Yeterlilik Kodu | TR0030038125 | |
Yeterlilik Adı | Peyzaj Mimarlığı Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Peyzaj Mimarlığı eğitiminin temel konularını, doğal, kültürel ve sosyo-ekonomik çevreye ilişkin verilerin analizlerine ve değerlendirmelerine dayalı peyzaj planlama çalışmaları ile sürdürebilir, kalitesi yüksek mekanları yaratmayı amaçlayan yapısal ve bitkisel peyzaj tasarım çalışmaları oluşturmaktadır. Eğitim programının amacı bu temel konularda, ülke gerçekleri ve gereksinimleri de göz önünde bulundurularak, belirli konularda uzmanlaşmış nitelikli, yetenekli, girişimci, dinamik ve meslekler arası bilgi-koordinasyon tabanına sahip bireyler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularından biri veya birkaçı üzerine uzmanlaşmayı sağlamak, uzmanlık alanı ile ilgili sanatsal-bilimsel yöntemleri kullanarak, analiz ve sentez becerilerini geliştirerek alternatifler üretebilmesine yardımcı olmaktır. Yanı sıra öğrencilere mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası çalışma becerisi kazandırmaktır. | |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (13 Ocak 2019 Tarih ve 30654 sayılı RG)’nin Sınavlar ve Değerlendirme başlıklı 13’üncü maddesinde öngörülen ölçme değerlendirme yöntemlerine tabidirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • Yükseköğretimde Tezli Yüksek Lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Doktora bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında Tezli Yüksek Lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir Tezli Yüksek Lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli Yüksek Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; Tezli Yüksek Lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans ve yüksek lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir. | |
Başarma Şartları | Zorunlu derslerden 42 AKTS`si, seçmeli derslerden 30 AKTS`si ve Yüksek Lisans Bitirme tezinden 48 AKTS`si olmak üzere toplamda 120 AKTS`lik ders alıp; 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunmuş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Peyzaj Yüksek Mimarları, Çevre Şehircilik ve İklim Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, İl Özel İdareleri, Belediyeler gibi kamu kurumlarında görev alabilmektedirler. Bunun yanında, tasarım ve planlama ofisleri, fidanlık, bilirkişilik, keşif-metraj, şantiye uygulamaları gibi faaliyet gösteren özel sektörde faaliyet gösterebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030038125
ISCO:08
ISCO:08
Peyzaj Mimarlığı eğitiminin temel konularını, doğal, kültürel ve sosyo-ekonomik çevreye ilişkin verilerin analizlerine ve değerlendirmelerine dayalı peyzaj planlama çalışmaları ile sürdürebilir, kalitesi yüksek mekanları yaratmayı amaçlayan yapısal ve bitkisel peyzaj tasarım çalışmaları oluşturmaktadır. Eğitim programının amacı bu temel konularda, ülke gerçekleri ve gereksinimleri de göz önünde bulundurularak, belirli konularda uzmanlaşmış nitelikli, yetenekli, girişimci, dinamik ve meslekler arası bilgi-koordinasyon tabanına sahip bireyler yetiştirmektir.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir.
Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularından biri veya birkaçı üzerine uzmanlaşmayı sağlamak, uzmanlık alanı ile ilgili sanatsal-bilimsel yöntemleri kullanarak, analiz ve sentez becerilerini geliştirerek alternatifler üretebilmesine yardımcı olmaktır. Yanı sıra öğrencilere mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası çalışma becerisi kazandırmaktır.
- Deney Tasarımı
- Eleştirel Düşünme
- Mesleki Etik
- Ekip Çalışması
- Öğrenmeye Açıklık
Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (13 Ocak 2019 Tarih ve 30654 sayılı RG)’nin Sınavlar ve Değerlendirme başlıklı 13’üncü maddesinde öngörülen ölçme değerlendirme yöntemlerine tabidirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• Yükseköğretimde Tezli Yüksek Lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Doktora bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında Tezli Yüksek Lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir Tezli Yüksek Lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli Yüksek Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; Tezli Yüksek Lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre; ALES veya eşdeğeri sınav notu, yabancı dil notu, lisans ve yüksek lisans dersleri not ortalaması ve mülâkat sonuçları, Yönetmelikte belirtilen asgari notlardan az olmamak üzere ilgili enstitü yönetim kurulunun teklifi ve Senato kararıyla belirlenir.
Peyzaj Yüksek Mimarları, Çevre Şehircilik ve İklim Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, İl Özel İdareleri, Belediyeler gibi kamu kurumlarında görev alabilmektedirler. Bunun yanında, tasarım ve planlama ofisleri, fidanlık, bilirkişilik, keşif-metraj, şantiye uygulamaları gibi faaliyet gösteren özel sektörde faaliyet gösterebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030038125 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |