Yeterlilik Kodu | TR0030037650 | |||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Psikoloji (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Bahçeşehir Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.bahcesehir.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Programımızın amacı öğrencileri temel bilimsel bilgi ve etik hassasiyet ile yetiştirmektir. Öğrenciler ilerdeki eğitimlerine devam edebilmek veya kliniklerde, okullarda, eğitim sektöründe, iş hayatında, çeşitli özel ve kamu kurum ve kuruluşlarında, özel şirket ve kuruluşların insan kaynakları, personel, eğitim ve halkla ilişkiler birimlerinde, personel seçimi, yerleştirilmesi, değerlendirilmesi, eğitimi, personel ve kamu iletişimi gibi sorumluluklarla çalışabilmek için gerekli temel bilgi ve beceriler ile donatılırlar. Reklam, halkla ilişkiler, satış ve pazarlama, medya, pazar araştırmaları ve benzeri hizmet sektöründeki çeşitli alanlarda görev alabilirler. Tam burslu eğitim sağlamaktadır. ingilizce olarak eğitim vermektedir. | |||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve atölyeler bulunur. | |||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | BAU Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 23. Madde 1. ve 4. bendi hükümleri kapsamında “Her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir ara sınav ve bir yarıyıl/yılsonu sınavı yapılır. Dersin öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl/yıl içi çalışmalarını, yarıyıl/yılsonu notunun verilmesinde değerlendirebilir. Öğrencinin ders başarı notu, ara sınavlar ve yarıyıl/yılsonu sınavı sonuçları ile yarıyıl/yıl içi çalışmaları ve derslere devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur. Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”. Ders başarı notları, aşağıdaki tabloda gösterilen harfler ve bunlara karşılık gelen 0.00 ile 4.00 arasında verilen katsayılar ile belirlenir. (2) Öğrenci not belgesinde aşağıdaki harfler kullanılır:
a) (I) Eksik: Tez, proje gibi çalışmalarını zorunlu nedenlerle tamamlayamamış öğrencilere verilir. Bu durumdaki öğrencilerin başarı notları, takip eden yarıyılın/yılın ders kayıtları başlamadan önce veya final sınavlarının bitiminden itibaren en geç on beş gün içerisinde verilir. Bu şartlardan hangisi önce gelirse o uygulanır. Bu süre içerisinde not bildiriminde bulunulmamış I notları F notuna dönüşür. b) (S) Yeterli: Not ortalamasına katılmayan ve kredi yükü olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. c) (U) Yetersiz: Not ortalamasına katılmayan ve kredi yükü olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. ç) (PR) Gelişmekte: Süresi bir yarıyıldan uzun süren derslerini başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere verilir. d) (EX) Muaf: Ders başarı notu, katsayı karşılığı olmayan dersler için verilen muafiyet notudur ve bu notlar ortalamaya katılmaz. e) (NA) Devamsız : Devam koşullarını yerine getirmeyen öğrencilere verilir. Bir dersten devamsız olan öğrenci o dersin yarıyıl/yılsonu sınavına giremez ve verilen başka sınav haklarından yararlanamaz. NA notu ortalama hesaplamalarında sıfır katsayı karşılığı ile işlem görür. f) (W) Dersten Çekilmiş: Çekilme işlemi yapılan derse verilen nottur, ortalamaya etkisi yoktur. g) (NI) Ortalamaya Katılmayan Ders İşareti: Ortalamalarına katılmamak koşuluyla öğrencinin kendi isteği ile aldığı dersler için verilir. Bu dersler, 19 uncu maddede tanımlanan ders yükü kapsamında alınır. NI statüsünde alınan dersler tekrarlanmaz ve başka bir ders yerine sayılamaz. | |||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 3.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 4.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 5.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Türk Psikologlar Derneği (TPD) Başlangıç: 05.07.2022 / Bitiş: 05.07.2027 | |||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YKS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahçeşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıt olabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve minimum 240 AKTS kredi yükünü tamamlayarak, tüm derslerden en az D notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030037650
ISCO 08
ISCO 08
Programımızın amacı öğrencileri temel bilimsel bilgi ve etik hassasiyet ile yetiştirmektir. Öğrenciler ilerdeki eğitimlerine devam edebilmek veya kliniklerde, okullarda, eğitim sektöründe, iş hayatında, çeşitli özel ve kamu kurum ve kuruluşlarında, özel şirket ve kuruluşların insan kaynakları, personel, eğitim ve halkla ilişkiler birimlerinde, personel seçimi, yerleştirilmesi, değerlendirilmesi, eğitimi, personel ve kamu iletişimi gibi sorumluluklarla çalışabilmek için gerekli temel bilgi ve beceriler ile donatılırlar. Reklam, halkla ilişkiler, satış ve pazarlama, medya, pazar araştırmaları ve benzeri hizmet sektöründeki çeşitli alanlarda görev alabilirler. Tam burslu eğitim sağlamaktadır. ingilizce olarak eğitim vermektedir.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir. Uygulamalı dersler için üniversite bünyesinde laboratuvarlar ve atölyeler bulunur.
- İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
- İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik ve sosyal değişkenlerini anlamak.
- Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
- Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
- Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
- Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
- Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
- Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
- Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
- Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
- Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
- İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- İletişim yetkinliği
- Takım içinde çalışma yetkinliği
- Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilirlik alanında farkındalık
- Yaşam boyu öğrenme yetkinliği
- Sektörler hakkında farkındalık yetkinliği
- Etik davranış yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Veri analizi yetkinliği
- Psikoloji alanında yetkinlik
BAU Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 23. Madde 1. ve 4. bendi hükümleri kapsamında “Her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir ara sınav ve bir yarıyıl/yılsonu sınavı yapılır. Dersin öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl/yıl içi çalışmalarını, yarıyıl/yılsonu notunun verilmesinde değerlendirebilir. Öğrencinin ders başarı notu, ara sınavlar ve yarıyıl/yılsonu sınavı sonuçları ile yarıyıl/yıl içi çalışmaları ve derslere devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur. Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”.
Ders başarı notları, aşağıdaki tabloda gösterilen harfler ve bunlara karşılık gelen 0.00 ile 4.00 arasında verilen katsayılar ile belirlenir.
(2) Öğrenci not belgesinde aşağıdaki harfler kullanılır:
Ders başarı notu |
A |
A- |
B+ |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
NA |
Katsayı karşılığı |
4.00 |
3.67 |
3.33 |
2.67 |
2.33 |
2.00 |
1.67 |
1.33 |
1.00 |
0.00 |
0.00 |
a) (I) Eksik: Tez, proje gibi çalışmalarını zorunlu nedenlerle tamamlayamamış öğrencilere verilir. Bu durumdaki öğrencilerin başarı notları, takip eden yarıyılın/yılın ders kayıtları başlamadan önce veya final sınavlarının bitiminden itibaren en geç on beş gün içerisinde verilir. Bu şartlardan hangisi önce gelirse o uygulanır. Bu süre içerisinde not bildiriminde bulunulmamış I notları F notuna dönüşür.
b) (S) Yeterli: Not ortalamasına katılmayan ve kredi yükü olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
c) (U) Yetersiz: Not ortalamasına katılmayan ve kredi yükü olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
ç) (PR) Gelişmekte: Süresi bir yarıyıldan uzun süren derslerini başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere verilir.
d) (EX) Muaf: Ders başarı notu, katsayı karşılığı olmayan dersler için verilen muafiyet notudur ve bu notlar ortalamaya katılmaz.
e) (NA) Devamsız : Devam koşullarını yerine getirmeyen öğrencilere verilir. Bir dersten devamsız olan öğrenci o dersin yarıyıl/yılsonu sınavına giremez ve verilen başka sınav haklarından yararlanamaz. NA notu ortalama hesaplamalarında sıfır katsayı karşılığı ile işlem görür.
f) (W) Dersten Çekilmiş: Çekilme işlemi yapılan derse verilen nottur, ortalamaya etkisi yoktur.
g) (NI) Ortalamaya Katılmayan Ders İşareti: Ortalamalarına katılmamak koşuluyla öğrencinin kendi isteği ile aldığı dersler için verilir. Bu dersler, 19 uncu maddede tanımlanan ders yükü kapsamında alınır. NI statüsünde alınan dersler tekrarlanmaz ve başka bir ders yerine sayılamaz.
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
3.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
4.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
5.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türk Psikologlar Derneği (TPD)
Başlangıç: 05.07.2022 / Bitiş: 05.07.2027
Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YKS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahçeşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıt olabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030037650 | |||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Diploma in Psychology | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Bahcesehir Univesity | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.bahcesehir.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 | ||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Psychology | |||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The aim of our program is to train our students with basic scientific knowledge and ethical sensitivity. The students will be equipped with the fundamental knowledge and skills that will enable them later to continue their further education, or to work at various settings, such as counseling centers, hospitals, schools and other educational institutions, in the business world, in various private and public corporations and institutions, in human resources, employment, education, and public relations units of private companies; with responsibilities such as selection, placement, assessment, and education of employees, and employee and public relations. They can also work in other service sectors such as advertising, public relations, sales and marketing, media, and market research. | |||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training takes place in the form of formal education. There are laboratories and workshops within the university for applied courses. | |||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Aşağıda sıralanan anahtarlara sahip olanlara ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||
Further Info | “According to BAU Bachelor's Degree Program Education Regulations, Article 23, 1st and 4th provisions, “there must be at least one midterm exam and one semester/year end exam among the evaluation activities of each course”. Requirements to take the resit exam are devised by the Senate. If the course instructor deems appropriate, semester/year activities such as homeworks and laboratary projects can be assessed as a part of the semester/year end grade. The course instructor decides student’s course grade by considering student’s midterm grade, semester/ year end grade, semester/year performance, and attendance. Semester/year end exam must constitute at least 40% of the course grade; and course instructor is authorised to determine the weight of midterm exam and semester/year end exam, and to convert these grades to course grade. Regulations regarding the evaluation process are clearly stated on the course syllabus and announced to students at the beginning of the semester/year. Student’s course grade is decided by taking student’s all activities during the semester/year into consideration and by applying relative evaluation system.” (1) The grades are determined in letters and corresponding coefficients from 0.00 to 4.00 as shown in the table below.
(2) The following letters are used on the student's grade report: a) (I) Incomplete: The grade I (Incomplete) is given to students who cannot complete the course requirements for a valid reason. Grades of students in the foregoing situation are given before the start of registrations of the next semester and within at most 15 days from the end of final examinations. In case of failure to convert the grade I to a letter grade within the required period, the grade I will automatically become an F. b) (S) Satisfactory: The grade S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credit courses which are not included in the calculation of Grade Point Averages. c) (U) Unsatisfactory: The grade U (Unsatisfactory) is given to students who are not successful in non-credit courses which are not included in the calculation of Grade Point Averages. (d) PR (In Progress) is given to students who successfully continues in the courses/thesis which last for more than one semester and not included in the Grade Point Averages. d) (EX) Exempt: The course success grade is the exemption grade given for courses without coefficient equivalence, and these grades are not included in the average. e) (NA) Non-attendance: Given to students who do not fulfill attendance requirements. A student with a non-attendance grade cannot take the end-of-term/year exam of that course and cannot benefit from other exam opportunities given. The NA grade is treated with a zero coefficient in average calculations. f) (W) Withdrawn from Course: The grade given for a course that has been withdrawn from, with no effect on the average. g) (NI) Non-Included in Average: Given for courses voluntarily taken by the student with the condition of not being included in the average. These courses are taken within the scope of the course load defined in Article 19. Courses taken under the NI status cannot be repeated or counted as a replacement for another course. | |||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance |
Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 3. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 4.Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 5. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission for this undergraduate program is made through university entrance examinations (YKS) prepared in the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT,ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by BAU and the partner university. Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction at BAU is English. | |||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The students studying in psychology program are required to have a Cumulative Grade Points Avarage (Cum. GPA) of not less than 2.00/4.00 and no failing grades with minimum 240 ECTS credits. | |||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | The students graduating from this program may apply to second cycle (Master's degree) programmes. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful. | |||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| |||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030037650
ISCO 08
ISCO 08
The aim of our program is to train our students with basic scientific knowledge and ethical sensitivity. The students will be equipped with the fundamental knowledge and skills that will enable them later to continue their further education, or to work at various settings, such as counseling centers, hospitals, schools and other educational institutions, in the business world, in various private and public corporations and institutions, in human resources, employment, education, and public relations units of private companies; with responsibilities such as selection, placement, assessment, and education of employees, and employee and public relations. They can also work in other service sectors such as advertising, public relations, sales and marketing, media, and market research.
Education and training takes place in the form of formal education. There are laboratories and workshops within the university for applied courses.
- To develop an interest in the human mind and behavior, to be able to evaluate theories using empirical findings, to understand that psychology is an evidence-based science by acquiring critical thinking skills.
- To gain a biopsychosocial perspective on human behavior. To understand the biological, psychological, and social variables of behavior.
- To learn the basic concepts in psychology and the theoretical and practical approaches used to study them (e.g. basic observation and interview techniques).
- To acquire the methods and skills to access and write information using English as the dominant language in the psychological literature, to recognize and apply scientific research and data evaluation techniques (e.g. correlational, experimental, cross-sectional and longitudinal studies, case studies).
- To be against discrimination and prejudice; to have ethical concerns while working in research and practice areas.
- To recognize the main subfields of psychology (experimental, developmental, clinical, cognitive, social and industrial/organizational psychology) and their related fields of study and specialization.
- To acquire the skills necessary for analyzing, interpreting and presenting the findings as well as problem posing, hypothesizing and data collection, which are the basic elements of scientific studies.
- To gain the basic knowledge and skills necessary for psychological assessment and evaluation.
- To acquire basic knowledge of other disciplines (medicine, genetics, biology, economics, sociology, political science, communication, philosophy, anthropology, literature, law, art, etc.) that will contribute to psychology and to use this knowledge in the understanding and interpretation of psychological processes.
- To develop sensitivity towards social problems; to take responsibility in activities that benefit the field of psychology and society.
- To have problem solving skills and to be able to develop the necessary analytical approaches for this.
- To be able to criticize any subject in business and academic life and to be able to express their thoughts.
Aşağıda sıralanan anahtarlara sahip olanlara ileri düzeyde sahiptir.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Cultural awareness and expressive competence
- Communication competence
- Ability to work in a team
- Awareness of social responsibility and sustainability
- Lifelong learning competence
- Awareness competence about sectors
- Ethical behavior competence
- Entrepreneurship competence
- Data analysis competence
- Competence in the field of psychology
“According to BAU Bachelor's Degree Program Education Regulations, Article 23, 1st and 4th provisions, “there must be at least one midterm exam and one semester/year end exam among the evaluation activities of each course”. Requirements to take the resit exam are devised by the Senate. If the course instructor deems appropriate, semester/year activities such as homeworks and laboratary projects can be assessed as a part of the semester/year end grade. The course instructor decides student’s course grade by considering student’s midterm grade, semester/ year end grade, semester/year performance, and attendance. Semester/year end exam must constitute at least 40% of the course grade; and course instructor is authorised to determine the weight of midterm exam and semester/year end exam, and to convert these grades to course grade. Regulations regarding the evaluation process are clearly stated on the course syllabus and announced to students at the beginning of the semester/year. Student’s course grade is decided by taking student’s all activities during the semester/year into consideration and by applying relative evaluation system.”
(1) The grades are determined in letters and corresponding coefficients from 0.00 to 4.00 as shown in the table below.
Course Success Grade |
A |
A- |
B+ |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
F |
NA |
Coefficient |
4.00 |
3.67 |
3.33 |
2.67 |
2.33 |
2.00 |
1.67 |
1.33 |
1.00 |
0.00 |
0.00 |
(2) The following letters are used on the student's grade report:
a) (I) Incomplete: The grade I (Incomplete) is given to students who cannot complete the course requirements for a valid reason. Grades of students in the foregoing situation are given before the start of registrations of the next semester and within at most 15 days from the end of final examinations. In case of failure to convert the grade I to a letter grade within the required period, the grade I will automatically become an F.
b) (S) Satisfactory: The grade S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credit courses which are not included in the calculation of Grade Point Averages.
c) (U) Unsatisfactory: The grade U (Unsatisfactory) is given to students who are not successful in non-credit courses which are not included in the calculation of Grade Point Averages.
(d) PR (In Progress) is given to students who successfully continues in the courses/thesis which last for more than one semester and not included in the Grade Point Averages.
d) (EX) Exempt: The course success grade is the exemption grade given for courses without coefficient equivalence, and these grades are not included in the average.
e) (NA) Non-attendance: Given to students who do not fulfill attendance requirements. A student with a non-attendance grade cannot take the end-of-term/year exam of that course and cannot benefit from other exam opportunities given. The NA grade is treated with a zero coefficient in average calculations.
f) (W) Withdrawn from Course: The grade given for a course that has been withdrawn from, with no effect on the average.
g) (NI) Non-Included in Average: Given for courses voluntarily taken by the student with the condition of not being included in the average. These courses are taken within the scope of the course load defined in Article 19. Courses taken under the NI status cannot be repeated or counted as a replacement for another course.
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
3. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
4.Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
5. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Student admission for this undergraduate program is made through university entrance examinations (YKS) prepared in the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT,ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by BAU and the partner university. Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction at BAU is English.
The students graduating from this program may apply to second cycle (Master's degree) programmes.
Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimin Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
The qualification is valid at all times.