Yeterlilik Kodu

TR0030020309

Yeterlilik Adı
Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması
Sorumlu KurumBartın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAğdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bartin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bartın üniversitesi Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü olarak amacımız; ulusal ve uluslararası nitelikte çağdaş bir eğitim ve öğretim sürdürmek, evrensel ölçekte bilgi üreterek bilim dünyasına katkıda bulunmak; ulusal, bölgesel ve yerel gereksinimler temelinde toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir; staj eğitimi ise kamu kurumları, belediyeler, özel sektör veya fidanlık ofislerinde yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Doğal ve kültürel peyzaj değerlerinin koruma-kullanma ve yönetimi konusunda insan-çevre-peyzaj mimarlığı ilişkisini kavrama ve teknolojiyi kullanarak yorumlama bilgisine sahip olur.
  • Ekolojik yaklaşımla doğal ve kültürel çevrelerin planlanması, tasarlanması, yönetimi ve izlenmesi için gerekli temel ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur.
  • Sürdürülebilirlik yaklaşımını temel alan teorik bilgileri kullanarak peyzaj planlama hizmetlerinde belirlenen ölçekteki plan ve tasarım projeleri hazırlar.
  • Projelerin sunum ve uygulanmasına yönelik araç ve teknikleri kullanma, üç boyutlu algılayabilme ve proje yönetimi için gerekli becerilere sahip olur.
  • Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar.
  • Planlama, tasarım ve uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştir, araştırma yapar ve toplum yararına kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı çevre için proje üretir, uygular ve toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur.
  • Alanındaki gelişmeleri izlemek ve iletişim kurmak için en az bir yabancı dilden yararlanarak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlayabilir.
  • Fiziksel, sosyo-kültürel ve ekonomik etmenleri dikkate alarak plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olmaktadır.
  • Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Alanıyla ilgili mevzuata hâkim olma ve uygun davranma yetkinliğini kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

Teknik Yetkinlikler

  • Tasarım ve planlama becerisi
  • Bitki bilgisi
  • Ekolojik farkındalık
  • Bilgisayar destekli tasarım
  • Alan analizi
  • Mimari ve mühendislik bilgisi
  • Proje yönetimi

Bireysel ve Mesleki Yetkinlikler

  • Üretken, yenilikçi
  • Takım çalışması
  • İletişim Becerileri
  • Zaman yönetimi
  • Sosyal ve kültürel farkındalık
  • Etik ve mesleki sorumluluk
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar; ara sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı, muafiyet sınavı ve tek ders sınavlardır. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı olarak yapılabilir.
  • Öğrencilere aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için harf notu verilir ve bu notlar ders başarı notu olarak adlandırılır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ya da (DD) harf notlarından birini alana öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • Derse devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye DZ notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır. Öğrenci DZ notu aldığı dersi tekrar eder. Dönem sonu ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye GR notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır.
  • Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
  • Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir.

     Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

     AA                  4,00                    Pekiyi

     BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

     BB                  3,00                    İyi

     CB                  2,50                    Orta-İyi

     CC                  2,00                    Orta

     DC                  1,50                    Zayıf- Orta

     DD                  1,00                    Zayıf

     FF                   0,00                    Başarısız
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Peyzaj Mimarlığı Eğitim ve Bilim Derneği (PEMDER)

Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 12.02.2024-12.02.2027

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha detaylı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.

Başarma ŞartlarıDers planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 kredi almış ve 2.00/4 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Belediye Park ve Bahçeler Müdürlüklerinde, Karayolları Genel Müdürlüğü gibi çeşitli kamu kuruluşlarının çevre, yeşil alan ve peyzaj düzenleme birimlerinde, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı il ve ilçe teşkilatları ile araştırma enstitülerinde, özel Peyzaj Mimarlığı bürolarında, çeşitli turizm tesislerinde, süs bitkileri üreten ve pazarlayan özel işletmeler ve fidanlıklarda çalışma olanağı bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020309


Yeterlilik Adı
Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bartın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bartın üniversitesi Mühendislik, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü olarak amacımız; ulusal ve uluslararası nitelikte çağdaş bir eğitim ve öğretim sürdürmek, evrensel ölçekte bilgi üreterek bilim dünyasına katkıda bulunmak; ulusal, bölgesel ve yerel gereksinimler temelinde toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesini sağlamaktır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir; staj eğitimi ise kamu kurumları, belediyeler, özel sektör veya fidanlık ofislerinde yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Doğal ve kültürel peyzaj değerlerinin koruma-kullanma ve yönetimi konusunda insan-çevre-peyzaj mimarlığı ilişkisini kavrama ve teknolojiyi kullanarak yorumlama bilgisine sahip olur.
  • Ekolojik yaklaşımla doğal ve kültürel çevrelerin planlanması, tasarlanması, yönetimi ve izlenmesi için gerekli temel ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur.
  • Sürdürülebilirlik yaklaşımını temel alan teorik bilgileri kullanarak peyzaj planlama hizmetlerinde belirlenen ölçekteki plan ve tasarım projeleri hazırlar.
  • Projelerin sunum ve uygulanmasına yönelik araç ve teknikleri kullanma, üç boyutlu algılayabilme ve proje yönetimi için gerekli becerilere sahip olur.
  • Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar.
  • Planlama, tasarım ve uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için sorumluluk alır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştir, araştırma yapar ve toplum yararına kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı çevre için proje üretir, uygular ve toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur.
  • Alanındaki gelişmeleri izlemek ve iletişim kurmak için en az bir yabancı dilden yararlanarak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlayabilir.
  • Fiziksel, sosyo-kültürel ve ekonomik etmenleri dikkate alarak plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olmaktadır.
  • Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Alanıyla ilgili mevzuata hâkim olma ve uygun davranma yetkinliğini kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

Teknik Yetkinlikler

  • Tasarım ve planlama becerisi
  • Bitki bilgisi
  • Ekolojik farkındalık
  • Bilgisayar destekli tasarım
  • Alan analizi
  • Mimari ve mühendislik bilgisi
  • Proje yönetimi

Bireysel ve Mesleki Yetkinlikler

  • Üretken, yenilikçi
  • Takım çalışması
  • İletişim Becerileri
  • Zaman yönetimi
  • Sosyal ve kültürel farkındalık
  • Etik ve mesleki sorumluluk

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar; ara sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı, muafiyet sınavı ve tek ders sınavlardır. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı olarak yapılabilir.
  • Öğrencilere aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için harf notu verilir ve bu notlar ders başarı notu olarak adlandırılır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ya da (DD) harf notlarından birini alana öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • Derse devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye DZ notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır. Öğrenci DZ notu aldığı dersi tekrar eder. Dönem sonu ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye GR notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır.
  • Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
  • Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir.

     Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

     AA                  4,00                    Pekiyi

     BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

     BB                  3,00                    İyi

     CB                  2,50                    Orta-İyi

     CC                  2,00                    Orta

     DC                  1,50                    Zayıf- Orta

     DD                  1,00                    Zayıf

     FF                   0,00                    Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Peyzaj Mimarlığı Eğitim ve Bilim Derneği (PEMDER)

Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 12.02.2024-12.02.2027


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha detaylı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.


Başarma Şartları
Ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 kredi almış ve 2.00/4 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Belediye Park ve Bahçeler Müdürlüklerinde, Karayolları Genel Müdürlüğü gibi çeşitli kamu kuruluşlarının çevre, yeşil alan ve peyzaj düzenleme birimlerinde, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı il ve ilçe teşkilatları ile araştırma enstitülerinde, özel Peyzaj Mimarlığı bürolarında, çeşitli turizm tesislerinde, süs bitkileri üreten ve pazarlayan özel işletmeler ve fidanlıklarda çalışma olanağı bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020309

Qualification Title
Landscape Architecture License
Awarding BodyBARTIN UNIVERSITY
Awarding Body ContactBartın Üniversitesi
Awarding Body Urlhttp://www.bartin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

As Bartın University Faculty of Engineering, Architecture and Design, Department of Landscape Architecture, our aim is to maintain a national and international quality education and training, to contribute to the world of science by producing knowledge on a universal scale; to improve the quality of life of the society based on national, regional and local needs.

Learning Environments

Learning is carried out in the form of formal education; internship training is carried out in public institutions, municipalities, private sector or nursery offices.

Description
  • To be able to comprehend the relationship between human-environment- landscape architecture in the conservation-utilization and management of natural and cultural landscape values and to have the knowledge of interpretation by using technology.
  • To have the basic and practical knowledge necessary for the planning, design, management and monitoring of natural and cultural environments with an ecological approach.
  • Prepares plans and design projects at the scale determined in landscape planning services using theoretical knowledge based on sustainability approach.
  • To be able to use tools and techniques for the presentation and implementation of projects, to perceive in three dimensions and to have the necessary skills for project management.
  • Carries out studies in the field independently, acts as a consultant and expert witness.Takes responsibility for solving problems encountered in planning, design and implementation.
  • Develop a positive attitude towards lifelong learning, conduct research and use it for the benefit of society.
  • Produces and implements projects for the environment with a sense of social responsibility and contributes to the awareness of the society.
  • Uses information and communication technologies by using at least one foreign language to communicate and follow the developments in the field.
  • Adapt to different cultures and social life.
  • To be able to make, implement, manage and monitor plans and projects by considering physical, socio-cultural and economic factors.
  • Acts in accordance with scientific, cultural and ethical values.
  • Gains the competence to master the legislation related to the field and to act appropriately.
Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

Technical Competencies

  • Design and planning skills
  • Plant knowledge
  • Ecological awareness
  • Computer aided design
  • Field analysis
  • Architectural and engineering knowledge
  • Project management

Individual and Professional Competencies

  • Productive, innovative
  • Teamwork
  • Communication Skills
  • Time management
  • Social and cultural awareness
  • Ethics and professional responsibility
Further Info
  • Exams are midterm exams, make-up exams, make-up exams, final exams, exemption exams and single course exams. Exams can be written and/or oral/practical.
  • Students are given letter grades for their success in the courses they take, and these grades are called course success grades. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) from a course are considered to have succeeded in that course.
  • Students who do not fulfill the attendance requirement are given a grade of DZ. This grade is counted as FF in the grade point average calculation. The student repeats the course with a grade of DZ. A grade of GR is given to the student who does not take the final and make-up exams. This grade is counted as FF in the grade point average calculation.
  • Course success grade is calculated by taking 40% of the grade obtained by evaluating the midterm exam grade and / or educational activities together and 60% of the final / final exam grade.
  • Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles.
  •  Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

     AA                  4,00                    Pekiyi

     BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

     BB                  3,00                    İyi

     CB                  2,50                    Orta-İyi

     CC                  2,00                    Orta

     DC                  1,50                    Zayıf- Orta

     DD                  1,00                    Zayıf

     FF                   0,00                    Başarısız
Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK
  • Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
  • Creation and Approval of Curricula:
  • YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
  • The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  • Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  • Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
  • Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.
  • In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
  • Landscape Architecture Education and Science Association (PEMDER) Accreditation Start and End Date: 12.02.2024-12.02.2027
Access Requirements

Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, considering the conditions of each student and the degree to which they apply. More detailed information about admission to the University is available in the Institution Catalog.

Conditions for SuccessStudents who have successfully passed the compulsory courses specified in the curriculum and the minimum number of elective courses, have taken at least 240 credits and have a GPA of 2.00/4 can graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

It is possible to work in municipal Parks and Gardens Directorates, environmental, green space and landscaping units of various public institutions such as the General Directorate of Highways, the Ministry of Food, Agriculture and Livestock, the Ministry of Forestry and Water Affairs provincial and district organizations and research institutes, private Landscape Architecture offices, various tourism facilities, private enterprises and nurseries that produce and market ornamental plants.

Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
  2. 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
  3. 1.2  Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools to Undergraduate Education
  4. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
  5. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020309


Qualification Title
Landscape Architecture License

Awarding Body
BARTIN UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Bartın Üniversitesi

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

As Bartın University Faculty of Engineering, Architecture and Design, Department of Landscape Architecture, our aim is to maintain a national and international quality education and training, to contribute to the world of science by producing knowledge on a universal scale; to improve the quality of life of the society based on national, regional and local needs.


Learning Environments

Learning is carried out in the form of formal education; internship training is carried out in public institutions, municipalities, private sector or nursery offices.


Description
  • To be able to comprehend the relationship between human-environment- landscape architecture in the conservation-utilization and management of natural and cultural landscape values and to have the knowledge of interpretation by using technology.
  • To have the basic and practical knowledge necessary for the planning, design, management and monitoring of natural and cultural environments with an ecological approach.
  • Prepares plans and design projects at the scale determined in landscape planning services using theoretical knowledge based on sustainability approach.
  • To be able to use tools and techniques for the presentation and implementation of projects, to perceive in three dimensions and to have the necessary skills for project management.
  • Carries out studies in the field independently, acts as a consultant and expert witness.Takes responsibility for solving problems encountered in planning, design and implementation.
  • Develop a positive attitude towards lifelong learning, conduct research and use it for the benefit of society.
  • Produces and implements projects for the environment with a sense of social responsibility and contributes to the awareness of the society.
  • Uses information and communication technologies by using at least one foreign language to communicate and follow the developments in the field.
  • Adapt to different cultures and social life.
  • To be able to make, implement, manage and monitor plans and projects by considering physical, socio-cultural and economic factors.
  • Acts in accordance with scientific, cultural and ethical values.
  • Gains the competence to master the legislation related to the field and to act appropriately.

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

Technical Competencies

  • Design and planning skills
  • Plant knowledge
  • Ecological awareness
  • Computer aided design
  • Field analysis
  • Architectural and engineering knowledge
  • Project management

Individual and Professional Competencies

  • Productive, innovative
  • Teamwork
  • Communication Skills
  • Time management
  • Social and cultural awareness
  • Ethics and professional responsibility

Further Info
  • Exams are midterm exams, make-up exams, make-up exams, final exams, exemption exams and single course exams. Exams can be written and/or oral/practical.
  • Students are given letter grades for their success in the courses they take, and these grades are called course success grades. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) from a course are considered to have succeeded in that course.
  • Students who do not fulfill the attendance requirement are given a grade of DZ. This grade is counted as FF in the grade point average calculation. The student repeats the course with a grade of DZ. A grade of GR is given to the student who does not take the final and make-up exams. This grade is counted as FF in the grade point average calculation.
  • Course success grade is calculated by taking 40% of the grade obtained by evaluating the midterm exam grade and / or educational activities together and 60% of the final / final exam grade.
  • Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles.
  •  Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

     AA                  4,00                    Pekiyi

     BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

     BB                  3,00                    İyi

     CB                  2,50                    Orta-İyi

     CC                  2,00                    Orta

     DC                  1,50                    Zayıf- Orta

     DD                  1,00                    Zayıf

     FF                   0,00                    Başarısız

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK
  • Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
  • Creation and Approval of Curricula:
  • YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
  • The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  • Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  • Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
  • Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.
  • In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
  • Landscape Architecture Education and Science Association (PEMDER) Accreditation Start and End Date: 12.02.2024-12.02.2027

Access Requirements

Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, considering the conditions of each student and the degree to which they apply. More detailed information about admission to the University is available in the Institution Catalog.


Conditions for Success
Students who have successfully passed the compulsory courses specified in the curriculum and the minimum number of elective courses, have taken at least 240 credits and have a GPA of 2.00/4 can graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

It is possible to work in municipal Parks and Gardens Directorates, environmental, green space and landscaping units of various public institutions such as the General Directorate of Highways, the Ministry of Food, Agriculture and Livestock, the Ministry of Forestry and Water Affairs provincial and district organizations and research institutes, private Landscape Architecture offices, various tourism facilities, private enterprises and nurseries that produce and market ornamental plants.


Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
  2. 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
  3. 1.2  Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools to Undergraduate Education
  4. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
  5. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.


Url
Open Address