Yeterlilik Kodu | TR0030038497 | |
Yeterlilik Adı | Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği Ön Lisans Programı (BAYINDIR MESLEK YÜKSEKOKULU) | |
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED-F | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Peyzaj mimarlığı ve çevre düzenleme çalışmalarında uygulama sürecinde yer alan, metraj ve maliyet hesabı çıkarabilen, bunların yanında bitkisel materyalin üretiminde, pazarlamasında ve aplikasyonunda görev alacak nitelikli insan gücü yetiştirmek amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve çizim salonları ile arazi ve sera ortamlarında ve ayrıca iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Matematik, fen ve botanik bilgilerini peyzaj teknikerliği problemlerine uygulayabilme, . Ekolojik, botanik, biyolojik çeşitlilik ve teknoloji kullanımı ile ulusal ve küresel düzeyde çevre sorunlarına duyarlı davranabilme ve çözümlerine yönelik bilgilere sahip olma, . Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma, . Süs bitkilerinin tanınması, üretimi, bakımı ve pazarlanması becerilerine sahip olma, . Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, alanıyla ilgili olay ve olgulara bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayabilme, . Peyzaj projeleri ya da analizi yapılmış verilerle ilgili uygulamaları yapabilme, rutin bakım onarım hizmetlerini uygulayabilme ve yönetebilme, . Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçlere hakim olma, . Tasarımcılar ve planlamacılar ile uygulayıcılar arasındaki koordinasyonu sağlayabilme, . Sorumluluk alanı ile ilgili olarak sorgulayıcı ve araştırıcı olma, . Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme, . Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma, . Peyzaj uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını uygulayabilme, . Peyzaj uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarına yatkın olabilme, . Peyzaj uygulamalarında kullanılan yapı malzemeleri ve bitkisel materyalleri tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olma, . Bilgisayar ve bilgi-iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme. | |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her dönem için teorik olan tüm bölüm derslerinden vizenin (ara sınav) %40'ı, final sınavının %60'ı alınarak elde edilen toplam puan geçme notu olarak değerlendirilir. Uygulama derslerinde ise arazi uygulamaları, peyzaj çizim teknikleri, sunum, ödev gibi sorumluluklar da değerlendirmeye dahil olabilmektedir. AA:88(Başarılı) BA:81(Başarılı) BB:74(Başarılı) CB:67(Başarılı) CC:60(Başarılı) DC:53(Başarısız) DD:46(Başarısız) FD:0(Başarısız) FF:0(Devamsız) | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 – 31.12.2026 Akredite olan Kuruluşun Tam Adı: Ege Üniversitesi - Bayındır Meslek Yüksekokulu -Peyzaj ve Süs Bitkileri | |
Giriş Şartı | Lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli TYT puanı almış olmak gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler, 4 yarıyıl eğitim-öğretim sürecinde her yarıyıl için gerekli olan 30 AKTS iş yükünü başarıyla tamamlayıp, ilgili derslerden (teorik ve uygulama) başarılı olmak kaydıyla mezun olma şartını sağlamış olurlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun öğrenciler peyzaj projesi yapan kamu kurumları, belediyeler, peyzaj mimarlığı proje ve uygulama büroları, inşaat firmaları, süs bitkileri üretimi ve satışı yapan fidanlıklar ve seralar gibi kurum ve kuruluşlarda teknik eleman olarak çalışabilmekte, ayrıca yasal şartların sağlanması ile kendi uygulama ve üretim firmalarını da kurabilmektedir. Ayrıca Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Peyzaj Mimarlığı veya belirli Ziraat Mühendisliği lisans bölümlerine ilgili koşullar çerçevesinde geçiş yapılabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030038497
ISCED-F
ISCED-F
Peyzaj mimarlığı ve çevre düzenleme çalışmalarında uygulama sürecinde yer alan, metraj ve maliyet hesabı çıkarabilen, bunların yanında bitkisel materyalin üretiminde, pazarlamasında ve aplikasyonunda görev alacak nitelikli insan gücü yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Öğrenme örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve çizim salonları ile arazi ve sera ortamlarında ve ayrıca iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır.
Matematik, fen ve botanik bilgilerini peyzaj teknikerliği problemlerine uygulayabilme,
. Ekolojik, botanik, biyolojik çeşitlilik ve teknoloji kullanımı ile ulusal ve küresel düzeyde çevre sorunlarına duyarlı davranabilme ve çözümlerine yönelik bilgilere sahip olma,
. Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma,
. Süs bitkilerinin tanınması, üretimi, bakımı ve pazarlanması becerilerine sahip olma,
. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, alanıyla ilgili olay ve olgulara bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayabilme,
. Peyzaj projeleri ya da analizi yapılmış verilerle ilgili uygulamaları yapabilme, rutin bakım onarım hizmetlerini uygulayabilme ve yönetebilme,
. Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçlere hakim olma,
. Tasarımcılar ve planlamacılar ile uygulayıcılar arasındaki koordinasyonu sağlayabilme,
. Sorumluluk alanı ile ilgili olarak sorgulayıcı ve araştırıcı olma,
. Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme,
. Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma,
. Peyzaj uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını uygulayabilme,
. Peyzaj uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarına yatkın olabilme,
. Peyzaj uygulamalarında kullanılan yapı malzemeleri ve bitkisel materyalleri tanıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olma,
. Bilgisayar ve bilgi-iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme.
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği,
- Öğrenme Yetkinliği,
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik,
- Alana Özgü Yetkinlik.
Her dönem için teorik olan tüm bölüm derslerinden vizenin (ara sınav) %40'ı, final sınavının %60'ı alınarak elde edilen toplam puan geçme notu olarak değerlendirilir. Uygulama derslerinde ise arazi uygulamaları, peyzaj çizim teknikleri, sunum, ödev gibi sorumluluklar da değerlendirmeye dahil olabilmektedir.
AA:88(Başarılı)
BA:81(Başarılı)
BB:74(Başarılı)
CB:67(Başarılı)
CC:60(Başarılı)
DC:53(Başarısız)
DD:46(Başarısız)
FD:0(Başarısız)
FF:0(Devamsız)
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 – 31.12.2026
Akredite olan Kuruluşun Tam Adı: Ege Üniversitesi - Bayındır Meslek Yüksekokulu -Peyzaj ve Süs Bitkileri
Lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli TYT puanı almış olmak gerekmektedir.
Mezun öğrenciler peyzaj projesi yapan kamu kurumları, belediyeler, peyzaj mimarlığı proje ve uygulama büroları, inşaat firmaları, süs bitkileri üretimi ve satışı yapan fidanlıklar ve seralar gibi kurum ve kuruluşlarda teknik eleman olarak çalışabilmekte, ayrıca yasal şartların sağlanması ile kendi uygulama ve üretim firmalarını da kurabilmektedir. Ayrıca Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Peyzaj Mimarlığı veya belirli Ziraat Mühendisliği lisans bölümlerine ilgili koşullar çerçevesinde geçiş yapılabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030038497 | |||||||
Qualification Title | The Landscape and Ornamental Plant Cultivation Associate Degree Programme | |||||||
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |||||||
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |||||||
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |||||||
Orientation | General | |||||||
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | ||||||
TQF Level | 5 | |||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | |||||||
National Occupation Classification |
ISCED-F | |||||||
Category | Main | |||||||
Credit Value | 120 | |||||||
Program Duration | 2 Yıl | |||||||
Program Profile | The aim is to train qualified human resources who will be involved in the implementation process of landscape architecture and environmental design projects, capable of calculating quantities and costs, and also involved in the production, marketing, and application of plant material. | |||||||
Learning Environments | The learning takes place either through traditional or distance education. Additionally, practical training is conducted in laboratories and drawing rooms within higher education institutions, as well as in field and greenhouse environments, and also through internships at workplaces. | |||||||
Description | • The ability to apply mathematical, scientific, and botanical knowledge to landscape technician problems. • Awareness of ecological, botanical, biodiversity, and technology usage, and possessing knowledge to address environmental issues at national and global levels. • The ability to apply methods and techniques related to the field. • Skills in recognizing, producing, maintaining, and marketing ornamental plants. • The ability to apply scientific methods and techniques to events and phenomena related to the field by using both theoretical and practical knowledge. • The ability to carry out applications related to landscape projects or analyzed data, manage routine maintenance and repair services. • Mastery of the necessary tools and equipment related to the profession. • Ability to ensure coordination between designers, planners, and implementers. • Being inquisitive and research-oriented in the scope of responsibility. • Developing a positive attitude toward lifelong learning through the knowledge and skills acquired in the field. • Awareness of professional ethical responsibilities. • The ability to apply contemporary techniques and calculation tools necessary for landscape applications. • Capability for teamwork within the same professional discipline and across disciplines during landscape applications. • The ability to recognize and use construction materials and plant materials used in landscape applications. • The ability to use computer and information-communication technologies to support professional development. | |||||||
Key Competencies | • Independence and Responsibility Competence, • Learning Competence, • Communication and Social Competence, • Field-Specific Competence. | |||||||
Further Info | For each semester, the total grade is evaluated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam for all theoretical department courses. In practical courses, field applications, landscape drawing techniques, presentations, assignments, and other responsibilities may also be included in the evaluation. letter grade equivalent: AA:88(Succesful) CC:60(Succesful) DC:53(Failed) DD:46(Failed) FD:0(Failed) FF:0(Attendance failure) | |||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
| |||||||
Access Requirements | It is required to have completed high school or an equivalent education and obtained a diploma, as well as to have achieved a sufficient TYT score in the Higher Education Institutions Examination (YKS). | |||||||
Conditions for Success | Students must successfully complete the required 30 ECTS workload per semester during the 4-semester education period and pass the relevant courses (both theoretical and practical) in order to meet the graduation requirements. | |||||||
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates can work as technical staff in institutions and organizations such as public institutions and municipalities that carry out landscape projects, landscape architecture project and implementation offices, construction companies, nurseries, and greenhouses involved in the production and sale of ornamental plants. Also, by meeting the legal requirements, they can also establish their own implementation and production companies. Additionally, it is possible to transfer to Landscape Architecture or certain Agricultural Engineering bachelor's degree programs under the relevant conditions through the Vertical Transfer Exam (DGS). | |||||||
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |||||||
Validity Period (If Any) | The document is valid indefinitely. | |||||||
Url | Open Address | |||||||
QrCode | ![]() |
TR0030038497
ISCED-F
ISCED-F
The aim is to train qualified human resources who will be involved in the implementation process of landscape architecture and environmental design projects, capable of calculating quantities and costs, and also involved in the production, marketing, and application of plant material.
The learning takes place either through traditional or distance education. Additionally, practical training is conducted in laboratories and drawing rooms within higher education institutions, as well as in field and greenhouse environments, and also through internships at workplaces.
• The ability to apply mathematical, scientific, and botanical knowledge to landscape technician problems.
• Awareness of ecological, botanical, biodiversity, and technology usage, and possessing knowledge to address environmental issues at national and global levels.
• The ability to apply methods and techniques related to the field.
• Skills in recognizing, producing, maintaining, and marketing ornamental plants.
• The ability to apply scientific methods and techniques to events and phenomena related to the field by using both theoretical and practical knowledge.
• The ability to carry out applications related to landscape projects or analyzed data, manage routine maintenance and repair services.
• Mastery of the necessary tools and equipment related to the profession.
• Ability to ensure coordination between designers, planners, and implementers.
• Being inquisitive and research-oriented in the scope of responsibility.
• Developing a positive attitude toward lifelong learning through the knowledge and skills acquired in the field.
• Awareness of professional ethical responsibilities.
• The ability to apply contemporary techniques and calculation tools necessary for landscape applications.
• Capability for teamwork within the same professional discipline and across disciplines during landscape applications.
• The ability to recognize and use construction materials and plant materials used in landscape applications.
• The ability to use computer and information-communication technologies to support professional development.
• Independence and Responsibility Competence,
• Learning Competence,
• Communication and Social Competence,
• Field-Specific Competence.
For each semester, the total grade is evaluated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam for all theoretical department courses. In practical courses, field applications, landscape drawing techniques, presentations, assignments, and other responsibilities may also be included in the evaluation.
letter grade equivalent:
AA:88(Succesful)
BA:81(Succesful)
BB:74(Succesful)
CB:67(Succesful)
CC:60(Succesful)
DC:53(Failed)
DD:46(Failed)
FD:0(Failed)
FF:0(Attendance failure)
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
- The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council. - Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
- Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.
Accreditation Start-End Dates |
01.01.2025 – 31.12.2026 |
Full Name of Accredited Organization |
Ege University – Bayındır Vocational Training School - The Landscape and Ornamental Plant Cultivation |
|
It is required to have completed high school or an equivalent education and obtained a diploma, as well as to have achieved a sufficient TYT score in the Higher Education Institutions Examination (YKS).
The graduates can work as technical staff in institutions and organizations such as public institutions and municipalities that carry out landscape projects, landscape architecture project and implementation offices, construction companies, nurseries, and greenhouses involved in the production and sale of ornamental plants. Also, by meeting the legal requirements, they can also establish their own implementation and production companies. Additionally, it is possible to transfer to Landscape Architecture or certain Agricultural Engineering bachelor's degree programs under the relevant conditions through the Vertical Transfer Exam (DGS).
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The document is valid indefinitely.
