Yeterlilik Kodu | TR0030035157 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Düzce Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Düzce Üniversitesi Konuralp Yerleşkesi Yörük Mah. Merkez/DÜZCE, 81620 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.duzce.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Mezuniyet ve dereceye giren öğrenciler MADDE 36 - (1)
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Peyzaj Mimarlığı Eğitim ve Bilim Derneği (PEMDER) Başlangıç: 12.02.2022 / Bitiş: 12.02.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030035157
ISCO 08
ISCO 08
- Peyzajların sürdürülebilirliği için ekolojik-sosyal dengeyi gözeten, etik değerleri özümsemiş, bilim, sanat ve teknolojiyi takip eden ve bu alanlara katkılar sağlayan, özgün ve eleştirel düşünebilen, altyapı olanakları ile araştırmacı, yenilikçi, girişimci, evrensel bakış açısına sahip, meslek ve bilim insanları yetiştirmektir.
- Eğitim ve öğretim örgün, öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Staj yönergesi çerçevesinde 2. Sınıf ve 3. Sınıf sonunda 20 iş günü olacak şekilde Kamu ve Özel şirketlerde stajlar yapılır.
- Bilgi: Çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri çerçevesinde (kamu yararı ve değerini gözeterek) planlama, tasarım, yönetim etkinlikleri ve araştırmalarını yürütecek güncel bilgileri kazanma, yansıtabilme bilgi ve kavrayışına sahip olmak,
- Bilgi: Sürdürülebilir kaynak yönetimine ilişkin planlama ve tasarım yaklaşımlarında sağlıklı yaşam ve gıdaya erişim, dirençlilik, iklim değişikliği yönetimi, kırsal/kentsel kalkınma ve teknoloji kullanımına yönelik bilgilere sahip olmak,
- Bilgi: Alanıyla ilgili evrensel, kurumsal ve mesleki etik değerler hakkında bilgiye sahip olmak,
- Bilgi: Alanıyla ilgili, ulusal ve uluslararası normlar, sözleşmeler mesleki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahip olmak,
- Beceri: Yaşanılan coğrafyanın karşı karşıya kaldığı etki, baskı ve değişimlerde mekânsal/zamansal ölçek bağlamında peyzaj içindeki süreçlerin bütünsel algılanması, planlanması, tasarlanması ve yönetim modellerinin oluşturulması için gerekli araçları kullanma becerisi,
- Beceri: Planlama ve tasarım süreçlerinde alana özgü kuram ve yöntemlere uygun, alternatif kurgu ve çözümleri geliştirebilme becerisi,
- Beceri: Disiplinler arası / transdisipliner ekip içinde, sorumluluk alarak işbirlikçi ve kapsayıcı bir biçimde hedefleri belirleme, görevleri planlama ve katılımcı bir şekilde çalışabilme becerisi,
- Beceri: Alana özgü konularda bireysel görüşlerini tartışabilme ve kendini geliştirebilme becerisi,
- Yetkinlik: Sürdürülebilir, yenilikçi ve girişimci yaklaşımları içselleştirerek, yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinciyle hareket etme yetkinliği,
- Yetkinlik: Alanındaki gelişmeleri izleyecek ve iletişim kuracak düzeyde yabancı dil yetkinliği,
- Yetkinlik: Meslek alanında evrensel ilkelerden hareketle, çevre haklarına, sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adil ve katılımcı bir bilinçle karar verme yetkinliği,
- Yetkinlik: Peyzaj Mimarlığı kuramı ve metodolojisi, açık yeşil alan planlaması, yeşil ve mavi altyapı, kültürel peyzajların yönetimi, korunması ve yorumlanması becerileri ile peyzaj yönetimi konularındaki bilgisini dikkate alarak alanıyla ilgili proje hazırlama, uygulama, yönetme ve izleme yetkinliği,
- Yetkinlik: Farklı ölçeklerdeki peyzajların yönetimi, alt yapı projelerinin planlama ve tasarımı, materyal ve konstrüksiyon teknikleri konusundaki bilgilerini alanındaki bilgi teknolojileri ile bütünleştirerek, fidanlık, uygulama ve büro staj deneyimiyle peyzaj planlama, tasarım ve materyal konusunda disiplinler arası işbirlikleri içinde projeler üretme yetkinliği,
- Makro ve mikro ölçek aralığında doğal ve yapılı çevrede yaşanabilir mekânların, planlama, tasarlama ve uygulanmasını sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde farklı meslek disiplinleri ile işbirliği içinde yönetirler.
- Sürdürülebilir estetik, fonksiyonel ve bilimsel ilkeleri, kolektif bellek, ve kültürel mirasla bütünleştirerek, toplum sağlığı ve refahını önemseyen etik ilkelerle planlama ve tasarım çalışmaları yürütürler.
- Gelişen teknoloji ve bilişimi sayısal, istatistiksel, finansal, ekolojik okuryazarlık bilgisi ile girişimci ve yenilikçi bir anlayışla yakından takip ederler.
- Dezavantajlı gruplar için evrensel tasarım ve adil kullanım ilkeleri doğrultusunda erişilebilirliği sağlar ve alana özgü materyalleri etkin bir şekilde kullanabilirler.
- Ekosistemlerin ve hizmetlerinin sürekliliğini sağlamak amacıyla kriz yönetiminde rol alırlar.
- Düzce Üniversitesi Lisans Eğitim–Öğretim ve Sınav Yönetmeliği (https://duzce.edu.tr/df48/yonetmelik-ve-yonergeler ) [06.02.2017]’ne göre
- “DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Sınavlar ve Başarının Değerlendirilmesi Sınavlar (Değişik:RG-29/01/2017-29963) MADDE 27 -
- Sınavlar; ara sınavları, kısa sınavlar, mazeret sınavları, yarıyıl sonu sınavları, ek sınavlar, yaz okulu sonu sınavları, tek/çift ders sınavları, muafiyet sınavları olmak üzere sekiz çeşittir.”
- “MADDE 29 -
- Öğrencinin; yarıyıl içindeki çalışmaları, ara sınav ve yarıyıl sonu sınav notları, derse devamı, öğretim elemanının yarıyıl başında bölüm başkanlığına teslim ettiği ders planında gösterilen şekilde değerlendirmeye alınarak dersin başarı puanı ve harf notu takdir edilir.
- (Değişik:RG-10/09/2013-28761) Başarı puanlarına karşılık gelen harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde veya bağıl not değerlendirme sistemine göre belirlenir:”
Başarı Notu |
Harf Notu |
Katsayı |
Başarı Derecesi |
90-100 |
AA |
4.00 |
Pekiyi |
85-89 |
BA |
3.50 |
İyi-Pekiyi |
80-84 |
BB |
3.25 |
İyi |
70-79 |
CB |
3.00 |
Orta-İyi |
60-69 |
CC |
2.50 |
Orta |
55-59 |
DC |
2.25 |
Geçer-Orta |
50-54 |
DD |
2.00 |
Geçer |
40-49 |
FD |
1.50 |
Geçmez |
39 ve aşağısı |
FF |
0 |
Geçmez |
|
EKS |
0 |
Eksik |
|
DVZ |
0 |
Devamsız |
|
MEKS |
0 |
Mazeretli eksik |
|
MUAF |
0 |
Yeterli |
Ortalamaya Katılmayan Notlar |
|||
YT Yeterli YZ Yetersiz |
Mezuniyet ve dereceye giren öğrenciler MADDE 36 - (1)
- Mezun olmaya hak kazanmak için öğrencilerin; öğretim programlarındaki derslere devam edip tümünden başarılı olmaları, AGNO (Ağırlıklı Genel Not Ortalaması)' larının en az 2.50 düzeyinde olması ve diğer bütün çalışmalarını tamamlamış olmaları gerekir. Mezun olmaya hak kazanan öğrenciye; diploma ile başardığı derslerin isimleri, harf notları ve diğer faaliyetlerin başarılmasıyla ilgili bilgilerin yer aldığı bir not döküm belgesi verilir.
- Bir programın mezunları arasından ilk üçe girenlerin belirlenmesinde, AGNO virgülden sonra ayırt edici basamağa kadar yürütülür.
- Mezun olan öğrenciler arasında dereceye girenlere, mezuniyet töreninde başarı belgeleri verilir. Bölümlerde dereceye giren öğrencilere de bölüm başkanları tarafından başarı belgeleri verilir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Peyzaj Mimarlığı Eğitim ve Bilim Derneği (PEMDER)
Başlangıç: 12.02.2022 / Bitiş: 12.02.2027
- Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
- Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi).
- Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Düzce Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları yandal programlarına katılma hakkına sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030035157 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Landscape Architecture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Düzce University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Düzce University Düzce University Konuralp Campus 81620 Düzce Telephone: +90850 800 81 81 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.duzce.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | According to Düzce University Undergraduate Education and Examination Regulations (https://duzce.edu.tr/df48/yonetmelik-ve-yonergeler) [06.02.2017] “CHAPTER FOUR Exams and Evaluation of Success Exams (Amended: RG-29/01/2017-29963) ARTICLE 27 -
“ARTICLE 29 -
ARTICLE 36 -
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Peyzaj Mimarlığı Eğitim ve Bilim Derneği (PEMDER) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfil other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1.Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030035157
ISCO 08
ISCO 08
- The program aims to educate professional and scientific people who observe ecological-social balance for the sustainability of landscapes, internalize ethical values, follow science, art, and technology and contribute to these fields, think original and critically, research with infrastructure facilities, innovative, entrepreneurial, and have a universal perspective.
- Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, within the framework of the Internship Directive, internships are carried out in public and private companies for 20 working days at the end of the 2nd and 3rd year.
- Knowledge: To have the knowledge and understanding of gaining and reflecting current knowledge to carry out planning, design, management activities and researches within the framework of environmental and social sustainability principles (considering public interest and value),
- Knowledge: Knowledge of healthy living and access to food, resilience, climate change management, rural/urban development and use of technology in planning and design approaches to sustainable resource management,
- Knowledge: To have knowledge about universal, institutional and professional ethical values related to the field,
- Knowledge: To have knowledge of national and international norms, contracts, professional principles, laws, regulations and standards related to the field,
- Skill: The ability to use the tools necessary for the holistic perception, planning, design and management models of the processes within the landscape in the context of spatial / temporal scale in the impacts, pressures and changes faced by the geography,
- Skill: Ability to develop alternative fictions and solutions in planning and design processes in accordance with field-specific theories and methods,
- Skills: Ability to work in an interdisciplinary/transdisciplinary team in a collaborative and inclusive manner by taking responsibility, setting goals, planning tasks and working in a participatory manner,
- Skills: Ability to discuss individual views on issues specific to the field and to develop oneself,
- Competence: The competence to act with the awareness of lifelong learning and research by internalising sustainable, innovative and entrepreneurial approaches,
- Competence: Foreign language competence to follow the developments in the field and to communicate,
- Competence: Competence to make decisions with a fair and participatory consciousness, based on universal principles in the field of profession, respecting environmental rights, social and cultural rights, showing the necessary sensitivity in the protection of the natural environment and cultural heritage,
- Competence: Competence in preparing, implementing, managing and monitoring projects related to the field by taking into account the knowledge of Landscape Architecture theory and methodology, open green space planning, green and blue infrastructure, management, protection and interpretation skills of cultural landscapes and landscape management,
- Competence: Competence to produce projects in interdisciplinary collaborations on landscape planning, design and materials by integrating his/her knowledge on the management of landscapes of different scales, planning and design of infrastructure projects, materials and construction techniques with information technologies in the field, with nursery, application and office internship experience,
- Manage the planning, design, and implementation of habitable spaces in the natural and built environment in the macro and micro scale range in cooperation with different professional disciplines within the framework of sustainability principles.
- Carry out planning and design studies with ethical principles that care about public health and welfare by integrating sustainable aesthetic, functional, and scientific principles with collective memory and cultural heritage.
- They closely follow the developing technology and informatics with an entrepreneurial and innovative approach with numerical, statistical, financial, and ecological literacy knowledge.
- Provide accessibility for disadvantaged groups in line with the principles of universal design and fair use and can use field-specific materials effectively.
- They take part in crisis management to ensure the continuity of ecosystems and their services.
According to Düzce University Undergraduate Education and Examination Regulations (https://duzce.edu.tr/df48/yonetmelik-ve-yonergeler) [06.02.2017] “CHAPTER FOUR Exams and Evaluation of Success Exams (Amended: RG-29/01/2017-29963) ARTICLE 27 -
- Exams; midterm exams, quizzes, make-up exams, final exams, additional exams, summer school final exams, single/double course exams, exemption exams are eight types.”
“ARTICLE 29 -
- The student’s studies during the semester, midterm and final exam grades, attendance to the course are evaluated as shown in the lesson plan submitted by the instructor to the head of the department at the beginning of the semester, and the success score and letter grade of the course are evaluated.
- (Change: RG-10/09/2013-28761) Letter grades and coefficients corresponding to success scores are determined as follows or according to the relative grade evaluation system:”
Success Grade |
Letter Grade |
Coefficient |
Success Degree |
90-100 |
AA |
4.00 |
Very Good |
85-89 |
BA |
3.50 |
Good-Very Good |
80-84 |
BB |
3.25 |
Good |
70-79 |
CB |
3.00 |
Average-Good |
60-69 |
CC |
2.50 |
Average |
55-59 |
DC |
2.25 |
Successful-Average |
50-54 |
DD |
2.00 |
Successful |
40-49 |
FD |
1.50 |
Fail |
39 and lower |
FF |
0 |
Fail |
|
EKS |
0 |
Missing |
|
DVZ |
0 |
Absentee |
|
MEKS |
0 |
Excused missing |
|
MUAF |
0 |
Sufficient |
Grades Not Included in Grade Point Average |
|||
YT Sufficient YZ Insufficient |
ARTICLE 36 -
- In order to be eligible for graduation, students are required to continue and succeed in all of the courses in the curriculum, have a GPA (Weighted Grade Point Average) of at least 2.50 and have completed all other studies. The student who is entitled to graduate is given a diploma and a transcript document containing the names of the courses he / she has succeeded in, letter grades and information about the achievement of other activities.
- In determining the top three among the graduates of a programme, the GPA is carried out to the distinguishing digit after the comma.
- Those who rank among the graduating students are awarded certificates of achievement at the graduation ceremony. Certificates of achievement are also given to the students ranked in the departments by the department heads.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Peyzaj Mimarlığı Eğitim ve Bilim Derneği (PEMDER)
- Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (CoHE), student admission to this programme is made by the Student Selection and Placement Centre. Students are placed in the relevant programmes by this centre according to the score they get from this exam after they declare their preferences for the programme they want to study.
- Foreign students are admitted to these programmes based on the results of internationally recognised exams such as SAT, ACT or secondary education graduation grades (Associate and Undergraduate Programmes Foreign Student Admission Directive).
- The admission of students to the programmes with General Academic Exchange Protocol is carried out within the framework of bilateral agreements (such as ERASMUS, FARABİ, etc.) signed between Düzce University and the partner university. Guest students can enroll in the courses offered in this programme if the relevant academic unit approves. Language proficiency is required to follow the programme.
- Those who have a bachelor’s degree can continue to master’s programmes and, if they meet the relevant requirements, doctoral and proficiency in art programmes accepted with a bachelor’s degree.
- Undergraduate students have the right to participate in minor programmes offered by the higher education institutions where they are studying.
1.Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.