyzaj bürolarında çalışma imkanı bulmaktadırlar. Peyzaj Mimarları, özel sektörde çalışan olarak ya da kendi adına açtığı bürolarda planlama, tasarım, uygulama yapabilmekte; turizm tesislerinde çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017179
ISCO:08
ISCO:08
Peyzaj Mimarlığı programında, öğrencilerin program hedeflerine ulaşması için gerekli olan 11 kritik öğrenme çıktısı belirlenmiştir. Temel Öğrenme Çıktıları şunlardır:
- Planlama, tasarım, ekoloji ve sanat bilgilerini doğal ve yapılı çevredeki Peyzaj Mimarlığı konu ve problemlerine uygulayabilmek.
- Peyzaj Mimarlığı ile ilgili fiziksel ve ekolojik planlama, tasarım, onarım, mühendislik sorunlarını analiz edebilmek ve çözebilmek.
- Bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, üretimi, planlanması/tasarımı, korunması, geliştirilmesi ve onarımı konusunda bilgi sahibi olmak.
- Ekolojik/çevresel sorunlara çözümler geliştirebilmek.
- Peyzaj Mimarlığı tarihi ve kuramları ile ilgili bilgi sahibi olmak.
- Çizim, grafiksel anlatım ve görsel sunum tekniklerini bilmek.
- Meslekle ilgili gelişen teknolojileri, bilgisayar yazılımlarını, bilgi sistemlerini kullanabilmek.
- Ulusal ve uluslararası alanda peyzaj mimarlığı konularında rekabet edebilmek.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmak.
- Temel düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme ve sözlü, yazılı iletişim becerilerine sahip olmak.
- Planlama, tasarım, ekoloji ve sanat bilgilerini doğal ve yapılı çevredeki Peyzaj Mimarlığı konu ve problemlerine uygulayabilmek.
- Peyzaj Mimarlığı ile ilgili fiziksel ve ekolojik planlama, tasarım, onarım, mühendislik sorunlarını analiz edebilmek ve çözebilmek.
- Bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, üretimi, planlanması/tasarımı, korunması, geliştirilmesi ve onarımı konusunda bilgi sahibi olmak.
- Ekolojik/çevresel sorunlara çözümler geliştirebilmek.
- Peyzaj Mimarlığı tarihi ve kuramları ile ilgili bilgi sahibi olmak.
- Çizim, grafiksel anlatım ve görsel sunum tekniklerini bilmek. Meslekle ilgili gelişen teknolojileri, bilgisayar yazılımlarını, bilgi sistemlerini kullanabilmek. Ulusal ve uluslararası alanda peyzaj mimarlığı konularında rekabet edebilmek.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmak.
- Temel düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme ve sözlü, yazılı iletişim becerilerine sahip olmak.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Planlama, Tasarım, Ekoloji ve Sanat bilgilerini doğal ve yapılı çevredeki Peyzaj Mimarlığı konu ve problemlerine uygulayabilme.
- Peyzaj Mimarlığı ile ilgili fiziksel planlama, tasarım, onarım ve mühendislik sorunlarını analiz edebilme ve çözebilme becerisi.
- Doğa koruma alanları planlaması-yönetimi ve yaban hayatı koruma konularına Peyzaj Mimarlığı bağlamında çözümler üretebilme.
- Avrupa Peyzaj Sözleşmesi temelinde peyzajların belirlenmesi, planlanması, korunması ve yönetimi konularında çalışabilme bilgi ve becerisi.
- Bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, üretimi, planlanması/tasarımı, korunması, geliştirilmesi ve onarımı konusunda bilgi sahibi olma.
- Bilgisayar ve bilgi-iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanma becerisi.
- Peyzaj Mimarlığı ile ilgili teknoloji ve bilgi sistemlerini kullanma becerisi.
- Ulusal ve Uluslar arası alanda peyzaj mimarlığı konularında rekabet edebilme, ortak çalışmalar yapabilme, yerel ve küresel ölçekli sorunlara yeni çözümlemeler geliştirebilme becerisi.
- Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve bu aktarımları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmeBilgiye ulaşma ve problem çözümünde eleştirel düşünebilme.
- Sosyal projeleri planlayıp uygulayabilme.
- Peyzaj mimarlığı meslek disiplini için gerekli olan temel bilgi ve beceriye sahip olabilme.
- Peyzaj Mimarlığında kullanılan cansız yapı materyallerini tanıyabilme ve kullanabilme becerisi.
- Peyzaj Mimarlığı tarihi ve kuramları bilgisi kazanma ve bu bilgiyi peyzaj planlaması/tasarımı sürecinde kullanma becerisi
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Peyzaj Mimarlığı Programında okutulan dersler içerik ve öğrenme çıktılarına göre farklılık gösterebilmektedir. Her yarıyılda her bir ders için vize ve final sınavı yazılı (bazen sözlü) mutlaka yapılmaktadır. Bunun yanı sıra derslere göre ödev, proje, uygulama ödevi, arazi çalışması, sunumlar değerlendirmeye alınabilmektedir. Not değerlendirmeleri İskenderun Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında yapılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lise diplomasına sahip adaylar, Ölçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesine göre kabul edilir. Öğrenci olma hakkı kazanan aday, üniversite tarafından ilan edilen süre içerisinde belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. Belirlenen sürede kesin kaydını yaptırmayan aday kayıt hakkını kaybeder.
Peyzaj Mimarlığı Lisans Programını bitiren Peyzaj Mimarlarının hem kamu hem de özel sektörde istihdam alanı bulunmaktadır. Kamuda ilgili kuruluşlarda; Tarım ve Orman Bakanlığı-bünyesindeki araştırma enstitüleri-, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İller Bankası, Karayolları Genel Müdürlüğü, DSİ Genel Müdürlüğü, üniversiteler (Yapı İşleri Daire Başkanlıkları bünyesinde), belediyelerde (Fen İşleri, İmar, Park ve Bahçeler Birimleri) istihdam edilirken; özel sektörde yer alan şirketlerde ve peyzaj bürolarında çalışma imkanı bulmaktadırlar. Peyzaj Mimarları, özel sektörde çalışan olarak ya da kendi adına açtığı bürolarda planlama, tasarım, uygulama yapabilmekte; turizm tesislerinde çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030017179 | |
Qualification Title | Landscape Architecture License | |
Awarding Body | İskenderun Technical University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.iste.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The lessons taught in the Landscape Architecture Program may vary according to content and learning outcomes. In each semester, a written (sometimes oral) midterm and a final examination is required for each course. And also, homework, project, application homework, field work and presentations can be evaluated according to the lectures. Course gradings are done within the scope of Iskenderun Technical University Undergraduate and Bachelors Degree Education and Examination Regulation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates with a high school diploma are accepted according to the placement result document issued by ÖSYM. The candidate who is entitled to be a student shall have a definite record of the documents determined within the period announced by the university. Candidates who do not make a final registration within the specified time lose their registration right. | |
Conditions for Success | In order to obtain a degree in Landscape Architecture, students who successfully complete the course with a total of 240 ECTS credits and provided a weighted grade at least 2.25 over 4.00, summer internship of two 30-day working days, in the 4th and 6th semesters will qualify for the Bachelors Degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Landscape Architects who have completed the Bachelor of Landscape Architecture programme have employment in both public and privatesectors. They can work both in related organisations in the government; Ministry of Agriculture and Forestry -research institutes in the region-, Ministry of Environment and Urbanization, General Directorate of Highways, General Directorate of DSI, Universities (in the context of the Department of Construction), municipalities (Recreation, Park and Horticultural Units, and in private sector companies and in landscape offices. Landscape Architects can work as a private sector employee or can work in own offices by making planning, designing and applications; and also work in the tourism facility. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030017179
ISCO:08
ISCO:08
- Being able to incorporate the knowledge of physical planning, design, ecology and art into issues and problem of natural and cultural landscapes.
- Being able to analyze the landscape architectural savvy issues/problems in the fields of spatial planning, design, reclamation and site engineering, and develop sustainable solutions
- Being able to learn recent developments and implementations in the areas of nature conservation and planning of protected areas as well as wildlife conservation
- Being able to have a quality to study up on identification, planning, conservation and management of landscapes in the framework of European Landscape ConventionBeing able to have information about production, planning/design, conservation, development and repair by grasping the information in a systematic classification for plant material.
- Being able to use computer and communication technologies in their professional practice effectively.Being able to use technology and information systems relevant with landscape architecture.
- Being able to have the ability to compete in national and international field of landscape architecture issues, make joint efforts, to develop new solutions for local and global problems.
- Being able to have a professional responsibility and ethical values
- Being able to express his/her thoughts and studies in different ways such as oral and written presentations and share them with experts and others
- Being able to have an ability of critical thinking in obtaining knowledge and problem solving
- Being able to prepare and execute social projects
- Being able to have the basic knowledge and skills necessary for landscape architecture professional discipline
- Being able to recognize and use constructive materials used in Landscape Architecture.
- Ability to acquire knowledge of the history and theories of landscape architecture and to use this knowledge in the landscape planning / design process
The lessons taught in the Landscape Architecture Program may vary according to content and learning outcomes. In each semester, a written (sometimes oral) midterm and a final examination is required for each course. And also, homework, project, application homework, field work and presentations can be evaluated according to the lectures. Course gradings are done within the scope of Iskenderun Technical University Undergraduate and Bachelors Degree Education and Examination Regulation.
Candidates with a high school diploma are accepted according to the placement result document issued by ÖSYM. The candidate who is entitled to be a student shall have a definite record of the documents determined within the period announced by the university. Candidates who do not make a final registration within the specified time lose their registration right.
Landscape Architects who have completed the Bachelor of Landscape Architecture programme have employment in both public and privatesectors. They can work both in related organisations in the government; Ministry of Agriculture and Forestry -research institutes in the region-, Ministry of Environment and Urbanization, General Directorate of Highways, General Directorate of DSI, Universities (in the context of the Department of Construction), municipalities (Recreation, Park and Horticultural Units, and in private sector companies and in landscape offices. Landscape Architects can work as a private sector employee or can work in own offices by making planning, designing and applications; and also work in the tourism facility.
Qualification is continuous