Yeterlilik Kodu | TR0010040413 | |
Yeterlilik Adı | Posta ve Kargo Teslim Elemanı Seviye 4 MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi | |
Sorumlu Kurum | Mesleki Yeterlilik Kurumu | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balgat Mahallesi, 1420. Sk. No:12, 06520 Çankaya/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.myk.gov.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 4 | 4 Yeterlilik TYÇ’ye 31/10/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 4 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08:4412 | |
Kategori | Özel Amaçlı | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | Bu yeterlilik Posta ve Kargo Teslim Elemanı (Seviye 4) mesleğinin eğitim almış ve nitelik kazandırılmış kişiler tarafından yürütülmesi ve çalışmalarda verimliliğin artırılması için;
| |
Öğrenme Ortamları | Bu yeterliliğe ait öğrenme kazanımları, eğitim kurumları gibi örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi işbaşında ve serbest öğrenme ortamlarında bağımsız olarak da edinilebilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Bu yeterliliğe sahip olan kişi;
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bu yeterlilik, mesleki öğrenme kazanımlarının belgelendirilmesini amaçlamakta olup anahtar yetkinlik içermemektedir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Posta ve Kargo Teslim Elemanı (Seviye 4) Mesleki Yeterlilik Belgesini elde etmek isteyen adaylar birimlerde tanımlanan sınavlara tabi tutulur. Adayların yeterlilik belgesini alabilmeleri için birimlerde tanımlanan sınavlardan başarılı olmaları şartı vardır. Yeterlilik birimlerindeki teorik ve performansa dayalı sınavları her bir birim için ayrı ayrı yapılabileceği gibi birlikte de yapılabilir. Ancak her birimin değerlendirmesi bağımsız yapılmalıdır. Yeterlilik birimlerinin geçerlilik süresi, birimin başarıldığı tarihten itibaren 2 yıldır. Yeterlilik birimlerinin birleştirilerek bir yeterliliğin elde edilebilmesi için tüm birimlerin geçerliliğini koruyor olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Kalite güvence süreçleri, Mesleki Yeterlilik Kurumu sorumluluğunda, ilgili mevzuat doğrultusunda yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşları aracılığıyla sağlanmaktadır. Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması: Sektörünü ve meslek alanını temsil gücüne sahip kurum ve kuruluşlar tarafından geliştirilen ulusal yeterlilikler, Sektör Komiteleri tarafından doğrulanır ve MYK Yönetim Kurulu tarafından onaylanır. Ölçme-Değerlendirme: TÜRKAK tarafından ISO/EN 17024 standardına göre akredite edilen ve Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yetkilendirilen belgelendirme kuruluşlarınca MYK mevzuatına ve ulusal yeterliliklerde tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilir. Tüm ölçme-değerlendirme işlemleri kamera kaydına alınır ve saklanır. Belgelendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları tarafından başarılı olduğuna karar verilen bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi düzenlenir. Öz Değerlendirme: Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları MYK tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak her yıl öz değerlendirme faaliyeti gerçekleştirir. Faaliyet sonuçları öz değerlendirme raporuyla MYK’ya sunulur. Dış Değerlendirme: Öz değerlendirme raporlarına dayalı olarak MYK Denetim Dairesi Başkanlığı tarafından yılda en az bir kez programlı veya programsız gözetim denetimleri gerçekleştirilir. Dış değerlendirme raporları Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları ve MYK Yönetim Kuruluna sunulur. Ayrıca ISO/EN 17024 kapsamında TÜRKAK tarafından en az iki yılda bir gözetim denetimleri gerçekleştirilir. Düzenli Gözden Geçirme: MYK Denetim Dairesi Başkanlığının dış değerlendirme faaliyetleri ve sonuçları MYK Yönetim Kurulunca düzenli olarak gözden geçirilir. Ayrıca TÜRKAK’ın dış değerlendirme faaliyet ve sonuçları ise Avrupa Akreditasyon Birliğinin düzenli gözden geçirmesine tabidir. Bilgi Yönetim Sistemleri: Yetkilendirme, ölçme-değerlendirme, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri MYK Portal üzerinden gerçekleştirilir. Geri Bildirim Mekanizmaları: Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir. | |
Giriş Şartı | Giriş şartı bulunmamaktadır. | |
Başarma Şartları | Teorik Sınav T1) Teorik Sınav: A1 birimine yönelik teorik sınav Ek A1-2’de yer alan “Bilgiler” kontrol listesine göre gerçekleştirilir. Teorik sınavda adaylara dört (4) seçenekli çoktan seçmeli olarakdüzenlenmiş en az otuz (30) soruluk, her biri eşit puan değerinde yazılı sınav (T1) uygulanmalıdır. (T1) Teorik sınavda yanlış cevaplandırılan sorulardan herhangi bir puan indirimi yapılmaz. Sınavda adaylara her soru için asgari (1,5) dakika zaman verilir. Yazılı sınavda soruların en az %70’ına doğru yanıt veren aday başarılı sayılır. Sınav soruları, bu birimde teorik sınav ile ölçülmesi öngörülen tüm bilgi ifadelerini (Ek A1-2) ölçmelidir. Performansa Dayalı Sınav yapılmamaktadır. Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Diğer Koşullar Adayın söz konusu birimden başarılı sayılması için T1 sınavından başarılı olması gerekir. Yeterlilik biriminin geçerlilik süresi birimin başarıldığı tarihten itibaren 2 yıldır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu Ulusal Meslek Standartlarının ve Ulusal Yeterliliklerin Hazırlanması Hakkında Yönetmelik Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği Mesleki Yeterlilik Kurumu Belgelendirme Kuruluşlarına Yönelik Denetim Usul ve Esasları | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belgenin geçerlilik süresi beş (5) yıldır. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0010040413
ISCO 08:4412
ISCO 08:4412
Bu yeterlilik Posta ve Kargo Teslim Elemanı (Seviye 4) mesleğinin eğitim almış ve nitelik kazandırılmış kişiler tarafından yürütülmesi ve çalışmalarda verimliliğin artırılması için;
- Adayların sahip olması gereken nitelikleri, bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlamak,
- Adayların, geçerli ve güvenilir bir belge ile mesleki yeterliliğini kanıtlamasına olanak vermek,
- Eğitim sistemine, sınav ve belgelendirme kuruluşlarına referans ve kaynak oluşturmak amacıyla hazırlanmıştır.
Bu yeterliliğe ait öğrenme kazanımları, eğitim kurumları gibi örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilebildiği gibi işbaşında ve serbest öğrenme ortamlarında bağımsız olarak da edinilebilmektedir.
Bu yeterliliğe sahip olan kişi;
- Çalışma ortamında uygulanacak iş sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma önlemlerini açıklar.
- İSG kuralları ve acil durum planlarına göre önlemleri açıklar.
- Çalışma ortamında çevre koruma önlemlerini açıklar.
- İş süreçlerinin organizasyonu ve yürütülmesi prosedürlerini açıklar.
- Görevleri kapsamında iş planlaması, kişisel hazırlık ve kayıt tutma işlemlerini açıklar.
- Gönderilerin güvenliğini sağlamaya yönelik prosedürleri açıklar.
- Araç, gereç ve ekipmanların hazırlık işlemlerini açıklar.
- Kalite önlemleri ve müşteri ilişkilerinin yürütülmesine yönelik işlemler ve doğru davranışları açıklar.
- Mesleki terimleri ve mesleki gelişim kaynaklarını açıklar.
- Posta teslimat işlemleri öncesi hazırlıkları yapar.
- Postaları zimmetine alır.
- Güzergah planlaması yapar.
- Posta teslimat işlemlerini uygular.
- Posta teslimi yapar.
- Paralı posta işlemlerini yapar.
- Adresten posta teslim alır.
- Posta teslimi sonrası düşüm ve zimmet devri işlemlerini yapar.
- İSG ve çevre koruma gerekliliklerini uygular.
- Çalışmalarını iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun şekilde yürütür.
- Çalışmalarını çevre koruma kurallarına uygun şekilde yürütür.
- Posta kolisi/kargosu ve kargo teslimat işlemleri öncesi hazırlıkları yapar.
- Posta kolisi/kargosu ve kargoların tasnif ve zimmet işlemlerini yapar.
- Posta kolisi/kargosu ve kargoların güzergâh planlaması ile yükleme ve indirme işlemlerini yapar.
- Posta kolisi/kargosu ve kargo teslimat işlemlerini uygular.
- Posta kolisi/kargosu ve kargo teslimi yapar.
- Adresten posta kolisi/kargosu ve kargo teslim alır.
- Adreste tahsilât yapar.
- Posta kolisi/kargosu ve kargo teslimi sonrası zimmet devri ve şube kapanış işlemlerini yapar.
- İSG ve çevre koruma gerekliliklerini uygular.
- Çalışmalarını iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun şekilde yürütür.
- Çalışmalarını çevre koruma kurallarına uygun şekilde yürütür.
Bu yeterlilik, mesleki öğrenme kazanımlarının belgelendirilmesini amaçlamakta olup anahtar yetkinlik içermemektedir.
Posta ve Kargo Teslim Elemanı (Seviye 4) Mesleki Yeterlilik Belgesini elde etmek isteyen adaylar birimlerde tanımlanan sınavlara tabi tutulur. Adayların yeterlilik belgesini alabilmeleri için birimlerde tanımlanan sınavlardan başarılı olmaları şartı vardır. Yeterlilik birimlerindeki teorik ve performansa dayalı sınavları her bir birim için ayrı ayrı yapılabileceği gibi birlikte de yapılabilir. Ancak her birimin değerlendirmesi bağımsız yapılmalıdır.
Yeterlilik birimlerinin geçerlilik süresi, birimin başarıldığı tarihten itibaren 2 yıldır. Yeterlilik birimlerinin birleştirilerek bir yeterliliğin elde edilebilmesi için tüm birimlerin geçerliliğini koruyor olması gerekmektedir.
Kalite güvence süreçleri, Mesleki Yeterlilik Kurumu sorumluluğunda, ilgili mevzuat doğrultusunda yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşları aracılığıyla sağlanmaktadır.
Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması:
Sektörünü ve meslek alanını temsil gücüne sahip kurum ve kuruluşlar tarafından geliştirilen ulusal yeterlilikler, Sektör Komiteleri tarafından doğrulanır ve MYK Yönetim Kurulu tarafından onaylanır.
Ölçme-Değerlendirme:
TÜRKAK tarafından ISO/EN 17024 standardına göre akredite edilen ve Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yetkilendirilen belgelendirme kuruluşlarınca MYK mevzuatına ve ulusal yeterliliklerde tanımlanan koşul ve yöntemlere uygun gerçekleştirilir. Tüm ölçme-değerlendirme işlemleri kamera kaydına alınır ve saklanır.
Belgelendirme:
Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları tarafından başarılı olduğuna karar verilen bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi düzenlenir.
Öz Değerlendirme:
Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları MYK tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak her yıl öz değerlendirme faaliyeti gerçekleştirir. Faaliyet sonuçları öz değerlendirme raporuyla MYK’ya sunulur.
Dış Değerlendirme:
Öz değerlendirme raporlarına dayalı olarak MYK Denetim Dairesi Başkanlığı tarafından yılda en az bir kez programlı veya programsız gözetim denetimleri gerçekleştirilir. Dış değerlendirme raporları Yetkilendirilmiş Belgelendirme Kuruluşları ve MYK Yönetim Kuruluna sunulur. Ayrıca ISO/EN 17024 kapsamında TÜRKAK tarafından en az iki yılda bir gözetim denetimleri gerçekleştirilir.
Düzenli Gözden Geçirme:
MYK Denetim Dairesi Başkanlığının dış değerlendirme faaliyetleri ve sonuçları MYK Yönetim Kurulunca düzenli olarak gözden geçirilir. Ayrıca TÜRKAK’ın dış değerlendirme faaliyet ve sonuçları ise Avrupa Akreditasyon Birliğinin düzenli gözden geçirmesine tabidir.
Bilgi Yönetim Sistemleri:
Yetkilendirme, ölçme-değerlendirme, öz değerlendirme ve dış değerlendirme süreçleri MYK Portal üzerinden gerçekleştirilir.
Geri Bildirim Mekanizmaları:
Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.
Giriş şartı bulunmamaktadır.
Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu
Ulusal Meslek Standartlarının ve Ulusal Yeterliliklerin Hazırlanması Hakkında Yönetmelik
Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav, Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Yönetmeliği
Mesleki Yeterlilik Kurumu Belgelendirme Kuruluşlarına Yönelik Denetim Usul ve Esasları
Belgenin geçerlilik süresi beş (5) yıldır.
Qualification Code | TR0010040413 | |
Qualification Title | Postal and Cargo Delivery Personnel (Level 4) VQA Vocational Qualification Certificate | |
Awarding Body | Vocational Qualifications Authority | |
Awarding Body Contact | Balgat 1420. Street No:12 06520 Çankaya/Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.myk.gov.tr/index.php/en | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 4 | 4 The Qualification has been included in TQF on 31/10/2023 |
TQF Level | 4 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 4412 | |
Category | Specific Purpose | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | This qualification is for the profession of Postal and Cargo Delivery Person (Level 4) to be carried out by trained and qualified people and to increase efficiency in studies;
| |
Learning Environments | The learning outcomes of this qualification can be acquired in formal and non-formal learning environments such as educational institutions, as well as independently in on-the-job and free learning environments. | |
Description | The person with this qualification
| |
Key Competencies | This qualification aims to document professional learning outcomes and does not contain key competences. | |
Further Info | Candidates who want to obtain the Postal and Cargo Delivery Personnel (Level 4) Vocational Qualification Certificate are subjected to the exams defined in the units. In order for the candidates to receive the proficiency certificate, they must be successful in the exams defined in the units. Theoretical and performance-based exams in the qualification units can be done separately for each unit or together. However, each unit should be evaluated independently. The validity period of qualification units is 2 years from the date of achievement of the unit. In order to obtain a qualification by combining the qualification units, all units must remain valid. | |
Quality Assurance | Quality assurance processes are provided through certification bodies authorized in line with the relevant legislation, under the responsibility of the Vocational Qualifications Authority. Establishment and Approval of National Qualifications: National qualifications developed by institutions and organizations that have the power to represent their sector and profession are verified by the Sector Committees and approved by the VQA Board of Directors. Assesment and evaluation: It is carried out by certification bodies accredited by TÜRKAK according to ISO/EN 17024 standard and authorized by the Vocational Qualifications Authority, in accordance with VQA legislation and conditions and methods defined in national qualifications. All measurement-evaluation processes are recorded and stored on camera. Certification: VQA Vocational Qualification Certificate is issued to individuals who are determined to be successful by the Authorized Certification Bodies. Self assessment: Authorized Certification Bodies carry out self-assessment activities every year in accordance with the procedures and principles determined by VQA. Activity results are submitted to VQA with a self-evaluation report. External Evaluation: Based on self-evaluation reports, scheduled or unscheduled surveillance audits are carried out at least once a year by the VQA Audit Department. External evaluation reports are submitted to Authorized Certification Bodies and VQA Board of Directors. In addition, surveillance audits are carried out by TÜRKAK at least every two years within the scope of ISO/EN 17024. Regular Review: The external evaluation activities and results of VQA Audit Department are regularly reviewed by VQA Executive Board. In addition, TÜRKAK's external evaluation activities and results are subject to regular review by the European Accreditation Union. Information Management Systems: Authorization, measurement-evaluation, self-evaluation and external evaluation processes are carried out through VQA Portal. Feedback Mechanisms: In all processes related to qualification, stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | There is no entry requirement. | |
Conditions for Success | Theoretical Exam T1) Theoretical Exam: The theoretical exam for the A1 unit is carried out according to the "Information" checklist in Annex A1-2. In the theoretical exam, candidates must take a written exam (T1) with at least thirty (30) questions, each of which is worth equal points, arranged as multiple choice with four (4) options. (T1) No points are deducted for questions answered incorrectly in the theoretical exam. Candidates are given a minimum of 1.5 minutes for each question in the exam. The candidate who answers at least 70% of the questions correctly in the written exam is considered successful. Exam questions should measure all knowledge statements (Annex A1-2) that are intended to be measured by the theoretical exam in this unit. There is no Performance Based Exam. Other Conditions Regarding Measurement and Evaluation The candidate must be successful in the T1 exam in order to be considered successful in the said unit. The validity period of the qualification unit is 2 years from the date of achievement of the unit. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Students who have graduated from vocational associate degree programs can transfer vertically to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by YÖK decision, not to exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs. 2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | Vocational Qualifications Authority Law Regulation on Preparation of National Occupational Standards and National Qualifications Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation Audit Procedures and Principles for Vocational Qualifications Authority Certification Bodies | |
Validity Period (If Any) | The validity period of the certificate is five (5) years. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0010040413
ISCO:08 4412
ISCO:08 4412
This qualification is for the profession of Postal and Cargo Delivery Person (Level 4) to be carried out by trained and qualified people and to increase efficiency in studies;
- To define the qualifications, knowledge, skills and competencies that candidates should have,
- To allow candidates to prove their professional competence with a valid and reliable document,
- It has been prepared to create references and resources for the education system, examination and certification bodies.
The learning outcomes of this qualification can be acquired in formal and non-formal learning environments such as educational institutions, as well as independently in on-the-job and free learning environments.
The person with this qualification
- Explain the occupational health and safety and environmental protection measures to be applied in the working environment.
- Explains precautions according to OHS rules and emergency plans.
- Explains the environmental protection measures in the working environment.
- Explains the organization and execution procedures of business processes.
- Describes business planning, personal preparation, and record keeping within the scope of their duties.
- Explains procedures for securing shipments.
- Explains the preparation processes of tools, equipment and equipment.
- Describes procedures and correct behavior for quality measures and conduct of customer relations.
- Explain professional terms and professional development resources.
- Makes preparations before postal delivery operations.
- He embezzles mail.
- Makes route planning.
- Implements postal delivery operations.
- It delivers mail.
- It handles postal transactions.
- Receives mail from the address.
- Performs debit and embezzlement transactions after mail delivery.
- Implements OHS and environmental protection requirements.
- It carries out its work in accordance with occupational health and safety rules.
- It carries out its work in accordance with environmental protection rules.
- Makes preparations before postal parcel/cargo and cargo delivery operations.
- It performs the classification and embezzlement of postal parcel/cargo and cargo.
- It performs postal parcel/cargo and route planning of cargo and loading and unloading operations.
- Applies postal parcel/cargo and cargo delivery operations.
- It makes postal parcel/cargo and cargo delivery.
- It receives postal parcel/cargo and cargo from the address.
- It collects at the address.
- Performs embezzlement transfer and branch closing transactions after postal parcel/cargo and cargo delivery.
- Implements OHS and environmental protection requirements.
- It carries out its work in accordance with occupational health and safety rules.
- It carries out its work in accordance with environmental protection rules.
This qualification aims to document professional learning outcomes and does not contain key competences.
Candidates who want to obtain the Postal and Cargo Delivery Personnel (Level 4) Vocational Qualification Certificate are subjected to the exams defined in the units. In order for the candidates to receive the proficiency certificate, they must be successful in the exams defined in the units. Theoretical and performance-based exams in the qualification units can be done separately for each unit or together. However, each unit should be evaluated independently.
The validity period of qualification units is 2 years from the date of achievement of the unit. In order to obtain a qualification by combining the qualification units, all units must remain valid.
Quality assurance processes are provided through certification bodies authorized in line with the relevant legislation, under the responsibility of the Vocational Qualifications Authority.
Establishment and Approval of National Qualifications:
National qualifications developed by institutions and organizations that have the power to represent their sector and profession are verified by the Sector Committees and approved by the VQA Board of Directors.
Assesment and evaluation:
It is carried out by certification bodies accredited by TÜRKAK according to ISO/EN 17024 standard and authorized by the Vocational Qualifications Authority, in accordance with VQA legislation and conditions and methods defined in national qualifications. All measurement-evaluation processes are recorded and stored on camera.
Certification:
VQA Vocational Qualification Certificate is issued to individuals who are determined to be successful by the Authorized Certification Bodies.
Self assessment:
Authorized Certification Bodies carry out self-assessment activities every year in accordance with the procedures and principles determined by VQA. Activity results are submitted to VQA with a self-evaluation report.
External Evaluation:
Based on self-evaluation reports, scheduled or unscheduled surveillance audits are carried out at least once a year by the VQA Audit Department. External evaluation reports are submitted to Authorized Certification Bodies and VQA Board of Directors. In addition, surveillance audits are carried out by TÜRKAK at least every two years within the scope of ISO/EN 17024.
Regular Review:
The external evaluation activities and results of VQA Audit Department are regularly reviewed by VQA Executive Board. In addition, TÜRKAK's external evaluation activities and results are subject to regular review by the European Accreditation Union.
Information Management Systems:
Authorization, measurement-evaluation, self-evaluation and external evaluation processes are carried out through VQA Portal.
Feedback Mechanisms:
In all processes related to qualification, stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, objections and complaints are evaluated in accordance with the legislation.
There is no entry requirement.
1. Students who have graduated from vocational associate degree programs can transfer vertically to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by YÖK decision, not to exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs.
2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.
Vocational Qualifications Authority Law
Regulation on Preparation of National Occupational Standards and National Qualifications
Vocational Qualifications Authority Examination, Measurement, Evaluation and Certification Regulation
Audit Procedures and Principles for Vocational Qualifications Authority Certification Bodies
The validity period of the certificate is five (5) years.