Yeterlilik Kodu | TR0030019032 | |
Yeterlilik Adı | Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İnönü Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Sorumlu Kurum URL | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Peyzaj Mimarligi alaninda çalismak isteyenler dogayi seven ve gözlemleyen, ekoloji bilgi ve ilgi temeli olan, estetik görüse sahip, ilgili diger mesleklerle koordinasyon ve organizasyonu yürütebilecek kisiler olmalidir. Egitim sonucunda bir peyzaj mimarinin, peyzaj kalitesini gelistirmeye ve korumaya karsi duyarli olmasi, tasarimin sanatsal, humanistik ve ekolojik yaklasimlarini anlamasi, planlama ve tasarimda sorunu analiz etme yetenegine sahip olmasi, tasarimin uygulamaya aktarimi için teknik yeterliligin bulunmasi, yönetim ve mesleki etik dahil olmak üzere mesleki uygulamalarinin her alaninda yetenekli olmasi hedeflenmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Peyzaj Mimarlığı Eğitim ve Bilim Derneği (PEMDER) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 26.02.2023 / 26.02.2025 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. | |
Başarma Şartları | Peyzaj Mimarligi alaninda çalismak isteyenler dogayi seven ve gözlemleyen, ekoloji bilgi ve ilgi temeli olan, estetik görüse sahip, ilgili diger mesleklerle koordinasyon ve organizasyonu yürütebilecek kisiler olmalidir. Egitim sonucunda bir peyzaj mimarinin, peyzaj kalitesini gelistirmeye ve korumaya karsi duyarli olmasi, tasarimin sanatsal, humanistik ve ekolojik yaklasimlarini anlamasi, planlama ve tasarimda sorunu analiz etme yetenegine sahip olmasi, tasarimin uygulamaya aktarimi için teknik yeterliligin bulunmasi, yönetim ve mesleki etik dahil olmak üzere mesleki uygulamalarinin her alaninda yetenekli olmasi hedeflenmektedir.Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda genellikle dönemin hemen bitişini müteakip iki hafta süreli dönem sonu sınavları vardır. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 40 iş günü uygulamada başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. Staj mezuniyet ön şartı olmakla birlikte programda ayrıca kredilendirilmemiştir. Staj ile elde edilecek deneyim ve gerekli iş yükü program içerisinde ilgili derslerin içerik, uygulama ve çalışma iş yükleri içerisinde dikkate alınmıştır. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Ödevi ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (7. veya 8. yarıyılda) istenmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Peyzaj Mimarı, peyzajı oluşturan doğal ve kültürel bileşenlerin ve çevrelerin koruma - kullanım dengesi gözetilerek; ekolojik, ekonomik, estetik ve işlevsel ölçütlere uygun (olarak) planlaması, tasarımı, onarımı, korunması ve yönetim konularında bilim ve sanat temelinde proje üreten kişidir. Peyzaj Mimarının başlıca çalışma alanları aşağıdaki gibi sıralanmıştır:Yerel Yönetimler başta olmak üzere birçok kamu kurumu (Yatırım Planlama Müdürlükleri, İmar Daire Başkanlıkları / Müdürlükleri, Çevre Koruma Daire Başkanlıkları, Park ve Bahçeler Müdürlükleri, Şehir ve Bölge Planlama Müdürlükleri, Kentsel Tasarım Müdürlükleri, Kültür ve Tabiatı Koruma Kurulları, Çevre ve Orman Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı, Türk Standartları Enstitüsü, Karayolları Genel Müdürlüğü, İller Bankası gibi kamu kuruluşlarının Çevre ve Doğa Koruma, Fiziksel Planlama, ÇED, korunan alan koruma ve planlama birimleri, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Kültür Bakanlığı, Turizm Araştırma Enstitüleri, turizm tesisleri, Diğer kamu kurumları (Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Planlama Teşkilatı vb.) ) ,Bilimsel araştırma kurumları ve üniversiteler,Özel sektör (5531 sayılı yasayla özel sektörde; özel peyzaj mimarlığı- mimarlık- şehir planlama- inşaat mühendisliği büroları ya da firmaları, süs bitkileri ve cansız materyal üreten, pazarlayan özel işletmelerde çalışma olanağı bulunmaktadır.), Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Peyzaj Mimarlığı bilim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030019032
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Peyzaj mimarliginin temel ilkeleri ve araçlari konusunda yeterli altyapiya sahip olmak.
- Dogal ve kültürel çevreleri yorumlamak, korumak, kullanmak ve yönetmek için, peyzaji olusturan dogal ögeler hakkinda temel bilgi sahibi olmak.
- Peyzaj planlama, peyzaj tasarimi, peyzaj onarimi ve bakimi alanlarinda sürdürülebilirlik ilkesi dogrultusunda bilim, sanat ve teknolojiyi kullanabilme ve yorumlayabilme bilgisine sahip olmak.
- Peyzaj mimarliginda kullanilan yapisal ve bitkisel materyal ve bunlarin kullanimi konusunda gerekli bilgiye sahip olmak ve uygulayabilmek.
- Peyzaj tasarimi ve bakimi çalismalarinda edinilen bilgileri uygulamak.
- Dogal ve kültürel peyzaja iliskin verileri degerlendirme ve yorumlayabilme, mevcut sorunlari tanimlayabilme, analiz edebilme, sorunlara yönelik ekoloji temelli planlama, düzenleme, gelistirme ve koruma yöntem ve teknikleri gelistirebilmek.
- Yaraticilik potansiyelini gelistirebilme ve bu potansiyeli kullanabilmek.
- Düsüncelerini çizim, grafik ve maketle ifade edebilmek.
- Peyzaj tasarim çalismalarinda üç boyutlu düsünebilmek ve analitik düsünebilme becerisi göstermek.
- Ekolojik, ekonomik, estetik, islevsel ölçütlere uygun olarak tasarim çalismalari yapabilmek.
- Edindigi teorik bilgileri peyzaj tasarim çalismalarina aktarabilme ve uygun yapisal ve bitkisel materyali kullanarak farkli amaçlara sahip peyzaj projeleri üretip uygulayabilmek.
- Peyzaj tasarim ve peyzaj planlama çalismalarinda gerekli bilisim teknolojilerini etkin bir sekilde kullanabilmek.
- Sorunlara farkli çözüm yollari üretebilmek.
- Farkli meslek disiplinleri ile çalisma yapabilmek.
- Bitki materyalini taniyabilme, estetik, islevsel ve ekolojik amaçlar dogrultusunda kullanma ve bakimini yapabilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Peyzaj Mimarligi alaninda çalismak isteyenler dogayi seven ve gözlemleyen, ekoloji bilgi ve ilgi temeli olan, estetik görüse sahip, ilgili diger mesleklerle koordinasyon ve organizasyonu yürütebilecek kisiler olmalidir. Egitim sonucunda bir peyzaj mimarinin, peyzaj kalitesini gelistirmeye ve korumaya karsi duyarli olmasi, tasarimin sanatsal, humanistik ve ekolojik yaklasimlarini anlamasi, planlama ve tasarimda sorunu analiz etme yetenegine sahip olmasi, tasarimin uygulamaya aktarimi için teknik yeterliligin bulunmasi, yönetim ve mesleki etik dahil olmak üzere mesleki uygulamalarinin her alaninda yetenekli olmasi hedeflenmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Peyzaj Mimarlığı Eğitim ve Bilim Derneği (PEMDER)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
26.02.2023 / 26.02.2025
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
Peyzaj Mimarı, peyzajı oluşturan doğal ve kültürel bileşenlerin ve çevrelerin koruma - kullanım dengesi gözetilerek; ekolojik, ekonomik, estetik ve işlevsel ölçütlere uygun (olarak) planlaması, tasarımı, onarımı, korunması ve yönetim konularında bilim ve sanat temelinde proje üreten kişidir. Peyzaj Mimarının başlıca çalışma alanları aşağıdaki gibi sıralanmıştır:Yerel Yönetimler başta olmak üzere birçok kamu kurumu (Yatırım Planlama Müdürlükleri, İmar Daire Başkanlıkları / Müdürlükleri, Çevre Koruma Daire Başkanlıkları, Park ve Bahçeler Müdürlükleri, Şehir ve Bölge Planlama Müdürlükleri, Kentsel Tasarım Müdürlükleri, Kültür ve Tabiatı Koruma Kurulları, Çevre ve Orman Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı, Türk Standartları Enstitüsü, Karayolları Genel Müdürlüğü, İller Bankası gibi kamu kuruluşlarının Çevre ve Doğa Koruma, Fiziksel Planlama, ÇED, korunan alan koruma ve planlama birimleri, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Kültür Bakanlığı, Turizm Araştırma Enstitüleri, turizm tesisleri, Diğer kamu kurumları (Karayolları Genel Müdürlüğü, Devlet Planlama Teşkilatı vb.) ) ,Bilimsel araştırma kurumları ve üniversiteler,Özel sektör (5531 sayılı yasayla özel sektörde; özel peyzaj mimarlığı- mimarlık- şehir planlama- inşaat mühendisliği büroları ya da firmaları, süs bitkileri ve cansız materyal üreten, pazarlayan özel işletmelerde çalışma olanağı bulunmaktadır.), Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Peyzaj Mimarlığı bilim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030019032 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Landscape Architecture | |
Awarding Body | Inonu University | |
Awarding Body Contact | İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya | |
Awarding Body Url | http://inonu.edu.tr/tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Peyzaj Mimarligi alaninda çalismak isteyenler dogayi seven ve gözlemleyen, ekoloji bilgi ve ilgi temeli olan, estetik görüse sahip, ilgili diger mesleklerle koordinasyon ve organizasyonu yürütebilecek kisiler olmalidir. Egitim sonucunda bir peyzaj mimarinin, peyzaj kalitesini gelistirmeye ve korumaya karsi duyarli olmasi, tasarimin sanatsal, humanistik ve ekolojik yaklasimlarini anlamasi, planlama ve tasarimda sorunu analiz etme yetenegine sahip olmasi, tasarimin uygulamaya aktarimi için teknik yeterliligin bulunmasi, yönetim ve mesleki etik dahil olmak üzere mesleki uygulamalarinin her alaninda yetenekli olmasi hedeflenmektedir. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | Peyzaj Mimarligi alaninda çalismak isteyenler dogayi seven ve gözlemleyen, ekoloji bilgi ve ilgi temeli olan, estetik görüse sahip, ilgili diger mesleklerle koordinasyon ve organizasyonu yürütebilecek kisiler olmalidir. Egitim sonucunda bir peyzaj mimarinin, peyzaj kalitesini gelistirmeye ve korumaya karsi duyarli olmasi, tasarimin sanatsal, humanistik ve ekolojik yaklasimlarini anlamasi, planlama ve tasarimda sorunu analiz etme yetenegine sahip olmasi, tasarimin uygulamaya aktarimi için teknik yeterliligin bulunmasi, yönetim ve mesleki etik dahil olmak üzere mesleki uygulamalarinin her alaninda yetenekli olmasi hedeflenmektedir. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030019032
ISCO:08
ISCO:08
- To have enough background about the basic principles and tools of landscape architecture.
- To have a basic knowledge of the natural elements that create the landscape to interpret, protect, use and manage natural and cultural environments.
- To have the knowledge of using and interpreting science, art and technology in accordance with the principle of sustainability in landscape planning, landscape design, landscape repair and maintenance.
- To have the necessary knowledge about the structural and plant material used in landscape architecture and their use.
- To apply the knowledge acquired in the landscape design and maintenance studies.
- To be able to evaluate and interpret the data related to natural and cultural landscape, to be able to define and analyze the current problems, to develop ecology based planning, regulation, development and protection methods and techniques for problems.
- To be able to develop the potential of creativity and to use this potential.
- To be able to express drawings, graphics and models.
- To be able to think three-dimensional in landscape design studies and to have the ability to think analytically.
- Ecological, economic, aesthetic, functional studies in accordance with the criteria to make.
- To be able to transfer theoretical knowledge to landscape design studies and to produce and implement landscape projects with different purposes by using appropriate structural and vegetable material.
- To be able to use the necessary information technologies effectively in landscape design and landscape planning studies.
- To produce different solutions to problems.
- To be able to work with different professional disciplines.
- To know the plant material, aesthetic, functional and ecological purposes to be able to use and maintain.
Peyzaj Mimarligi alaninda çalismak isteyenler dogayi seven ve gözlemleyen, ekoloji bilgi ve ilgi temeli olan, estetik görüse sahip, ilgili diger mesleklerle koordinasyon ve organizasyonu yürütebilecek kisiler olmalidir. Egitim sonucunda bir peyzaj mimarinin, peyzaj kalitesini gelistirmeye ve korumaya karsi duyarli olmasi, tasarimin sanatsal, humanistik ve ekolojik yaklasimlarini anlamasi, planlama ve tasarimda sorunu analiz etme yetenegine sahip olmasi, tasarimin uygulamaya aktarimi için teknik yeterliligin bulunmasi, yönetim ve mesleki etik dahil olmak üzere mesleki uygulamalarinin her alaninda yetenekli olmasi hedeflenmektedir.
Qualification is continuous