Yeterlilik Kodu | TR0030221098 | |
Yeterlilik Adı | Peyzaj Mimarlığı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırklareli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.klu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Kırklareli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 26. 27. 28. 29. ve 30. Maddeleri uyarınca belirlenir. Peyzaj Mimarlığı Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) | |
Giriş Şartı | Kırklareli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 7. maddesine uygun şekilde kabul işlemi yapılmaktadır. KLU Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler için KLU Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Yönerge de yer alan hükümler uygulanır. Yatay Geçiş ve Dikey Geçiş Uygulamaları yolu ile bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler için Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. | |
Başarma Şartları | Peyzaj Mimarlığı Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, Ders planında yer alan 240 AKTS kredisine sahip tüm dersleri başarı ile tamamlamak 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak, Mesleki stajını başarı ile tamamlamak gerekir, Bu Programdan mezun olabilmek için; Peyzaj Mimarlığı Lisans Ders Programında 240 AKTS karşılığı alınan dersleri başarıyla tamamlayan, Ders başarı katsayısı 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Mesleki stajını tamamlayan öğrencilere Peyzaj Mimarlığı alanında lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221098
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Peyzaj mimarlığı alanında planlama, tasarım ve uygulama-yönetme alanlarındaki temel kavram, kuram, model ve yaklaşımları açıklar / analiz eder.
- Doğal ve tarihi çevre, kültürel/tarihsel peyzaj alanlarındaki olay, olgu ve problemleri, peyzaj mimarlığı alanındaki düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel boyutlardan analiz eder / değerlendirir .
- Kentsel ve kırsal alanların, ekolojik, fonksiyonel ve estetik ilkelere göre düzenlenmesi uygulamalarını, alanın temel ilke ve yaklaşımlarına göre analiz eder / değerlendirir .
- Peyzaj mimarlığı alanlarındaki olay, olgu ve problemlere yönelik çözüm önerileri geliştirmede, evrensel tasarım yaklaşım ve ilkeleri, tasarım felsefesi, tasarım standartları, görselleştirme teknikleri ve planlama/ölçeklendirme esaslarına bağlı çözüm öneriler geliştirir .
- Peyzaj projelerinin uygulanmasında gerekli yapısal malzemeleri, üretim tekniklerini, uygulanması süreçlerini esas alır.
- Peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya bağlı olarak peyzaj planlama, tasarım, koruma ve yönetimi çalışmalarını yürütür.
- Peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini koruyan bitki materyalleri ve kullanım alanlarına uygun projeler üretir .
- Peyzaj projelerinin planlaması tasarımı ve yönetimi süreçlerinde ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini koruyan ulusal ve uluslararası hukuk normları ve mesleki etik değerleri esas alır.
- Farklı disiplin alanlarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak belirlenen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
- Peyzaj mimarlığının etkileşimde olduğu; mimarlık, kentsel tasarım, şehir ve bölge planlama alanlarına ait temel kavram ve kuramları kavrayarak disiplinler arası bütünsel tasarım ve planlama algısının geliştirir.
- Peyzaj projelerinin planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde gerekli verileri toplayıp analiz ederek sonuçlarını raporlaştırır /başkalarıyla paylaşır.
- Peyzaj projelerinin planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde etkili iletişim, müzakere ve sunum becerilerini uygular .
- Peyzaj projelerinin planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, envanterlerin çıkarılması, gerekli analiz araçları, coğrafi bilgi sistemleri, yazılımları ve bilişim teknolojilerini etkili olarak kullanır.
- Peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlerin çözümüne ilişkin çözüm önerisi geliştirmede, eleştirel ve yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini etkili olarak kullanır.
- Peyzaj mimarlığı alanındaki alan literatürünü takip etme ve meslektaşlarıyla iletişim kurmada bir yabancı dili (İngilizce) Avrupa Dil Portfolyosu B1 düzeyinde etkili olarak kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Kırklareli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 26. 27. 28. 29. ve 30. Maddeleri uyarınca belirlenir.
Peyzaj Mimarlığı Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,
- Ders planında yer alan 240 AKTS kredisine sahip tüm dersleri başarı ile tamamlamak,
- 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak,
- Mesleki stajını başarı ile tamamlamak gerekir,
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Kırklareli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 7. maddesine uygun şekilde kabul işlemi yapılmaktadır. KLU Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler için KLU Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Yönerge de yer alan hükümler uygulanır. Yatay Geçiş ve Dikey Geçiş Uygulamaları yolu ile bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler için Önlisans ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır.
- Mezunlarımız kamu sektöründe; Çevre ve Şehircilik, Kültür ve Turizm, Ulaştırma ve Altyapı, Tarım ve Orman Bakanlıkları; Belediyelerin İmar, Fen İşleri, Park ve Bahçeler Birimleri, İller Bankası, Karayolları ve DSİ Genel Müdürlükleri, meslekle ilgili Araştırma Enstitüleri gibi kamu kuruluşlarının Planlama, Tasarım, Doğa Koruma, Çevre Yönetimi, Çevresel Etki Değerlendirmesi, Stratejik Çevresel Değerlendirme konularındaki etkinliklerinde yoğun ve etkili görev alabilirler.
- Peyzaj Mimarları; Planlama ve Tasarım Büroları, Peyzaj Uygulama Müteahhitlik Firmaları, Yapı Denetim Kuruluşları, Turizm Tesisleri, Ulusal ve Uluslararası çevre örgütlerinde çalışma olanağına sahiptirler. Mezunlar, ayrıca serbest peyzaj mimarı olarak da çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221098 | |
Qualification Title | PEYZAJ MİMARLIĞI License | |
Awarding Body | Kırklareli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.klu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Explain / analyze the basic concepts, theories, models and approaches in planning, design and application-management in the field of Landscape Architecture. Natural and historic environment, cultural / historical landscape in the fields of events, facts and problems in thefield of Landscape Architecture, Conceptual, discursive, scientific, technological, aesthetic, artistic, historical, and cultural dimensions analyze / evaluate. Analyzes / evaluates the practices of organizing urban and rural areas according to ecological, functional andaesthetic principles according to the basic principles and approaches of the area. Develops solutions based on universal design approach and principles, design philosophy, design standards,visualization techniques and planning / scaling principles in developing solutions for events, facts and events in thefields of Landscape Architecture. It is based on the necessary structural materials, production techniques and implementation processes in theimplementation of landscape projects. In creating sustainable solutions to events, facts, situations and problems in the field of Landscape Architecture;ecological systems, human-culture-natural and built environment balance depending on the conservation ofLandscape Planning, Design, conservation and management works. In landscape planning, design and management processes, ecological systems produce plant materials thatmaintain the balance of human-culture-natural and built environment and projects suitable for their use. In the planning design and management processes of landscape projects, ecological systems are based onnational and international legal norms and professional ethical values that maintain the balance of human-culture-natural and built environment. Performs the duties and responsibilities determined as a team member in cooperation with different disciplinaryareas.Develops the interdisciplinary perception of holistic design and planning by understanding the basic conceptsand theories of architecture, urban design, urban and regional planning areas in which Landscape Architectureinteracts. Collect and analyze the necessary data in the planning, design and management processes of landscapeprojects, Report / share their results with others. Apply effective communication, negotiation and presentation skills in the planning, design and managementprocesses of landscape projects. It effectively uses inventories, necessary analysis tools, Geographic Information Systems, Software andinformation technologies in the planning, design and management processes of landscape projects. Effectively uses critical and creative thinking and problem solving skills in developing a solution proposal forsolving events, facts, situations and problems in the field of Landscape Architecture. It effectively uses a foreign language (English) at the B1 level of the European language portfolio to follow the fieldliterature in the field of Landscape Architecture and communicate with colleagues. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Kırklareli University Associate Degree and undergraduate education and training regulations 26, 27, 28, 29 and 30. It is determined according to the articles. For in order to obtain qualification in this field by graduating from the landscape architecture undergraduate program, Successful completion of all courses with 240 ECTS credits included in the course plan, Having at least 2 GPA out of 4, It is necessary to successfully complete the professional internship | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students Candidates applying for the announced quotas of the university will have the scores they have obtained from national exams of the designated countries for that quota, international exams, exams held by our university, Foreign Student Exams held by universities in Turkey, the Foreign Student Admission Exam from Abroad to Turkey (TRYÖS), or their high school grade point averages converted into a percentage scale. Placement of the applicant is made based on his/her calculated percentage scale and preference. In case of a tie, priority will be given to the younger candidate or the one with a more recent high school graduation, in the cited order. | |
Conditions for Success | For in order to obtain qualification in this field by graduating from the landscape architecture undergraduate program, Successful completion of all courses with 240 ECTS credits included in the course plan, Having at least 2 GPA out of 4, It is necessary to successfully complete the professional internship To graduate from this program; who have successfully completed 240 ECTS courses in the landscape architecture undergraduate curriculum, who has achieved at least 2 weighted GPA out of course success coefficient 4, Students who complete their professional internship are awarded a bachelors degree in Landscape Architecture. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates are in public sector; environment and Urbanism, culture and Tourism, Transport and infrastructure, Ministries of Agriculture and Forestry; zoning, science works, parks and Gardens units of municipalities, provinces Public institutions such as banks, highways and DSI general directorates, professional research institutes planning, design, Nature Conservation, Environmental Management, Environmental Impact Its assessment is intensive in its activities on Strategic Environmental Assessment issues and they can take effective positions. Landscape Architects; planning and design offices, landscape application Contracting Companies, construction Work in audit organizations, tourism facilities, national and international environmental organizations they have the opportunity. Graduates can also work as a freelance landscape architect. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221098
Explain / analyze the basic concepts, theories, models and approaches in planning, design and application-management in the field of Landscape Architecture. Natural and historic environment, cultural / historical landscape in the fields of events, facts and problems in thefield of Landscape Architecture, Conceptual, discursive, scientific, technological, aesthetic, artistic, historical, and cultural dimensions analyze / evaluate. Analyzes / evaluates the practices of organizing urban and rural areas according to ecological, functional andaesthetic principles according to the basic principles and approaches of the area. Develops solutions based on universal design approach and principles, design philosophy, design standards,visualization techniques and planning / scaling principles in developing solutions for events, facts and events in thefields of Landscape Architecture. It is based on the necessary structural materials, production techniques and implementation processes in theimplementation of landscape projects. In creating sustainable solutions to events, facts, situations and problems in the field of Landscape Architecture;ecological systems, human-culture-natural and built environment balance depending on the conservation ofLandscape Planning, Design, conservation and management works. In landscape planning, design and management processes, ecological systems produce plant materials thatmaintain the balance of human-culture-natural and built environment and projects suitable for their use. In the planning design and management processes of landscape projects, ecological systems are based onnational and international legal norms and professional ethical values that maintain the balance of human-culture-natural and built environment. Performs the duties and responsibilities determined as a team member in cooperation with different disciplinaryareas.Develops the interdisciplinary perception of holistic design and planning by understanding the basic conceptsand theories of architecture, urban design, urban and regional planning areas in which Landscape Architectureinteracts. Collect and analyze the necessary data in the planning, design and management processes of landscapeprojects, Report / share their results with others. Apply effective communication, negotiation and presentation skills in the planning, design and managementprocesses of landscape projects. It effectively uses inventories, necessary analysis tools, Geographic Information Systems, Software andinformation technologies in the planning, design and management processes of landscape projects. Effectively uses critical and creative thinking and problem solving skills in developing a solution proposal forsolving events, facts, situations and problems in the field of Landscape Architecture. It effectively uses a foreign language (English) at the B1 level of the European language portfolio to follow the fieldliterature in the field of Landscape Architecture and communicate with colleagues.
Kırklareli University Associate Degree and undergraduate education and training regulations 26, 27, 28, 29 and 30. It is determined according to the articles. For in order to obtain qualification in this field by graduating from the landscape architecture undergraduate program, Successful completion of all courses with 240 ECTS credits included in the course plan, Having at least 2 GPA out of 4, It is necessary to successfully complete the professional internship
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students Candidates applying for the announced quotas of the university will have the scores they have obtained from national exams of the designated countries for that quota, international exams, exams held by our university, Foreign Student Exams held by universities in Turkey, the Foreign Student Admission Exam from Abroad to Turkey (TRYÖS), or their high school grade point averages converted into a percentage scale. Placement of the applicant is made based on his/her calculated percentage scale and preference. In case of a tie, priority will be given to the younger candidate or the one with a more recent high school graduation, in the cited order.
Our graduates are in public sector; environment and Urbanism, culture and Tourism, Transport and infrastructure, Ministries of Agriculture and Forestry; zoning, science works, parks and Gardens units of municipalities, provinces Public institutions such as banks, highways and DSI general directorates, professional research institutes planning, design, Nature Conservation, Environmental Management, Environmental Impact Its assessment is intensive in its activities on Strategic Environmental Assessment issues and they can take effective positions. Landscape Architects; planning and design offices, landscape application Contracting Companies, construction Work in audit organizations, tourism facilities, national and international environmental organizations they have the opportunity. Graduates can also work as a freelance landscape architect.
Qualification is continuous