Yeterlilik Kodu

TR0030032442

Yeterlilik Adı
Psikoloji (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumTED Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTED University, Ziya Gökalp Caddesi No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.tedu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Psikoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08; 2634.01

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Psikoloji Lisans Programının amaçları: 

  • Psikolojinin ve çeşitli alt alanlarının temel kavram, kuram ve yaklaşımlarına yönelik bilgi temeli güçlü mezunlar yetiştirmek.
  • Olaylara ve sorunlara psikoloji okuryazarlığıyla bakabilen; bilimsel sorgulama ve eleştirel düşünme becerileri gelişmiş,disiplinler arası bakış açısına sahip mezunlar yetiştirmek.
  • Sağlam bir bilimsel yöntem ve istatistik bilgisi ve temel uygulama becerileri kazandırarak öğrencileri hem akademik alanda hem de uygulama alanındaki kariyer olanaklarına hazırlamak.
  • Mesleki ve kişisel yaşamda etik ilkeleri ve sosyal sorumluluk anlayışını benimsemiş; yaş, toplumsal cinsiyet, etnik kimlik, engellilik gibi birey ve grup düzeyindeki farklılıklara ve çeşitliliğe değer veren ve bunlara insan hakları temelli duyarlılık gösteren mezunlar yetiştirmek.
  • Bilimsel ve mesleki alanda iletişim becerilerini uygulayabilen mezunlar yetiştirmek.
  • Kendi kendine öğrenme, bireysel ve grup olarak çalışma ve üretme alışkanlığı kazanmış bireyler yetiştirmek
Öğrenme Ortamları

Ögrenme, örgün ögretim veya gerekli durumlarda çevrimiçi/hibrit öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Derslikler, bilgisayar laboratuvarları ve  psikolojinin farklı alt alanlarında (sosyal, bilişsel, klinik, nörobilim) araştırmaların ve uygulamaların yürütüldüğü çeşitli Psikoloji Laboratuvarları öğrenme ortamının bileşenlerini oluşturur. Öğrencilere çeşitli sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak deneyimleyerek öğrenme olanakları da sunulmaktadır. Ayrıca, programdaki lisans öğrencilerinin çeşitli akademik ve sosyal faaliyetler gerçekleştirdikleri bir Psikoloji Topluluğu vardır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikolojinin temel kuram, kavram ve yöntemlerinin bilgisine karşılaştırmalı olarak sahip olur ve bu bilgileri farklı düzeylerde kullanabilir.
  • Psikoloji biliminin diğer bilim dalları arasındaki yerini ve diğer disiplinlerle ilişkilerini kavrar ve karşılıklı olarak katkı ve sınırlılıkları tanır.
  • Kişilerarası ve toplumsal olay ve sorunlarda psikoloji okuryazarlığına sahip olur.
  • Psikoloji bilgi birikiminden analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru ve hipotez üretebilir, analiz ve değerlendirme yapabilir.
  • Basılı ve elektronik kaynakları ve veri tabanlarını kullanarak amacı doğrultusunda bilgiye ulaşır, değerlendirir ve kullanır.
  • Mesleki etkinlik alanlarında gelişme yaratmak ve sorunlara çözüm üretmek amacıyla sorumluluk ve inisiyatif alır ve işbirliği yapar.
  • Mesleki etkinlik alanlarında işlev görebilmek için temel düzey ölçme, değerlendirme ve görüşme becerilerine sahip olur.
  • Araştırma sürecini (veri toplama, veriyi uygun istatistiksel tekniklerle analiz etme ve raporlama gibi) tüm aşamalarıyla yürütme becerisine sahip olur.
  • Kişisel ve mesleki gelişiminde ilgi ve merakını besler, hayat boyu öğrenme ilkesini benimser.
  • Psikolojide Türkçe ve İngilizce alan yazını izleyebilir, yazılı ve sözlü etkin iletişim becerileriyle aktarabilir.
  • Bireysel (yaş, cinsiyet, etnik kimlik, din ve cinsel eğilim gibi) ve kültürel farklılıklara saygı duyar, önyargısız yaklaşabilir.
  • Psikolojide eğitim, ölçme, değerlendirme ve veri analizi için gerekli yazılımları, teknik ve araç gereçleri kullanır.
  • Araştırma ve değerlendirmede ve tüm mesleki etkinliklerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ders izlencesi ve ders profillerinde tanımlanır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak TED Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir  Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Harf Notu_Katsayı_Puan
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 ve altında not alan başarısız öğrencilere verilir.
FX (Failure)_Derslere devam etmeyen veya dersin temel değerlendirme, ara sınav, final sınavı, yarıyıl projesi ve benzeri etkinliklere yeterli düzeyde katılmayan öğrencilere verilir.
P (Pass)_Kredisiz derslerden (proje, seminer, staj) başarılı bulunan öğrencilere verilir.
I (Incomplete)_Öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirtilen sınav, ödev, proje gibi koşulları mazereti nedeniyle zamanında yerine getirememiş öğrencilerden mazereti uygun görülenlere verilir. Söz konusu eksik harf notlarının ilanından sonra en fazla iki hafta içinde giderilir. Bu süreler sonunda harf notuna çevrilmediği takdirde I notu F notuna dönüşür.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı - Tam Akreditasyon ve Türk Psikologlar Derneği (TPD) Akreditasyonu

23.02.2024/22.02.2027

Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Günümüzde psikoloji en hızlı gelişen meslekler arasında yer almaktadır. Psikoloji mezunları için akademik pozisyonlar (araştırma görevlisi), sağlık sektörü (hastaneler, danışmanlık merkezleri vb.), Çocuk ve aile hizmetleri (okul öncesi kurumlar, çocuk koruma merkezleri, aile sağlığı merkezleri) dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere birçok kariyer fırsatı vardır. danışmanlık hizmetleri (okul danışmanlığı vb.), endüstri sektörü (halkla ilişkiler, insan kaynakları) ve medya. Türkiye'de kanunlar, psikoloji mezunlarının devlet kurumlarında psikolog olarak çalışmasına izin vermektedir. Psikoloji alanında lisans derecesi ile ilişkili bazı işler olmasına rağmen, diğer birçok kariyer pozisyonu, bakalorya seviyesinin ötesinde eğitim gerektirir. Uzmanlık alanlarında kariyer yapmak isteyen mezunlar (örn. Klinik psikoloji, gelişim psikolojisi, bilişsel psikoloji,

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030032442


Yeterlilik Adı
Psikoloji (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
TED Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
TED University, Ziya Gökalp Caddesi No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08; 2634.01


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08; 2634.01


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Psikoloji Lisans Programının amaçları: 

  • Psikolojinin ve çeşitli alt alanlarının temel kavram, kuram ve yaklaşımlarına yönelik bilgi temeli güçlü mezunlar yetiştirmek.
  • Olaylara ve sorunlara psikoloji okuryazarlığıyla bakabilen; bilimsel sorgulama ve eleştirel düşünme becerileri gelişmiş,disiplinler arası bakış açısına sahip mezunlar yetiştirmek.
  • Sağlam bir bilimsel yöntem ve istatistik bilgisi ve temel uygulama becerileri kazandırarak öğrencileri hem akademik alanda hem de uygulama alanındaki kariyer olanaklarına hazırlamak.
  • Mesleki ve kişisel yaşamda etik ilkeleri ve sosyal sorumluluk anlayışını benimsemiş; yaş, toplumsal cinsiyet, etnik kimlik, engellilik gibi birey ve grup düzeyindeki farklılıklara ve çeşitliliğe değer veren ve bunlara insan hakları temelli duyarlılık gösteren mezunlar yetiştirmek.
  • Bilimsel ve mesleki alanda iletişim becerilerini uygulayabilen mezunlar yetiştirmek.
  • Kendi kendine öğrenme, bireysel ve grup olarak çalışma ve üretme alışkanlığı kazanmış bireyler yetiştirmek

Öğrenme Ortamları

Ögrenme, örgün ögretim veya gerekli durumlarda çevrimiçi/hibrit öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Derslikler, bilgisayar laboratuvarları ve  psikolojinin farklı alt alanlarında (sosyal, bilişsel, klinik, nörobilim) araştırmaların ve uygulamaların yürütüldüğü çeşitli Psikoloji Laboratuvarları öğrenme ortamının bileşenlerini oluşturur. Öğrencilere çeşitli sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak deneyimleyerek öğrenme olanakları da sunulmaktadır. Ayrıca, programdaki lisans öğrencilerinin çeşitli akademik ve sosyal faaliyetler gerçekleştirdikleri bir Psikoloji Topluluğu vardır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Psikolojinin temel kuram, kavram ve yöntemlerinin bilgisine karşılaştırmalı olarak sahip olur ve bu bilgileri farklı düzeylerde kullanabilir.
  • Psikoloji biliminin diğer bilim dalları arasındaki yerini ve diğer disiplinlerle ilişkilerini kavrar ve karşılıklı olarak katkı ve sınırlılıkları tanır.
  • Kişilerarası ve toplumsal olay ve sorunlarda psikoloji okuryazarlığına sahip olur.
  • Psikoloji bilgi birikiminden analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla soru ve hipotez üretebilir, analiz ve değerlendirme yapabilir.
  • Basılı ve elektronik kaynakları ve veri tabanlarını kullanarak amacı doğrultusunda bilgiye ulaşır, değerlendirir ve kullanır.
  • Mesleki etkinlik alanlarında gelişme yaratmak ve sorunlara çözüm üretmek amacıyla sorumluluk ve inisiyatif alır ve işbirliği yapar.
  • Mesleki etkinlik alanlarında işlev görebilmek için temel düzey ölçme, değerlendirme ve görüşme becerilerine sahip olur.
  • Araştırma sürecini (veri toplama, veriyi uygun istatistiksel tekniklerle analiz etme ve raporlama gibi) tüm aşamalarıyla yürütme becerisine sahip olur.
  • Kişisel ve mesleki gelişiminde ilgi ve merakını besler, hayat boyu öğrenme ilkesini benimser.
  • Psikolojide Türkçe ve İngilizce alan yazını izleyebilir, yazılı ve sözlü etkin iletişim becerileriyle aktarabilir.
  • Bireysel (yaş, cinsiyet, etnik kimlik, din ve cinsel eğilim gibi) ve kültürel farklılıklara saygı duyar, önyargısız yaklaşabilir.
  • Psikolojide eğitim, ölçme, değerlendirme ve veri analizi için gerekli yazılımları, teknik ve araç gereçleri kullanır.
  • Araştırma ve değerlendirmede ve tüm mesleki etkinliklerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunlara uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ders izlencesi ve ders profillerinde tanımlanır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak TED Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir  Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Harf Notu_Katsayı_Puan
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 ve altında not alan başarısız öğrencilere verilir.
FX (Failure)_Derslere devam etmeyen veya dersin temel değerlendirme, ara sınav, final sınavı, yarıyıl projesi ve benzeri etkinliklere yeterli düzeyde katılmayan öğrencilere verilir.
P (Pass)_Kredisiz derslerden (proje, seminer, staj) başarılı bulunan öğrencilere verilir.
I (Incomplete)_Öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirtilen sınav, ödev, proje gibi koşulları mazereti nedeniyle zamanında yerine getirememiş öğrencilerden mazereti uygun görülenlere verilir. Söz konusu eksik harf notlarının ilanından sonra en fazla iki hafta içinde giderilir. Bu süreler sonunda harf notuna çevrilmediği takdirde I notu F notuna dönüşür.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı - Tam Akreditasyon ve Türk Psikologlar Derneği (TPD) Akreditasyonu

23.02.2024/22.02.2027


Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.


Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Günümüzde psikoloji en hızlı gelişen meslekler arasında yer almaktadır. Psikoloji mezunları için akademik pozisyonlar (araştırma görevlisi), sağlık sektörü (hastaneler, danışmanlık merkezleri vb.), Çocuk ve aile hizmetleri (okul öncesi kurumlar, çocuk koruma merkezleri, aile sağlığı merkezleri) dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere birçok kariyer fırsatı vardır. danışmanlık hizmetleri (okul danışmanlığı vb.), endüstri sektörü (halkla ilişkiler, insan kaynakları) ve medya. Türkiye'de kanunlar, psikoloji mezunlarının devlet kurumlarında psikolog olarak çalışmasına izin vermektedir. Psikoloji alanında lisans derecesi ile ilişkili bazı işler olmasına rağmen, diğer birçok kariyer pozisyonu, bakalorya seviyesinin ötesinde eğitim gerektirir. Uzmanlık alanlarında kariyer yapmak isteyen mezunlar (örn. Klinik psikoloji, gelişim psikolojisi, bilişsel psikoloji,


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032442

Qualification Title
Bachelor's Degree in Psychology
Awarding BodyTED University
Awarding Body ContactTED University, Ziya Gökalp Street No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye
Awarding Body Urlhttps://www.tedu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPsychology
National Occupation Classification

ISCO 08; 2634.01

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Aims of the Psychology Undergraduate Program: 

  • Knowledge of the basic concepts, theories and approaches of psychology and its various subfields to produce graduates with a strong foundation.
  • To be able to look at events and problems with psychological literacy; scientific interrogation and developed critical thinking skills, interdisciplinary graduates with a perspective raising.
  • To provide a sound knowledge of scientific method and statistics and basic application skills students to career opportunities both in the academic field and in the field of practice. to prepare.
  • Adopting ethical principles and social responsibility in professional and personal life; age, individual and group-level differences such as gender, ethnic identity, disability, and graduates who value diversity and demonstrate human rights-based sensitivity to it
  • To train graduates who can apply communication skills in scientific and professional fields.
  • Raising individuals who acquired the habit of self-learning, working and producing individually and in groups
Learning Environments

Learning takes place in the form of formal teaching or, where necessary, online/hybrid teaching. Classrooms, computer laboratories and various Psychology Laboratories, where research and applications in different subfields of psychology (social, cognitive, clinical, neuroscience) are carried out, form the components of the learning environment. Students are also offered opportunities to learn by experience by taking part in various social responsibility projects. There is also a Psychology Society where undergraduate students in the program engage in various academic and social activities.

Description
  • To have comparative knowledge of the basic theories, concepts and methods of psychology and can use this information at different levels.
  • The science of psychology its place among other branches of science and its relations with other disciplines comprehend and mutually recognise contributions and limitations.
  • Demonstrate psychological literacy in interpersonal and social events and problems.
  • Analytical from psychological knowledge, question and hypothesise through critical and creative thinking can produce, analyse and evaluate.
  • To be able to use printed and electronic resources and databases to obtain information for the purpose of reaches, evaluates and uses.
  • In professional activity areas to create development and find solutions to problems takes responsibility and initiative and
  • co-operation it does.
  • To be able to function in professional activity areas, basic level measurement, evaluation and have interview skills.
  • Research process (data collection, analyse the data with appropriate statistical techniques and reporting) will have the ability to carry out all stages.
  • Nourishes his/her interest and curiosity in personal and professional development, adopts the principle of lifelong learning.
  • adopts.
  • Turkish and English literature in psychology can follow written and oral effective communication can transfer with his/her skills.
  • Can recognise individual (such as age, gender, ethnic identity, religion and sexual orientation) and cultural differences.
  • respects, can approach without prejudice.
  • To be able to analyse training, measurement, evaluation and data analysis in psychology. necessary software, technical and uses tools and equipment.
  • To be able to use social, scientific and ethical methods in research and evaluation and in all professional activities.values and act in accordance with them.’
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social, and learning-to-learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency

Further Info

Assessment and evaluation methods for each course are defined in the course syllabus and course profiles prepared by the relevant faculty members. The relevant articles of TED University Undergraduate Education and Examination Regulations are applied regarding exams and course grades. Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below:
Letter Grade_Coefficient_Point
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 and/or below.
FX (Failure)_ The grade FX is given to students who have not attended classes, or have not participated in mid-term exams, final exams, term projects or similar course assessments.
P (Pass)_The letter P (Pass), is given to students who have fulfilled all requirements of a non-credit course (project, seminar, internship).
I (Incomplete)_The letter “I” is given to students who have not been able to complete requirements such as assignments and projects given by the faculty member in time due to certain excuses. Such requirements are completed at the most in two weeks; if not, the letter “I” is converted into a letter grade of “F”.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports also include quantitative and qualitative evaluations, which are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Academic Programs: 1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that undergraduate programs aim to provide to students are carried out according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by YÖK.
Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," which pertains to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs have met quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications set by its regulations.
YÖKAK Institutional Accreditation Program - Full Accreditation and Turkish Psychological Association (TPD) Accreditation.

23.02.2024/22.02.2027

Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board.

Conditions for SuccessTo graduate from the Program, students must successfully complete all courses within the program and have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.
Progression Paths (Relationship Type)

Today, psychology is among the fastest growing professions. There are many career opportunities for psychology graduates, including but not limited to academic positions (research assistant), health sector (hospitals, counseling centers, etc.), child and family services (preschool institutions, child protection centers, family health centers), counseling services (school counseling, etc.), industry sector (public relations, human resources) and media. In Turkey, the law allows psychology graduates to work as psychologists in state institutions. Although there are some jobs associated with a bachelor's degree in psychology, many other career positions require education beyond the baccalaureate level. Graduates who wish to pursue careers in specialized fields (e.g. clinical psychology, developmental psychology, cognitive psychology,

Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032442


Qualification Title
Bachelor's Degree in Psychology

Awarding Body
TED University

Awarding Body Contact
TED University, Ziya Gökalp Street No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08; 2634.01


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08; 2634.01


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Aims of the Psychology Undergraduate Program: 

  • Knowledge of the basic concepts, theories and approaches of psychology and its various subfields to produce graduates with a strong foundation.
  • To be able to look at events and problems with psychological literacy; scientific interrogation and developed critical thinking skills, interdisciplinary graduates with a perspective raising.
  • To provide a sound knowledge of scientific method and statistics and basic application skills students to career opportunities both in the academic field and in the field of practice. to prepare.
  • Adopting ethical principles and social responsibility in professional and personal life; age, individual and group-level differences such as gender, ethnic identity, disability, and graduates who value diversity and demonstrate human rights-based sensitivity to it
  • To train graduates who can apply communication skills in scientific and professional fields.
  • Raising individuals who acquired the habit of self-learning, working and producing individually and in groups

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal teaching or, where necessary, online/hybrid teaching. Classrooms, computer laboratories and various Psychology Laboratories, where research and applications in different subfields of psychology (social, cognitive, clinical, neuroscience) are carried out, form the components of the learning environment. Students are also offered opportunities to learn by experience by taking part in various social responsibility projects. There is also a Psychology Society where undergraduate students in the program engage in various academic and social activities.


Description
  • To have comparative knowledge of the basic theories, concepts and methods of psychology and can use this information at different levels.
  • The science of psychology its place among other branches of science and its relations with other disciplines comprehend and mutually recognise contributions and limitations.
  • Demonstrate psychological literacy in interpersonal and social events and problems.
  • Analytical from psychological knowledge, question and hypothesise through critical and creative thinking can produce, analyse and evaluate.
  • To be able to use printed and electronic resources and databases to obtain information for the purpose of reaches, evaluates and uses.
  • In professional activity areas to create development and find solutions to problems takes responsibility and initiative and
  • co-operation it does.
  • To be able to function in professional activity areas, basic level measurement, evaluation and have interview skills.
  • Research process (data collection, analyse the data with appropriate statistical techniques and reporting) will have the ability to carry out all stages.
  • Nourishes his/her interest and curiosity in personal and professional development, adopts the principle of lifelong learning.
  • adopts.
  • Turkish and English literature in psychology can follow written and oral effective communication can transfer with his/her skills.
  • Can recognise individual (such as age, gender, ethnic identity, religion and sexual orientation) and cultural differences.
  • respects, can approach without prejudice.
  • To be able to analyse training, measurement, evaluation and data analysis in psychology. necessary software, technical and uses tools and equipment.
  • To be able to use social, scientific and ethical methods in research and evaluation and in all professional activities.values and act in accordance with them.’

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social, and learning-to-learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency


Further Info

Assessment and evaluation methods for each course are defined in the course syllabus and course profiles prepared by the relevant faculty members. The relevant articles of TED University Undergraduate Education and Examination Regulations are applied regarding exams and course grades. Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below:
Letter Grade_Coefficient_Point
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 and/or below.
FX (Failure)_ The grade FX is given to students who have not attended classes, or have not participated in mid-term exams, final exams, term projects or similar course assessments.
P (Pass)_The letter P (Pass), is given to students who have fulfilled all requirements of a non-credit course (project, seminar, internship).
I (Incomplete)_The letter “I” is given to students who have not been able to complete requirements such as assignments and projects given by the faculty member in time due to certain excuses. Such requirements are completed at the most in two weeks; if not, the letter “I” is converted into a letter grade of “F”.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports also include quantitative and qualitative evaluations, which are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Academic Programs: 1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that undergraduate programs aim to provide to students are carried out according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by YÖK.
Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," which pertains to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs have met quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications set by its regulations.
YÖKAK Institutional Accreditation Program - Full Accreditation and Turkish Psychological Association (TPD) Accreditation.

23.02.2024/22.02.2027


Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board.


Conditions for Success
To graduate from the Program, students must successfully complete all courses within the program and have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.

Progression Paths (Relationship Type)

Today, psychology is among the fastest growing professions. There are many career opportunities for psychology graduates, including but not limited to academic positions (research assistant), health sector (hospitals, counseling centers, etc.), child and family services (preschool institutions, child protection centers, family health centers), counseling services (school counseling, etc.), industry sector (public relations, human resources) and media. In Turkey, the law allows psychology graduates to work as psychologists in state institutions. Although there are some jobs associated with a bachelor's degree in psychology, many other career positions require education beyond the baccalaureate level. Graduates who wish to pursue careers in specialized fields (e.g. clinical psychology, developmental psychology, cognitive psychology,


Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode