Yeterlilik Kodu

TR0030023067

Yeterlilik Adı
Psikoloji (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Bilgi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bilgi.edu.tr/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2634

ISCED (2013): 0313

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Akademik ve mesleki yaşamında psikolojideki temel kuramsal yaklaşımlar, yöntemler ve uygulama alanları ile ilgili bilgileri uygun biçimde kullanabilmek.
  • Bilimsel araştırma yapma süreci ile ilgili bilgi ve becerilerini uygun biçimde kullanabilmek.
  • Akademik ve mesleki yaşamında, toplumsal ve toplumlar-arası sorunlara eleştirel, etik, analitik ve disiplinlerarası bir yaklaşım sergilemek.
  • Kişisel yaşamında, bilgiyi ve analitik becerilerini sürekli kişisel gelişim için kullanabilmek
  • Mezuniyet sonrasında lisansüstü çalışmalar yapabilmek veya psikolojiyle ilgili bir alanda çalışabilmek için gerekli beceri ve yetenekleri göstermek.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Psikoloji Bölümünde hem örgün hem de uzaktan öğretim yöntemleri ile gerçekleştirilmektedir. Bölüm, bireylerin temel bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini inceleyen araştırmalar için yeni kurulan bir Psikoloji Laboratuvarına sahiptir. Altı farklı kısımdan oluşan toplam 90 metrekare alana yayılmış bu laboratuvarda öğrenciler teorik bilgilerini pratikle birleştirme fırsatı bulurlar.

Üniversite bünyesinde, Psikoloji bölümü öğrencileri tarafından aktif olarak faaliyet gösteren bir Psikoloji Kulübü bulunmaktadır. Bu kulüp, üniversite içinde ve dışında çeşitli aktiviteler düzenleyerek, öğrencilere psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri takip etme ve meslektaşlarıyla etkileşimde bulunma imkanı sunmaktadır.

İlgili eğitim programında zorunlu bir staj dersi bulunmamakla birlikte, öğrencilere akademik ve mesleki gelişimlerini destekleyecek çeşitli imkanlar sunulmaktadır. Öğrencilere, hocaların yürüttüğü araştırmalara gönüllü olarak katılma fırsatı sağlanmakta; ayrıca, çift anadal ve yandal programları aracılığıyla disiplinler arası bir eğitim deneyimi teşvik edilmektedir. Uluslararası deneyim kazanmaları amacıyla, Erasmus ve ikili değişim programları gibi fırsatlar sunularak öğrencilerin küresel perspektiflerini geliştirmeleri desteklenmektedir. Öğrencilerin psikoloji bilim dalının yer aldığı her alanda gönüllü gözlemler yapmaları ve tüm eğitimleri boyunca sahada ciddi tecrübe edinmeleri özendirilmekte ve gerekli durumlarda staj yapmak isteyen öğrencilere destek sağlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Programdan başarıyla mezun olanlar;

Anahtar Öğrenme Kazanımları;

  • Psikoloji alanındaki temel kavramları, terimleri ve sorunsalları tanımlayabildiğini göstermek.
  • Psikolojideki farklı kuramsal ve yöntemsel yaklaşımları benzer ve farklı yönleri ile karşılaştırabilmek.
  • Psikolojideki konuları eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilmek.
  • Psikoloji araştırma ve uygulamalarında etik kural ve yönergeleri kullanabileceğini gösterebilmek.
  • Psikoloji alanında bilimsel araştırma yapma becerilerini gösterebilmek.
  • Psikoloji bilgisini ve analitik becerilerini kişisel, mesleki, toplumsal ve kültürlerarası sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilmek.
  • Çeşitliliğe saygılı, sosyal adalet, eşitlik ve insan haklarına duyarlı olmak.

Destekleyici Öğrenme Kazanımları;

  • Psikolojik teorileri ve bulguları kullanarak günlük hayatta karşılaşılan problemleri analiz edebilme ve çözüm yolları önerme becerisi.
  • Psikoloji araştırmalarında kullanılan temel araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analiz tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilme.
  • Psikoloji bilgisini, hem yazılı hem de sözlü olarak, akademik ve mesleki kitleler ile genel kamuoyuna açık ve etkili bir şekilde aktarabilme.
  • Psikolojik araştırmaları ve uygulamaları sırasında etik ilkeleri ve profesyonel standartları göz önünde bulundurabilme ve bu çerçevede hareket edebilme.
  • Farklı kültürel arka planlara sahip bireylerin davranış ve deneyimlerini anlama ve değerlendirme yeteneği, kültürlerarası iletişimde empatik ve duyarlı olabilme.
Anahtar Yetkinlikler
  1. Anadilde iletişim
  2. Yabancı dillerde iletişim
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler
  4. Dijital yetkinlik
  5. Öğrenmeyi öğrenme
  6. Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
  7. İnisiyatif alma ve girişimcilik
  8. Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersin öğrenme kazanımları ve içeriğine göre farklılık gösterebilir. Psikoloji bölümünde en sık başvurulan ölçme ve değerlendirme yöntemleri arasında küçük sınavlar, ara sınavlar, final sınavları, projeler, sözlü sunumlar, kısa ödevler ve dönem ödevleri bulunmaktadır. Bu yöntemlerin seçimi ve uygulanması, İstanbul Bilgi Üniversitesi'nin "Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"nde belirtilen ilkeler çerçevesinde gerçekleştirilir. Bu yönetmelik, öğrencilerin ders içeriklerini kavrama düzeylerini etkin bir şekilde ölçmek ve değerlendirmek için çeşitli araçlar kullanılmasını teşvik ederken, aynı zamanda adil ve şeffaf bir değerlendirme sürecinin önemini vurgular. Yönetmelikte yer alan ölçme ve değerlendirme ile ilgili detaylı bilgilere İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği adresinden ulaşılabilir.

BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00
Kalite Güvencesi
  1. Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  2. YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  3. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  4. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
  5. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

    1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

    1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

    1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

    2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

    3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

    4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

    Sürekli İyileştirme Çalışmaları:
    • Psikoloji Bölümü çıkış anketleri, mezun odak grupları ve üniversite mezuniyet anketleri gibi çeşitli geri bildirim kaynaklarından faydalanılarak sürekli iyileştirme çalışmaları yürütülmektedir.
    • TPD Akreditasyon Üst Kurulu raporu ve üniversitenin öz değerlendirme süreçleri, bölüm inziva toplantıları/çalıştayları, sürekli iyileştirme adımları ve stratejileri için önemli kaynaklardır.
  6. Araştırma Laboratuvarları ve Projeler:
    • Araştırma laboratuvarlarının sayısı ve etkinliği artırılmış, Psikoterapi Süreç Araştırmaları ve Endüstri/Örgüt Psikoloji projeleri için laboratuvar mekanları kullanıma sunulmuştur.
    • Öğretim üyelerinin yürüttüğü araştırmalar çeşitlenmiş ve bilimsel yayına dönüşüm oranı artmıştır.
  7. Akreditasyon ve Öz Değerlendirme:
    • Program, Türk Psikologlar Derneği'nden akreditasyon almıştır.
    • Lisans eğitiminde "bir bilim olarak psikoloji" bakış açısının güçlendirilmesi, ders yükü ve bilimsel projeler arasında dengeli dağılım sağlanmasına dikkat edilmektedir.
  8. Kurumsal Kalite Çalışmaları:
    • İstanbul Bilgi Üniversitesi, kalite ve akreditasyon çalışmalarını stratejik hedefleri doğrultusunda yürütmekte ve Yükseköğretim Kalite Kurulu’na (YÖKAK) raporlar sunmaktadır.
    • Üniversite, WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) tarafından Türkiye’de akredite edilen ilk yükseköğretim kurumu olmuş ve program öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi ve program gözden geçirme için özel süreçler geliştirmiştir.
  9. Program Çıktılarının Değerlendirilmesi:
    • Program çıktıları için özel rubrikler kullanılarak öğrenci çalışmaları değerlendirilmiş ve iyileştirme çalışmaları için aksiyon planları oluşturulmuştur.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Türk Psikologlar Derneği (TPD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi;19.06.2023/19.06.2028

Giriş Şartı

(1) Lise diploması

(2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak

(3) İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak

4) Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak

(5) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

21. yüzyılın “İnsan Bilimleri Yüzyılı” olması öngörülmektedir. Psikoloji mezunlarının aldıkları toplum bilim formasyonu ile çok farklı alanlarda giderek daha çok istihdam olanağı bulduklarını görmekteyiz. Program, ayrıca, mezunlarına psikolojinin klinik psikoloji, sosyal psikoloji, örgüt/endüstri psikolojisi, adli psikoloji, bilişsel psikoloji veya gelişim psikolojisi gibi farklı alanlarında lisans üstü çalışmalar yapmalarına ve uzmanlıkları doğrultusunda uygulamalı alanlarda çalışmalarına olanak veren sağlam bir alt yapı sağlamaktadır. Psikoloji lisans mezunlarının çalıştıkları alanlardan bazıları şunlardır: İnsan kaynakları Halkla ilişkiler Medya/Reklamcılık sektörü Akademik, kamuoyu ve pazar araştırma şirketleri Anaokulları ve eğitim kurumları Özel eğitim/rehabilitasyon merkezleri Sağlık kuruluşları Psikolojik danışma merkezleri Sivil toplum kuruluşları, vakıflar Belediyeler Formasyon programından geçenler için psikoloji öğretmenliği.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030023067


Yeterlilik Adı
Psikoloji (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Bilgi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2634

ISCED (2013): 0313


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2634

ISCED (2013): 0313


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Akademik ve mesleki yaşamında psikolojideki temel kuramsal yaklaşımlar, yöntemler ve uygulama alanları ile ilgili bilgileri uygun biçimde kullanabilmek.
  • Bilimsel araştırma yapma süreci ile ilgili bilgi ve becerilerini uygun biçimde kullanabilmek.
  • Akademik ve mesleki yaşamında, toplumsal ve toplumlar-arası sorunlara eleştirel, etik, analitik ve disiplinlerarası bir yaklaşım sergilemek.
  • Kişisel yaşamında, bilgiyi ve analitik becerilerini sürekli kişisel gelişim için kullanabilmek
  • Mezuniyet sonrasında lisansüstü çalışmalar yapabilmek veya psikolojiyle ilgili bir alanda çalışabilmek için gerekli beceri ve yetenekleri göstermek.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Psikoloji Bölümünde hem örgün hem de uzaktan öğretim yöntemleri ile gerçekleştirilmektedir. Bölüm, bireylerin temel bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini inceleyen araştırmalar için yeni kurulan bir Psikoloji Laboratuvarına sahiptir. Altı farklı kısımdan oluşan toplam 90 metrekare alana yayılmış bu laboratuvarda öğrenciler teorik bilgilerini pratikle birleştirme fırsatı bulurlar.

Üniversite bünyesinde, Psikoloji bölümü öğrencileri tarafından aktif olarak faaliyet gösteren bir Psikoloji Kulübü bulunmaktadır. Bu kulüp, üniversite içinde ve dışında çeşitli aktiviteler düzenleyerek, öğrencilere psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri takip etme ve meslektaşlarıyla etkileşimde bulunma imkanı sunmaktadır.

İlgili eğitim programında zorunlu bir staj dersi bulunmamakla birlikte, öğrencilere akademik ve mesleki gelişimlerini destekleyecek çeşitli imkanlar sunulmaktadır. Öğrencilere, hocaların yürüttüğü araştırmalara gönüllü olarak katılma fırsatı sağlanmakta; ayrıca, çift anadal ve yandal programları aracılığıyla disiplinler arası bir eğitim deneyimi teşvik edilmektedir. Uluslararası deneyim kazanmaları amacıyla, Erasmus ve ikili değişim programları gibi fırsatlar sunularak öğrencilerin küresel perspektiflerini geliştirmeleri desteklenmektedir. Öğrencilerin psikoloji bilim dalının yer aldığı her alanda gönüllü gözlemler yapmaları ve tüm eğitimleri boyunca sahada ciddi tecrübe edinmeleri özendirilmekte ve gerekli durumlarda staj yapmak isteyen öğrencilere destek sağlanmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Programdan başarıyla mezun olanlar;

Anahtar Öğrenme Kazanımları;

  • Psikoloji alanındaki temel kavramları, terimleri ve sorunsalları tanımlayabildiğini göstermek.
  • Psikolojideki farklı kuramsal ve yöntemsel yaklaşımları benzer ve farklı yönleri ile karşılaştırabilmek.
  • Psikolojideki konuları eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilmek.
  • Psikoloji araştırma ve uygulamalarında etik kural ve yönergeleri kullanabileceğini gösterebilmek.
  • Psikoloji alanında bilimsel araştırma yapma becerilerini gösterebilmek.
  • Psikoloji bilgisini ve analitik becerilerini kişisel, mesleki, toplumsal ve kültürlerarası sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilmek.
  • Çeşitliliğe saygılı, sosyal adalet, eşitlik ve insan haklarına duyarlı olmak.

Destekleyici Öğrenme Kazanımları;

  • Psikolojik teorileri ve bulguları kullanarak günlük hayatta karşılaşılan problemleri analiz edebilme ve çözüm yolları önerme becerisi.
  • Psikoloji araştırmalarında kullanılan temel araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analiz tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilme.
  • Psikoloji bilgisini, hem yazılı hem de sözlü olarak, akademik ve mesleki kitleler ile genel kamuoyuna açık ve etkili bir şekilde aktarabilme.
  • Psikolojik araştırmaları ve uygulamaları sırasında etik ilkeleri ve profesyonel standartları göz önünde bulundurabilme ve bu çerçevede hareket edebilme.
  • Farklı kültürel arka planlara sahip bireylerin davranış ve deneyimlerini anlama ve değerlendirme yeteneği, kültürlerarası iletişimde empatik ve duyarlı olabilme.

Anahtar Yetkinlikler
  1. Anadilde iletişim
  2. Yabancı dillerde iletişim
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler
  4. Dijital yetkinlik
  5. Öğrenmeyi öğrenme
  6. Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
  7. İnisiyatif alma ve girişimcilik
  8. Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersin öğrenme kazanımları ve içeriğine göre farklılık gösterebilir. Psikoloji bölümünde en sık başvurulan ölçme ve değerlendirme yöntemleri arasında küçük sınavlar, ara sınavlar, final sınavları, projeler, sözlü sunumlar, kısa ödevler ve dönem ödevleri bulunmaktadır. Bu yöntemlerin seçimi ve uygulanması, İstanbul Bilgi Üniversitesi'nin "Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"nde belirtilen ilkeler çerçevesinde gerçekleştirilir. Bu yönetmelik, öğrencilerin ders içeriklerini kavrama düzeylerini etkin bir şekilde ölçmek ve değerlendirmek için çeşitli araçlar kullanılmasını teşvik ederken, aynı zamanda adil ve şeffaf bir değerlendirme sürecinin önemini vurgular. Yönetmelikte yer alan ölçme ve değerlendirme ile ilgili detaylı bilgilere İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği adresinden ulaşılabilir.

BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00

Kalite Güvencesi
  1. Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  2. YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  3. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  4. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
  5. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

    1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

    1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

    1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

    2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

    3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

    4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

    Sürekli İyileştirme Çalışmaları:
    • Psikoloji Bölümü çıkış anketleri, mezun odak grupları ve üniversite mezuniyet anketleri gibi çeşitli geri bildirim kaynaklarından faydalanılarak sürekli iyileştirme çalışmaları yürütülmektedir.
    • TPD Akreditasyon Üst Kurulu raporu ve üniversitenin öz değerlendirme süreçleri, bölüm inziva toplantıları/çalıştayları, sürekli iyileştirme adımları ve stratejileri için önemli kaynaklardır.
  6. Araştırma Laboratuvarları ve Projeler:
    • Araştırma laboratuvarlarının sayısı ve etkinliği artırılmış, Psikoterapi Süreç Araştırmaları ve Endüstri/Örgüt Psikoloji projeleri için laboratuvar mekanları kullanıma sunulmuştur.
    • Öğretim üyelerinin yürüttüğü araştırmalar çeşitlenmiş ve bilimsel yayına dönüşüm oranı artmıştır.
  7. Akreditasyon ve Öz Değerlendirme:
    • Program, Türk Psikologlar Derneği'nden akreditasyon almıştır.
    • Lisans eğitiminde "bir bilim olarak psikoloji" bakış açısının güçlendirilmesi, ders yükü ve bilimsel projeler arasında dengeli dağılım sağlanmasına dikkat edilmektedir.
  8. Kurumsal Kalite Çalışmaları:
    • İstanbul Bilgi Üniversitesi, kalite ve akreditasyon çalışmalarını stratejik hedefleri doğrultusunda yürütmekte ve Yükseköğretim Kalite Kurulu’na (YÖKAK) raporlar sunmaktadır.
    • Üniversite, WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) tarafından Türkiye’de akredite edilen ilk yükseköğretim kurumu olmuş ve program öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi ve program gözden geçirme için özel süreçler geliştirmiştir.
  9. Program Çıktılarının Değerlendirilmesi:
    • Program çıktıları için özel rubrikler kullanılarak öğrenci çalışmaları değerlendirilmiş ve iyileştirme çalışmaları için aksiyon planları oluşturulmuştur.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Türk Psikologlar Derneği (TPD)

Başlangıç/Bitiş Tarihi;19.06.2023/19.06.2028


Giriş Şartı

(1) Lise diploması

(2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak

(3) İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak

4) Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak

(5) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

21. yüzyılın “İnsan Bilimleri Yüzyılı” olması öngörülmektedir. Psikoloji mezunlarının aldıkları toplum bilim formasyonu ile çok farklı alanlarda giderek daha çok istihdam olanağı bulduklarını görmekteyiz. Program, ayrıca, mezunlarına psikolojinin klinik psikoloji, sosyal psikoloji, örgüt/endüstri psikolojisi, adli psikoloji, bilişsel psikoloji veya gelişim psikolojisi gibi farklı alanlarında lisans üstü çalışmalar yapmalarına ve uzmanlıkları doğrultusunda uygulamalı alanlarda çalışmalarına olanak veren sağlam bir alt yapı sağlamaktadır. Psikoloji lisans mezunlarının çalıştıkları alanlardan bazıları şunlardır: İnsan kaynakları Halkla ilişkiler Medya/Reklamcılık sektörü Akademik, kamuoyu ve pazar araştırma şirketleri Anaokulları ve eğitim kurumları Özel eğitim/rehabilitasyon merkezleri Sağlık kuruluşları Psikolojik danışma merkezleri Sivil toplum kuruluşları, vakıflar Belediyeler Formasyon programından geçenler için psikoloji öğretmenliği.


Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023067

Qualification Title
Psychology Undergraduate Diploma
Awarding BodyIstanbul Bilgi University
Awarding Body Contacthttps://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/
Awarding Body Urlhttps://www.bilgi.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

ISCO: 2634

ISCED (2013): 0313

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  1. Using the knowledge of main theoretical approaches, methods, and applied fields in psychology effectively in one’s academic and professional life
  2. Using the skills and knowledge about conducting scientific research effectively
  3. Adopting a critical, ethical, analytical, and interdisciplinary approach to societal and inter-group problems in one’s academic and professional life
  4. Using knowledge and analytical skills for continued personal development in one’s personal life
  5. Developing the necessary skills and competencies to complete graduate studies or work in a psychology-related field after graduation 
Learning Environments

Education and teaching at Istanbul Bilgi University’s Psychology Department are done through in-person and distance learning methods. The department has a Psychology Laboratory, which supports research examining fundamental cognitive, emotional, and behavioral processes. Spanning 90 square meters and divided into six sections, this laboratory space allows students to combine theoretical knowledge with practical experience.

There is a Psychology Club within the university, which the students of the Department of Psychology actively run. This club organizes various activities inside and outside the university, allowing students to follow current developments in the field of psychology and interact with their colleagues. A full-time faculty member advises the Psychology Club.

Although no compulsory internship course exists in the relevant education program, students are offered various opportunities to support their academic and professional development. Students are allowed to participate in the research conducted by their professors voluntarily, and an interdisciplinary educational experience is encouraged through double major and minor programs.

To gain international experience, students are supported in developing their global perspective by offering opportunities such as Erasmus and bilateral exchange programs. Students are encouraged to make voluntary observations in every field of psychology and gain serious experience throughout their education. Support is provided to students who want to do internships when necessary.

Description

Those who successfully graduate from the program;

Key Learning Outcomes;

  • Define the main concepts, terms, and issues in psychology.
  • Compare the similarities and differences among different theoretical and methodological approaches in psychology.
  • Analyze issues in psychology from a critical perspective.
  • Comply with ethical rules and guidelines in psychological research and applications.
  • Demonstrate the skills to conduct scientific research in psychology.
  • Using psychological knowledge and analytical skills to solve personal, professional, societal, and cross-cultural problems.
  • Demonstrate respect for diversity and sensitivity to social justice, equality, and human rights.

Additional Learning Outcomes;

  • Analyze problems in daily life and suggest solutions using psychological theories and findings.
  • Apply basic research methods and statistical analysis techniques used in psychological research effectively.
  • Disseminate psychological knowledge clearly and effectively to academic and professional audiences and the public both in verbal and written forms.
  • Consider ethical principles and professional standards in psychological research and applications and act accordingly.
  • Demonstrate the ability to understand and assess individuals from diverse cultural backgrounds, and to show empathy and sensitivity in cross-cultural communication.
Key Competencies
  1. Communication in students’ native language
  2. Communication in a foreign language
  3. Mathematical competence and key competencies in science/technology
  4. Digital competence
  5. Learning to acquire knowledge
  6. Social and citizenship competence
  7. Taking initiative and assertiveness
  8. Cultural awareness and expression
Further Info

Assessment and evaluation methods used in each course may differ, depending on the course’s learning objectives and content. The most commonly used assessment and evaluation methods in the Department of Psychology are quizzes, midterm exams, final exams, projects, oral presentations, short assignments, and term papers. These methods are selected and used by the principles outlined in “İstanbul Bilgi University Credit System Undergraduate and Two-Year Program Education and Examination Regulation.” This regulation recommends using diverse methods to assess and evaluate students’ comprehension of course content effectively, and it also emphasizes the importance of a fair and transparent assessment process. Detailed information presented in the regulation about assessment and evaluation can be accessed via this link: Credit System Undergraduate and Two-Year Program Education and Examination Regulation

LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00
Quality Assurance
  1. To oversee the quality of higher education programs;

    - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

    - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

    - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

    1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

    1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

    1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

    2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

    3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

    4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

  2. Continuous Improvement Activities:
    • Continuous improvement activities are carried out by getting feedback from diverse sources such as Psychology Department exit surveys, focus groups with the alumni, and university exit surveys.
    • TPD Accreditation Board report, the university’s self-assessment processes, department retreats, and meetings/workshops are important resources for continuous improvement activities and strategies.
  3. Research Labs and Projects:
    • The number and active use of research labs have been improved, and lab spaces are organized for research projects on Psychotherapy Process Research and Industrial/Organizational Psychology.
    • There has been an increase in the diversity of research projects conducted by faculty members and the rate of creating publications out of these projects has increased.
  4. Accreditation and Self-Assessment:
    • The Turkish Psychological Association has accredited the program.
    • In the undergraduate program, the goal is to reinforce the perspective that “psychology is a science”, and to strike a balance between course loads and scientific projects.  
  5. Institutional Quality Assurance Activities:
    • Istanbul Bilgi University carries out quality assurance and accreditation activities per its strategic goals and presents reports to the Turkish Higher Education Quality Council (YOKAK).
    • The university is the first higher education institution accredited by WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) in Türkiye, and special processes to assess program learning outcomes and review programs have been developed.
  6. Assessment of Program Outcomes:
    • Program outcomes have been evaluated by assessing student assignments using a special rubric, and action plans have been developed for improvement.

Accreditation Body Name; Turkish Psychologists Association (TPD)

Start/End Date: 19.06.2023/19.06.2028

Access Requirements

(1) High school diploma (2) Placement based on National Student Selection and Placement Exams (3) An adequate score on the Istanbul Bilgi University English Language Proficiency Exam (BILET) or TOEFL or a similar language exam recognized internationally (4)  For those students who graduated from a two-year foundation program at Vocational Schools of Higher Education or similar departments, placement based on an External Transfer Exam, (5) For foreign students, direct application to and placement at the university; being evaluated according to the public national and institutional regulations accessible on the university website

Conditions for SuccessA student should complete 240 ECTS, have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 over 4.00, and have no failed courses.
Progression Paths (Relationship Type)

The 21st century is expected to be “the Century of Human Sciences.” Our psychology graduates find increasingly more employment opportunities in different fields, owing to their social science background. In addition, the program provides graduates with a strong background to continue their postgraduate studies in clinical psychology, social psychology, organizational/industrial psychology, forensic psychology, cognitive psychology, or developmental psychology, and work in applied fields suited to their expertise. Some of the fields and sectors that psychology graduates work in are the following: Human resources, public relations, media/advertising, higher education, research companies, kindergartens and educational institutions, rehabilitation centers, health institutions, psychological counseling centers, non-governmental organizations, foundations, and municipalities, teaching positions for those who receive pedagogical formation.

Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
  • Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
  • Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity Period (If Any)

The document is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023067


Qualification Title
Psychology Undergraduate Diploma

Awarding Body
Istanbul Bilgi University

Awarding Body Contact
https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO: 2634

ISCED (2013): 0313


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO: 2634

ISCED (2013): 0313


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  1. Using the knowledge of main theoretical approaches, methods, and applied fields in psychology effectively in one’s academic and professional life
  2. Using the skills and knowledge about conducting scientific research effectively
  3. Adopting a critical, ethical, analytical, and interdisciplinary approach to societal and inter-group problems in one’s academic and professional life
  4. Using knowledge and analytical skills for continued personal development in one’s personal life
  5. Developing the necessary skills and competencies to complete graduate studies or work in a psychology-related field after graduation 

Learning Environments

Education and teaching at Istanbul Bilgi University’s Psychology Department are done through in-person and distance learning methods. The department has a Psychology Laboratory, which supports research examining fundamental cognitive, emotional, and behavioral processes. Spanning 90 square meters and divided into six sections, this laboratory space allows students to combine theoretical knowledge with practical experience.

There is a Psychology Club within the university, which the students of the Department of Psychology actively run. This club organizes various activities inside and outside the university, allowing students to follow current developments in the field of psychology and interact with their colleagues. A full-time faculty member advises the Psychology Club.

Although no compulsory internship course exists in the relevant education program, students are offered various opportunities to support their academic and professional development. Students are allowed to participate in the research conducted by their professors voluntarily, and an interdisciplinary educational experience is encouraged through double major and minor programs.

To gain international experience, students are supported in developing their global perspective by offering opportunities such as Erasmus and bilateral exchange programs. Students are encouraged to make voluntary observations in every field of psychology and gain serious experience throughout their education. Support is provided to students who want to do internships when necessary.


Description

Those who successfully graduate from the program;

Key Learning Outcomes;

  • Define the main concepts, terms, and issues in psychology.
  • Compare the similarities and differences among different theoretical and methodological approaches in psychology.
  • Analyze issues in psychology from a critical perspective.
  • Comply with ethical rules and guidelines in psychological research and applications.
  • Demonstrate the skills to conduct scientific research in psychology.
  • Using psychological knowledge and analytical skills to solve personal, professional, societal, and cross-cultural problems.
  • Demonstrate respect for diversity and sensitivity to social justice, equality, and human rights.

Additional Learning Outcomes;

  • Analyze problems in daily life and suggest solutions using psychological theories and findings.
  • Apply basic research methods and statistical analysis techniques used in psychological research effectively.
  • Disseminate psychological knowledge clearly and effectively to academic and professional audiences and the public both in verbal and written forms.
  • Consider ethical principles and professional standards in psychological research and applications and act accordingly.
  • Demonstrate the ability to understand and assess individuals from diverse cultural backgrounds, and to show empathy and sensitivity in cross-cultural communication.

Key Competencies
  1. Communication in students’ native language
  2. Communication in a foreign language
  3. Mathematical competence and key competencies in science/technology
  4. Digital competence
  5. Learning to acquire knowledge
  6. Social and citizenship competence
  7. Taking initiative and assertiveness
  8. Cultural awareness and expression

Further Info

Assessment and evaluation methods used in each course may differ, depending on the course’s learning objectives and content. The most commonly used assessment and evaluation methods in the Department of Psychology are quizzes, midterm exams, final exams, projects, oral presentations, short assignments, and term papers. These methods are selected and used by the principles outlined in “İstanbul Bilgi University Credit System Undergraduate and Two-Year Program Education and Examination Regulation.” This regulation recommends using diverse methods to assess and evaluate students’ comprehension of course content effectively, and it also emphasizes the importance of a fair and transparent assessment process. Detailed information presented in the regulation about assessment and evaluation can be accessed via this link: Credit System Undergraduate and Two-Year Program Education and Examination Regulation

LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00

Quality Assurance
  1. To oversee the quality of higher education programs;

    - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

    - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

    - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

    1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

    1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

    1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

    2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

    3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

    4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

  2. Continuous Improvement Activities:
    • Continuous improvement activities are carried out by getting feedback from diverse sources such as Psychology Department exit surveys, focus groups with the alumni, and university exit surveys.
    • TPD Accreditation Board report, the university’s self-assessment processes, department retreats, and meetings/workshops are important resources for continuous improvement activities and strategies.
  3. Research Labs and Projects:
    • The number and active use of research labs have been improved, and lab spaces are organized for research projects on Psychotherapy Process Research and Industrial/Organizational Psychology.
    • There has been an increase in the diversity of research projects conducted by faculty members and the rate of creating publications out of these projects has increased.
  4. Accreditation and Self-Assessment:
    • The Turkish Psychological Association has accredited the program.
    • In the undergraduate program, the goal is to reinforce the perspective that “psychology is a science”, and to strike a balance between course loads and scientific projects.  
  5. Institutional Quality Assurance Activities:
    • Istanbul Bilgi University carries out quality assurance and accreditation activities per its strategic goals and presents reports to the Turkish Higher Education Quality Council (YOKAK).
    • The university is the first higher education institution accredited by WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) in Türkiye, and special processes to assess program learning outcomes and review programs have been developed.
  6. Assessment of Program Outcomes:
    • Program outcomes have been evaluated by assessing student assignments using a special rubric, and action plans have been developed for improvement.

Accreditation Body Name; Turkish Psychologists Association (TPD)

Start/End Date: 19.06.2023/19.06.2028


Access Requirements

(1) High school diploma (2) Placement based on National Student Selection and Placement Exams (3) An adequate score on the Istanbul Bilgi University English Language Proficiency Exam (BILET) or TOEFL or a similar language exam recognized internationally (4)  For those students who graduated from a two-year foundation program at Vocational Schools of Higher Education or similar departments, placement based on an External Transfer Exam, (5) For foreign students, direct application to and placement at the university; being evaluated according to the public national and institutional regulations accessible on the university website


Conditions for Success
A student should complete 240 ECTS, have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 over 4.00, and have no failed courses.

Progression Paths (Relationship Type)

The 21st century is expected to be “the Century of Human Sciences.” Our psychology graduates find increasingly more employment opportunities in different fields, owing to their social science background. In addition, the program provides graduates with a strong background to continue their postgraduate studies in clinical psychology, social psychology, organizational/industrial psychology, forensic psychology, cognitive psychology, or developmental psychology, and work in applied fields suited to their expertise. Some of the fields and sectors that psychology graduates work in are the following: Human resources, public relations, media/advertising, higher education, research companies, kindergartens and educational institutions, rehabilitation centers, health institutions, psychological counseling centers, non-governmental organizations, foundations, and municipalities, teaching positions for those who receive pedagogical formation.


Legal Basis
  • Law No. 2547 on Higher Education
  • Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
  • Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
  • Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
  • Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode