Yeterlilik Kodu | TR0030044985 | |
Yeterlilik Adı | Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her yarıyıl arasınav, yarıyıl içi çalışmaları (proje, seminer, arazi çalışmaları, ödev, ikinci bir arasınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulur. Ancak mesleğin özelliğinden ötürü programın en önemli dersi proje dersleridir. Proje ve diğer derslerde arasınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Ara sınavın harf notuna katkısı %30, yarıyıl içi çalışmaları %20, yarıyıl sonu sınavının ise %50 dir. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Lisans öğrenimi aşamasında 8 yarıyıllık bir öğrenim sonunda öğrenciye Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması ile "Peyzaj Mimarı" unvanı verilir. Bu süre içerisinde öğrenciye mesleğini yakından tanıtmak amacıyla 40 günlük bir staj çalışması yaptırılır. Öğrenim yapan öğrencilere bu öğrenimlerini tamamlamak için tanınan azami süre yedi yıldır. Öğrenciler mezun olabilmek için 4.0 üzerinden en az 2.0 mezuniyet ortalamasına sahip olmak zorundadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044985
ISCO 08
ISCO 08
- İlgili temel alandaki elemanları tanıma ve ilke-kavramlar doğrultusunda değerlendirme ile ilgili bilgileri edinecek ve kalite konusunda bilgi sahibi olabilecek (Kavramsal-Bilişsel)
- Ulusal ve uluslar arası güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilecek (Kuramsal-Uygulamalı)
- Alanıyla ilgili yasa, yönetmelik, ilke ve standartlar ve ayrıca kuramsal ve etik değerler hakkında bilgi sahibi olabilecek (Kuramsal-Uygulamalı)
- Farklı ölçü ve ölçekteki kentsel ve kırsal mekanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak tasarlanması, planlanması, detaylandırılması ve yönetimine ilişkin bilgileri kullanabilecek (Kavramsal-Bilişsel)
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olabilecek (bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme)Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisine sahip olabilecek (Kavramsal-Bilişsel)
- Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olabilecek (bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme)
- Tasarım, planlama ve yönetime ilişkin bilgileri kullanarak kentsel ve kırsal peyzajdaki açık yeşil alanları oluşturma, mekan tasarlama ve peyzaj mimarlığının diğer mesleki çalışmalarına uygulayabilme becerisine sahip olabilecek (Alana özgü yetkinlik)
- Doğal ve egzotik bitki türlerini estetik, işlevsel ekolojik amaçlar doğrultusunda açık ve yeşil alan/mekan tasarımı planlaması, doğa onarımı ve mekan problemlerinin çözüm aşamasında kullanabilme becerisine sahip olabilecek (Alana özgü yetkinlik)
- Peyzaj teknikleri ile ilgili peyzaj yapıları ve materyalini tanımlayabilecek ve alan uygulamalarını temel mühendislik kavramları bağlamında son teknolojinin tüm olanaklarını kullanarak araştırma, sorgulama, üretme ve uygulama becerisine sahip olabilecek (Alana özgü yetkinlik)
- Canlı yaşam kaynağına ait çevrenin korunması ve onarılması için doğaya ve doğal formlara uyumlu, ekolojik özelliklere akılcı ve gerçekçi çözümler geliştiren çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanabilecek (Alana özgü yetkinlik)
- Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerisine sahip olup, alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olabilecek (iletişim ve sosyal yetkinlik)
- Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilecek ve öğrendiklerini kendi alanında toplum yararına kuramsal olarak ve pratiğe aktarabilme yetkinliğine sahip olabilecek (Öğrenme yetkinliği)
Öğrenciler her yarıyıl arasınav, yarıyıl içi çalışmaları (proje, seminer, arazi çalışmaları, ödev, ikinci bir arasınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulur. Ancak mesleğin özelliğinden ötürü programın en önemli dersi proje dersleridir. Proje ve diğer derslerde arasınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Ara sınavın harf notuna katkısı %30, yarıyıl içi çalışmaları %20, yarıyıl sonu sınavının ise %50 dir. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür.
Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
- Türkiye'de yüksek öğrenim hakkı kazanabilmek için Öğrenci Seçme Sınavı'na (ÖSS) girmek gerekmektedir. Pek çok lisans programına yerleşebilmek için bu sınavdan alınan sonuçlar dikkate alınmaktadır. Sınava girip belli bir puan almış olan adaylar program tercihlerini yaparak Yüksek Öğretim Kurumu'na (YÖK) bağlı olan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'ne (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM aldığı başvuruları en yüksek puandan başlayarak puan türüne (Dil, Türkçe, Fen ve Sosyal Bilimler alanları vb.) göre gruplandırır ve adayların kendi tercihlerine bağlı olarak uygun olan tüm programları sıralar.
- Yükseköğretim kurumlarının belirlediği kontenjanlara ve adayların tercihlerine bağlı olarak uygun programlara yerleştirme yapılır. Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir.
- Sınav sisteminin birinci aşaması "Yükseköğretime Geçiş Sınavı" (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. "Yükseköğretime Geçiş Sınavı", orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. YGS'de en az bir puan türünde 180 ve üzeri puan alan adayların ikinci aşamadaki Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) girme hakları bulunmaktadır. Bu sınavda “MF-4” puan türünden yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar
- Çevresi olan her insan yapısı ürünün, yani her binanın çevresi ile fonksiyonel ve estetik bütünlüğe kavuşabilmesi için çevre tasarımına ihtiyaç vardır.
- Bu nedenle Peyzaj Mimarları kamu ve özel sektörde Çevre Bakanlığı, Bayındırlık Bakanlığı, Orman Baknlığı gibi Bakanlıklar ile Belediyeler, Üniversiteler ve Enstitülerde görev yapabilirler.
- Ayrıca Peyzaj Mimarları serbest Peyzaj Mimarlığı Atölyesi açarak özel çalışabilir ve böylelikle özel şirketler veya özel bürolarda mesleki etkinliklerini sürdürebilirler.
-
Qualification Code | TR0030044985 | |
Qualification Title | Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | İlgili temel alandaki elemanları tanıma ve ilke-kavramlar doğrultusunda değerlendirme ile ilgili bilgileri edinecek ve kalite konusunda bilgi sahibi olabilecek , Ulusal ve uluslar arası güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilecek , Alanıyla ilgili yasa, yönetmelik, ilke ve standartlar ve ayrıca kuramsal ve etik değerler hakkında bilgi sahibi olabilecek , Farklı ölçü ve ölçekteki kentsel ve kırsal mekanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak tasarlanması, planlanması, detaylandırılması ve yönetimine ilişkin bilgileri kullanabilecek , Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olabilecek , Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisine sahip olabilecek, Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olabilecek , Tasarım, planlama ve yönetime ilişkin bilgileri kullanarak kentsel ve kırsal peyzajdaki açık yeşil alanları oluşturma, mekan tasarlama ve peyzaj mimarlığının diğer mesleki çalışmalarına uygulayabilme becerisine sahip olabilecek , Doğal ve egzotik bitki türlerini estetik, işlevsel ekolojik amaçlar doğrultusunda açık ve yeşil alan/mekan tasarımı planlaması, doğa onarımı ve mekan problemlerinin çözüm aşamasında kullanabilme becerisine sahip olabilecek , Peyzaj teknikleri ile ilgili peyzaj yapıları ve materyalini tanımlayabilecek ve alan uygulamalarını temel mühendislik kavramları bağlamında son teknolojinin tüm olanaklarını kullanarak araştırma, sorgulama, üretme ve uygulama becerisine sahip olabilecek , Canlı yaşam kaynağına ait çevrenin korunması ve onarılması için doğaya ve doğal formlara uyumlu, ekolojik özelliklere akılcı ve gerçekçi çözümler geliştiren çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanabilecek , Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerisine sahip olup, alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olabilecek , Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilecek ve öğrendiklerini kendi alanında toplum yararına kuramsal olarak ve pratiğe aktarabilme yetkinliğine sahip olabilecek | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Öğrenciler her yarıyıl arasınav, yarıyıl içi çalışmaları (proje, seminer, arazi çalışmaları, ödev, ikinci bir arasınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulur. Ancak mesleğin özelliğinden ötürü programın en önemli dersi proje dersleridir. Proje ve diğer derslerde arasınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Ara sınavın harf notuna katkısı %30, yarıyıl içi çalışmaları %20, yarıyıl sonu sınavının ise %50 dir. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Türkiye'de yüksek öğrenim hakkı kazanabilmek için Öğrenci Seçme Sınavı'na (ÖSS) girmek gerekmektedir. Pek çok lisans programına yerleşebilmek için bu sınavdan alınan sonuçlar dikkate alınmaktadır. Sınava girip belli bir puan almış olan adaylar program tercihlerini yaparak Yüksek Öğretim Kurumu'na (YÖK) bağlı olan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'ne (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM aldığı başvuruları en yüksek puandan başlayarak puan türüne (Dil, Türkçe, Fen ve Sosyal Bilimler alanları vb.) göre gruplandırır ve adayların kendi tercihlerine bağlı olarak uygun olan tüm programları sıralar. Yükseköğretim kurumlarının belirlediği kontenjanlara ve adayların tercihlerine bağlı olarak uygun programlara yerleştirme yapılır. Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması "Yükseköğretime Geçiş Sınavı" (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. "Yükseköğretime Geçiş Sınavı", orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. YGS'de en az bir puan türünde 180 ve üzeri puan alan adayların ikinci aşamadaki Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) girme hakları bulunmaktadır. Bu sınavda “MF-4” puan türünden yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar | |
Conditions for Success | Lisans öğrenimi aşamasında 8 yarıyıllık bir öğrenim sonunda öğrenciye Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması ile "Peyzaj Mimarı" unvanı verilir. Bu süre içerisinde öğrenciye mesleğini yakından tanıtmak amacıyla 40 günlük bir staj çalışması yaptırılır. Öğrenim yapan öğrencilere bu öğrenimlerini tamamlamak için tanınan azami süre yedi yıldır. Öğrenciler mezun olabilmek için 4.0 üzerinden en az 2.0 mezuniyet ortalamasına sahip olmak zorundadır. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Çevresi olan her insan yapısı ürünün, yani her binanın çevresi ile fonksiyonel ve estetik bütünlüğe kavuşabilmesi için çevre tasarımına ihtiyaç vardır. Bu nedenle Peyzaj Mimarları kamu ve özel sektörde Çevre Bkanlığı, Bayındırlık Bakanlığı, Orman Baknlığı gibi Bakanlıklar ile Belediyeler, Üniversiteler ve Enstitülerde görev yapabilirler. Ayrıca Peyzaj Mimarları serbest Peyzaj Mimarlığı Atölyesi açarak özel çalışabilir ve böylelikle özel şirketler veya özel bürolarda mesleki etkinliklerini sürdürebilirler. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044985
ISCO 08
ISCO 08
İlgili temel alandaki elemanları tanıma ve ilke-kavramlar doğrultusunda değerlendirme ile ilgili bilgileri edinecek ve kalite konusunda bilgi sahibi olabilecek , Ulusal ve uluslar arası güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilecek , Alanıyla ilgili yasa, yönetmelik, ilke ve standartlar ve ayrıca kuramsal ve etik değerler hakkında bilgi sahibi olabilecek , Farklı ölçü ve ölçekteki kentsel ve kırsal mekanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak tasarlanması, planlanması, detaylandırılması ve yönetimine ilişkin bilgileri kullanabilecek , Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olabilecek , Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisine sahip olabilecek, Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olabilecek , Tasarım, planlama ve yönetime ilişkin bilgileri kullanarak kentsel ve kırsal peyzajdaki açık yeşil alanları oluşturma, mekan tasarlama ve peyzaj mimarlığının diğer mesleki çalışmalarına uygulayabilme becerisine sahip olabilecek , Doğal ve egzotik bitki türlerini estetik, işlevsel ekolojik amaçlar doğrultusunda açık ve yeşil alan/mekan tasarımı planlaması, doğa onarımı ve mekan problemlerinin çözüm aşamasında kullanabilme becerisine sahip olabilecek , Peyzaj teknikleri ile ilgili peyzaj yapıları ve materyalini tanımlayabilecek ve alan uygulamalarını temel mühendislik kavramları bağlamında son teknolojinin tüm olanaklarını kullanarak araştırma, sorgulama, üretme ve uygulama becerisine sahip olabilecek , Canlı yaşam kaynağına ait çevrenin korunması ve onarılması için doğaya ve doğal formlara uyumlu, ekolojik özelliklere akılcı ve gerçekçi çözümler geliştiren çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanabilecek , Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerisine sahip olup, alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olabilecek , Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilecek ve öğrendiklerini kendi alanında toplum yararına kuramsal olarak ve pratiğe aktarabilme yetkinliğine sahip olabilecek
Öğrenciler her yarıyıl arasınav, yarıyıl içi çalışmaları (proje, seminer, arazi çalışmaları, ödev, ikinci bir arasınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulur. Ancak mesleğin özelliğinden ötürü programın en önemli dersi proje dersleridir. Proje ve diğer derslerde arasınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Ara sınavın harf notuna katkısı %30, yarıyıl içi çalışmaları %20, yarıyıl sonu sınavının ise %50 dir. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Türkiye'de yüksek öğrenim hakkı kazanabilmek için Öğrenci Seçme Sınavı'na (ÖSS) girmek gerekmektedir. Pek çok lisans programına yerleşebilmek için bu sınavdan alınan sonuçlar dikkate alınmaktadır. Sınava girip belli bir puan almış olan adaylar program tercihlerini yaparak Yüksek Öğretim Kurumu'na (YÖK) bağlı olan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'ne (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM aldığı başvuruları en yüksek puandan başlayarak puan türüne (Dil, Türkçe, Fen ve Sosyal Bilimler alanları vb.) göre gruplandırır ve adayların kendi tercihlerine bağlı olarak uygun olan tüm programları sıralar. Yükseköğretim kurumlarının belirlediği kontenjanlara ve adayların tercihlerine bağlı olarak uygun programlara yerleştirme yapılır. Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması "Yükseköğretime Geçiş Sınavı" (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. "Yükseköğretime Geçiş Sınavı", orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. YGS'de en az bir puan türünde 180 ve üzeri puan alan adayların ikinci aşamadaki Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) girme hakları bulunmaktadır. Bu sınavda “MF-4” puan türünden yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar
Çevresi olan her insan yapısı ürünün, yani her binanın çevresi ile fonksiyonel ve estetik bütünlüğe kavuşabilmesi için çevre tasarımına ihtiyaç vardır. Bu nedenle Peyzaj Mimarları kamu ve özel sektörde Çevre Bkanlığı, Bayındırlık Bakanlığı, Orman Baknlığı gibi Bakanlıklar ile Belediyeler, Üniversiteler ve Enstitülerde görev yapabilirler. Ayrıca Peyzaj Mimarları serbest Peyzaj Mimarlığı Atölyesi açarak özel çalışabilir ve böylelikle özel şirketler veya özel bürolarda mesleki etkinliklerini sürdürebilirler.
-